Kereltje wrote:
mattman wrote:
Moet zeggen dat ze met deze At The Drive-In, Nine Inch Nails en Idles 3 acts hebben die bijzonder hard zijn voor een festival als RW. Samen met Refused is band toch wel een gezicht van de nieuwe hardcore beweging een kleine 20 jaar geleden.
Ik vind deze ATDI wel tof en ben redelijk benieuwd naar deze band. Al hoor ik zowel heel positieve als heel negatieve dingen over hun liveshows. Op plaat kinken ze vlijmscherp en superstrak, maar hoor dat het live soms rommelig is. Iemand die deze al gezien heeft?
@ Yannick, echt een vet stuk dit.
Die reunie is heel vlammend begonnen (de show in AB was legendarisch), maar daarna werd snel duidelijk dat ze enkel samengekomen zijn voor het geld. Dat ze tegen hun zin op het podium lijken te staan en de eigen fans anderen afraden om er tickets voor te kopen zegt genoeg. Vandaar ook die bijzonder ondermaatse nieuwe plaat. Is enkel een legitimatie om nog 2 jaar langer te kunnen cashen, waarna Cedric en Omar terug naar hun meer eigenzinnige projecten kunnen keren.
Okay. Da’s duidelijk.
Moet zeggen dat ik de twee headliners van donderdag goud vind en naar beide e-norm uitkijk, maar dat er op die donderdag niet echt must-sees staan voor mij. Eerder want-to-sees, zoals deze ATDI (nu wat minder haha), BRMCC, Vince Staples, Kali Uchis en Steven Wilson. Acts waar ik niet perse mega fan van ben (BRMCC en Steven Wilson kende ik qua muziek zelfs amper een half jaar geleden), maar wel wil meepikken. Alice In Chains vond ik de vorige keer niet overtuigend en The Script trek ik persoonlijk erg moeilijk btw. Had ergens nog gehoopt op De La Soul op de Gorillaz dag maar het ziet ernaar uit dat we maar 1 van de DLS leden gaan zien tijdens hun show.
Dus het wordt die donderdag toch vooral uitkijken naar die lekkere headliners.