Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Les Eurockéennes heeft NIN op 6 juli, dus kunnen sowieso al niet meer de vrijdag op Werchter staan. 2 juli Duitsland, 6 juli Frankrijk en vanaf 12 juli Spanje. Dan zou de logica zeggen dat, als NIN naar Werchter komt, ze er de donderdag staan.
 

Pieter1617899561

Nieuw lid
4 jan 2017
4
0
Unknown Mortal Orchestra schrappen, passeren 28 mei in AB en spelen vanaf 6 juli terug in de US... Spijtige zaak want dat zou een mooie Barn naam geweest zijn :(
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.627
Ik hoop dat mijn "vrijdag aankondigings" gevoel voor NiN vooral klopt. :) Van alle sterke geruchten de act die ik het liefst snel bevestigd zie worden.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Les Eurockéennes heeft NIN op 6 juli, dus kunnen sowieso al niet meer de vrijdag op Werchter staan. 2 juli Duitsland, 6 juli Frankrijk en vanaf 12 juli Spanje. Dan zou de logica zeggen dat, als NIN naar Werchter komt, ze er de donderdag staan.
maakt me niet uit, als ze er maar staan!
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Als zwaardere naam tip ik nog wel op Shinedown, laatste optreden volgens hun site voorlopig op 28 juni (Download Madrid). Positief is dat Graspop ze nog niet heeft vastgelegd en ik verwacht dat er nog wel Europese data gaan bijkomen. (4 data is toch echt wel te weinig om helemaal naar Europa te komen lijkt mij). Ik zou er in ieder geval blij mee zijn, een paar zeer sterke nummers!
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Met deze geruchtenmolen en de al bevestigde namen denk ik dat ik het juiste jaar heb uitgekozen als eerste Rock Werchter editie :)
Shinedown zou ik toejuichen, en verwacht dan ook nog Gojira of Stone Sour als harde naam.
 

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
33
53
Doe mij maar Rival Sons en Royal Blood samen met Jack White en Pearl Jam op zaterdag.
Dan kan die dag al niet meer stuk :p
 

boogiewood

Playlistbediener
2 feb 2017
12
0
Frank Carter & the Rattlesnakes mag je ook wel op het 'te verwachten lijstje' zetten. Waren vorig jaar super op de main. Als ze die in the barn zetten....
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Shame speelt op St Gallen week daarvoor. Betere live act is er dit moment niet. Debuutalbum is geweldig. Dus weest welkom.
 

noppe

Nieuw lid
24 jan 2018
2
0
Hello allemaal.....een kleine vraag als opener voor mij op dit forum :) iemand enig idee of tenacious d toevallig op tour is want is een naam die ik al enkele jaren mis op rw
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Hello allemaal…..een kleine vraag als opener voor mij op dit forum
1f642.svg
iemand enig idee of tenacious d toevallig op tour is want is een naam die ik al enkele jaren mis op rw

In mei staan ze op een festival in de VS, maar dit lijkt mij iets eenmalig dit jaar.. Denk wel dat die ooit nog eens terug eens werk van hun geniale muziek maken, maar dat zal eerder voor 2019-2020 zijn gok ik! Ik wacht met jou mee in ieder geval!
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Vrijwel de hele line up van Mad Cool en Eurockeennes zou zo op RW kunnen staan. In mijn ogen maken NIN, Alice in Chains, At the Drive in, Black Rebel Motorcycle Club en Japandroids qua rock de meeste kans op een podiumplek. Hopelijk niet op de zaterdag allemaal want dan wordt de keuze reuze met PJ en White erbij. Wat elektro betreft scoren Haux, Paul Kalkbrenner, Richie Hawtin Close, Jain, MGMT en zelfs weer Future Islands hoge ogen. Barn muziek kan uit de hoek van Jack Johnson, James Bay, Rival Sons, Real Estate en Tame Impala komen.
Headliners: for sure AM (te veel signalen dat ze daadwerkelijk komen). Op de zondag wellicht na Cave en The Killers op de vrijdag na S. Patrol. Zelfs Massive Attick zwerft rond deze tijd rond op de Europese velden.

Ach ja, ik gok natuurlijk ook maar wat (wel over nagedacht).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
961
287
Rock USA

Wat afvallers (denk ik) voor RW uit het hardere segment.

bwaa, niet per sé, zit nog een week tussen. Van mij mag Beartooth, Nothing More en All That Remains wel langskomen, maar denk dat alleen Nothing More mogelijks in aanmerking zou komen...
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Headliners: for sure AM (te veel signalen dat ze daadwerkelijk komen). Op de zondag wellicht na Cave en The Killers op de vrijdag na S. Patrol. Zelfs Massive Attick zwerft rond deze tijd rond op de Europese velden.

Ach ja, ik gok natuurlijk ook maar wat (wel over nagedacht).
Ik denk dat als AM er staat ze wel op de datum van in het filmpje staan, de vrijdag dus. Misschien nog na The Killers dan of is dit te veel? En op zondag denk ik wel dat OATW er zal staan met The XX er nog voor, al is dat ook maar een gok ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Iemand op Efest zei dat 't een vriend 'm naar Stereophonics was geweest en ze iets zeiden in de aard van "See you at festival!". Ze staan allezins al op TRSMNT eind juni.. Potloodje?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Zo net terug van een weekje zonder internet. Na landing gelijk internet aangeslingerd en naar de RW site gegaan, eindelijk namen woeehoee!! En ook nog eens namen waar ik erg blij van word.

Eerst en vooral Jack White, een artiest die ik heel graag wilde zien en dan ook nog sub voor PJ. Een dag die nu al niet meer stuk kan. Hele mooie boeking dit. Ten tweede Snow Patrol. In het verleden mooie concerten van gezien en leuk om ze op een lagere plek op het affiche te zien staan. Lekker meezingen in de namiddag.

Verder aantal sterke namen voor de verbreding van het affiche. London Grammar vond ik erg sterk op Pkp vorig jaar, zie ik graag nog een keer. Eels en Fleet Foxes mooie namen waarvan ik vooral hoop dat ze niet clashen met mainstage.

Genoeg nieuwe namen om weer lekker in te gaan verdieoenverdiepen dus!

Khalid en Marsmello kunnen me gestolen worden. Maar die nanen heb je ook nodig om niet gek te worden van de keuzestress.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken