Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.493
6.285
The Killers laten mij koud, maar met The Prodigy als afsluiter zou ik erg tevreden zijn! Ik weet dat ze niet meer heel relevant zijn, maar ik vind hun muziek heel vet en heb ze nog nooit live gezien. Dan kan ik er prima mee leven om tijdens The Killers even achter op het veld een patatje te eten...

Edit: The XX zou ik trouwens ook zeer waarderen, ook al is het een hele andere sfeer
 

Verwijderd lid 37382

Playlistbediener
8 nov 2017
7
0
stefkedude wrote:
Queen heeft juist officiële aankondiging gegeven te gaan touren en te stoppen in België. Volgens de data kan het alvast zeer zeker….

http://www.queenonline.com/news/press-release-queen-adam-lambert-to-play-further-uk-and-europe-shows

Dat staat er helemaal niet. Het lijstje met tourlanden wordt genoemd en daarin vermelden ze Belgie als laatste. Er staat nergens vermeld dat hun tour ook daadwerkelijk zal eindigen in Belgie. Volgens mij spelen die trouwens bijna altijd indoor. Festivals doen ze niet zo heel vaak. Ik zou er niet te hard op rekenen in ieder geval.

Je neemt 'stoppen' verkeerd op. Ik gaf gewoon aan dat ze in België een show gingen spelen. Anders had ik wel eindigen als term gebruikt. Maar nu ze in het sportpaleis staan is de kans heel klein dat ze ook nog op Werchter staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.227
8.912
Hoop nog steeds op de Stones of Muse, maar denk dat Stones geen festivals zullen doen(en anders toch wel op TW Classic gezet zouden worden of Boutique of dergelijke en voor Muse wijst het inderdaad meer op 2019.

Maar hopen op Killers + Prodigy dan met daarvoor nog 2 acts uit het rijtje Kasabian/Noel/Liam/FranzFerdinand etc. Heb niet zo veel met Jamiroquai, al ken ik het ook niet echt, en The XX hoef ik niet per se als afsluiter van de dag(Tenzij het eerst XX is, dan Killers en daarna misschien een of andere party act).

Ik hoop echter dat er een deftige barn headliner/klub c headliner komt die dag, want alle geruchten naast Stones en Muse voor die vrijdag maken met niet echt warm. Zullen binnenkort wel meer weten, maar voor nu kijk ik weer uit naar het vrijdag 16u pakketje.

London Grammar zal de barn wel afsluiten denk ik. Hebben ze meteen ook weer eens een hele grote Barn afsluiter mee denk ik. Ik zou in ieder geval Anderson Paak willen aanraden. Geweldige act waar ikzelf erg naar uitkijk. Er zal al iets heel strafs op de main moeten staan wil ik daar niet heen gaan. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.354
10.978
TW Classic : Editors, The National, Kraftwerk 3-D, dEUS !!! Later volgen nog 3 namen.

Wo, dat is wel een sterk affiche zeg. The National en kraftwerk erbij, dit doet mij zelfs twijfelen om een dagje te gaan kijken daar. Jammer voor RW maar The National was toch al zo goed als zeker afgeschreven.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Ik had mijn favourite band deus graag willen zien. Werken aan nieuw album met een nieuwe guitarist. Kraftwerk is voor de oudere jongeren een Must See.
Ben benieuwd hoe RW de vrijdag aantrekkelijker gaat maken. Met alleen de Killers (signalen wijzen hier naar) en Snow P zal het slot van deze dag wat matig zijn. Maar wat dan wel? XX of Muse? Prodigy of Underworld? Ik ben vang dat Kasabian en The Killers worden toegevoegd en thats it! Wordt voor mij dan vooral Barn en KlubC bezoekjes.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Het is blijkbaar volgende week al 'week van eigen kweek' op stubru! Zal er weer elke dag een andere Belgische naam komen of zullen ze gewoon een pakketje naar buiten brengen? Mijn hoop/gok is:
- Triggerfinger
- SONS
- School is cool
- Jasper Erkens
- Iets klein dansbaar
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Is het niet zowat de eerste keer sinds ooit dat er geen enkele goude oude als headliner op een Werchter weide staat dit jaar? (of hoort Pearl Jam daar ondertussen al bij?)
2017: Guns 'n Roses
2016: Bruce Springsteen, Paul McCartney, AC/DC
2015: Paul McCartney
2014: Rolling Stones, Metallica
2013: Depeche Mode
2012: Metallica, The Cure
2011: Bryan Adams
2010: Prince

....

Al heb je elk jaar wel verschillende "Werchter heeft nog nooit...".
Maar toch Rolling Stones zou echt wel knap zijn op die vrijdag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
Verdomme seg, die TW Classic line up.. Zou ik meteen een kaartje voor kopen moest ik niet nog in Madrid zitten haha.. Jammer dat ze Kraftwerk bv niet in de Barn hebben gekregen zoals een aantal jaren terug. dEUS is nog zo'n naam die er eigenlijk zou kunnen staan, volgend jaar misschien?
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Fleetwood Mac? Nog geen tourdata. Komen wel weer met een remaster album. Zal wel niet. Wild guess.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Het is blijkbaar volgende week al ‘week van eigen kweek’ op stubru! Zal er weer elke dag een andere Belgische naam komen of zullen ze gewoon een pakketje naar buiten brengen? Mijn hoop/gok is:
– Triggerfinger
– SONS
– School is cool
– Jasper Erkens
– Iets klein dansbaar

Jep, Volgende vrijdag dus meer dan waarschijnlijk enkel Belgische aankondigingen. Naast de reeds aangekondigde Romeo Elvis gok ik volgende vrijdag op:
- Intergalactic Lovers
- Triggerfinger
- Coely
- Equal Idiots
- Jasper Steverlinck
- Angèle
- Alice On The Roof
- Lost Frequencies
en ik hoop nog op Arsenal!
 

quintenjacobs

Playlistbediener
2 jan 2018
9
0
Het is blijkbaar volgende week al ‘week van eigen kweek’ op stubru! Zal er weer elke dag een andere Belgische naam komen of zullen ze gewoon een pakketje naar buiten brengen? Mijn hoop/gok is:
– Triggerfinger
– SONS
– School is cool
– Jasper Erkens
– Iets klein dansbaar

Vergeet SONS. Niet eens de finale van DNL gewonnen en bij het grote publiek totaal onbekend. Qua Belgische namen lijken deze voor de hand te liggen:
- Equal Idiots
- Triggerfinger
- Angèle
- blackwave.
- Emma Bale (spijtig genoeg)
- Warhola (nieuw album)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
- Triggerfinger
- Arsenal
- Equal Idiots
- Millionaire
- Intergalactic Lovers
- Loïc Nottet
- Témé Tan
- Angèle
- J. Bernardt
- Warhaus
- Absynthe Minded
- Felix Pallas
- Girls In Hawaii
- Blackwave.

Genoeg keuze, pak er hier een stuk of 8/10 van :p
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ah jammer, de week vd kweek. Met andere woorden allerlei bandjes die ik doorgaans de moeite niet waard vind, althans, de namen die men vorig jaar in deze week aankondigden kon geen enkele mij van boeien.

Van het rijtje wat hierboven geopperd word hoop ik enkel op Intergalactic Lovers als we toch op Belgische tour gaan, dan valt het opzich nog mee. Zag ze voor paar weken terug op mn werk en was wel een toffe band!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.419
651
Week van eigen kweek wil niet per se zeggen dat we enkel Belgische acts gaan krijgen. Vorig jaar was de eerste keer dat ze zoiets deden, de jaren voordien waren het steevast internationale pakketjes. En vorig jaar viel die Belgische week bijna een maand later; zo'n puur Belgisch pakket gaat toch anders onthaald worden wanneer we amper aan 1/4 van de affiche zitten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken