Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Nog niet gedeeld hier, maar Daan heeft zijn oude band Dead Man Ray weer bijeen geroepen. Nieuwe EP is uit, in maart komt een plaat en dan volgt een tour.

Lijkt me een leuke voor een plekje in de Barn!

Ik heb lange tijd niet begrepen dat Daan altijd kleinere festivalletjes speelde en nooit nog op Werchter verscheen. Tot ik hem nog eens live aan het werk zag (op Labadoux, enkele jaren terug), en dat was eigenlijk echt erbarmelijk slecht. En dat verhaal hoor ik wel van meer mensen.

Natuurlijk is een reünie van Dead Man Ray nog iets anders dan Daan solo. Misschien is de goesting er wel terug? Mochten ze op Werchter staan, dan hoop ik alleszins dat het met meer enthousiasme is dan de laatste keer dat ik hem aan het werk zag...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Met dank aan visdave in het BKS-topic: The Strokes zijn op tour! Twee weken na RW staan ze op BBK Bilbao. Zou dit de co-headliner of sub op zondag kunnen zijn?

Ik zou het alleszins toejuichen. Naam die weinig tourt, zeer leuke nummers, en hebben bovendien nog nooit op Werchter gestaan. Herman, trek uw portefeuille open!

Het zou bovendien wel eens kunnen verklaren waarom we nog maar zo weinig namen kennen voor de zondag. Misschien willen ze eerst The Strokes aankondigen als extra naam op zondag, voor de rest van het programma kan aangekondigd worden? En BBK Bilbao heeft wat meer geld neergelegd om hen eerst te mogen noemen. Zoiets?
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
39
30
Met dank aan visdave in het BKS-topic: The Strokes zijn op tour! Twee weken na RW staan ze op BBK Bilbao. Zou dit de co-headliner of sub op zondag kunnen zijn?

Ik zou het alleszins toejuichen. Naam die weinig tourt, zeer leuke nummers, en hebben bovendien nog nooit op Werchter gestaan. Herman, trek uw portefeuille open!

Het zou bovendien wel eens kunnen verklaren waarom we nog maar zo weinig namen kennen voor de zondag. Misschien willen ze eerst The Strokes aankondigen als extra naam op zondag, voor de rest van het programma kan aangekondigd worden? En BBK Bilbao heeft wat meer geld neergelegd om hen eerst te mogen noemen. Zoiets?

Jazebel van het efest-forum, die tot dusverre solide informatie gaf, zei gewoon nee ... ik hoop dat hij ongelijk heeft!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
The Stroookes!

Als er 1 naam is die deze lineup glans kan geven, dan is het deze. Mijn dag is goed.

De kans op Thom Yorke wordt met de dag groter trouwens. Hik wordt de David Byrne van 2019!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.179
6.654
Jongens, het worden gewoon de Editors die voor een appel en ei naar Werchter komen. Waarom zou de Schuer zijn portefeuille opendoen voor een act die nog maar 1x in België heeft gestaan, steevast headlinerspots inpikt en rijkelijk probeert te cashen op werk dat zo'n tien/vijftien jaar oud is wanneer hij Tom Smith en co in z'n broekzak heeft zitten. :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Jongens, het worden gewoon de Editors die voor een appel en ei naar Werchter komen. Waarom zou de Schuer zijn portefeuille opendoen voor een act die nog maar 1x in België heeft gestaan, steevast headlinerspots inpikt en rijkelijk probeert te cashen op werk dat zo’n tien/vijftien jaar oud is wanneer hij Tom Smith en co in z’n broekzak heeft zitten.
1f606.svg

Omdat meneer Schueremans een mooie lineup wil bouwen, in plaat van eentje waarmee het makkelijk incashen is? Tuurlijk, een Mumford, Pink, Muse en Macklemore brengen geld in het laatje. Zet Muse de volgende 10 edities op de lineup en het zal ook (uit)verkopen. Maar de onnozele dooddoener 'ja maar de mensen kopen tickets dus het is een goede lineup tooooch!' gaat echt niet op. Een naam als The Strokes, die nog nooit (!) op RW stond is meer waard dan 10 Mumfords bij elkaar. Ergens heb ik nog het mooie geloof dat je als festivalorganisator een mooie, gevarieerde, spannende lineup wilt bouwen. Anders wordt je een soort Pinkpop die alleen kijkt naar wat de kassa doet rinkelen.

Editors hier nog bij zetten zou deze recyclebak lineup écht een helemaal hilarisch maken.

Maar goed: ook naast de headliners komen er elke dag steeds meer mooie andere namen op de omringende festivals. Suede bijvoorbeeld, nog zo'n lange afwezige en een band wiens laatste platen echt de moeite zijn. Naast Thom Yorke ook een mooie inkopper.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
In het laatste weekend van juni zitten lijkt me nefast voor de line-up. Veel bands komen pas in juli naar Europa of maken er 2 legs van waar eind juni geen optie meer is. Jazebel op eFest heeft er nog nooit naast gezeten, jammer van The Strokes, Smashing Pumpkins,... Allemaal dankzij dat laatste weekend van juni in mijn ogen.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Ik hoop ergens nog op Alice in Chains, die touren tot de week voor RW (o.a. op RaR en RiP) in Europa (013 Tilburg en de AB Brussel helaas meteen uitverkocht voor ik in kon loggen).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik hoop ergens nog op Alice in Chains, die touren tot de week voor RW (o.a. op RaR en RiP) in Europa (013 Tilburg en de AB Brussel helaas meteen uitverkocht voor ik in kon loggen).

Zo'n "oldies" act gaat echt niet op herhaling komen lijkt me. Overigens passen die ook op Graspop, Lokerse Feesten, Alcatraz of zelfs Dour of Rock Zottegem.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
945
936
Op 22 juni is er een nieuw festival in mijn stad Groningen.
Onder andere met Sting en the Specials.
1 week voor Werchter
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.328
Ik hoop ergens nog op Alice in Chains, die touren tot de week voor RW (o.a. op RaR en RiP) in Europa (013 Tilburg en de AB Brussel helaas meteen uitverkocht voor ik in kon loggen).

Er werd al op de site van alice in chains geleaked dat alice in chains samen met black rebel motorcycle club naar graspop ging.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.328
not listed anymore, and the dates are getting closer to russia, so could be that the graspop gig also fell through.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.179
6.654
Yannick wrote:
Jongens, het worden gewoon de Editors die voor een appel en ei naar Werchter komen. Waarom zou de Schuer zijn portefeuille opendoen voor een act die nog maar 1x in België heeft gestaan, steevast headlinerspots inpikt en rijkelijk probeert te cashen op werk dat zo’n tien/vijftien jaar oud is wanneer hij Tom Smith en co in z’n broekzak heeft zitten.
1f606.svg


Omdat meneer Schueremans een mooie lineup wil bouwen, in plaat van eentje waarmee het makkelijk incashen is? Tuurlijk, een Mumford, Pink, Muse en Macklemore brengen geld in het laatje. Zet Muse de volgende 10 edities op de lineup en het zal ook (uit)verkopen. Maar de onnozele dooddoener ‘ja maar de mensen kopen tickets dus het is een goede lineup tooooch!’ gaat echt niet op. Een naam als The Strokes, die nog nooit (!) op RW stond is meer waard dan 10 Mumfords bij elkaar. Ergens heb ik nog het mooie geloof dat je als festivalorganisator een mooie, gevarieerde, spannende lineup wilt bouwen. Anders wordt je een soort Pinkpop die alleen kijkt naar wat de kassa doet rinkelen.

Editors hier nog bij zetten zou deze recyclebak lineup écht een helemaal hilarisch maken.

Maar goed: ook naast de headliners komen er elke dag steeds meer mooie andere namen op de omringende festivals. Suede bijvoorbeeld, nog zo’n lange afwezige en een band wiens laatste platen echt de moeite zijn. Naast Thom Yorke ook een mooie inkopper.
Bijna juist. Schuermans wil een mooie line up bouwen maar het moet wel opbrengen. Nick Cave verkocht in een uur het Sportpaleis, Gorillaz deed het nog rapper maar dan in Vorst. Radiohead is nog zo'n band die een dag mocht headlinen maar aangezien de grote stormloop (zie diverse verhalen achteraf ook) stonden daar ook niet toevallig 2 Belgische publiekstrekkers in de Barn. Er zijn talloze acts die bewijzen door middel van enkele factoren dat die ene boeking gaat werken en de andere niet. The Smashing Pumpkins zijn trouwens nog zo'n act die hoge spots inpikt en probeert te cashen, goed dat we ook die hebben vermeden.

The Strokes zijn trouwens geen David Byrne of Nine Inch Nails. Nee, die pakken steevast headline-plekken in en voor een dikke som geld. Daarbij is de mogelijke opkomst/populariteit ook een grote factor. NiN heeft een zeer toegewijde aanhang.. Kun je dat ook zeggen van The Strokes, na zo'n afwezigheid en slechts een eenmalige passage hier in België zo'n dikke vijftien jaar terug? En voor je de vergelijking maakt met Jack White, die stond al eens op Werchter (2012) en in 2014 pas in Vorst plus kan teren op ouder werk met The Stripes en The Ranconteurs.. Hoe zit dat met The Voidz?

Er wordt goed geboekt, maar wel met een gedachte achter dat het ook moet opbrengen. The Strokes boeken zou een zeer gewaagde en volgens mij foute gok zijn. Als The Strokes willen headlinen kunnen ze al eens beginnen met Vorst uit te verkopen tegen het tempo dat Gorillaz/Bon Iver dat verkocht en dan wil ik mijn mening hierover wel herzien.
 

clavious

Nieuw lid
30 nov 2018
3
0
ROCK Werchter needs some more guitars on thursday.
Which band has the most guitars?
Lynyrd Skynyrd? :p Foo Fighters?

Still think The Stokes should headline Pink Thursday.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
ROCK Werchter needs some more guitars on thursday.
Which band has the most guitars?
Lynyrd Skynyrd?
1f61b.svg
Foo Fighters?

Still think The Stokes should headline Pink Thursday.

This shit about "Rock Werchter needs to book more rock" again? You think Graspop should book more pop as well? By the way, Graspop has Lynyrd Skynyrd already, so don't expect them at Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken