Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Hier nog wat namen die doorkomen van Sziget?
– twenty one pilots
– The 1975
– Martin Garrix
– Richard Ashcroft
– Catfish and the Bottlemen
– CHVRCHES
– Jungle
– Kodaline
– The Blaze
– Maribou State
– IDLES
– Superorganism
– PALE WAVES
– Parcels
– boy pablo
– Frank Turner & The Sleeping Souls
– Of Mice & Men
– Frank Carter & The Rattlesnakes
– Gang of Youths
– ALMA
– Yungblud
– Tamino

Doe IDLES, Richard Ashcroft en Frank Carter & the Rattlesnakes maar.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.258
1.317
Paddy wrote:

Dweezzill wrote:

Rockbeer wrote:
Tenacious D zie ik eerder in Dessel staan. Ik zie niet echt goed hoe je ze in kunt passen op Rock Werchter.


Staan op geen van beiden. Spijtig genoeg.


Want?

dixit 1 van België’s bekendste concertfotografen

Ik vind dit geen verlies. Zouden toch een te hoge spot ingenomen hebben. Bovendien 'begrijp' ik deze band (en haar succes (?)) niet echt...

The Smashing Pumpkins vind ik wél een verlies... Misschien waren ze dat weekend niet beschikbaar, want er zit toch een groot gat in het tourschema rond Rock Werchter.

Het zou een zeer groot verlies betekenen als namen zoals Oscar & the Wolf, Bastille, Imagine Dragons, 30 Seconds to Mars, Major Lazer, Editors... nog zouden toegevoegd worden.
Het zou een gemakkelijker aanvaardbaar verlies betekenen als namen zoals Neil Young, Tame Impala, The Strokes, The Chemical Brothers, Vampire Weekend, Bon Iver, The National (maar ook grote kanshebber voor Pukkelpop weten we na vandaag)... nog zouden toegevoegd worden.

En een goed programma in de breedte doet ook al veel, dus hopen op een Mogwai, Greta Van Fleet, Mac DeMarco, The Good, the Bad & the Queen, Interpol, Kraftwerk, dEUS, Foals, Balthazar, New Order, Primal Scream, Dream Theater, Richard Ashcroft, The Streets, Hot Chip, Sisters of Mercy, Architects ... Keuze genoeg, de ene naam al wat realistischer dan de andere :)

De cursief gedrukte namen zijn mijn realistische gok. Ik verwacht als afsluitende act op donderdag dan toch Tame Impala. Normaal gezien zou ik The Chemical Brothers zeggen, maar het komt door de hint van @daejim. Hij sprak over een "onaangekondigde "electro"act". Onaangekondigd en electro tussen aanhalingstekens. Vandaar. Verder verwacht ik nog Imagine Dragons voor P!nk en The Strokes voor Muse.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Voorspellinkje:
Bang Bang Romeo > Vance Joy > een rock band ofzo? Parkway Drive? > Bazart > Imagine Dragons > P!nk > Flume
openingsband > Nothing But Thieves > Weezer > The 1975 > Bring Me The Horizon > The Cure > Tool
openingsband > Miles Kane > Black Box Revelation > Vampire Weekend > Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine
openingsband > Yungblud > Greta Van Fleet > Ghost > Balthazar > Bon Iver > Muse

Een van de tips van onze nieuwe leaker (re: de Belgische band die hoog in de Barn staat) lijkt me dat op dEUS te wijzen, dus dit minder uitgebreid voorspellinkje voor de Barn:
Interpol > Christine & The Queens > Thom Yorke
The Good, The Bad & The Queen > Cardi B
Foals > Years & Years > Kylie Minogue
Hozier > Solange > dEUS
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Bang Bang Romeo > Vance Joy > een rock band ofzo? Parkway Drive? > Bazart > Imagine Dragons > P!nk > Flume

Auw!

Je Barn namen klinken al een stuk hoopgevender. ;-)

Ik besef dat het volgende pakket heel belangrijk wordt. Dat moet er echt boenk op zitten. We zitten al op één vierde van de lineup, het mag echt eens gaan komen nu.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.177
6.648
Yannick wrote:
Bang Bang Romeo > Vance Joy > een rock band ofzo? Parkway Drive? > Bazart > Imagine Dragons > P!nk > Flume

Auw!

Je Barn namen klinken al een stuk hoopgevender.
1f609.svg


Ik besef dat het volgende pakket heel belangrijk wordt. Dat moet er echt boenk op zitten. We zitten al op één vierde van de lineup, het mag echt eens gaan komen nu.
Van donderdag weet iedereen dat die het moeilijkst uit te verkopen valt, dus waarom ook gewoon niet alle meuk op die dag gooien? De kids hebben vrij en de oudere bezoekers kunnen zich nog steeds vermaken in de tenten of de Slope.. Plus het is zoals de afgelopen vrij afwisselend, dus idk. Maar inderdaad, vrij horror (vooral Bazart > ID > P!nk, lol).

De Barn-namen zijn echt wishful thinking en ik hoop ook dat @everyknight gelijk heeft in dat Tame Impala verhaal, enige twee elektronische namen die de afgelopen jaren een jong en breed publiek op de been hebben weten brengen zijn Flume en Disclosure en Tame Impala is nu ook weer niet zooo electronica hè.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.799
Parkway Drive zou voor mij die ‘boenk’ zijn, maar die verwacht ik toch echt niet op RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Flume en Disclosure

Dat zijn eigenlijk mislukte experimenten, resp. op Pukkelpop en Werchter. Die acts moeten in een tent en niet op de main. Daar vallen die compleet dood. Vooral Flume op Pukkelpop was een grote flop.

Hoop mee met het Tame Impala verhaal. Is natuurlijk een psychedelische rockband en niet electronisch, maar misschien doelde die bron met die aanhalingstekens op het feit dat ze vaak synths gebruiken? :)

En speciaal voor Paddy hoop ik dat Parkway Drive er staat.
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
34
0
Bob Dylan met co-headliner Niel Young zijn voor British Summertime festival op 12 Juli in London aangekondigd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Parkway Drive zou voor mij die ‘boenk’ zijn, maar die verwacht ik toch echt niet op RW.

Mee eens, zou niet tot zijn recht komen op RW. Binnen de metalscene is deze band al niet voor iedereen weggelegd, laat staan voor het nietsvermoedende publiek op de Werchter wei. Ik verwacht hen op Lokerse Feesten (metaldag) of Alcatraz. Met de show die ze tegenwoordig hebben moeten ze ook in het donker staan.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Betreffende de huidige Coldplay - Los Unidados geruchten ...
Zou het niet kunnen dat ze alsnog Glastonbury & Werchter doen en dat ze dan op donderdag na Pink staan.
Ik blijf het idee van Pink als absolute headliner op donderdag een bizar idee vinden dus daar moet nog iets groots bij voor mijn autistisch kantje.
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
52
15
Zou zomaar eens kunnen. Er werd namelijk gezegd dat Werchter een week vervroegd plaatsvindt in '19 om gelijk met Glasto te vallen en zo mogelijke headliners te kunnen delen.
Of zijn de headliners van Glasto al terug te vinden in de Werchter line up^?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
P!nk is groot genoeg om headliner te zijn. Verkocht de arena ook in 11 minuten uit. Denk niet dat daar een grotere naam bijkomt.
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
34
0
@eloelo Ja, echt.
Ik had het gelezen en zag dat dit nieuws op dit forum niet stond. Misschien niet alle leden van deze forum het niet wist.
Het is vooral een gerucht en nieuws forum. Of moet er een nieuwe forum komen waar iedereen kan een klacht over smaak van muziek of hoe laat Tool moet spelen.
Sommige mensen hier zijn maar passief lezers!
Ik zit in Engeland en post alleen wat ik op Britse sites vinden die misschien onbekend zijn in België/NL.

Verder excuus voor taalfouten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
P!nk is groot genoeg om headliner te zijn. Verkocht de arena ook in 11 minuten uit. Denk niet dat daar een grotere naam bijkomt.

Staar je niet blind aan zowel "zaal vs festival" als "België vs andere landen".

Rammstein verkocht het Koning Boudewijn stadion in een vingerknip uit maar deed er wel maanden over om hun Werchterdag uit te verkopen (waar meer namen stonden aan dezelfde prijs). Daarnaast is Pink volgens mij een stuk minder populair dan in pakweg Nederland.

Met Pink alleen verkopen ze die donderdag echt niet uit. Het is en blijft de donderdag. Moet nog wat meer gewicht in de kuip.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
Heb je ook gelijk in natuurlijk! Maar een Coldplay voor of na Pink is gewoon wat ongeloofwaardig. Die hadden ze dan meteen aangekondigd toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Heb je ook gelijk in natuurlijk! Maar een Coldplay voor of na Pink is gewoon wat ongeloofwaardig. Die hadden ze dan meteen aangekondigd toch?

Dat denk ik ook inderdaad. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken