Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.422
Zaterdag is voor mij de dag met het beste headline duo (Pearl Jam en Jack White beide nog nooit gezien en van beide groot fan!) maar de dagopvulling wordt daar nu ook erg prima. Fleet Floxes, Jack Johnson, MGMT, Stereophonics. Al vrees ik dat de eerste twee zullen overlappen met de headliners.

Ben blij met de worp van vandaag, dit soort namen miste ik vorig jaar toch wel in de dagopvulling. Sommige namen zijn niet de meest vernieuwende of artistieke maar gedurende vier dagen festival vind ik het ook heerlijk om even achterover te kunnen leunen en wat bekend werk te horen uit vervolgen tijden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.293
4.460
Die zaterdag springt er wat mij betreft wel uit.
De zondag wordt een beetje uitbrakken zo te zien.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
hmm 10 interessante namen. Ken er veel van naam, maar weinig qua muziek. Black Rebel Motorcyle Club klinkt in eerste instantie in ieder geval wel lekker, dus dat is mooi. Ik ga eens op onderzoek uit dat betreft.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Ja, die zondag is ongelofelijk sterk. Er staat geen enkele naam die in niet zou willen zien (oké, misschien Kaleo en Rond). Maar dat wordt wel een clash-feest.

De andere dagen krijgen ook mooi vorm. Alleen de vrijdag voelt nog wat licht aan voor mij. Zal nog wel veranderen. :)
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Eens met Hannibal. Stereophonics en Kooks zijn festivalbands. Net al PJ en AM. Kwalitatief wel minder, maar zorgen wel voor vertier en hoog meebleer gehalte.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.396
Eens met Hannibal. Stereophonics en Kooks zijn festivalbands. Net al PJ en AM. Kwalitatief wel minder, maar zorgen wel voor vertier en hoog meebleer gehalte.
Niet zeggen dat je het eens bent met mij en vervolgens AM en PJ "kwalitatief minder" noemen, dat zou ik nooit zeggen! Maar ik snap je punt, no hard feelings!
:)
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Haha. Juist andersom. Ik type in de bus. Gaat wat lastig. PJ en AM absolute top in de poprock scène natuurlijk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.451
6.865
Yes. Jack johnson, mgmt, brmc, agnus and julia stone, stereophonics en The kooks (in deze volgorde van leuk) vind ik mooie toevoegingen. Die zaterdag wordt niet normaal met het aantal clashen die ik daar zie gebeuren.

Ik vind trouwens al de dagen nu al de moeite waard. Doen ze goed!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
27336874_10156048401125699_3713669821893119244_n.jpg
Oké, volgens mij krijgen we binnenkort bij het bekend maken van meer namen vier onderverdelingen, nu zijn dat er nog drie. (vorig jaar was dat ook namelijk) Vanaf dan zullen we denk ik meer weten waar een bepaalde band gaat spelen. Op basis van dit zou je bijna zeggen dat Paak de Barn gaat headlinen, maar denk wel niet dat dat gaat gebeuren. De rest spreekt vrij voor zich (al staat Khalid wel vrij hoog).

The Kooks vind ik vrij vreemd ook, waar gaan ze die zetten met mogelijks London Grammar en Angus & Julia Stone in de Barn. Verkochten nog Vorst uit met hun jubuleum show een paar maanden terug. En qua lettertype staan die toch wat klein. Vroeg op de main lijkt me wat ondankbaar ookal zijn ze nog steeds vrij populair..
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Heel tevreden met deze worp. Vooral super blij met Angus & Julia Stone, Stereophonics en Fever Ray.

Stereophonics geven nog altijd een geweldig optreden weg, dus zie ik absoluut niet als minder kwalitatief. Dat wordt weer heerlijk genieten laat in de middag ergens.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
879
816
op de site van de drummer van Joe Jackson staan nieuwe tour data. Deze vallen onder andere in het RW weekend. Geen idee of het Europa betreft of niet, maar ik zou het mooi vinden als hij RW ook aandoet
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
op de site van de drummer van Joe Jackson staan nieuwe tour data. Deze vallen onder andere in het RW weekend. Geen idee of het Europa betreft of niet, maar ik zou het mooi vinden als hij RW ook aandoet

Noord-Amerikaanse tour waarschijnlijk. Dit staat te lezen op de site van JJ:
Jackson is currently living in Berlin but returns frequently to both New York and Portsmouth. Later this year, he will be touring Fast Forward extensively around North America.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
879
816
Bert wrote:
op de site van de drummer van Joe Jackson staan nieuwe tour data. Deze vallen onder andere in het RW weekend. Geen idee of het Europa betreft of niet, maar ik zou het mooi vinden als hij RW ook aandoet

Noord-Amerikaanse tour waarschijnlijk. Dit staat te lezen op de site van JJ:
Jackson is currently living in Berlin but returns frequently to both New York and Portsmouth. Later this year, he will be touring Fast Forward extensively around North America.

dat was in 2017
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Rock Torhout wrote:
27336874_10156048401125699_3713669821893119244_n.jpg



The Kooks vind ik vrij vreemd ook, waar gaan ze die zetten met mogelijks London Grammar en Angus & Julia Stone in de Barn. Verkochten nog Vorst uit met hun jubuleum show een paar maanden terug. En qua lettertype staan die toch wat klein. Vroeg op de main lijkt me wat ondankbaar ookal zijn ze nog steeds vrij populair..

Vorst was net halfleeg volgens wat ik erover terugvind. En vroeg op de main lijkt me best logisch voor een band die in betere tijden tussen 16 en 17h op het hoofdpodium stond.

Maar Jezus, wat gaat die zondag een clashfest worden. 6 must sees met slechts de helft van de namen voor die dag bekend. En stuk voor stuk namen die op de avond zullen staan.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Ik zie The Kooks best staan op de plek waar Kaiser Chiefs stond in 2016, als tweede op de main. Qua status zitten die ongeveer gelijk denk ik.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Zeer magere aanvullingen voor de zondag. Wel blij met Stereophonics, MGMT, The Kooks, BRMC en Jack Johnson.
Maar waar blijft in godsnaam die vrijdag-headliner? :eek:
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Tja zondag. Rone is behoorlijk ambient. Lekker met de koptelefoon of in een kleine zaal. R. Elvis niet mijn ding. Fever Ray in KlubC is echt voor de liefhebber. Mooie performance wel. Kortom, de zondag is voor elk wat wils.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb er 7 van de 11 (of 6 van de 10, wat je wilt). Dus dat gaat goed.

Wat helaas minder goed gaat is de zondag. Ik wil echt graag gaan voor Arctic Monkeys maar dat is voorlopig echt de enige interessante naam van die dag. Dus wellicht wordt het een dagje Best Kept Secret voor Arctic Monkeys. En dan nog een ander ding waar ik mee zit: Ik wil graag Snow Patrol zien. Het liefst gewoon in Ahoy of Ziggo-Dome of Afas. Maakt me niet uit, maar het liefst een headline show. Maar als er nu op vrijdag nog een headliner komt die ik graag wil zien kan het ook zomaar nog die dag gaan worden, maar dan moet het wel Muse worden of The Rolling Stones.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken