Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.358
4.308
Iedereen loopt hier even voorbij wat voor 'n feweldige naan Fever Ray is.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.016
338
Amai, denk dat ik de afgelopen jaren geluk heb gehad, maar dit jaar is er echt nog zo goed als niks dat ik echt wil zien... :(
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.505
6.318
Ik zie trouwens echt wel een kans voor Steven Wilson. Hij doet een aantal festivals aan, staat 7 juli in Parijs en heeft de omliggende data genoeg ruimte. Staat begin maart in AFAS en AB, dus wellicht dat we daarna een bevestiging voor hem krijgen. Wel benieuwd waar Werchter hem zet. Barn?
 

kurt1

Nieuw lid
4 feb 2018
1
0
Primavera Sound-directeur Gabi laat in een livestream op Facebook (28 september) weten dat Daft Punk aan een nieuwe tournee werkt. Verder laat hij zich uit over mogelijke namen voor Primavera Sound 2018.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Die zijn bezig in de studio met het afronden van hun nieuwe album.

Ik lees hierin net dat de kans op Muse kleiner wordt: plaat die duidelijk ten vroegste pas tegen de zomer uitkomt + slechts 3 festivals op de kalender. Komt voor mij over als enkele exclusieve try-out shows en een albumtour die pas echt aftrapt na de zomer. En het is altijd interessanter om zo'n klepper met een volwaardig nieuw album te hebben.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Over de namen van afgelopen vrijdag: zeer blij met Stereophonics (heerlijke songs en staan live steeds als een huis), BRMC en MGMT. Fever Ray weet ik niet zo goed, moet ik vooral gewoon op Spotify luisteren of toch vooral beelden bekijken op Youtube? Daar moet ik toch nog inkomen... Rone klinkt wel goed op het eerste gehoor.

Over de vrijdagheadliner:
iemand die hier niet veel post, maar wat hij post was al steeds correct, stelde in een post dat Muse in het najaar in de zaal staat en vervolgens op Werchter 2019 komt te staan. Ik denk dat het met Florence + the Machine hetzelfde verhaal is.

Dus: ofwel is het The Killers met een afsluitende act zoals The xx, Jamiroquai, The Prodigy of Justice (maar willen ze eerst de 'echte' headliner aankondigen en dan pas de afsluitende act, en wachten ze dus op meer ticketverkoop van The Killers in het Sportpaleis)

Ofwel is het een naam die nog geen data heeft. Zoals bijvoorbeeld The Rolling Stones. Er was die geheimzinnige post hier op het forum van het Rolling Stones-logo (van dezelfde user die het logo van Guns 'n Roses postte vorig jaar) en het Franstalige artikel waarin stond dat Schueremans bezig was met de Stones. Maar ik kan het moeilijk/niet geloven dat ze dan Editors op TW Classic zetten en The Rolling stones op de gewone Werchter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.269
4.425
Paddy wrote:
Die zijn bezig in de studio met het afronden van hun nieuwe album.

Ik lees hierin net dat de kans op Muse kleiner wordt: plaat die duidelijk ten vroegste pas tegen de zomer uitkomt + slechts 3 festivals op de kalender. Komt voor mij over als enkele exclusieve try-out shows en een albumtour die pas echt aftrapt na de zomer. En het is altijd interessanter om zo’n klepper met een volwaardig nieuw album te hebben.

Matt Bellamy gaf dacht ik aan dat de plaat binnen 2 maanden uit zou komen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.126
2.072
Matt Bellamy gaf dacht ik aan dat de plaat binnen 2 maanden uit zou komen.

95% van de dingen die Bellamy zegt kunnen met een berg zout genomen worden. Ik denk dat je niet al te veel moet zoeken achter de dingen die hij op twitter zegt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.418
11.273
Aan Rock Zottegem verliezen we ook niets noemenswaardig. Offspring en Kaiser Chiefs zijn voor daar mooie namen maar hoefde ze niet nog een keer op RW te zien. Millionaire daarentegen wel graag ook naar RW!
 

fmercury

Playlistbediener
2 feb 2018
9
0
Queen (juni/juli 2018): Already announced are shows in Italy and Germany. Others to be announced are expected to include Portugal, Spain, Denmark, Norway, the Netherlands, and Belgium.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Queen (juni/juli 2018): Already announced are shows in Italy and Germany. Others to be announced are expected to include Portugal, Spain, Denmark, Norway, the Netherlands, and Belgium.
Ik heb geen idee of dat dit nog wat voorstelt na al die jaren en zonder Freddie Mercury, maar ik zou het toch wel enorm vet vinden denk ik om die duizenden klassiekers eens live te zien en horen! Zou een meer dan terechte headliner zijn indien Muse pas volgend jaar komt imo
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
Queen (juni/juli 2018): Already announced are shows in Italy and Germany. Others to be announced are expected to include Portugal, Spain, Denmark, Norway, the Netherlands, and Belgium.

Zou mooi zijn. Voor mij mag het. Al is er meer kans op een zaalshow (zo stonden ze in 2016 op 15 juni in Paleis 12).
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
fmercury wrote:
Queen (juni/juli 2018): Already announced are shows in Italy and Germany. Others to be announced are expected to include Portugal, Spain, Denmark, Norway, the Netherlands, and Belgium.

Ik heb geen idee of dat dit nog wat voorstelt na al die jaren en zonder Freddie Mercury, maar ik zou het toch wel enorm vet vinden denk ik om die duizenden klassiekers eens live te zien en horen! Zou een meer dan terechte headliner zijn indien Muse pas volgend jaar komt imo

Queen + Adam Lambert in 2016 gezien in Paleis 12. Geweldige show en Adam Lambert is een waardige vervanger voor Freddie. Oké, hij is geen Freddie, dat weet ik ook meer dan goed genoeg maar hij heeft een dijk van een stem + ook enorm veel flair en show bij zijn performance.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.707
1.245
Zaterdag(6 bands die ik wil zien) en zondag(5) zijn echt nu al prachtige dagen. Donderdag(3) en vooral vrijdag(2) kunnen nog wel wat sterkte gebruiken zoals een Tame Impala, Alice In Chains, The Vaccines, At The Drive-In, Real Estate, Biffy Clyro, The Breeders, Wolfmother, Temples, Stone Sour,...
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
The National ook net aangekondigd voor 10 juli in Kroatië. Misschien nog een waterkansje voor RW of gaan ze pas de week na Werchter op tournee door Europa?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.405
Queen (juni/juli 2018): Already announced are shows in Italy and Germany. Others to be announced are expected to include Portugal, Spain, Denmark, Norway, the Netherlands, and Belgium.
Voor zo'n act dacht ik eigenlijk meteen aan Suikerrock ofso, die hebben elk jaar wel zo'n soort 'legacy-act' of zelfs meerdere..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.181
1.206
fmercury wrote:
Queen (juni/juli 2018): Already announced are shows in Italy and Germany. Others to be announced are expected to include Portugal, Spain, Denmark, Norway, the Netherlands, and Belgium.

Voor zo’n act dacht ik eigenlijk meteen aan Suikerrock ofso, die hebben elk jaar wel zo’n soort ‘legacy-act’ of zelfs meerdere..

DIe legacy-acts op Suikerrock waren de laatste jaren bijvoorbeeld Status Quo, Texas, Joe Cocker, Tom Jones, Golden Earring, Simple Minds, The Jacksons, The Corrs, Zucchero... Toch van een andere (prijs)klasse vermoed ik. Enkel Deep Purple en Sting komen (een beetje) in de buurt van de status van Queen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken