Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Zou iemand toch nog eens willen uitleggen waarom Bon iver niet op donderdag kan spelen als ze pas zaterdag in Amerika moeten zijn?
Omdat Bon Iver vermoedelijk geboekt was voor zondag en niet voor donderdag en je niet zomaar kunt schuiven met acts van de ene naar de andere dag. Een dikke streep door de rekening van Werchter is het.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik snap niet dat jullie maar blijven zeuren over Bon Iver/Oscar en co. Die horen toch tot het lijstje Slaapwekkende Vertoningen Op Een Rockfestival? Geef mij maar muziek met ballen. Namen die ik hoorde passeren zijn Papa Roach / Wolfmother / 30” / SOAD… Word ik oud of snap ik het niet?

Het genre waar jij het over hebt heeft gewoon weinig relevante acts. Die 4 die jij noemt daar schiet Werchter niet heel veel mee op. SOAD zijn recent al geweest.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
https://clashfinder.com/s/rw19j/ Na de nieuwe namen van Main square Editors en Cypress Hill toegevoegd, en nog wat aanpassingen! Wie zie ik over het hoofd? welke acts zijn de overgebleven TBA's? Welke acts passen echt niet waar ik ze heb neergezet? Of past het niet in het tourschema? Tell me :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
https://clashfinder.com/s/rw19j/ Na de nieuwe namen van Main square Editors en Cypress Hill toegevoegd, en nog wat aanpassingen! Wie zie ik over het hoofd? welke acts zijn de overgebleven TBA’s? Welke acts passen echt niet waar ik ze heb neergezet? Of past het niet in het tourschema? Tell me
1f600.svg

Goed in elkaar gezet! Veel realistische dingen. Al zou ik persoonlijk niet zo warm lopen van deze lineup..

Weet niet of BBR nog na Macklemore op die main zal stappen. En ik mis dEUS, Interpol en vooral Thom Yorke. ?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Selah Sue is tegen dan hoogzwanger of net bevallen.

Editors op Main Square... Dat wordt dus een zeer grote kanshebber voor Rock Werchter, ondanks TW Classic 2018.

Ben Harper wordt elke tour geboekt voor een Werchterevent, zal nu niet anders zijn.

Interpol lijkt mij ook een zekerheid. Live, Wolfmother en De Jeugd van Tegenwoordig ook zeer grote kanshebbers denk ik.

Maar zeker een realistische poging!
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
jarne wrote:
https://clashfinder.com/s/rw19j/ Na de nieuwe namen van Main square Editors en Cypress Hill toegevoegd, en nog wat aanpassingen! Wie zie ik over het hoofd? welke acts zijn de overgebleven TBA’s? Welke acts passen echt niet waar ik ze heb neergezet? Of past het niet in het tourschema? Tell me
1f600.svg


Goed in elkaar gezet! Veel realistische dingen. Al zou ik persoonlijk niet zo warm lopen van deze lineup..

Weet niet of BBR nog na Macklemore op die main zal stappen. En ik mis dEUS, Interpol en vooral Thom Yorke.
1f609.svg

Ik zou heel graag the National nog een spot geven !

 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Ik verwacht Editors als sub voor Muse, best veel positieve reacties op hun optreden gisteren... Iemand geweest?

Maar wat een geweldige bummer weer, Bon Iver. Het wil maar niet lukken
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
https://clashfinder.com/s/rw19j/ Na de nieuwe namen van Main square Editors en Cypress Hill toegevoegd, en nog wat aanpassingen! Wie zie ik over het hoofd? welke acts zijn de overgebleven TBA’s? Welke acts passen echt niet waar ik ze heb neergezet? Of past het niet in het tourschema? Tell me
1f600.svg

Voor de geïnteresseerden: resultaten van de tot nu toe al bekende artiesten:
The Cure 58.27 %
TOOL 52.76 %
Mumford & Sons 44.88 %
Muse 42.52 %
Bring Me The Horizon 40.94 %
P!nk 38.58 %
Weezer 37.01 %
Florence + The Machine 33.07 %
Nothing But Thieves 21.26 %
Miles Kane 20.47 %
Yungblud 18.90 %
Vance Joy 17.32 %
Two Door Cinema Club 14.17 %
Jungle 12.60 %
Kurt Vile & The Violators 9.45 %
The Blaze 8.66 %
Kylie 7.87 %
Macklemore 6.30 %
Paul Kalkbrenner 6.30 %
Bang Bang Romeo 4.72 %
Underworld 3.94 %
Tom Misch 3.94 %
Clean Bandit 3.94 %

Opmerkelijk: Years & Years en The 1975 halen de 3,94% niet!

Meest aangeduide acts die (nog) niet zijn aangekondigd: (de vetgedrukte zijn inmiddels uitgesloten of zeer onwaarschijnlijk)
Tame Impala 49.61 %
Biffy Clyro 40.94 %
Foals 38.58 %
Vampire Weekend 36.22 %
Coldplay 34.65 % (staat er inmiddels al niet meer in waardoor deze wat minder stemmen heeft)
Greta Van Fleet 28.35 %
Bon Iver 27.56 %
White Lies 26.77 %
Skunk Anansie 25.20 %
Balthazar 23.62 %
Frank Turner & The Sleeping Souls 23.62 %
Architects 23.62 %
Bloc Party 22.83 %



 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Die clash tussen Vampier Weekend en Cypress Hill zou ik erg vervelend vinden. Voor de rest mooi lijstje!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Ik zie nu pas de aankondiging van Heartland Festival (Denemarken, begin juni). The Good, the Bad & the Queen hun eerste festivalaankondiging! En Charlotte Gainsbourg! En Elbow, Interpol en Kamasi Washington! Zeer mooie aankondigingen, mogen wat mij betreft allemaal naar Rock Werchter komen!

Charlotte Gainsbourg ook haar eerste festivalaankondiging volgens mij. Misschien wel een typische Cactusnaam, maar daar stond ze in 2018 al. Ik hoop er alvast op!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.870
2.669
BBC sound of 2019 longlist is bekendgemaakt:
Dermot Kennedy
Ella Mai
Flohio
Grace Carter
King Princess
Mahalia
Octavian
Rosalía
Sea Girls
SlowThai

Zie hier ook dit jaar wel een paar van naar Werchter komen.

Gokje: King Princess, Mahalia, Rosalía en Grace Carter
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
BBC sound of 2019 longlist is bekendgemaakt:
Dermot Kennedy
Ella Mai
Flohio
Grace Carter
King Princess
Mahalia
Octavian
Rosalía
Sea Girls
SlowThai

Zie hier ook dit jaar wel een paar van naar Werchter komen.

Gokje: King Princess, Mahalia, Rosalía en Grace Carter

Wij zagen Dermot Kennedy op BKS18 dit jaar, zeer veel indruk gemaakt. Zeer gepassioneerde zanger, geweldige stem en bloedmooie teksten..een poeet. Ben iets minder van zijn laatste song maar ouder werk is echt meeslepend. Na het openingsnummer zag je het publiek ook verstommen. Die kan echt wat...Ook nog eens een normale gast met 2 benen op de grond. Zijn hele US tour alleen maar uitverkochte zalen, die gaat groot worden! (Is het eigenlijk al. Ergens jammer als een artiest doorbreekt, geef mij de eerste albums maar?)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Robert Plant & the sensational Space Shifters midden juni op Bergenfest in Noorwegen.

Stond er al in 2006, 2014 en 2016, een graag geziene gast dus. Telkens bij de hoogtepunten van het festival voor mij, zeker de laatste twee keer omdat het in The Barn was in plaats van op mainstage. Fantastische momenten. Dit is zo'n act waarvoor ik een tijdje op voorhand ga kamperen vooraan The Barn. Hopelijk wordt hij weer geboekt. Hem inplannen tegelijkertijd met P!nk bijvoorbeeld.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ik snap niet dat jullie maar blijven zeuren over Bon Iver/Oscar en co. Die horen toch tot het lijstje Slaapwekkende Vertoningen Op Een Rockfestival? Geef mij maar muziek met ballen. Namen die ik hoorde passeren zijn Papa Roach / Wolfmother / 30” / SOAD… Word ik oud of snap ik het niet?
Spotje voor Limp Bizkit reserveren dan maar, staan op 2 juli in Tilburg.. ergens in de middag ofzo op de main.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
suomi65 wrote:
Ik snap niet dat jullie maar blijven zeuren over Bon Iver/Oscar en co. Die horen toch tot het lijstje Slaapwekkende Vertoningen Op Een Rockfestival? Geef mij maar muziek met ballen. Namen die ik hoorde passeren zijn Papa Roach / Wolfmother / 30” / SOAD… Word ik oud of snap ik het niet?

Spotje voor Limp Bizkit reserveren dan maar, staan op 2 juli in Tilburg.. ergens in de middag ofzo op de main.

En op 26 juni in AFAS Live. Daar past Rock Werchter zeer mooi tussen, inderdaad. Plus het feit dat er geen zaalshow gepland staat in België...

Ik ben niet meteen de grootste fan, maar in 2009 zo in de namiddag op mainstage vond ik het best vermakelijk. Het hele veld ging los toen, zelden gezien voor een act in de namiddag :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Limp Bizkit is niet echt meer iets waar RW zich meer mee gaat bezig houden denk ik. Verschrikkelijk gedateerde band.

Da's meer iets voor de kleinere festivals.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
Limp Bizkit is niet echt meer iets waar RW zich meer mee gaat bezig houden denk ik. Verschrikkelijk gedateerde band.

Da’s meer iets voor de kleinere festivals.

spelen nogthans nog steeds heel strakke shows hoor.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Breinaard wrote:

suomi65 wrote:
Ik snap niet dat jullie maar blijven zeuren over Bon Iver/Oscar en co. Die horen toch tot het lijstje Slaapwekkende Vertoningen Op Een Rockfestival? Geef mij maar muziek met ballen. Namen die ik hoorde passeren zijn Papa Roach / Wolfmother / 30” / SOAD… Word ik oud of snap ik het niet?


Spotje voor Limp Bizkit reserveren dan maar, staan op 2 juli in Tilburg.. ergens in de middag ofzo op de main.

En op 26 juni in AFAS Live. Daar past Rock Werchter zeer mooi tussen, inderdaad. Plus het feit dat er geen zaalshow gepland staat in België…

Ik ben niet meteen de grootste fan, maar in 2009 zo in de namiddag op mainstage vond ik het best vermakelijk. Het hele veld ging los toen, zelden gezien voor een act in de namiddag
1f642.svg
Limp Bizkit stond dit jaar op 26 juni in de AFAS Live, niet volgend jaar (voor zover ik weet).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Limp Bizkit is niet echt meer iets waar RW zich meer mee gaat bezig houden denk ik. Verschrikkelijk gedateerde band.

Da’s meer iets voor de kleinere festivals.
Ik durf Rock Zottegem erop verwedden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Everyknight wrote:

Breinaard wrote:

suomi65 wrote:
Ik snap niet dat jullie maar blijven zeuren over Bon Iver/Oscar en co. Die horen toch tot het lijstje Slaapwekkende Vertoningen Op Een Rockfestival? Geef mij maar muziek met ballen. Namen die ik hoorde passeren zijn Papa Roach / Wolfmother / 30” / SOAD… Word ik oud of snap ik het niet?


Spotje voor Limp Bizkit reserveren dan maar, staan op 2 juli in Tilburg.. ergens in de middag ofzo op de main.


En op 26 juni in AFAS Live. Daar past Rock Werchter zeer mooi tussen, inderdaad. Plus het feit dat er geen zaalshow gepland staat in België…

Ik ben niet meteen de grootste fan, maar in 2009 zo in de namiddag op mainstage vond ik het best vermakelijk. Het hele veld ging los toen, zelden gezien voor een act in de namiddag
1f642.svg


Limp Bizkit stond dit jaar op 26 juni in de AFAS Live, niet volgend jaar (voor zover ik weet).

26 juni 2018 stonden ze er inderdaad. Ik dacht dus ook op 26 juni 2019: https://www.livenation.nl/show/1066358/limp-bizkit/amsterdam%20zuidoost/2019-06-26/nl

Maar als je verder klikt, kun je toch geen kaarten kopen en is dit een onbestaande show, vreemd dit.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken