Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
Inderdaad een bijzonder matige line-up van Coachella. Ik zou me geld daar niet aan uitgeven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Dit is geen echte hoogvlieger in zijn geheel (zeker niet voor die prijs). Maar ze doen toch enkele dingen goed. Als popnaam vind ik een Ariana Grande serieus beter dan een Pink bijvoorbeeld. (Beide niet iets waar ik zou heengaan maar kom). Childish Gambino is een prachtige naam om als headliner te hebben. En er staan heel veel dingen die ik graag naar RW zie overkomen: Janelle Monae, Solange, Aphex Twin, Kaytranada, Charlotte Gainsbourg, Mac DeMarco, Tame Impala, Four Tet, Pusha T, US Girls,... En hier geen Mumford en Sons. ?

Maar verder wel eens dat je als rockliefhebber veel beter af bent met RW en dat je daar veel, veel meer waar voor je geld krijgt dan dit achterlijk dure Coachella. En die zondag van hun is echt schandalig mager.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
943
830
Kwestie van smaak denk ik zo. Voor mij zijn er minstens 8 acts per dag die ik vet graag zou willen zien. Ik vind het juist in de breedte heel goed tbh.
Maar dan alsnog is Coachella veel te duur, gewoon in general haha.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Hoi, even wat checken bij de ervaringsdeskundigen... Ik wil graag met mijn vriendin naar Werchter op de vrijdag (Tool en The Cure!!). We komen uit Nederland. Maar wat een logistiek gedoe zeg. Geen hotel in Leuven te krijgen (of heel duur) en alle Air BnB,s zijn ook al geboekt. Brussel zou ook nog kunnen. Heen lijkt me geen probleem. Echter terug naar Brussel is ook best lastig. Werchter duurt tot 01.00 en de volgende treinen gaan pas om 05.00. Nu lees ik dat er wel pendelbussen worden ingezet vanaf 02.30. Deze gaan echter maar 1x en vol is vol. Dat lijkt me best een risico. Ik wil niet met m'n vriendin riskeren om een hele nacht ergens te moeten wachten.

Zijn er dus ervaringen als je 1 dagje naar Werchter wilt vanuit Nederland? Heen en weer rijden lijkt me best kut, kun je de hele dag niet drinken en dat is best vermoeiend. Parkeerterrein en de campings liggen, als ik de website mag geloven, ook 30 min lopen vanaf het festivalterrein. Zijn er mensen die voor 1 nachtje hun tent daar gaan opzetten? Is er dan nog wel plek als je op vrijdag komt? Iemand nog een optie die ik niet zie...? Thanx!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.190
6.662
Maar het blijft me toch verbazen met wat voor een bagger line-up ze elk jaar weer komen. Prijs/kwaliteit op werchter is toch 1000 keer hoger.
Kijk 's verder dan je neus lang is zou ik zeggen en trek ik 's op ontdekkingstocht zodat je wat nieuwe muziek leert kennen en maak dan zo'n "bagger" uitspraak. Het niet je smaak zijn en werkelijk bijna niemand (her)kennen zijn twee verschillende dingen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Toch zou ik slechts zo'n 10% van de Coachella line-up op Rock Werchter willen zien staan. Neen, zoiets willen we natuurlijk niet maken van Werchter.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Hotels en Airbnb's is inderdaad lastig nu. Wat ik zou doen, is inderdaad voor een nachtje je tentje meenemen. Ik zou dan voor camping regular A1 gaan, die ligt zo ongeveer tegenover de festival ingang. Dus na afloop ben je lekker snel op de camping. Vanaf de parkeerplaats zal het wel een stuk lopen zijn (20-30 min moet je wel op rekenen), maar aangezien je maar voor een nachtje gaat, hoef je ook niet zoveel mee te nemen, lijkt me? Er ligt ook nog een parking achter camping A1, parking A8. Ik durf echter niet te zeggen of daar op vrijdag nog plek is.

https://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/camping

Ik heb zelf overigens geen ervaring met camping A1 en hoe het daar is als je pas op vrijdag aankomt. Als ik erlangs loop, lijkt er echter altijd wel voldoende plek.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Hoi, even wat checken bij de ervaringsdeskundigen… Ik wil graag met mijn vriendin naar Werchter op de vrijdag (Tool en The Cure!!). We komen uit Nederland. Maar wat een logistiek gedoe zeg. Geen hotel in Leuven te krijgen (of heel duur) en alle Air BnB,s zijn ook al geboekt. Brussel zou ook nog kunnen. Heen lijkt me geen probleem. Echter terug naar Brussel is ook best lastig. Werchter duurt tot 01.00 en de volgende treinen gaan pas om 05.00. Nu lees ik dat er wel pendelbussen worden ingezet vanaf 02.30. Deze gaan echter maar 1x en vol is vol. Dat lijkt me best een risico. Ik wil niet met m’n vriendin riskeren om een hele nacht ergens te moeten wachten.

Zijn er dus ervaringen als je 1 dagje naar Werchter wilt vanuit Nederland? Heen en weer rijden lijkt me best kut, kun je de hele dag niet drinken en dat is best vermoeiend. Parkeerterrein en de campings liggen, als ik de website mag geloven, ook 30 min lopen vanaf het festivalterrein. Zijn er mensen die voor 1 nachtje hun tent daar gaan opzetten? Is er dan nog wel plek als je op vrijdag komt? Iemand nog een optie die ik niet zie…? Thanx!!

Campingticket kopen is enige realistische oplossing denk ik.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Dank voor ieders reactie. Daar was ik al "bang" voor. Even overwegen of we dat voor 1 dagje waard vinden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.476
4.807
Hotels en Airbnb’s is inderdaad lastig nu. Wat ik zou doen, is inderdaad voor een nachtje je tentje meenemen. Ik zou dan voor camping regular A1 gaan, die ligt zo ongeveer tegenover de festival ingang. Dus na afloop ben je lekker snel op de camping. Vanaf de parkeerplaats zal het wel een stuk lopen zijn (20-30 min moet je wel op rekenen), maar aangezien je maar voor een nachtje gaat, hoef je ook niet zoveel mee te nemen, lijkt me? Er ligt ook nog een parking achter camping A1, parking A8. Ik durf echter niet te zeggen of daar op vrijdag nog plek is.

https://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/camping

Ik heb zelf overigens geen ervaring met camping A1 en hoe het daar is als je pas op vrijdag aankomt. Als ik erlangs loop, lijkt er echter altijd wel voldoende plek.

In de voorverkoop kun je al een ticket voor A1 kopen, dus dan zou je er altijd op moeten kunnen. Mocht je de tijd hebben, dan kun je ook de donderdag al aankomen, beetje sfeer proeven buiten het festivalterrein en heb je twee overnachtingen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Liam Gallagher naar Pohoda festival, vlak na RW.

Ook een sterk gerucht voor Glastonbury. Dus wel een grote kanshebber voor RW denk ik.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Liam Gallagher naar Pohoda festival, vlak na RW.

Ook een sterk gerucht voor Glastonbury. Dus wel een grote kanshebber voor RW denk ik.

Zijn herfsttour van 2018 werd volledig geannuleerd. Daar zijn plaatsvervangende data voor gekomen: voorjaar 2020. Behalve voor België (stond oorspronkelijk gepland voor Vorst Nationaal in november 2018). Doet me geloven dat een Belgisch festival zijn komst wat exclusief wil houden. Daarenboven was België één van de weinige Europese landen waar hij geen festivalshow gaf in de zomer van 2018.

Mooi nieuws voor mij als britpopliefhebber alleszins :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
James Blake zijn nieuw album zal al deze maand uitkomen normaal gezien. Hij staat steeds op Rock Werchter bij een nieuwe worp, dus ik verwacht nu ook een mooie plaats in The Barn voor hem.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
James Blake zijn nieuw album zal al deze maand uitkomen normaal gezien. Hij staat steeds op Rock Werchter bij een nieuwe worp, dus ik verwacht nu ook een mooie plaats in The Barn voor hem.

Verwacht eigenlijk dat hij Werchter nu wel eens zal overslaan. Stond er nog in 2017 en 2016. Lijkt me wel een goede voor Cactus festival eigenlijk. Of Dour.

Mag wel hoor. :)
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Hoi, even wat checken bij de ervaringsdeskundigen… Ik wil graag met mijn vriendin naar Werchter op de vrijdag (Tool en The Cure!!). We komen uit Nederland. Maar wat een logistiek gedoe zeg. Geen hotel in Leuven te krijgen (of heel duur) en alle Air BnB,s zijn ook al geboekt. Brussel zou ook nog kunnen. Heen lijkt me geen probleem. Echter terug naar Brussel is ook best lastig. Werchter duurt tot 01.00 en de volgende treinen gaan pas om 05.00. Nu lees ik dat er wel pendelbussen worden ingezet vanaf 02.30. Deze gaan echter maar 1x en vol is vol. Dat lijkt me best een risico. Ik wil niet met m’n vriendin riskeren om een hele nacht ergens te moeten wachten.

Zijn er dus ervaringen als je 1 dagje naar Werchter wilt vanuit Nederland? Heen en weer rijden lijkt me best kut, kun je de hele dag niet drinken en dat is best vermoeiend. Parkeerterrein en de campings liggen, als ik de website mag geloven, ook 30 min lopen vanaf het festivalterrein. Zijn er mensen die voor 1 nachtje hun tent daar gaan opzetten? Is er dan nog wel plek als je op vrijdag komt? Iemand nog een optie die ik niet zie…? Thanx!!

Overnachting gevonden in Leuven! We gaan de vrijdag! Tool, The Cure, Nothing but Thieves, Kurt Vile....nu al geslaagd!
 

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
New Order lijkt me wel een kanshebber. Ze zijn in 2016 nog wel geweest maar dat wil natuurlijk niks zeggen.
Twee weken voor Rock Werchter staan ze al op festivals in Noorwegen en Griekenland en de week/weken na Rock Werchter in Ierland, Italië en Spanje.
Pukkelpop zou ook kunnen gezien ze 15 augustus in Portugal spelen.
Ook kleinere Belgische festivals (Cactus, Lokerse Feesten, Suikerrock...) zijn uiteraard niet uitgesloten.
 

Pemmes

Playlistbediener
26 mrt 2017
22
0
Ik hoorde gisteren de nieuwe plaat van John García. Die zou wat mij betreft ook heel erg welkom zijn.

Van mij mag er sws wel weer eens een pakketje nieuwe namen komen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken