Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Wessel wrote:
Het probleem zit hem bij mij ook niet in de instrumentatie van het nieuwe album maar de vocalen en lyrics van Alex.

Als in: beste vocalen en lyrics in tijden. Alex is enorm goed bij stem en de lyrics op dit album zijn imo de beste sinds FWN.

Beetje eens met allebei hier. Stemgeluid is zeker goed maar het ritme klinkt vaak nogal gekunsteld en geforceerd. Turner wil per se een verhaal vertellen maar het past eigenlijk niet in de melodie, dus werkt hij zich er maar met horten en stoten doorheen. Op mij komt het nogal gek over, maar je kan het ook als een teken van creativiteit zien natuurlijk.

Dus ja, Turner vertelt goede verhalen met een lekker stemgeluid, jammer dat het niet helemaal op de instrumentatie past...
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
The Killers (28/97)

Tijd om mijn steentje ook bij te dragen door het over mijn favoriete band, The Killers, te hebben.
Ze zijn een alternative rock band uit Las Vegas bestaande uit 4 vaste leden: Brandon Flowers (zang en keyboards), Ronnie Vannucci Jr. (drums), Dave Keuning (gitaar) en Mark Stoermer (bas). De laatste 2 touren bij de Wonderful Wonderful tour (en dus naar alle waarschijnlijkheid ook op Werchter) echter niet mee. Ze worden vervangen door vroegere achtergrondmuzikanten.
Hun laatste album Wonderful Wonderful stond op 1 in de US Billboard 200 (hun eerste album dat daar in geslaagd is) en uiteraard ook in de UK, waar ze enorm populair zijn.
Elk album van hen heeft daar nl. op 1 gestaan.

Hot Fuss (2004)
Het debuutalbum van The Killers en het was meteen een schot in de roos. Het is een new wave (revival) plaat met veel afwisseling in de songs: steeds een wisselende balans tussen synths en gitaren. Het eerste deel van het album is het meest gekende en ook wel het beste (de 4 singles + live favoriet Jenny Was a Friend of Mine komen hieruit), maar de tweede helft mag er zeker ook zijn!
Favoriete nummers: All These Things That I’ve Done, Smile Like You Mean It, Mr. Brightside, Jenny Was A Friend of Mine, Midnight Show, Andy You’re A Star.

Sam’s Town (2006)
De opvolger van Hot Fuss ging gepaard met een vrij drastische stijlverandering: in plaats van new wave werd het een alternatieve rock plaat.
De synths en gitaren zijn beiden nog aanwezig, maar worden op een andere manier gebruikt. Het klinkt allemaal veel bombastischer.
De grootste toevoeging voor mij op dit album is de stem van Flowers die veel meer uithaalt dan in de vaak rustigere en rauwere vocals van Hot Fuss. Hierdoor is het een ongelooflijk energiek album geworden. Ook de lyrics zijn super. Kortom, een fantastisch album!
Favoriete nummers: This River Is Wild, When You Were Young, Sam’s Town, Bling (Confession Of A King), Read My Mind, My List,…

Saw Dust (2007)
Een B-side album met enkele pareltjes. Het is dus geen officieel album, maar eerder een collectie van bonusstracks en covers (zoals Shadowplay van Joy Division). De stijl zou ik eerder met Hot Fuss vergelijken.
Favoriete nummers: Under The Gun, Sweet Talk, Leave The Bourbon On The Shelf, Glamorous Indie Rock And Roll.

Day & Age (2008)
In hun 3de (A-side) album gaan ze weer voor een andere stijl. Dit keer verdwijnen de gitaren naar de achtergrond en krijgen we eerder synthpop voorgeschoteld. Het energieniveau is duidelijk lager in vergelijking met Sam’s Town. Ook hoor je al eens een verdwaald blaasinstrument.
Weinig uitschieters voor mij op dit album, maar ik moet zeggen dat de songs live echt wel goed klinken (zoals Human).
Favoriete nummers: A Dustland Fairytale, Spaceman, Losing Touch.

Battle Born (2012)
Na een hiatus van enkele jaren komt Battle Born. Qua stijl gaan ze nu eerder in de richting van pop rock met soms een “alternatief” sausje erover. Leuk weetje: Miss Atomic Bomb is het zusje van Mr. Brightside. Je hoort er bv. de bekende riff van Mr. Brightside in terug. In de lyrics van dit album wordt trouwens veelvuldig verwezen naar andere songs op dit album, wat hun oog voor detail aantoont en het als een consistent album doet aanvoelen.
Favoriete nummers: Battle Born, The Way It Was, Runaways, Be Still, Matter Of Time, Miss Atomic Bomb.

Wonderful Wonderful (2017)
Na weer een pauze brengen The Killers (of beter gezegd Flowers) hun meest persoonlijke plaat ooit uit. Het mooiste voorbeeld hiervan is Rut, dat Flowers zingt vanuit het standpunt van zijn vrouw die aan het post-traumatische stress syndroom lijdt. Bij de start en het einde van Rut horen we vrouwelijke vocals om dit duidelijk te maken.
Qua stijl is het vooral pop rock, maar er is ook plaats voor wat nieuwe sounds zoals de disco rock in The Man en het donkere Wonderful Wonderful (waar de invloed van Stoermer op te horen is).
Er is terug overtuiging in de songs, je hebt het gevoel dat Flowers het echt meent.
Favoriete nummers: Run For Cover, The Man, Rut, Tyson vs Douglas, Life To Come, Wonderful Wonderful.

Wat te verwachten op Rock Werchter
The Killers zijn bijna een garantie op een sterke live performance (zelfs zonder Keuning en Stoermer).
Het draait in de Wonderful Wonderful tour vooral rond Flowers (The Man), die in de loop der jaren uitgegroeid is tot een steengoeie performer. Naast Flowers is Vannucci ook gewoon een heel goeie drummer en is de show zelf ook af.
Ze krijgen 1,5 uur en daarin zullen ze waarschijnlijk enkel plaats hebben voor hun meest bekende werk (zie bv. hun setlist van het Boston Calling festival op 25 mei).
Ook al is het je muziek niet helemaal, het is gewoon een ideale festival headliner die gaan zorgen voor een echt stadion rock feestje. Allen daarheen! :wink:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=d1cFSUEJEDw[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=hhkDgD7YgUI[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LJwea90rYHQ[/video]
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ook leuk van the Killers: de kerstsingles die ze tussen 2006 en 2016 uitbrachten.

[video]https://m.youtube.com/watch?v=cglLJJ0Czo8[/video]
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ook leuk van the Killers: de kerstsingles die ze tussen 2006 en 2016 uitbrachten.
Bedankt, die was ik inderdaad vergeten!
Ze hebben ook nog een compilatie album uitgebracht in 2013 (Direct Hits), maar dat heb ik express niet vermeld aangezien het, ja, een compilatie album is :).
Daar staan wel nog twee nieuwe songs op (Shot At The Night en Just Another Girl).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als in: beste vocalen en lyrics in tijden. Alex is enorm goed bij stem en de lyrics op dit album zijn imo de beste sinds FWN.

Helaas,
Ik hoor toch echt een Alex die veels te veel zijn best doet om anders te klinken dan op vorige albums. Daarbij mag je de lyrics wel goed vinden maar van de liedjes blijft zo niet veel interessants over. Bij de eerste luisterbeurt viel er in vrijwel elk nummer wel een puntje van de stoel momentje waarna ik rustig weer terug tegen de leuning kon gaan zitten.

Nogmaals, instrumentaal is het dikke prima. De meer toegankelijk nummers blijven ook aardig hangen.
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Ook leuk van the Killers: de kerstsingles die ze tussen 2006 en 2016 uitbrachten.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/cglLJJ0Czo8?feature=oembed" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen="" style="height: 537.75px;" kwframeid="4" width="100%" height="392" frameborder="0"></iframe>
Heb ze in maart in Köln gezien, ben helemaal weggeblazen. Kan niet wachten tot ik ze weer op Werchter zie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ja ik weet het niet hoor met die Killers. Het zal vast een feestje worden, en ik vind het ook best een aardig bandje om naar te luisteren, maar ben nooit echt onder de indruk geweest van ze. Er hangt altijd zo'n zweem van fake overheen. Als je alleen al kijkt naar hoe die gast erbij staat op de thumbnail van het eerste filmpje. Natuurlijk, het is showbiz, maar dit is dus echt van die over-the-top showbiz waar ik een beetje van walg. Zal wel komen doordat ze uit Las Vegas komen ofzo, die hele stad is natuurlijk zo. Ik denk dat ik Arsenal maar ga ontdekken die avond, laatste half uurtje de hits meepakken is wel genoeg songfestival factor voor mij.

Zo, noem me maar een zuurpruim, maar dat moest er even uit :)
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Zo, noem me maar een zuurpruim, maar dat moest er even uit
1f642.svg

Daar ben je geen zuurpruim door hoor, dat noemt smaak :).
Ik snap zeker dat het voor sommigen fake overkomt (het is en blijft nu eenmaal een act).
Los daarvan heb je hun muziek zelf natuurlijk, en die trekt mij volledig over de streep.
Maar veel plezier met Arsenal als je daar voor kiest, die schijnen live ook erg sterk te zijn.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Voor degenen die nog twijfelen of ze Snow Patrol willen gaan zien, luister hun nieuwe album! Wat een prachtige plaat is dat! Het is dat ik niet alles van ze ken want anders zou ik zeggen, beste plaat die ze ooit hebben gemaakt;). Ben het sinds het uit is aan het luisteren, in eerste instantie om even te luisteren wat ik kan verwachten voor komend weekend op RaR maar daarna omdat ik gewoon niet meer kon stoppen met luisteren!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ja ik weet het niet hoor met die Killers. Het zal vast een feestje worden, en ik vind het ook best een aardig bandje om naar te luisteren, maar ben nooit echt onder de indruk geweest van ze. Er hangt altijd zo’n zweem van fake overheen. Als je alleen al kijkt naar hoe die gast erbij staat op de thumbnail van het eerste filmpje. Natuurlijk, het is showbiz, maar dit is dus echt van die over-the-top showbiz waar ik een beetje van walg. Zal wel komen doordat ze uit Las Vegas komen ofzo, die hele stad is natuurlijk zo. Ik denk dat ik Arsenal maar ga ontdekken die avond, laatste half uurtje de hits meepakken is wel genoeg songfestival factor voor mij.

Zo, noem me maar een zuurpruim, maar dat moest er even uit
1f642.svg

Snap je helemaal, vind dat hun oude nummers zeer leuk zijn en ga ze ook sowieso zien, maar met hun laatste album(s) bekijk ik ze iets meer als pop bandje dan indie. En in dat opzicht zijn ze gewoon een pak beter dan al de andere popbandjes zoals Bastille of Imagine Dragons als je het mij vraagt.
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Voor Werchter ben ik wel het meest gehyped voor Nine Inch Nails. Omdat ik ze nooit eerder heb gezien
Maar Pearl Jam blijft mijn favoriete band. Nog maar 1 keer gezien in Ziggo dome van ver af.
Dus hoop dit Eddie Vedder zoals vorige jaar met Dave Grohl vanaf 10 meter afstand te bewonderen.

Ik heb mijn ideale setlist bedacht die ik graag zou willen horen.
Opening.
State of love and trust
Lightning Bolt
Why go
Porch
Do the evolution
Nieuw lied of 2?

Acoustic segment.
Elderly woman sitting behind the counter in a small town
Light years
Daughter
(improvised cover?)

Breach of the middle.
Black
I got ID
Better man

End songs.
Corduroy
Jeremy
Garden/Wash
Oceans
Animal
Even flow

Andere goede
(I am mine, Given to fly, Just breathe, Amongst the waves, The fixer, Save you, GO, Not for you, Alive (maar erg standaard vaak).
Ik zou bijna elk lied erop willen knallen maar er is zoveel goeds het houdt dan niet op.

Maar ik ben al bang dat met de kortere tijd dat er minder ruimte dan normaal is. Hebben jullie een setlist in gedachten voor jullie favoriete artiesten?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Voor Pearl Jam wil ik er ook wel eentje maken

Intro + Rearviewmirror
The Fixer
Even Flow
Mind Your Manners
Sirens
Porch
Just Breathe
Black
State Of Love And Trust
Do The Evolution
Corduroy
Daughter
Jeremy
-----
Yellow Ledbetter
Elderly Woman
Black
Animal
Given To Fly
Once
----
Better Man
Spin The Black Circle
Amongst The Waves
Sonic Reducer (cover)
Alive
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Rearviewmirror vergeten! Ook een supertof nummer

Even te enthousiast geweest en een afspeel lijst gemaakt op mn oude youtube kanaal.
https://www.youtube.com/watch?v=DH_9gx3aIO8&t=0s&list=PL-5I-iu20JiXrGx3Pk__Zw-WvJvKe4hMe&index=2
Om warm te draaien
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Heb gezien dat ze regelmatig een Comfortably Numb cover in hun setlist hebben, lijkt mij erg interessant. Ik ben enorm Pink Floyd fan maar kan mij niks voorstellen bij een PJ versie van dat nummer. Zou erg gaaf zijn om die te horen!

Verder ben ik nooit zo goed in setlist wensenlijstjes. Of ik laat mij verrassen, of ik kijk ff op setlist.fm wat ze normaal gesproken spelen...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Dat gezegd hebbende ben ik wel erg benieuwd wat Steven Wilson gaat doen in het uurtje wat hij heeft. Zijn To The Bone set is een avondvullend programma van twee keer ruim een uur, plus encore. Dus dat wordt flink snijden. Gebaseerd op die setlist, wellicht zoiets?

Nowhere Now
Pariah
Home Invasion
Regret #9
Arriving Somewhere But Not Here
The Same Asylum As Before
Ancestral

Sleep Together, The Raven en Detonation waren ook heel vet, maar met Arriving en Ancestral wordt het al krap in een uurtje. Als hij nog wat andere nummers erin gooit dan hij nu standaard in zijn tour doet zijn Routine, The Watchmaker en Anesthetize ook zeer welkom. Maar ja, hij heeft dus maar een uurtje :( eeuwig zonde

Edit: even gerekend, dat lijstje hierboven komt op 51 minuten muziek uit. Dus als ze alles strak doorspelen kan er nog een nummertje bij, maar rekening houdend met live omstandigheden en af en toe wat extra improvisatie past het waarschijnlijk precies. En anders een encore met The Raven :)
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
@Dr Hannibal. Pearl Jam heeft altijd een andere setlijst met elk optreden dus het verschilt ook elke keer. Soms echt met album nummers die je normaal niet snel hoort.
Dat maakt de band ook zo retetof. Je kan altijd suggesties doen. Wie weet kijkt iemand stiekem ;) (Waarschijnlijk niet. Maar je weet nooit!)
Sommige mensen zijn juist dan pissed dat ze dan een bepaalde bekende willen horen (Zo klaagde een vent dat hij Black maar nooit te horen kreeg in de trein).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Dat gezegd hebbende ben ik wel erg benieuwd wat Steven Wilson gaat doen in het uurtje wat hij heeft. Zijn To The Bone set is een avondvullend programma van twee keer ruim een uur, plus encore. Dus dat wordt flink snijden. Gebaseerd op die setlist, wellicht zoiets?

Nowhere Now
Pariah
Home Invasion
Regret #9
Arriving Somewhere But Not Here
The Same Asylum As Before
Ancestral

Sleep Together, The Raven en Detonation waren ook heel vet, maar met Arriving en Ancestral wordt het al krap in een uurtje. Als hij nog wat andere nummers erin gooit dan hij nu standaard in zijn tour doet zijn Routine, The Watchmaker en Anesthetize ook zeer welkom. Maar ja, hij heeft dus maar een uurtje
1f641.svg
eeuwig zonde

Dat is wel erg optimistisch. Ik zou eerder zoiets verwachten:

Nowhere Now
Pariah
Refuge
People Who Eat Darkness
Ancestral
Permanating
Detonation
Same Asylum as Before
Vermillioncore
Raven that Refused to Sing
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
@black-lies die van jou is dan wel weer optimistisch qua tijd, precies een vol uur aan muziek als je alles back to back afspeelt. Misschien Detonation of The Raven eraf... Maar ja, jij gaat er echt vanuit dat hij volop zijn laatste album gaat promoten? Ik denk dat hij ook wel wat ouder werk erbij pakt, alles wat ik opnoem zit in vrijwel elke set van zijn laatste tour. Er moet toch wel iets van Porcupine Tree in zitten? Maar wat ik zeg, ik ben niet goed in dit soort lijstjes maken.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik weet niet of dit het juiste forum is om te posten (verwijder het dus maar als het hier niet thuis hoort), maar de regular Hive campingtickets zijn uitverkocht! Nu heb ik toevallig nog twee vrienden die zo een ticketje zouden willen (hebben wel al een combiticket, maar camping nog niet) Iemand die er 2 op overschot heeft of weet wat de beste manier is om hier alsnog aan te geraken? Op TicketSwap zijn er voorlopig geen meer vrij...

Ik vind het wel raar dat RW dit nog niet gecommuniceerd heeft (of heb ik dit gemist?)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ik weet niet of dit het juiste forum is om te posten (verwijder het dus maar als het hier niet thuis hoort), maar de regular Hive campingtickets zijn uitverkocht! Nu heb ik toevallig nog twee vrienden die zo een ticketje zouden willen (hebben wel al een combiticket, maar camping nog niet) Iemand die er 2 op overschot heeft of weet wat de beste manier is om hier alsnog aan te geraken? Op TicketSwap zijn er voorlopig geen meer vrij…

Ik vind het wel raar dat RW dit nog niet gecommuniceerd heeft (of heb ik dit gemist?)

Laatst wel een berichtje dat ze bijna uitverkocht waren hoor. Maar ik denk niet dat iemand extra camping tickets heeft. Waarom zou je die niet gelijk met je combi al aanschaffen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken