Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Kom op jongens die het kunnen weten … Krijgen we vrijdag nog nieuwigheden vanuit Werchterland ?
Mijn Hive Resort Sahara tentje wordt dit weekend vastgelegd dus geef me iets
1f642.svg

Ik moet nog een paar man overtuigen om een 2e tent te kunnen volkrijgen.
Trekt Kensington ze over de streep? Zorg dan wel dat je 1e tent niet per ongeluk leegloopt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.326
Parkway drive in Duitsland tijdens het Werchter weekend. Begin van langs aan meer geloven dat het kan gebeuren. Zou wel maar in februari kunnen aangekondigd worden na hun show in Vorst.
 

Regi poortakkers

Playlistbediener
29 okt 2015
17
14
Mijn geloof in een goeie line up begint weg te gaan zulle... Vrijdag is mooi... Maar vo de rest... Zwak! En al die mooie namen die ze mislopen... Bon iver, pumpkins...
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Band of Horses speelt 30 juni op live at Amsterdamse Bostheater, komen erg dicht in de buurt nu!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Vannacht gedroomd dat ik Bloc Party, Phoenix, Travis Scott, Brockhampton, the raconteurs, sampha, Childish Gambino en Vampire Weekend zag optreden op onze mooie Werchterse gronden... Nu maar hopen dat ze ook effectief komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Editors, dikke markeerstift voor die zondag voor Muse na nu ook de bevestiging voor DTRH, lol. Verder ook met de stift omcirkelen: Thom Yorke, Robyn, Foals, Vampire Weekend, Aurora, Beirut, Sofi Tukker, Khruangbin, Maribou State, Agar Agar, Low, RBCF en Slowthai.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Doe maar Beirut, Rolling Blackouts Coastal Fever en Parquet Courts op de Tool/The Cure/Weezer/Kurt Vile dag! Zou magnifiek zijn mits niet te veel clashes!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Er zullen heel veel namen met DTRH gedeeld worden denk ik én hoop ik. Staat heel wat moois tussen zeg!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
657
Band of Horses speelt 30 juni op live at Amsterdamse Bostheater, komen erg dicht in de buurt nu!

Passen dan alleen nog op de zaterdag, gezien logistieke logica. Spelen dan wel 3 dagen achter elkaar, maar moet geen probleem zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.801
9.750
Heerlijk nieuws vanuit DTRH. Thom fucking Yorke! The Roots! Vampire Weekend! Low! Kamasi Washington!

Alleen Foals heb ik zelf minder mee, verder mag zowat alles doorkomen van mij.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Mooi lijstje namen zeg bij dtrh. Laat Editors, Thom Yorke, Foals, Robyn, The Roots, Aurora, Frank Carter, Parquet Courts en Olofur Arnalds maar doorkomen!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Laat Band of Horses maar doorkomen dan op zaterdag! Grote kanshebber denk ik aangezien hun verleden met het festival (wel op voorwaarde dat er een nieuw album komt, kan ik niet meteen ergens terugvinden).

Wat betreft DTRH: Editors, Thom Yorke, Vampire Weekend, Foals en waarschijnlijk ook Parquet Courts lijken mij inkoppers.

Robyn kan evengoed op Pukkelpop, of kan zelfs Dour headlinen.

En dan is er, op exact dezelfde dagen van Down the Rabbit Hole, ook Cactus Festival natuurlijk... Die gaan elk jaar wel met wat mooie namen lopen (eigenlijk 'in overleg', want ze werken op een bepaald niveau samen met Live Nation dacht ik). DTRH-namen zoals The Roots, Beirut, Kamasi Washington, Olafur Arnalds, Low, The Comet is coming... zijn eigenlijk stuk voor stuk typische Cactus-namen. Hopelijk kunnen er toch een beperkt aantal door naar Rock Werchter... Anders moet ik maar de eerste keer naar Cactus Festival gaan, die affiche spreekt mij steeds wel aan, maar het is er nog nooit van gekomen. Nu een week na Rock Werchter, dus praktisch is dit mogelijk.

 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ken er (nog) niks van, Thom York, speelt nagenoeg geen Radiohead songs. Zal eens gaan luisteren...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Editors voor of na P!Nk zie ik goed gebeuren.
Krijg je dezelfde opzet als bij Pinkpop dit jaar. Editors als sub-headliner voor Bruno Mars, dat was geen slechte zet.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Merk vooral dat veel jongeren Pinkpop tot nu toe vinden tegenvallen en erg te spreken zijn over de line-up van Werchter (ik zelf ook).
Ik vind elke dag wel erg interessant.
P!NK doet het natuurlijk goed bij de jeugd.
Muse doet het ook goed bij de jeugd en The Cure vinden veel jongeren toch ook wel interessant. Dit samen met Florence & The Machine, Macklemore en Mumford& Sons is gewoon een top combinatie!
Zet de Editors er nog bij voor P!NK of Muse en je hebt een mooi programma!
 

cenzo

Playlistbediener
23 jan 2018
12
0
Merk vooral dat veel jongeren Pinkpop tot nu toe vinden tegenvallen en erg te spreken zijn over de line-up van Werchter (ik zelf ook).
Ik vind elke dag wel erg interessant.
P!NK doet het natuurlijk goed bij de jeugd.
Muse doet het ook goed bij de jeugd en The Cure vinden veel jongeren toch ook wel interessant. Dit samen met Florence & The Machine, Macklemore en Mumford& Sons is gewoon een top combinatie!
Zet de Editors er nog bij voor P!NK of Muse en je hebt een mooi programma!

Bedoel je dan mensen die voor het eerst naar een festival gaan? Macklemore in 2016 was verschrikkelijk slecht. Mumford & Sons en Florence & The Machine zijn wel goede festivalacts, maar komen herhaaldelijk aan bod. Vind het net daarom (en in vergelijking met de minder vaak wederkerende acts vorig jaar) toch teleurstellend. Pink is dan in Nederland echt veel populairder dan in België, denk ik. In het geval van Muse kan ik erin komen en wat The Cure betreft ook, dat is ondertussen toch ook al geleden van in 2012 geleden dat zij op Werchter stonden. Ik spreek voor mezelf, maar ik denk dat ik niet de enige ben die hoopt dat Editors niet naar Werchter komen. De overkill van de laatste jaren is er zelfs met twee edities nog niet volledig uit.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
festivalddictsam wrote:
Merk vooral dat veel jongeren Pinkpop tot nu toe vinden tegenvallen en erg te spreken zijn over de line-up van Werchter (ik zelf ook).
Ik vind elke dag wel erg interessant.
P!NK doet het natuurlijk goed bij de jeugd.
Muse doet het ook goed bij de jeugd en The Cure vinden veel jongeren toch ook wel interessant. Dit samen met Florence & The Machine, Macklemore en Mumford& Sons is gewoon een top combinatie!
Zet de Editors er nog bij voor P!NK of Muse en je hebt een mooi programma!

Bedoel je dan mensen die voor het eerst naar een festival gaan? Macklemore in 2016 was verschrikkelijk slecht. Mumford & Sons en Florence & The Machine zijn wel goede festivalacts, maar komen herhaaldelijk aan bod. Vind het net daarom (en in vergelijking met de minder vaak wederkerende acts vorig jaar) toch teleurstellend. Pink is dan in Nederland echt veel populairder dan in België, denk ik. In het geval van Muse kan ik erin komen en wat The Cure betreft ook, dat is ondertussen toch ook al geleden van in 2012 geleden dat zij op Werchter stonden. Ik spreek voor mezelf, maar ik denk dat ik niet de enige ben die hoopt dat Editors niet naar Werchter komen. De overkill van de laatste jaren is er zelfs met twee edities nog niet volledig uit.

P!NK is echt wel een zangeres die veel jongeren kennen en heel erg waarderen.
Mumford& Sons verkochten in 20 minuten de Ziggo Dome uit en Florence & The Machine wordt ook door veel jongeren gewaardeerd.
Zijn gewoon wel echte commerciële namen (en ik denk dat de festival organisatie daar niet altijd problemen mee heeft)

Kijk naar Ed Sheeran. Hij had deze zomer een tour door heel Europa. Verkocht alles binnen een paar minuten uit.
Hij kondigt voor 2019 ook weer een aantal concerten aan. En de dag van Sziget waar Sheeran komt is alweer bijna uitverkocht.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Smaken verschillen natuurlijk..maar veel jongeren luisteren naar de "top 50 global" van Spotify en gaan die artiesten waarderen.
Die namen verkopen dus altijd goed voor festivals.
Denk aan Ariana Grande, Billie Eilish, Bastille, Maroon5, 5SecondsOfSummer, Drake, Halsey, Anne Marie, Cardi B, Shawn Mendes, Ed Sheeran, Rita Ora, Bebe Rexha, Troye Sivan , Panic At The Disco, Niall Horan, Harry Styles, Post Malone.

Nogmaals smaken verschillen maar een festival met een breed aanbod aan muziekgenres zal altijd artiesten van het bovenste rijtje boeken. Puur om het feit dat ze goed tickets verkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken