Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Met 30STM een weekje na Werchter op Les Déferlantes kunnen we hen ook wel opschrijven, trouwens.
Het is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening, maar elke keer dat ik die naam ergens zie opduiken op deze site krijg ik wat schrik.
Vind ik echt de allerslechste headliner/sub die dit jaar tussen de kanshebbers zit!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Met 30STM een weekje na Werchter op Les Déferlantes kunnen we hen ook wel opschrijven, trouwens.

Het feit dat ze vorig jaar headlineden op BSF (terwijl ze ook beschikbaar waren in het PKP-weekend) doet me vermoeden dat onze grote festivals er toch niet meer achter zitten. Of toch niet voor het type spots dat 30STM graag opeist.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Hmm hoop dat je gelijk hebt. Maar Werchter heeft natuurlijk wel een reputatie op het gebied van bands op lagere spots dan normaal weten te krijgen. Zie ze best 1 of 2 spots onder de sub op main, als sub zou ik wat zwak vinden. Van mij hoeven ze niet te komen, laat dat duidelijk zijn. Maar verwacht ze wel een beetje.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Ze stonden trouwens enkele jaren geleden, toen ze toch iets meer bekendheid genoten, ook gewoon in de middag geprogrammeerd. Dus voor een headliner of subplek zal je niet moeten vrezen. (Hoop ik)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Ze stonden trouwens enkele jaren geleden, toen ze toch iets meer bekendheid genoten, ook gewoon in de middag geprogrammeerd. Dus voor een headliner of subplek zal je niet moeten vrezen. (Hoop ik)

In 2013 was dat begot rond 19u. en echt slecht/saai dat me dat was seg...
Denk dat ze na die passage niet meer moeten komen.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Timmetje wrote:
Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.

Tame Impala en The National. All. The. Way.

Coldplay was in 2009 inderdaad erg goed, maar tegenwoordig is het een band die ik echt wil mijden. En zoals gezegd: een band die een dag in 1 keer uitverkoopt is gewoon niet zo’n gunstig nieuws voor de lineup en de sfeer bij de andere acts.

Kan iemand mij vertellen waarom juist die show legendarisch was t.o.v. een andere Coldplay show? Ik lees vaker op dit forum hoe goed dit wel niet was.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik was er niet bij. Maar toen maakte Coldplay nog fantastische muziek. Moet je, je voorstellen dat je alleen maar nummers als clocks en yellow voor je kiezen krijgt! Manmanman wat was die band toen goed! Waar is het mis gegaan vraag je jezelf dan af.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Heb Coldplay in 2011 op Pinkpop gezien en toen waren ze best decent maar toch vond ik ze zelfs toen al niet helemaal hun fantastische reputatie waarmaken. Heb er zeker van genoten, daar niet van, maar ben van hun latere muziek niet bepaald fan, dus voor mij hoeven ze niet te komen. Niet dat ik sws een plek voor ze zie met de reeds bekendgemaakte namen.

Wat betreft 30STM, heb ik op diezelfde pinkpopeditie in 2011 ongelofelijk van staan genieten, maar dit jaar op RaR waren ze een pak minder. Hoeven voor mij dus ook niet per se, maar zou ze nog wel voor Muse kunnen zien spelen. Die twee bands hebben eerder samen getoured dus ik denk dat werchter ze nog wel eens op die plek kan krijgen ipv als headliner (wat ze anders wel willen zijn tegenwoordig geloof ik).

Over iets kleinere en wss plausibelere namen gesproken, ik zag dat LP (niet linkin park, maar een zangeres wiens artiestennaam dat is) op een festival staat in hongarije in dezelfde periode als werchter. Weet alleen niet goed hoe populair ze is in belgië, dus hoe schatten jullie haar kansen in? Wat mij betreft is ze zeer welkom, was voor mij 1 van de beste concerten die ik heb gezien in 2017.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Dat 30 Seconds To Mars is inderdaad geen voer voor Werchter meer. Zoals eerder gezegd stonden ze vorig jaar nog op een festivalletje als British Summer Time. Zegt genoeg over het aantal man dat die trekken. Die gaan dus lekker op iets kleins staan. Of beter: nergens in België.
 

Regi poortakkers

Playlistbediener
29 okt 2015
17
14
Donderdag:

Bang bang romeo - vance joy- frank turner-vampire weekend
Tame impala - pink - neil young

Vrijdag

Architects - 1975- weezer- 30 seconds to mars - bring me the horizon - the cure - tool

Zaterdag

Slaves - Miles kane - black box revelation - greta van fleet - macklemore - mumford and sons - florence and the machine

Zondag:

Yungblud - idles - welshly arms - nothing but thieves - bastille - the national - Muse

Da moet nog lukken toch ?
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Op zich is NBT al bevestigd voor de vrijdag, dus de zondag gaat hem niet worden... Verder Heb je nog wel wat kleine namen op de main geplaatst. Welshly arms gaat hooguit overdag in de barn staan, idles zie ik ook niet op main, en greta van fleet misschien wel op main, maar niet zo hoog.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Dat 30 Seconds To Mars is inderdaad geen voer voor Werchter meer. Zoals eerder gezegd stonden ze vorig jaar nog op een festivalletje als British Summer Time. Zegt genoeg over het aantal man dat die trekken. Die gaan dus lekker op iets kleins staan. Of beter: nergens in België.
Je bedoelt dat 'festivalletje' waar komend jaar Bob Dylan en Neil Young staan? :roll:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.258
1.317
mattman wrote:
Dat 30 Seconds To Mars is inderdaad geen voer voor Werchter meer. Zoals eerder gezegd stonden ze vorig jaar nog op een festivalletje als British Summer Time. Zegt genoeg over het aantal man dat die trekken. Die gaan dus lekker op iets kleins staan. Of beter: nergens in België.

Je bedoelt dat ‘festivalletje’ waar komend jaar Bob Dylan en Neil Young staan?
1f644.svg

Hij bedoelt dat 30 Seconds to Mars in 2018 (dit jaar dus) op Brussels Summer Festival (in België: BSF) stond denk ik :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
mattman wrote:
Dat 30 Seconds To Mars is inderdaad geen voer voor Werchter meer. Zoals eerder gezegd stonden ze vorig jaar nog op een festivalletje als British Summer Time. Zegt genoeg over het aantal man dat die trekken. Die gaan dus lekker op iets kleins staan. Of beter: nergens in België.

Je bedoelt dat ‘festivalletje’ waar komend jaar Bob Dylan en Neil Young staan?
1f644.svg

Haha, wow. Mezelf belachelijk maken, deel 321. Bedoelde natuurlijk Brussels Summer Festival. Oef! Da's maar een klein festivalletje.
 

Regi poortakkers

Playlistbediener
29 okt 2015
17
14
Op zich is NBT al bevestigd voor de vrijdag, dus de zondag gaat hem niet worden… Verder Heb je nog wel wat kleine namen op de main geplaatst. Welshly arms gaat hooguit overdag in de barn staan, idles zie ik ook niet op main, en greta van fleet misschien wel op main, maar niet zo hoog.

Oei nbt verkeerd op dan...

Maar als bang bang romeo op main staat zou ik nie weten waarom welshly arms of idles er niet zouden spelen
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Lynette wrote:
Op zich is NBT al bevestigd voor de vrijdag, dus de zondag gaat hem niet worden… Verder Heb je nog wel wat kleine namen op de main geplaatst. Welshly arms gaat hooguit overdag in de barn staan, idles zie ik ook niet op main, en greta van fleet misschien wel op main, maar niet zo hoog.

Oei nbt verkeerd op dan…

Maar als bang bang romeo op main staat zou ik nie weten waarom welshly arms of idles er niet zouden spelen

That's fair maar BBR komt als pakketje bij Pink, net als Vance Joy. Welshly Arms en Idles zijn atm niet met één van de hearliners aan het touren ;).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.800
Op zich is NBT al bevestigd voor de vrijdag, dus de zondag gaat hem niet worden… Verder Heb je nog wel wat kleine namen op de main geplaatst. Welshly arms gaat hooguit overdag in de barn staan, idles zie ik ook niet op main, en greta van fleet misschien wel op main, maar niet zo hoog.

Greta van Fleet staat zeker op de main. Misschien een positie lager, maar echt niet veel minder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken