Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.875
3.228
Smaken verschillen natuurlijk..maar veel jongeren luisteren naar de “top 50 global” van Spotify en gaan die artiesten waarderen.
Die namen verkopen dus altijd goed voor festivals.
Denk aan Ariana Grande, Billie Eilish, Bastille, Maroon5, 5SecondsOfSummer, Drake, Halsey, Anne Marie, Cardi B, Shawn Mendes, Ed Sheeran, Rita Ora, Bebe Rexha, Troye Sivan , Panic At The Disco, Niall Horan, Harry Styles, Post Malone.

Nogmaals smaken verschillen maar een festival met een breed aanbod aan muziekgenres zal altijd artiesten van het bovenste rijtje boeken. Puur om het feit dat ze goed tickets verkopen.

Behalve dat een groot deel van die namen best onrealistisch zijn (Ariana Grande, Drake, Shawn Mendes, Ed Sheeran, Harry Styles, alleen al omdat ze liever eigen shows doen), maar er zijn zeker wat artiesten die ze zouden kunnen boeken, ik denk dan vooral aan Billie Ellish, Bastille en misschien Panic At The Disco (zijn tegenwoordig blijkbaar geen niche meer).
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
Thom Yorke, Underworld, Editors and more to Down The Rabbit Hole 2019

Can we consider Thom Yorke and Editors as 75% booked for Werchter?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Nog maar eens editors zou wat teveel van het goede zijn.

Idd veel jongeren luisteren naar hit 50 lijsten, maar dat was vroeger ook al zo. Werchter heeft een reputatie en geschiedenis en mag die gerust hoog houden. Vroeger had je Live als poppy band maar had je ook een sepultura, rage, peppers en Neil Young op 1 dag.

Hoop dat er wat sterke namen volgen... En anders sziget, alleen al om de sfeer daar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
Thom Yorke, Underworld, Editors and more to Down The Rabbit Hole 2019

Can we consider Thom Yorke and Editors as 75% booked for Werchter?

It would be weird to book Thom Yorke for only 75%, but then again I don't think he needs his legs to sing... :p

But all joking aside, I think you are right and they are probably booked for Werchter as well.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Onderaan de poster op de website zit een geeltje met de tekst "more to be announced soon". Al bijna 3 weken. Ik verwacht dus voor morgen weer een pakketje (?) nieuwe namen. En ff los van de overkill blijft Editors een goede band die er voor mij morgen best tussen mag zitten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
Onderaan de poster op de website zit een geeltje met de tekst “more to be announced soon”. Al bijna 3 weken. Ik verwacht dus voor morgen weer een pakketje (?) nieuwe namen. En ff los van de overkill blijft Editors een goede band die er voor mij morgen best tussen mag zitten.

Dat is gewoon een standaard festival zinnetje voor zolang de line-up nog niet compleet is, kun je verder geen informatie aan ontlenen. Wat de Editors betreft, heb ze zelf nog nooit gezien en vond dat ze best aardige nummers op hun laatste plaat hadden, dus zou ze ook wel prima vinden.
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
Morgen stunt Cactusfestival met hun eerste headliner... Sportpaleis vullend! Zou de act ook op Werchter staan? Rarara
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.803
9.750
Greg wrote:
Morgen stunt Cactusfestival met hun eerste headliner… Sportpaleis vullend! Zou de act ook op Werchter staan? Rarara

Straks is ’t Thom Yorke rip

Die zal wel hoog op het lijstje staan voor RW. Gaan ze echt niet aan Cactus schenken. Is solo trouwens ook geen Sportpaleis act. Zou verschrikkelijk zijn om zo'n stunt uit te halen.

Iets als Chic zie ik nog wel gebeuren. Ook niet echt Sportpaleis natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Yannick wrote:

Greg wrote:
Morgen stunt Cactusfestival met hun eerste headliner… Sportpaleis vullend! Zou de act ook op Werchter staan? Rarara


Straks is ’t Thom Yorke rip

Die zal wel hoog op het lijstje staan voor RW. Gaan ze echt niet aan Cactus schenken. Is solo trouwens ook geen Sportpaleis act. Zou verschrikkelijk zijn om zo’n stunt uit te halen.
Maar Radiohead wel. David Byrne stond dit jaar ook op Gent Jazz en Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.803
9.750
Yannick wrote:

Greg wrote:
Morgen stunt Cactusfestival met hun eerste headliner… Sportpaleis vullend! Zou de act ook op Werchter staan? Rarara


Straks is ’t Thom Yorke rip

Of Editors, dan is iedereen hier weer blij.

Goeie. Ben er nu 90% zeker van dat het idd Editors wordt. Op RW zullen ze die niet meer zetten, vorig jaar TWC. Zijn in de buurt.

Cactus is een inkopper van jewelste.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Cactus boekt wel wat beter en kwaliteitvoller dan Editors meestal... (misschien niet de goeie woordkeuze, maar kom er niet op)

Ik zou eerder iets denken in de trent Arcade Fire, The War On Drugs, The National,...
Weet niet wie van hen een Sportpaleis kan vullen/heeft gevuld.
 

randy

Playlistbediener
29 jan 2018
24
5
Volgens mij gaat Bob Dylan ofwel geprogrammeerd staan op Gent Jazz (afzonderlijke dag) of Cactus (afzonderlijke dag), zoals Cohen dat ook al deed.
Hij is in de buurt in die periode, en speelt al een aantal festivals (Jazz Open & Hyde Park).
En hij verkocht al het Sportpaleis uit.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Maar als Cactus Festival morgen met een aankondiging komt, lijkt de kans klein op een Rock Werchteraankondiging, toch ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.803
9.750
Maar als Cactus Festival morgen met een aankondiging komt, lijkt de kans klein op een Rock Werchteraankondiging, toch ?

Jep. Dat wordt januari...

Het worden lange, onzekere feestdagen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk?
Er zijn al 25 namen bekend... Dat is zowat 1/4 van de line up.
Normaal zijn er tegen nieuwjaar 5 tot max 10 namen bekend. We zijn echt al verwend qua snel (veel) namen krijgen dit jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.803
9.750
Soort van aanname. ;-)

Met de groeten van StuBru die het meer over Music For Life wil hebben dan over festivals. Denk ik.

Zou ook wel wat (goed) nieuws kunnen gebruiken hoor...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken