Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ja misschien wel … Maar misschien heeft Glastonbury de exclusiviteit op de eerste aankondiging ?
Ik gis uiteraard maar wat.

Glastonbury heeft Coldplay nog maar gehad, twee edities geleden (en sowieso al veel gehad). Aangezien dat festival nooit een band snel (lees: binnen de 5 jaar) laat terugkomen zullen ze daar ook niet staan denk ik.

Ander nieuws: Wilco midden juni 2 shows in de AB. Weer een mooie kandidaat die afvalt. Had prachtig in de Barn gestaan...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.

Want? Je verwacht dat Werchter die dat zo laat zoals het is? Die donderdag is nog semi leeg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Joslittel wrote:
Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.

Want? Je verwacht dat Werchter die dat zo laat zoals het is? Die donderdag is nog semi leeg.

Nee, ik verwacht dat ze nog wel wat bands zullen aankondigen :wink:

Maar ik denk ook dat Pink de grote naam van die dag is. Verkoopt stadia uit en naar verluidt loopt de kaartverkoop voor die dag goed. Er zullen vast nog wat mooie namen omheen komen uit de categorie Vampire Weekend/ Tame Impala maar een band zoals Coldplay lijkt me echt uitgesloten. Zelfs voor Werchter.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Oh Well wrote:
Ja misschien wel … Maar misschien heeft Glastonbury de exclusiviteit op de eerste aankondiging ?
Ik gis uiteraard maar wat.

Glastonbury heeft Coldplay nog maar gehad, twee edities geleden (en sowieso al veel gehad). Aangezien dat festival nooit een band snel (lees: binnen de 5 jaar) laat terugkomen zullen ze daar ook niet staan denk ik.

Ander nieuws: Wilco midden juni 2 shows in de AB. Weer een mooie kandidaat die afvalt. Had prachtig in de Barn gestaan…

Wilco organiseert zelf een festival in de VS tijdens het Werchterweekend. Kan je RW niets verwijten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Joslittel wrote:
Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.

Want? Je verwacht dat Werchter die dat zo laat zoals het is? Die donderdag is nog semi leeg.

Lijkt mij ook vrij zeker dat er nog een grote naam bij komt. Stadionact of niet, Pink is in festivalland gewoon niet zo’n gigantische naam naar mijn idee. Of het een naam is die ik wel tof ga vinden betwijfel ik dan weer, durf er niet op te rekenen met de huidige trend. Maar Coldplay lijkt gelukkig erg onwaarschijnlijk, dat zou een enorm saaie geldverspilling zijn wat mij betreft...
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ik hoop nog steeds dat Smashing Pumpkins aangekondigd wordt, bijvoorbeeld nadat de losse concerten uitverkocht zijn ofzo... daarnaast geloof ik er niet zijn in dat RW Neill Young of Bob Dylan en plek gaat geven. Die laatste al helemaal niet. Ik hoop dat er nog steeds een verrassing uit een hoge hoed getoverd gaat worden en dan niet Tame Impala of The National, dat zijn m.i. geen headliners.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
431
275
Misschien toch King Kenny nog op de Pink dag dan? (een mens mag hopen)

Op Lowlands was het dit jaar qua beleving toch een stuk minder dan zijn optreden eerder in de Ziggo Dome. Halverwege het optreden ben ik richting de Alphaheuvels gelopen. Daar viel het mij op dat er redelijk wat geklaagd werd over de act. Ook was het niet zo heel druk omdat veel mensen op een gegeven moment ervoor kozen om ergens anders naartoe te gaan. Blijkbaar was op LL de aansluiting met het festivalpubliek toch wat minder...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
mattman wrote:

Joslittel wrote:
Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.


Want? Je verwacht dat Werchter die dat zo laat zoals het is? Die donderdag is nog semi leeg.

Lijkt mij ook vrij zeker dat er nog een grote naam bij komt. Stadionact of niet, Pink is in festivalland gewoon niet zo’n gigantische naam naar mijn idee. Of het een naam is die ik wel tof ga vinden betwijfel ik dan weer, durf er niet op te rekenen met de huidige trend. Maar Coldplay lijkt gelukkig erg onwaarschijnlijk, dat zou een enorm saaie geldverspilling zijn wat mij betreft…

Saaie geldverspilling?
Ik ben er redelijk zeker van dat moest Coldplay aangekondigd worden na P!nk, die donderdag uitverkoopt binnen de 24 uur. Daarboven is Coldplay ongelooflijk sterk live en allesbehalve saai.
Dat het jouw smaak niet is, kan ik begrijpen. Maar dat is Tool voor velen ook niet.
Het leuke aan Rock Werchter is net dat iedereen aan zijn trekken komt qua muziek, en het niet of-of is.

Of Coldplay aangekondigd wordt, durf ik momenteel niet te zeggen. Blijft afwachten tot ergens midden december, rond de release van hun Butterfly Package.
Ze zijn zichzelf allezsins wel aan het hypen en mysterie aan het creëren door hun film, album, 20 years, Los Unidades, nieuw album volgend jaar,...
We zien wel! Voor mij een welgekomen act, die de magere donderdag al onmiddelijk veel meer schwung zal geven.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Swedish House Mafia lijkt me nu ook nog een kanshebber om de donderdag af te sluiten. Ik zou zelf dan toch liever wat anders zien, zoals The Chemical Brothers, The Prodigy of Tame Impala bijv.
Tash Sultana zie ik ook wel komen. Daar zou ik wel blij mee zijn. Geweldig om iemand zo gepassioneerd bezig te zien.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
SHM is voor mij 0% kans.
Staan zoiezo 2 weekends met de handjes te zwaaien in Boom.

Coldplay saai ? Het is misschien je ding niet, daar kan ik in volgen.
Heb ze ondertussen al enkele keren gezien & hoewel ik nooit zelf iets van hen opleg krijgen ze me toch elke keer enthousiast.
2009 Werchter is voor mij 1 van de beste shows die ik ooi gezien heb & dat zijn er ondertussen toch wel wat.
Kan echt gewoon niet anders dan dat donderdag nog iets groot bij krijgt dus we zien binnen enkele weken wel.

Het verhaal dat donderdag momenteel best verkoopt van alle dagen blijkt ook te kloppen. Net opnieuw gecheckt bij iemand wiens vriendin bij LN werkt.
Verder wilde hij helaas niks lossen :(

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Het blijft een mening heh mensen, wat betreft Coldplay. Over de liveshow kan ik niks zeggen want ik heb nooit de behoefte gehad om ze te gaan zien, omdat ik hun meeste albums vind wegluisteren als saaie platgeprocudeerde huisvrouwen poprock. En aangezien ze nogal prijzig schijnen te zijn, zou ik het geldverspilling vinden. Niet dat ze niet zouden verkopen, maar voor dat geld kun je ook Kendrick, Tame Impala én The National boeken denk ik (om maar wat te noemen). En misschien nog meer. Is wat mij betreft toch een veel betere investering :wink:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Er is echt 0 kans dat Coldplay nog aangekondigd wordt en de reden waarom is hierboven al meerdere malen vermeld. Coldplay verkoopt de dag instant uit. Hoe denk je dat alle Coldplay fans het vinden als hun dag al half uitverkocht is door Pink fans? Dikke chaos wordt dat. Sowieso gaat RW niet een act die zoveel tickets verkoopt na de start van de verkoop aankondigen of ze moeten tijdelijk de ticketverkoop stil leggen maar dat heb ik nog nooit zien gebeuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.

Tame Impala en The National. All. The. Way.

Coldplay was in 2009 inderdaad erg goed, maar tegenwoordig is het een band die ik echt wil mijden. En zoals gezegd: een band die een dag in 1 keer uitverkoopt is gewoon niet zo'n gunstig nieuws voor de lineup en de sfeer bij de andere acts.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.

Wat begrijp je niet aan persoonlijke smaak en mening? Zeg niet dat het financieel een slechte beslissing vind, maar ik zie ze hun geld liever anders besteden. En je laat voor het gemak Kendrick achterwege, Tame Impala en The National alleen steken inderdaad wat magertjes af tegen Coldplay. Wat niet wegneemt dat ik *persoonlijke mening alert* nog altijd liever die twee zie dan Coldplay.

Maar goed laten we dit zinloze debat stoppen, ze gaan toch niet komen. The National en Tame Impala wellicht wel, en zelfs Kendrick maakt nog meer kans dan Coldplay imo. Dus zoek lekker een Coldplay topic als jullie zo graag hun commerciële succes willen bewieroken :wink:
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
ivm Coldplay, het loopt niet altijd zoals ze zouden willen hoor.
Denk dat het iets te gemakkelijk is om gewoon te zeggen dat ze niet op donderdag staan want ze verkopen uit...
Zoals ik verstaan heb, staat P!nk op RW omdat ze die nergens anders kwijt geraakte (KBS al bezet en geen belgisch alternatief die periode).

Het draait zeer snel in deze sector en er zijn veel eisen/beslissingen waar rekening mee gehouden moet worden...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken