Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Een vierde podium mag, zeker als dit een kleiner podium is én in openlucht is. Dan is dit echt complementair met het huidige aanbod aan podia. En wat zijn onbekendere namen dezer dagen, via Spotify kan je zo op voorhand ontdekken of het iets voor jou is of niet. Mooi dus.

Ik zie daar namen als een Yungblud, Newmoon, Superorganism, finalisten van de afgelopen Nieuwe Licthing en Humo's Rock Rally edities,... staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Hier nog wat namen, waar ik op hoop en die min of meer op RW zouden kunnen staan:

Deftones
Flogging Molly
Good Charlotte
Greta van Fleet
Muse
Halestorm
Gogol Bordello (Pukkelpop?)
Last Internationale
Glen Hansard (nieuw album)
The Struts
The Offspring
Steel Panther (GMM?)
Sevendust (in de VS?)
Myles Kennedy (waarschijnlijk niet)
Nightwish (nog niet op GMM, doen vooral metalfestivals)
Five Finger Death Punch (eerder GMM)
Bush (in de VS)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Everyknight wrote:
Een vierde podium mag, zeker als dit een kleiner podium is én in openlucht is. Dan is dit echt complementair met het huidige aanbod aan podia. En wat zijn onbekendere namen dezer dagen, via Spotify kan je zo op voorhand ontdekken of het iets voor jou is of niet. Mooi dus.

Ik zie daar namen als een Yungblud, Newmoon, Superorganism, finalisten van de afgelopen Nieuwe Licthing en Humo’s Rock Rally edities,… staan.

Ja zoets inderdaad, al mag het van mij iets meer muziek zijn die anders niet op de lineup zou passen, omdat ze nét iets te niche zijn voor RW. Dus niet perse jonge/beginnende acts, maar 'ontdekkingsdingen die anders misschien iets te klein zijn voor de 3 andere stages. Aangezien het persbericht het heeft over een nieuw podium voor muziekliefhebbers...

Ik denk richting James Holden, GoGo Penguin, Rodriguez, Sevdaliza, Big Thief,... Maar misschien is dat iets te optimistisch. :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Interpol heeft voorlopig ook nog maar weinig festivaldata. Werchter mag hier alleszins wel nog bijkomen!

Net bekend gemaakt voor InMusic Festival in Kroatië.

Dus ze doen meer als alleen UK + de week voor Werchter in Kroatië, ziet er heel goed uit!
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
neracroft wrote:

Everyknight wrote:
Een vierde podium mag, zeker als dit een kleiner podium is én in openlucht is. Dan is dit echt complementair met het huidige aanbod aan podia. En wat zijn onbekendere namen dezer dagen, via Spotify kan je zo op voorhand ontdekken of het iets voor jou is of niet. Mooi dus.


Ik zie daar namen als een Yungblud, Newmoon, Superorganism, finalisten van de afgelopen Nieuwe Licthing en Humo’s Rock Rally edities,… staan.

Ja zoets inderdaad, al mag het van mij iets meer muziek zijn die anders niet op de lineup zou passen, omdat ze nét iets te niche zijn voor RW. Dus niet perse jonge/beginnende acts, maar ‘ontdekkingsdingen die anders misschien iets te klein zijn voor de 3 andere stages. Aangezien het persbericht het heeft over een nieuw podium voor muziekliefhebbers…

Ik denk richting James Holden, GoGo Penguin, Rodriguez, Sevdaliza, Big Thief,… Maar misschien is dat iets te optimistisch.
1f642.svg

Rodriguez is wel een redelijke naam toch? Lijkt me niet dat ze die weg stoppen op een kleine stage onder The Slope...
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ook nog niet echt op het nieuws van vrijdag gereageerd, dus bij deze.

Mooi pakketje in ieder geval. Erg blij met Stone Sour en Alice in Chains. Ergens een klein beetje jammer dat Alice in Chains niet op de PEarl Jam dag staat, maar dat is echt nitpicken. Verder blij met Ben Howard en The Vaccines, de rest moet ik nog een beetje ontdekken dus ben benieuwd.

Ook ben ik benieuwd naar The Slope, al moet ik wel bekennen dat ik het me afvraag of ik er veel te vinden zal zijn. Een grotere barn vind ik voor dit jaar behoorlijk slecht nieuws, want ik zie een Cave-NIN of AM-NIN clash nu alleen maar meer gebeuren haha. Verder is het natuurlijk wel mooi om te zien dat er een tent komt te staan waar 20000 man in passen, kan je bijna kleine headliners in kwijt straks eigenlijk.

Verder zou ik The Strokes of Smashing Pumpkins wel een aangename verrassing vinden tov. Killers, maar ik verwacht het niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.818
David O'Doherty is ook wel een grappige comedy/muziek act, ken hem van 8 out of 10 cats does countdown. Wellicht iets voor op The Slope?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Eerlijk gezegd denk ik dat als Herman de keuze had om ze op RW te krijgen of op Dour, hij ze wel op RW zou neerzetten. Vorig jaar zat haar tourprogramma vrij ingewikkeld ineen; ze deed bv Roskilde en keerde dan daarna telkens naar huis en deed ook een festival in New Orleans etc, vermoeidheid etc etc.
Kan zijn dat dat nu wel is anders kan zijn, maarja ze kan in principe ook Dour inhalen, ja. Wat betreft Barn plekes blijft er volgens mij nog maar 1 plekje over van de 4 dagen (of 2 als The Script toch subt).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Wat betreft Barn plekes blijft er volgens mij nog maar 1 plekje over van de 4 dagen (of 2 als The Script toch subt).

Maar dan ga je ervan uit dat Solange de Barn headlinet hé? Zie ik niet gebeuren. En daarnaast past ze ook gewoon in de KlubC. En zie ik RW haar ook gewoon op de Main zetten...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Eindelijk ook eens reageren op de aankondiging van vrijdag. Voor mij de beste pakketaankondiging totnogtoe. Zeer blij met Alice in Chains, Stone Sour, Ben Howard, George Ezra, PVRIS en The Vaccines. James Bay, Anne-Marie en JP Cooper vind ik niet erg. At The Drive-In en IAMDDB hadden gerust mogen wegblijven van mij. Toch 9/11, mooi. Ook het extra podium en een grotere Barn zijn echt wel fijne nieuwtjes. Dat ze maar op dit élan verder gaan!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Zaterdag uitverkocht zonder een waarschuwing van de organisatie? Raar
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Misschien is het ineens snel gegaan?

AL kan ik me niet inbeelden dat Stone Sour of JP Cooper daar veel mee te maken heeft, alhoewel vorige vrijdag was een flinke announcement. Veel mensen waren er tevreden mee + het nieuws van het nieuwe podium heeft veel mensen misschien aangespoord om toch een ticketjs te kopen. Ik heb de mijn ook na vorige vrijdag gekocht! Al was dat wel een combi!

Op zich is die zaterdag line up zeer goed maar geen bijzondere naam zoals Nine Inch Nails, Gorillaz,... die al jaren niet meer op een Belgisch festival stonden. Dus zal voornamelijk door het goede brede programma zijn die dag + het feit dat het gewoon een zaterdag is!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken