Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
jarne wrote:
Weet dat de kans al klein was dat Architects Werchter deed i.p.v. Graspop, maar met de ‘leak’ dat ze op jera on air staan (waar ze wel op donderdag moeten staan) blijft enkel de vrijdag nog over in hun tourschema. Kan natuurlijk nog als laatste main stage act, of tijdens the cure, The 1975 of Weezer in de KlubC/Barn. Lijkt mij wel veilig om ze op dezelfde dag als BMTH te zetten. Maar zal wel naar graspop zijn
1f641.svg
Zou ik persoonlijk echt mega jammer vinden want dan komen ze 2 keer in 2019 naar België tijdens de examens
1f641.svg


Architects als laatste band op de main stage? Steengoede band, maar die gaan nooit de main stage afsluiten op een dag met Tool en The Cure. Die staan in de namiddag op de main stage of in een van de tenten.

Iemand die vrijdag naar de Architects in de Lotto Arena is geweest? Was het uitverkocht? Ik kan niet echt goed inschatten wat hun status is. Als ze naar GMM komen, dan zie ik ze eigenlijk de spot van Parkway Drive van vorig jaar innemen (Headliner MS2 dus).

Met laatste act op de main stage bedoelde ik natuurlijk niet als afsluiter maar als 'laatste van de acts die ze kunnen toevoegen aan de main stage, maar weet niet of er nog een komt die dag, met tool en The cure die allebei een lange set zullen spelen en BMTH die wrs ook wel meer dan een uur zullen spelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Iemand die vrijdag naar de Architects in de Lotto Arena is geweest? Was het uitverkocht?
Aan de Instagram-stories die ik heb zien voorbijvliegen was enkel het middenplein open gesteld.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Zou er een kans zijn dat Massive Attack komt? Want ze gaan touren in 2019
Hebben hun concert van eind januari in paleis 12 bena uitverkocht, maar ze hebben vorig jaar nog een europese festivaltour gedaan door onderandere Belgie (les ardentes) dus ik denk dat de kans eerder klein is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.329
arwen wrote:
Zou er een kans zijn dat Massive Attack komt? Want ze gaan touren in 2019

Hebben hun concert van eind januari in paleis 12 bena uitverkocht, maar ze hebben vorig jaar nog een europese festivaltour gedaan door onderandere Belgie (les ardentes) dus ik denk dat de kans eerder klein is.
Middenplein zag er zo goed als uitverkocht uit, en denk ongeveer de helft van het eerste balkon. Denk wel dat het podium nog achteruit kon voor een groter middenplein, was misschien beter want het kwam op sommige momenten wel erg druk op het middenplein.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.860
Zou er een kans zijn dat Massive Attack komt? Want ze gaan touren in 2019

De vraag “zou er een kans zijn dat Massive Attack komt?” wordt pas relevant op het moment dat ze op het affiche staan. Dan kun je gaan speculeren of ze ook daadwerkelijk komen opdagen...
 

Santiago1969

Playlistbediener
29 jan 2015
17
0
Architects was verre van uitverkocht , slechts 2000 tickets verkocht. Podium was naar voren geplaatst zodat het nog vol leek. Tweede ring afgesloten en eerste voor 3/4 afgesloten.
Dat wil niet zeggen dat het geen goed concert was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Nou insiders, kom maar op met de tips voor de nieuwe lading namen van deze week!

We zijn nog maar maandag hé. ;-)

Vorig jaar kwamen ze 'deze week' (week 3) in ieder geval met London Grammar op woensdag, Jack White op donderdag en een pakket op vrijdag (Snow Patrol, Eels, enzovoort). Een heleboel dus.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik ga hoogstwaarschijnlijk alleen vrijdag (enige 2 bands die dat kunnen veranderen zijn The Strokes en Red Hot Chili Peppers, als ze nog 1 v/d 2 binnenhalen + nog wat beter in de breedte zal het misschien toch nog combi zijn).

Dus liefst nog wat van dit op de vrijdag (of op de andere dagen mits ze 1 van bovenstaande bands binnen halen op een v/d andere dagen):
Vampire Weekend, Tame Impala, The National, Foals, dEUS, Iggy Pop, Wolfmother, Lykke Li, FIDLAR, Mac DeMarco, John Butler Trio, The Specials, Rolling Blackouts Coastal Fever, Beirut,...


Los daarvan wat denken jullie van The Who nog na P!nk... word serieus over gespeculeerd.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Los daarvan wat denken jullie van The Who nog na P!nk… word serieus over gespeculeerd.

Hmm voor mij Whoeft dat niet. Liever iets anders, inderdaad zoals Rhcp, Strokes of iets anders, iets wat minder classic is..
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Breinaard wrote:
Nou insiders, kom maar op met de tips voor de nieuwe lading namen van deze week!

We zijn nog maar maandag hé. ?

Vorig jaar kwamen ze ‘deze week’ (week 3) in ieder geval met London Grammar op woensdag, Jack White op donderdag en een pakket op vrijdag (Snow Patrol, Eels, enzovoort). Een heleboel dus.
klopt, maar als daejim en Greg nog wat hints brengen, komt er misschien weer wat leven in de brouwerij. Beetje sparren over de tips etc. Maar woensdag donderdag en vrijdag namen, lijkt me prima; Raconteurs, Skunk Anansie, Garbage, Limp Bizkit, Cypress Hill, e.d.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Doe mij deze week maar Foals, Biffy Clyro, Architects, Skunk Anansie, iets Belgisch, iets poppie, iets drum'n'bass, en liefst niet allemaal op vrijdag ;)
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Geen populaire reactie waarschijnlijk, maar ik zou The Who toch wel echt een enorme teleurstelling vinden. Laat ze die maar bij op TW classic zetten, maar dat zou ik echt verspilling vinden op RW. Zet voor dat geld maar 10 betere frissere bands op het podium.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
Wordt anders knap lastig om 10 betere bands überhaupt te vinden.

Maar the who zal komend jaar niet op Werchter staan imo. Geen plaats meer. Ik zie die niet meer voor of na pink staan en ook niet in combi met Muse.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Geen populaire reactie waarschijnlijk, maar ik zou The Who toch wel echt een enorme teleurstelling vinden. Laat ze die maar bij op TW classic zetten, maar dat zou ik echt verspilling vinden op RW. Zet voor dat geld maar 10 betere frissere bands op het podium.

DIe mannen zijn echt nog 'fris' hoor! Een iconische rockband met tonnen spelplezier. Zeker welkom! Maar kans is helaas inderdaad klein, net als Neil Young waarschijnlijk... Wat hun kansen wat verhoogt, is dat er nieuw werk is/aankomt...

Maar er zijn natuurlijk meer 'Werchterse' bands op tour die logischer zouden zijn, zoals Tame Impala, The Chemical Brothers, Editors, Vampire Weekend, Bastille... voor de overgebleven hoge posities.

En ook nog een naam waarover de laatste weken/maanden niets meer gezegd wordt: The National. Hebben een beperkt aantal optredens staan begin juli... en Rock Werchter is toch al van 2013 geleden... Als ze touren zonder nieuw werk zie ik het echter nog steeds niet gebeuren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.329
hoe groot schatten jullie trouwens de kans dat we rhea zullen zien op de slope? AB club uitverkocht, charlatan zo goed als uitverkocht, af en toe gedraaid op studio brussel. Lijkt me toch exact waar de slope voor bedoeld is dan.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
hoe groot schatten jullie trouwens de kans dat we rhea zullen zien op de slope? AB club uitverkocht, charlatan zo goed als uitverkocht, af en toe gedraaid op studio brussel. Lijkt me toch exact waar de slope voor bedoeld is dan.

Denk dat die kans wel bestaat, net zoals Jaguar Jaguar. De laatste zal er wel zeker staan, RHEA mss nog te klein om al op het grote rock werchter te staan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken