Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Geen Bon Iver op Rock Werchter: We are very happy to announce that Bon Iver will headline Summerfest on June 29, 2019! Join us in Milwaukee along with special guests Lord Huron and Julien Baker.

Verrassend toch wel. Had deze naam toch al opgeschreven voor een headlinerspot in The Barn. Verhoogt dan wel de kans op Lana Del Rey/Thom Yorke voor zulke spot.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Paddy wrote:
Vorige keer stond Pink voor Rammstein, dus misschien dat ik daarom Pink en metal niet zo’n groot contrast vind.

Wat is dit voor logica? Was even bang dat ik in t pinkpop topic zat met dit soort uitspraken…
1f609.svg


Pink en metal niet zo’n groot contrast… laat me niet lachen.

Discussiëren is best leuk, maar waarom meteen met een sneer en onder de gordel? Prima, dat we het niet met elkaar eens zijn, maar ga dan op de inhoud in.

Heb je Pink toen voor Rammstein gezien?
Pink is pop met een rockrandje. Met spektakel en bombast. Luister maar eens naar So what. Ik zeg niet dat ze metal is, maar dat ik het niet zo’n enorm contrast vind. Zeker niet met een band als Ghost. Dan vind ik het contrast met een Thom Yorke vele malen groter.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Geen Bon Iver op Rock Werchter: We are very happy to announce that Bon Iver will headline Summerfest on June 29, 2019! Join us in Milwaukee along with special guests Lord Huron and Julien Baker.
Grote vloek in de kantoren van Live Nation denk ik...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750

Dat nummer is zo on-rock dat het pijn doet. Zingen over dat je een rockster bent is het minst 'rock 'n rolle' dat je kan doen.

Verschrikkelijk nieuws van Bon Iver. :-( Da's echt een (grotere) naam die deze lineup nog dringend nodig heeft. Na ook nog de Smashing Pumpkins, ook omdat de data ven RW niet zo gunstig liggen. Maar met het recente nieuws van Thom Yorke en Tame Impala zijn er wel 2 zwaargewichten bij gekomen die ze niet kunnen/mogen missen. Stel je voor: Thom Yorke in de Barn, en daarna aansluitend Tame Impala op de main na Pink. Da's een droompje voor mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Paddy wrote:
So what.

Dat nummer is zo on-rock dat het pijn doet. Zingen over dat je een rockster bent is het minst ‘rock ’n rolle’ dat je kan doen.

Zeg dat tegen de broertjes Gallagher ;)

Toch wel opvallend van Bon Iver. Wilt zeggen dat hij RW en Glasto laat schieten voor een korte terugkeer naar de VS...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
mattman wrote:

Paddy wrote:
So what.


Dat nummer is zo on-rock dat het pijn doet. Zingen over dat je een rockster bent is het minst ‘rock ’n rolle’ dat je kan doen.

Zeg dat tegen de broertjes Gallagher ?

Toch wel opvallend van Bon Iver. Wilt zeggen dat hij RW en Glasto laat schieten voor een korte terugkeer naar de VS…

Hij doet natuurlijk al APE in de UK, dus Glasto zat er denk ik sowieso niet in.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Discussiëren is best leuk, maar waarom meteen met een sneer en onder de gordel? Prima, dat we het niet met elkaar eens zijn, maar ga dan op de inhoud in.

Ach, niet zo van die lange tenen hebben helpt ook een hoop Paddy. Vond het gewoon oprecht een lachwekkende uitspraak, dat mag ik dan toch zeggen?

Pink is pop met een rockrandje. Met spektakel en bombast. Luister maar eens naar So what. Ik zeg niet dat ze metal is, maar dat ik het niet zo’n enorm contrast vind. Zeker niet met een band als Ghost. Dan vind ik het contrast met een Thom Yorke vele malen groter.

Maar goed, als je op inhoud in wilt gaan: ik denk dat ik zie wat je bedoelt qua spektakel en bombast, als je Rammstein en Ghost dan inderdaad als vertegenwoordigers van het metal genre kiest. Maar dat zijn natuurlijk best "poppy" metalnamen, en staan dan nog steeds muzikaal gezien mijlenver af van een popzangeres (wannabe "rockster") als Pink. Als je dan namen als SOAD of Tool er tegenover zet wordt het al een stuk contrasterender. Of doe eens gek, denk aan een Opeth of een Slayer naast Pink. Die laatste 4 zijn wat mij betreft de stijlen waar ik aan denk bij het woord metal, en komen niet in de buurt van Pink haar popcircus. Dus samengevat, dat er metal te vinden is die alleen qua showfactor misschien wat op Pink lijkt, ontkracht niet dat Pink met de meeste metal bands een best groot contrast vormt. Muzikaal gezien zeker, in show met het overgrote deel ook.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
mattman wrote:

Paddy wrote:
So what.


Dat nummer is zo on-rock dat het pijn doet. Zingen over dat je een rockster bent is het minst ‘rock ’n rolle’ dat je kan doen.

Zeg dat tegen de broertjes Gallagher
1f609.svg

Oasis maakte toch Britpop, last time I checked? Niet echt heel Rock 'n Roll als je het mij vraagt (geen kritiek, tis goed voor wat het is, maar geen AC/DC)
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik snap niet echt volledig dat als Bon Iver op zaterdag in Amerika staat, iedereen 100% er zeker van is dat hij niet 2 dagen ervoor op werchter zou kunnen staan? Het is toch niet dat hij met huifkar en stoomboot de oceaan moet oversteken? Mij lijkt me met een dag ertussen als reisdag dat echt nog wel haalbaar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Zeker jammer van Bon Iver, maar baal harder vanwege Julien Baker. Die is namelijk dus ook uitgesloten.

Goh... Julien Baker op Werchter? Denk dat je dan beter een ander festival uitzoekt, het gepraat vanachter in de tent gaat luider zijn dan de muziek zelf. Dat past veel beter op een Best Kept Secret en cactusfestival bijvoorbeeld.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
NME noemt Yorkes show op Nos als een exclusieve.
https://www.nme.com/news/music/thom-yorke-sharon-van-etten-jorja-smith-confirmed-nos-alive-2019-2417646
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Wat een ramp man, hoeveel keer gaat die Justin Vernon nu nog Werchter cancelen? Hoeveelste keer is dit nu, derde? Onvoorstelbaar.

Thom Yorke exclusief op NOS Alive? Ik mag hopen van niet. (Die was toch ook een gerucht voor Glasto?)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
Wat een ramp man, hoeveel keer gaat die Justin Vernon nu nog Werchter cancelen? Hoeveelste keer is dit nu, derde? Onvoorstelbaar.

Thom Yorke exclusief op NOS Alive? Ik mag hopen van niet. (Die was toch ook een gerucht voor Glasto?)
Je kan het misschien ook opvatten als een Portugal exclusive?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Thom Yorke exclusief op NOS Alive? Ik mag hopen van niet. (Die was toch ook een gerucht voor Glasto?)

Thom Yorke gaat het echt niet bij één show houden, don't worry. Die gaat komend voorjaar z'n derde soloplaat promoten (die is bijna af). NME is sowieso al een pulpblaadje die vanalles uit de duim zuigt en headlines opblaast/verzint. Als het niet in de perstekst of officiele NOS Alive communicatie staat, dan weet dit Britse blaadje absoluut niet meer. Hier wordt waarschijnlijk bedoeld dat ze met Thom Yorke in huis een exclusieve act hebben. De Thom tour hing al langer in de lucht. Nu weten we eindelijk dat die er ook komt.

Gok dat Mad Cool hem ook wel zal hebben (die delen altijd bijna de hele lineup met RW), en verder lijken DTRH en RW me ook inkoppers. Naast natuurlijk ook Glasto.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Zou iemand toch nog eens willen uitleggen waarom Bon iver niet op donderdag kan spelen als ze pas zaterdag in Amerika moeten zijn? Want als ik kan kiezen tussen Bon Iver of Thom Yorke zou ik toch wel zeker voor de eerste kiezen. En ik denk Werchter ook zeker moesten ze de kans hebben natuurlijk. Want Bon Iver lijkt me toch wel pakken groter.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Ik snap niet dat jullie maar blijven zeuren over Bon Iver/Oscar en co. Die horen toch tot het lijstje Slaapwekkende Vertoningen Op Een Rockfestival? Geef mij maar muziek met ballen. Namen die ik hoorde passeren zijn Papa Roach / Wolfmother / 30'' / SOAD... Word ik oud of snap ik het niet?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Vind dat de muziek van Bon Iver meer ballen heeft dan die van 30 Seconds To Mars of Papa Roach.

Heb tot nu toe ook nog niemand zien hopen Oscar hier. ?
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Zou iemand toch nog eens willen uitleggen waarom Bon iver niet op donderdag kan spelen als ze pas zaterdag in Amerika moeten zijn?
Jetlag misschien? Ik weet niet hoe zulke artiesten dat normaal gesproken doen, maar ik kan me voorstellen dat je even wilt acclimatiseren en aan een nieuw dagritme wilt wennen als je naar een heel andere tijdzone reist. Ik heb in elk geval de indruk dat het gebruikelijk is dat er een redelijk gat in het speelschema zit (van een of meer weken) als een artiest naar een ander werelddeel en tijdzone afreist, maar ik kan me vergissen en niet elke artiest zal evenveel last hebben van een jetlag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken