Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.190
6.662
Er is naar het schijnt een nieuw hiphop festival geboren in Lommel, nl. Vestiville (lol, alsjeblieft die naam alleen al..). Vandaag hun eerste aankondiging gedaan waar Cardi B, Migos en Future de blikvangers zijn. Waarbij die eerste twee toch zeker op Werchter hadden kunnen staan lijkt me. Afstrepen of toch rekening mee houden omdat ze daar niet exclusief zouden staan?

Ik dacht ik ga 'm niet én in het Dour topic én het Les Ardentes topic droppen, maar lijkt me wel belangrijk voor alle drie, dus bij deze.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Daarmee lijkt Cardi B toch wel uitgesloten ja. Lijkt me niet het type act die 2 festivalshows komt spelen in een landje als België.

Niet 100% m'n genre, maar da's wel knap geboekt als beginnend festival, zo vanuit het niets.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.190
6.662
Niet 100% m’n genre, maar da’s wel knap geboekt als beginnend festival, zo vanuit het niets.
Vestiville is een zuster festival van Vestival (nu Oh My! Festival) dat bij wat Nederlanders normaal een belletje zou moeten doen rinkelen. Vestival vindt al enkele jaren plaats in Amsterdam en had dit jaar oa Wiz Khalifa, Big Sean en French Montana over de vloer, niet meteen de minste. En geen LN festival dus.

Geen idee of dat wel zo goed nieuws is, RW kennende zullen hun oog wel laten vallen hebben op Cardi B of de Migos (zie naar recente hiphop actboekingen) dus moest een van de twee of beide zijn geboekt dan vallen die dus nu uit de boot en moet er voor vervanging gezocht worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Als Werchter ze had geboekt dan hadden ze toch gewoon op Werchter gestaan?

Persoonlijk geen gemis zulke acts, mogen daar gerust verder boeken.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Voorlopig heel goed nieuws voor mij, zet die mindere/eentonige artiesten daar maar weg. Maakt meer plaats en kansen voor de betere hip hop acts à la Brockhampton, Travis Scott, Tyler, Denzel Curry...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Geen idee of dat wel zo goed nieuws is, RW kennende zullen hun oog wel laten vallen hebben op Cardi B of de Migos (zie naar recente hiphop actboekingen) dus moest een van de twee of beide zijn geboekt dan vallen die dus nu uit de boot en moet er voor vervanging gezocht worden.

Wat hierboven al gezegd werd: als Werchter die acts echt wilde hebben, dan stonden ze nu niet in Lommel. Lijkt me vooral heel slecht nieuws voor Les Ardentes en Dour. Zeker nu beide festivals gewoon expliciet aangeven alles op hiphop en dergelijke te zetten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.190
6.662
Yannick wrote:
Geen idee of dat wel zo goed nieuws is, RW kennende zullen hun oog wel laten vallen hebben op Cardi B of de Migos (zie naar recente hiphop actboekingen) dus moest een van de twee of beide zijn geboekt dan vallen die dus nu uit de boot en moet er voor vervanging gezocht worden.

Wat hierboven al gezegd werd: als Werchter die acts echt wilde hebben, dan stonden ze nu niet in Lommel. Lijkt me vooral heel slecht nieuws voor Les Ardentes en Dour. Zeker nu beide festivals gewoon expliciet aangeven alles op hiphop en dergelijke te zetten.
Die twee festivals altijd schuiven voor RW lijkt me, als de Schuer iets wil dan zal dat niet op andere festivals worden weggezet, niet omgekeerd. Beide kunnen dan weer wel terugvallen op wat Franstalige hiphop acts toch, lijkt me niet echt een gemis dat die twee Migos of Cardi B mislopen (zullen waarschijnlijk toch een gigantische bak geld hebben gevraagd). Future lijkt me dan weer wel misloper voor een festival als Les Ardentes, gezien zijn iets minder mainsteam appeal iets minder interessant voor RW.

Als Werchter ze had geboekt dan hadden ze toch gewoon op Werchter gestaan?
Misschien was er wel een overeenkomst maar gewoon nog niet aangekondigd en dus verdwijnen die plannen achter de schermen. (zie Bon Iver van een aantal weken terug!).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Ook hier nu al de beste wensen voor 2019!

Moge de jaarwisseling een Thom Yorke en Tame Impala op de lineup brengen. En nog veel moois. En snel een beetje! :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Everyknight wrote:
dEUS op donderdag in The Barn volgens iemand op de chat van de Tijdloze op de website van Stijn.

Heb je een screenshot ofzo?

Neen. Op die chat kan je vrij snel een profiel aanmaken om deel te nemen, dus was weinig nuttig. Die persoon zei nog dat het om een 2019 exclusieve festivalshow in België gaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Rockbeer wrote:

Everyknight wrote:
dEUS op donderdag in The Barn volgens iemand op de chat van de Tijdloze op de website van Stijn.


Heb je een screenshot ofzo?

Neen. Op die chat kan je vrij snel een profiel aanmaken om deel te nemen, dus was weinig nuttig. Die persoon zei nog dat het om een 2019 exclusieve festivalshow in België gaat.

Zou die donderdag al een stukje draaglijker maken. Exclusieve festivalshow in België betwijfel ik wel. Zal naast RW toch wel wat bijkomen niet? Zag dEUS als als een zekerheidje nadat die ene bron met z'n hints het had over die Belgische trots.

Ik duim!
 

noppe

Nieuw lid
24 jan 2018
2
0
Ik hoop en zie tenacious d wel nog is naar belgie komen,hopelijk op rw maar zie ze toch eerder pukkelpoppen....wat denken jullie??
 

amichi

Playlistbediener
30 mei 2018
28
0
https://www.facebook.com/coachella/photos/a.10150107107306648/10156717225001648/?type=3&theater

Coachella heeft net hun line-up gedropt. Niet echt heel relevant voor Werchter. Maar het blijft me toch verbazen met wat voor een bagger line-up ze elk jaar weer komen. Prijs/kwaliteit op werchter is toch 1000 keer hoger. Superpopulaire hipsterfestivals moeten tegenwoordig al niks meer bewijzen qua line-up om te verkopen (Glasto: Stormzy). Dan kunnen we ons precies toch wel gelukkig prijzen, zelfs met de huidige werchter line-up.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken