Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.354
visdave34 wrote:
De recensies voor Pale Waves op Eurosonic logen er ook niet om (in negatieve zin). En aangezien Sigrid daar (met Superorganism) voor velen dé act van het weekend was (o.a. 3voor12 en een aantal OOR recensenten) ga ik op dat tijdstip toch voor die laatste.

Sigrid is de beste nieuwe popact. Veel Robyn vibes bij haar.
Heb Sigrid nu 2x live gezien en is live bijzonder sterk. Ik zou iedereen aanraden om naar Sigrid te gaan kijken, want zie haar binnen een paar jaar wel de Barn headlinen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
mattman wrote:
Moet zeggen dat ze met deze At The Drive-In, Nine Inch Nails en Idles 3 acts hebben die bijzonder hard zijn voor een festival als RW. Samen met Refused is band toch wel een gezicht van de nieuwe hardcore beweging een kleine 20 jaar geleden.

Ik vind deze ATDI wel tof en ben redelijk benieuwd naar deze band. Al hoor ik zowel heel positieve als heel negatieve dingen over hun liveshows. Op plaat kinken ze vlijmscherp en superstrak, maar hoor dat het live soms rommelig is. Iemand die deze al gezien heeft?

@ Yannick, echt een vet stuk dit.
1f60a.svg


Die reunie is heel vlammend begonnen (de show in AB was legendarisch), maar daarna werd snel duidelijk dat ze enkel samengekomen zijn voor het geld. Dat ze tegen hun zin op het podium lijken te staan en de eigen fans anderen afraden om er tickets voor te kopen zegt genoeg. Vandaar ook die bijzonder ondermaatse nieuwe plaat. Is enkel een legitimatie om nog 2 jaar langer te kunnen cashen, waarna Cedric en Omar terug naar hun meer eigenzinnige projecten kunnen keren.

Okay. Da's duidelijk. :)

Moet zeggen dat ik de twee headliners van donderdag goud vind en naar beide e-norm uitkijk, maar dat er op die donderdag niet echt must-sees staan voor mij. Eerder want-to-sees, zoals deze ATDI (nu wat minder haha), BRMCC, Vince Staples, Kali Uchis en Steven Wilson. Acts waar ik niet perse mega fan van ben (BRMCC en Steven Wilson kende ik qua muziek zelfs amper een half jaar geleden), maar wel wil meepikken. Alice In Chains vond ik de vorige keer niet overtuigend en The Script trek ik persoonlijk erg moeilijk btw. Had ergens nog gehoopt op De La Soul op de Gorillaz dag maar het ziet ernaar uit dat we maar 1 van de DLS leden gaan zien tijdens hun show.

Dus het wordt die donderdag toch vooral uitkijken naar die lekkere headliners. :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Mooie stukken om allemaal te lezen weer. Moet zeggen dat At The Drive IN me in 2016 totaal niet kon bekoren, dus mij ga je daar in ieder geval niet vinden.

Verder apart, meen te herinneren gisteren hier een mooi boekwerk over Queens of the Stone Age te hebben geplaatst. Kennelijk iets fout gegaan, dus zal het er vanavond dan wel opnieuw opgooien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Verder apart, meen te herinneren gisteren hier een mooi boekwerk over Queens of the Stone Age te hebben geplaatst. Kennelijk iets fout gegaan, dus zal het er vanavond dan wel opnieuw opgooien.
@dennisvdbr Check de spam folder is aub :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Ik zou een online afbeelding zoeken (op Google images) die je leuk vindt, en dan die afbeelding in een aparte tab openen, zodat die de enige is die in je venster te zien is. Dat doe je door "open image in new tab" aan te klikken met je rechtermuisknop. Dan moet je alleen nog je URL in de onderstaande code plakken, vlak tussen het aanhalingsteken en het vraagteken, en de spaties van tussen de haakjes halen.

< img src=" JOUW URL ?width=1220&cropratio=1.8:1&image=/images/newsImages/londongrammarlive2017.jpg" >

Ik heb er ook lang op moeten zoeken, geloof me. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Normaal is het gewoon:

< img src="JOUWURL . jpg" / >

OT: Geweldig stukje Aike waarvoor dank! Song For The Deaf, Like Clockwork and hun meest recente Villains kende ik al maar de rest heb ik eigenlijk nog nooit een draai gegeven op Spotify. Misschien Lullabies To Paralyze, Era Vulagris en Rated R ook maar is een kans geven..! Dat wordt gewoon 1u45 flink lucht gitaar spelen en ik kijk er, vooral in deze periode, al erg naar uit! :D

Ik heb ook de nummers die door anderen werden vermeld in hun tekstjes eindelijk is in de playlist gezwierd. Dus bij deze, wie wil..:
https://open.spotify.com/user/1137765564/playlist/7CbGh6dwAdtEiZeJz3go1w?si=HX_QHFDET3aiWc7Qp_oiRw
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.547
Dank voor de verhalen Aike en Yannick. Ik ken Qotsa inmiddels vrij goed (ook vorige tour naar optreden geweest, maar dan in de Ziggo) maar het was toch erg leuk en leerzaam om je stukje door te nemen. Tof dat ze ook veel tijd hebben gekregen, hoop dat ze hierdoor ruimte hebben voor I Appear Missing met de mooie beelden van vorige tour erbij. Persoonlijke favoriet.

Atdi inmiddels twee keer gezien, qua muziek zou dit me moeten liggen maar kon me beide keren weinig boeien. Komt rommelig over en een zanger die bewegelijk is omdatie vol onder de dope zit is toch wat anders dan een goede entertainer. Ik laat het aan me voorbij gaan dit keer.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Atdi inmiddels twee keer gezien, qua muziek zou dit me moeten liggen maar kon me beide keren weinig boeien. Komt rommelig over en een zanger die bewegelijk is omdatie vol onder de dope zit is toch wat anders dan een goede entertainer. Ik laat het aan me voorbij gaan dit keer.

Dat idee had ik dus ook. Vond de muziek echt heerlijk klinken tijdens hun set op Werchter in 2016, maar irriteerde me mateloos aan de zanger waardoor ik het echt een van de vervelendste optredens ooit vond om bij te blijven(hadden nou eenmaal al een goede plek voor Offspring en Rammstein op dat moment)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Kereltje wrote:

mattman wrote:
Moet zeggen dat ze met deze At The Drive-In, Nine Inch Nails en Idles 3 acts hebben die bijzonder hard zijn voor een festival als RW. Samen met Refused is band toch wel een gezicht van de nieuwe hardcore beweging een kleine 20 jaar geleden.

Ik vind deze ATDI wel tof en ben redelijk benieuwd naar deze band. Al hoor ik zowel heel positieve als heel negatieve dingen over hun liveshows. Op plaat kinken ze vlijmscherp en superstrak, maar hoor dat het live soms rommelig is. Iemand die deze al gezien heeft?

@ Yannick, echt een vet stuk dit.
1f60a.svg



Die reunie is heel vlammend begonnen (de show in AB was legendarisch), maar daarna werd snel duidelijk dat ze enkel samengekomen zijn voor het geld. Dat ze tegen hun zin op het podium lijken te staan en de eigen fans anderen afraden om er tickets voor te kopen zegt genoeg. Vandaar ook die bijzonder ondermaatse nieuwe plaat. Is enkel een legitimatie om nog 2 jaar langer te kunnen cashen, waarna Cedric en Omar terug naar hun meer eigenzinnige projecten kunnen keren.

Okay. Da’s duidelijk.
1f642.svg


Moet zeggen dat ik de twee headliners van donderdag goud vind en naar beide e-norm uitkijk, maar dat er op die donderdag niet echt must-sees staan voor mij. Eerder want-to-sees, zoals deze ATDI (nu wat minder haha), BRMCC, Vince Staples, Kali Uchis en Steven Wilson. Acts waar ik niet perse mega fan van ben (BRMCC en Steven Wilson kende ik qua muziek zelfs amper een half jaar geleden), maar wel wil meepikken. Alice In Chains vond ik de vorige keer niet overtuigend en The Script trek ik persoonlijk erg moeilijk btw. Had ergens nog gehoopt op De La Soul op de Gorillaz dag maar het ziet ernaar uit dat we maar 1 van de DLS leden gaan zien tijdens hun show.

Dus het wordt die donderdag toch vooral uitkijken naar die lekkere headliners.
1f642.svg

Gang of Youths lijkt mij toch een aanrader als ik het beluister op Spotify. Ook (een stuk) Rival Sons en vooral The Vaccines staan op mijn lijst (jammer dat die laatste dan een stuk overlapt met BRMC).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Merci, @Everyknight

En wat QOTSA betreft: da's echt zo'n band waarvan ik fan was toen ik muziek begon te luisteren en die ik nog altijd bijzonder vaak opzet. Zoals Aike al aangeeft heeft deze ook niet echt een misser gemaakt. Hopelijk maken ze, nu ze toch wat langer kunnen spelen, toch wat tijd om een Era Vulgaris track te spelen. Heerlijke plaat.

Enne, voor QOTSA voorpret kan ik altijd terecht bij de video hieronder. Wat een lekker (in al z'n vormen... sorry) publiek en sfeer zeg. Vooral tijdens de break wordt het magisch.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=lrybn5PFZY0[/video]
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Vaccines staan op mijn lijst (jammer dat die laatste dan een stuk overlapt met BRMC).

Lekker kijken waar je zin in hebt op dat moment!!
Zijn de glazen goed nat dan zou ik lekker blijven meezingen en springen bij The Vaccines. Komt de dag wat moeilijker op gang dan zou ik een beetje stug bij BRMC gaan staan.

Like Clockwork is ook echt een geweldige plaat. Veel toegankelijker dan de rest van hun werk voor mij. Ik ben zelf erg van van Smooth Sailing en Fairweather Friends. Sir Elton John komt toch altijd lekker wanneer ie gastberijdrages levert.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
Joslittel wrote:
Atdi inmiddels twee keer gezien, qua muziek zou dit me moeten liggen maar kon me beide keren weinig boeien. Komt rommelig over en een zanger die bewegelijk is omdatie vol onder de dope zit is toch wat anders dan een goede entertainer. Ik laat het aan me voorbij gaan dit keer.

Dat idee had ik dus ook. Vond de muziek echt heerlijk klinken tijdens hun set op Werchter in 2016, maar irriteerde me mateloos aan de zanger waardoor ik het echt een van de vervelendste optredens ooit vond om bij te blijven(hadden nou eenmaal al een goede plek voor Offspring en Rammstein op dat moment)

Atdi is gewoon zo, dat maakt die muziek zo geniaal. Ken je het niet, komt het misschien over als een zootje ongeregeld maar neem je de tijd om dit te appreciëren dan zal het je muzikale er duidelijk in zien.
Reunie concert in den AB was een redelijk goed concert (buiten de eerste 3 nummer die door de geluidstechnieker helemaal om zeep geholpen is). Wel spijtig dat Omar, ten opzichte van vroeger, vrij statisch op het podium staat. Dat in tegenstelling tot Oscar, de zanger :)
Kan begrijpen dat mensen denken dat hij vol Dope hangt maar "normaal" gezien is hij volledig clean vanaf 2005 (sinds de overdosis van één van de bandleden).

Soit, goede leuke band, maar als ik eerlijk moet zijn hadden ze beter niet opnieuw begonnen. Persoonlijk voor mij wel veel van de magie verloren, ook al ben ik blij dat ik ze nu enkele keren heb kunnen zien...

ps: als de wind goed staat (lees: ze hebben er zin in), gaat dit wel een bom zijn in de tent ;-)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Atdi is gewoon zo, dat maakt die muziek zo geniaal. Ken je het niet, komt het over als een zootje ongeregeld maar neem je de tijd om dit te appreciëren dan zal het je muzikale er duidelijk in zien.

Hoewel ik zelf behoorlijk fan ben van muziek die wat moeilijker te doorgronden is en waar je echt even voor moet gaan zitten, ben ik toch altijd een beetje allergisch voor dit soort uitspraken. Natuurlijk, sommige genres of sounds zijn een "acquired taste", die moet je leren waarderen. Maar dat is geen excuus om slecht te klinken voor het ongeoefende oor. Neem bijvoorbeeld Steven Wilson, er zit een enorme gelaagdheid in zijn muziek die je niet in een keer zult vatten. Maar op het eerste gehoor klinken zijn nummers wel degelijk muzikaal, melodieus en (afhankelijk van je smaak) goed luisterbaar. Vervolgens blijf je er plezier aan houden door nieuwe dingen te ontdekken als je het vaker luistert, en heb je een andere ervaring live dan iemand die het voor het eerst hoort. Maar een band die gewoon overkomt als een zootje ongeregeld tenzij je de muziek al kent en dus als het ware de structuur erbij kunt bedenken, is gewoon slecht.

Tot zover mijn mening, het neemt niet weg dat je veel plezier aan die band kunt beleven als hun muziek je ligt. Maar noem ze niet geniaal omdat ze de eerste keer overkomen als een zootje ongeregeld. Het is pas geniaal om zowel nieuwe luisteraars als hardcore fans een interessante muziekbelevenis te geven, met gelaagde in plaats van rommelige muziek.

Zoals jij het verwoordt klinkt het meer als Stockholm Syndroom dan muzikale kwaliteit.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Hier ook een At The Drive In fan maar:
1) De zanger noemt Cedric niet Oscar
2) ze zijn gewoon een pak ouder dan vroeger, dus dat ze minder rondspringen en de zanger die moeilijke stukken niet meer aankan valt perfect te begrijpen
3) (dit bouwt verder op puntje 2) door dit laatste vind ik hun oude nummers nu live een beetje geforceerd overkomen, zeker qua zang. Hun nieuwe nummers daarentegen zijn live wel meer dan oké, al zijn die dan weer gewoon oké, terwijl sommige van hun oude nummers echt topnummers zijn.
4) At The Drive-In is een band die absoluut niet op Werchter past (op Pukkelpop headliner in een tent zoals vorig jaar) of in een zaal oké, maar op RW hebben die eigenlijk niets te zoeken, hier gaan ze toch voornamelijk een ondankbaar publiek krijgen).

Maar overall vind ik het onwaarschijnlijk cool om live nog nummers als Invallid Litter Dept, One Armored Scissor, Arcarsenal en dergelijke te horen! Die band heeft hele generaties binnen (post)punk/hardcore beïnvloed! Moet je gewoon van profiteren dat je ze uberhaupt nog kan zien, en dat ze over hun hoogtepunt zijn moet je er wel bij nemen.

Ben er ook zeker van dat hun AB concert sneller was uitverkocht dan de gemiddelde andere band die, die plaats op Werchter krijgt hoor, ging echt razendsnel!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=yyk3irEpPU4[/video]
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
Hoewel ik zelf behoorlijk fan ben van muziek die wat moeilijker te doorgronden is en waar je echt even voor moet gaan zitten, ben ik toch altijd een beetje allergisch voor dit soort uitspraken. Natuurlijk, sommige genres of sounds zijn een “acquired taste”, die moet je leren waarderen. Maar dat is geen excuus om slecht te klinken voor het ongeoefende oor. Neem bijvoorbeeld Steven Wilson, er zit een enorme gelaagdheid in zijn muziek die je niet in een keer zult vatten. Maar op het eerste gehoor klinken zijn nummers wel degelijk muzikaal, melodieus en (afhankelijk van je smaak) goed luisterbaar. Vervolgens blijf je er plezier aan houden door nieuwe dingen te ontdekken als je het vaker luistert, en heb je een andere ervaring live dan iemand die het voor het eerst hoort. Maar een band die gewoon overkomt als een zootje ongeregeld tenzij je de muziek al kent en dus als het ware de structuur erbij kunt bedenken, is gewoon slecht.

Tot zover mijn mening, het neemt niet weg dat je veel plezier aan die band kunt beleven als hun muziek je ligt. Maar noem ze niet geniaal omdat ze de eerste keer overkomen als een zootje ongeregeld. Het is pas geniaal om zowel nieuwe luisteraars als hardcore fans een interessante muziekbelevenis te geven, met gelaagde in plaats van rommelige muziek.

Zoals jij het verwoordt klinkt het meer als Stockholm Syndroom dan muzikale kwaliteit.
Hamaaaaai
Ok, jij als "fan van de moeilijk te doorgronde muziek" bent geen fan, geen probleem. Maar laat mensen die deze band wel goed vinden dit ook geniaal noemen en breek die hun mening zeker niet af.

atdi stond, samen met bv Refused, lang in mijn "To See" cultlijst. Ben heel blij beide bands deftig gezien te hebben, ook al is hun "culthelden" status wat gezakt daardoor :)


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Nog maar 37 dagen!

Kijk het hardste uit naar:
01 Pearl Jam
02 Gorillaz
03 Eels
04 Alice In Chains
05 Albert Hammond Jr
06 The Vaccines
07 Nine Inch Nails
08 MGMT
09 Equal idiots
10 At The Drive-In

... denk ik :D
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Ok, jij als “fan van de moeilijk te doorgronde muziek” bent geen fan, geen probleem. Maar laat mensen die deze band wel goed vinden dit ook geniaal noemen en breek die hun mening zeker niet af.

Ik zeg volgens mij duidelijk dat het prima is als jij er plezier aan beleeft, dus dat jij je mening mag hebben. Alleen is genialiteit geen mening maar een eigenschap waarover gediscussieerd kan worden. Dus dat doe ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken