Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Oscar and the Wolf werd net gespeeld op Radio 1. Na het liedje zei de presentatrice dat OatW volgend jaar ook op festivals staat, morgen zou er een aankondiging zijn.

Cactus, sportpaleis-vullend,....Bingo?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.694
Oscar and the Wolf werd net gespeeld op Radio 1. Na het liedje zei de presentatrice dat OatW volgend jaar ook op festivals staat, morgen zou er een aankondiging zijn.

Cactus, sportpaleis-vullend,….Bingo?
Ik wens ze het niet toe maar liever in Brugge dan in Werchter natuurlijk.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
Oscar and the Wolf werd net gespeeld op Radio 1. Na het liedje zei de presentatrice dat OatW volgend jaar ook op festivals staat, morgen zou er een aankondiging zijn.

Cactus, sportpaleis-vullend,….Bingo?

Ik wens ze het niet toe maar liever in Brugge dan in Werchter natuurlijk.

Nu, Greg zei wel " Zou de act ook op Werchter staan? Rarara".
Ik zou toch niet helemaal gerust zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk?
Er zijn al 25 namen bekend… Dat is zowat 1/4 van de line up.
Normaal zijn er tegen nieuwjaar 5 tot max 10 namen bekend. We zijn echt al verwend qua snel (veel) namen krijgen dit jaar.

Is een smaakding natuurlijk, maar ik had vorig jaar met 4 namen meer om naar uit te kijken dan nu met 25. ;-) Voor mijn eigen humeur probeer ik me voor te stellen dat de donderdag en zondag nog leeg zijn (en dus nog alle kanten uitkunnen) en alleen de zaterdag een verloren dag is. En vijdag een topdag.

Verwacht dit jaar in ieder geval geen namen meer en ik hoop dat ze in januari met een schone lei aan de breedte beginnen. We hebben de afgelopen 3-4 weken een lawine aan prachtige kanshebbers bij gekregen, dus ik zie het zeker wel goed komen. RW heeft normaal altijd gevarieerde affiches, dus ik geef ze het voordeel van de twijfel.

Wie staat er voor Pink? Of erna? Voor Muse (en wordt mijn headliner van de dag)? Welke 3 Barn headliners hebben ze staan? Spanneund!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.179
6.654
Oscar and the Wolf werd net gespeeld op Radio 1. Na het liedje zei de presentatrice dat OatW volgend jaar ook op festivals staat, morgen zou er een aankondiging zijn.

Cactus, sportpaleis-vullend,….Bingo?
Sneue naam voor zo'n gezellig en vooral alternatief festival als Cactus.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
TettenVogel wrote:
Oscar and the Wolf werd net gespeeld op Radio 1. Na het liedje zei de presentatrice dat OatW volgend jaar ook op festivals staat, morgen zou er een aankondiging zijn.

Cactus, sportpaleis-vullend,….Bingo?

Sneue naam voor zo’n gezellig en vooral alternatief festival als Cactus.

Tame Impala dan maar? ;)
Misschien wel Bazart /dEUS?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
EddieVerder wrote:
Bazart ?

Want dat is zoveel beter dan OATW?
1f600.svg

Nee, maar sportpaleisvullend.. plus het moet wel realistisch blijven
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Morgenvroeg om 7u ook de eerste naar voor de lokerse feestn. De afsluiter van dag 10.
Wordt ook een afvaller voor hier.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Morgenvroeg om 7u ook de eerste naar voor de lokerse feestn. De afsluiter van dag 10.
Wordt ook een afvaller voor hier.

Lijkt me dat O&TW morgen gewoon zijn hele festivalzomer dropt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Thomus wrote:
Morgenvroeg om 7u ook de eerste naar voor de lokerse feestn. De afsluiter van dag 10.
Wordt ook een afvaller voor hier.

Lijkt me dat O&TW morgen gewoon zijn hele festivalzomer dropt.

Dit ja. Zou me niet verbazen als er nog een Dour of Rock Zottegem bijkomt.

Hoe dan ook: geeuw.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Robert Plant kan geschrapt worden.

Hij tourt van 13 juni tot 2 juli in Scandinavië en heeft zelfs tijdens het Rock Werchterweekend twee optredens in Spitsbergen (!?) gepland staan.

Toch wel bijzonder vreemd, op zo'n eilandengroep nog honderden kilometer noordelijker dan IJsland en Noorwegen... Hij staat daar met The sensational Space Shifters twee avonden in het plaatselijke cultuurhuisje blijkbaar... https://svalbardposten.no/nyheter/rockelegende-holder-konsert-i-longyearbyen/19.10505 en https://www.robertplant.com/timetable
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Denk dat we Robert Plant helaas kunnen vergeten, die zit t/m 2 juli in Scandinavië... Jammer! Z'n show in 2016 in the barn beviel me erg goed dus had m graag nog een keer gezien!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Wat verwacht iedereen hier eigenlijk?
Er zijn al 25 namen bekend… Dat is zowat 1/4 van de line up.
Normaal zijn er tegen nieuwjaar 5 tot max 10 namen bekend. We zijn echt al verwend qua snel (veel) namen krijgen dit jaar.

Maar eigenlijk heb ik nu nog geen behoefte om te weten dat Vance Joy of Yungblud of Two Door Cinema Club of... op de affiche staan.

Die pakketten van 10 namen hoeven voor mij helemaal nog niet voor nieuwjaar.

Voor nieuwjaar liever gewoon de (meeste) grote namen. Nu missen we nog heel wat Barn-headliners- en subheadliners, twee grotere namen rond P!nk, twee grotere namen voor Muse...

Mogen ze nog niet bekend gemaakt worden, hebben die acts nog niets bekend gemaakt (maar dan gaat het over The Strokes of Red Hot Chili Peppers bv, waarschijnlijk niet zo realistisch), ligt het programma bovenaan nog niet vastgegoten of is het gewoon 'strategie'? Want een Editors, The Chemical Brothers, Tame Impala, Lana Del Rey, Thom Yorke of Vampire Weekend bijvoorbeeld LIJKEN geen probleem om nu bekend te maken...
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
Werchter heeft al vaker met Cactus samen bekend gemaakt. Dit jaar waren er aankondigingen voor beide in februari en maart bijvoorbeeld.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Bon, alle gekheid op een stokje: Oscar eerste headliner van Cactus-festival...

Na Pukkelpop (2016), RW (2017) en Pukkelpop (2018) ziet het ernaar uit dat RW hem toch een jaartje links laat liggen.

Goed nieuws, zonder nieuwe namen te krijgen. :wink:
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Oscar and the Wolf werd net gespeeld op Radio 1. Na het liedje zei de presentatrice dat OatW volgend jaar ook op festivals staat, morgen zou er een aankondiging zijn.

Cactus, sportpaleis-vullend,….Bingo?

Officieel: Bingo!
OATW ook bevestigd voor Lokerse Feesten op Dag 10.
Hopelijk kunnen we hen nu dan ook schrappen voor op RW...
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
206
210
Bloc Party eind juni in Duitsland met de Silent Alarm tour. Komt toch wel erg dichtbij Werchter. Misschien een goede band om de positie van Franz Ferdinand van dit jaar over te nemen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Nog niet gedeeld hier, maar Daan heeft zijn oude band Dead Man Ray weer bijeen geroepen. Nieuwe EP is uit, in maart komt een plaat en dan volgt een tour.

Lijkt me een leuke voor een plekje in de Barn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken