Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Ik vind die arrogantie van Alex Turner juist heel vet, maar ik vind de gebroeders Gallagher ook echt heel vet dus ik denk dat die Britse arrogantie mij wel aan staat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
jefferke wrote:
Beetje arrogantie mag wel in dit genre vind ik. Veel frontmannen hebben een soort ‘hautainheid’ rond zich hangen. Kijk naar Josh Homme, Dave Grohl, Jack White, … Ieder op zijn eigen specifieke manier die ook de band typeert, nu je zal altijd voor en tegenstanders hebben dan
1f609.svg


Dat een frontman een uitstraling heeft, is part of the job. Maar pak het verschil tussen Dave Grohl en Alex Turner en je hebt precies wat ik bedoel. Symphatiek VS arrogantie.

Nuja, heb me dit jaar op RW toch erg lopen ergeren aan Grohl hoor. Met zijn praatjes over dat ze nummers van elk album gaan spelen, over dat hij een gitaar gekregen heeft, over zijn been, over de drummer, over de stand van de maan, de wisselkoers, maar ook over dat ze niet aan bisnummers doen omdat ze zo tijd verliezen om te spelen. Dan liever een band die doorspeelt. Vond de Foo Fighters best leuk, en prima als afsluiter, maar dankzij Grohl was ik toch een tikje teleurgesteld in mijn eerste FF concert...

En qua attitude boeit het mij eigenlijk verder weinig of een muzikant arrogant is of niet. Ik wil hun muziek horen, niet ermee op café zitten. Zowat de helft van wat op RW staat zal wel een soort arrogantie hebben. Tenzij het echt opvalt en het concert wat belemmert, zoals de Last Shadow Puppets in 2016. Daar was Alex te 'in your face' onuitstaanbaar. AM anno 2014 was prima.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Het is ook vooral van dat optreden van the last shadow puppets waar ik mijn mening op baseer. Qua muziek vind ik Arctic Monkeys best leuk, dus wie weet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Paddy wrote:

jefferke wrote:
Beetje arrogantie mag wel in dit genre vind ik. Veel frontmannen hebben een soort ‘hautainheid’ rond zich hangen. Kijk naar Josh Homme, Dave Grohl, Jack White, … Ieder op zijn eigen specifieke manier die ook de band typeert, nu je zal altijd voor en tegenstanders hebben dan
1f609.svg



Dat een frontman een uitstraling heeft, is part of the job. Maar pak het verschil tussen Dave Grohl en Alex Turner en je hebt precies wat ik bedoel. Symphatiek VS arrogantie.

Nuja, heb me dit jaar op RW toch erg lopen ergeren aan Grohl hoor. Met zijn praatjes over dat ze nummers van elk album gaan spelen, over dat hij een gitaar gekregen heeft, over zijn been, over de drummer, over de stand van de maan, de wisselkoers, maar ook over dat ze niet aan bisnummers doen omdat ze zo tijd verliezen om te spelen. Dan liever een band die doorspeelt. Vond de Foo Fighters best leuk, en prima als afsluiter, maar dankzij Grohl was ik toch een tikje teleurgesteld in mijn eerste FF concert…

En qua attitude boeit het mij eigenlijk verder weinig of een muzikant arrogant is of niet. Ik wil hun muziek horen, niet ermee op café zitten. Zowat de helft van wat op RW staat zal wel een soort arrogantie hebben. Tenzij het echt opvalt en het concert wat belemmert, zoals de Last Shadow Puppets in 2016. Daar was Alex te ‘in your face’ onuitstaanbaar. AM anno 2014 was prima.

Dank voor deze woorden Mattman! Ik dacht dat ik na Werchter, ook hier op dit forum, enigszins alleen stond in mijn teleurstelling en kritiek op de Foo Fighters op Werchter maar sindsdien heb ik dit geluid vaker terug gehoord. Dit was voor mij echt een teleurstelling en met name de houding van Dave Grohl stond mij (en mijn groep) niet aan. Wanneer je 2,5 uur speelt en daarvan zeker een half uur volpraat over hoelang je wel niet kunt spelen en veel aan het aankloten bent, dan haak ik af.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Wat mij betreft genoeg gezeverd over arrogantie of atittude van frontmannen, al die mannen zijn speciaal en hebben hun eigen showtje dat ze opvoeren op een podium. Belangrijker is: welke dag deze week gaan ze AM aankondigen en gaat TW classicnog eerst moeten komen met nieuws? Die hadden beloofd begin januari met iets te komen en RW midden januari.. Nu is het al midden januari, maar nog steeds blijft het verdacht stil.. Ofwel is dit een heel aparte strategie, ofwel is er de afgelopen maanden veel fout gelopen met headliners denk ik
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
mattman wrote:

Paddy wrote:

jefferke wrote:
Beetje arrogantie mag wel in dit genre vind ik. Veel frontmannen hebben een soort ‘hautainheid’ rond zich hangen. Kijk naar Josh Homme, Dave Grohl, Jack White, … Ieder op zijn eigen specifieke manier die ook de band typeert, nu je zal altijd voor en tegenstanders hebben dan
1f609.svg



Dat een frontman een uitstraling heeft, is part of the job. Maar pak het verschil tussen Dave Grohl en Alex Turner en je hebt precies wat ik bedoel. Symphatiek VS arrogantie.


Nuja, heb me dit jaar op RW toch erg lopen ergeren aan Grohl hoor. Met zijn praatjes over dat ze nummers van elk album gaan spelen, over dat hij een gitaar gekregen heeft, over zijn been, over de drummer, over de stand van de maan, de wisselkoers, maar ook over dat ze niet aan bisnummers doen omdat ze zo tijd verliezen om te spelen. Dan liever een band die doorspeelt. Vond de Foo Fighters best leuk, en prima als afsluiter, maar dankzij Grohl was ik toch een tikje teleurgesteld in mijn eerste FF concert…

En qua attitude boeit het mij eigenlijk verder weinig of een muzikant arrogant is of niet. Ik wil hun muziek horen, niet ermee op café zitten. Zowat de helft van wat op RW staat zal wel een soort arrogantie hebben. Tenzij het echt opvalt en het concert wat belemmert, zoals de Last Shadow Puppets in 2016. Daar was Alex te ‘in your face’ onuitstaanbaar. AM anno 2014 was prima.

Dank voor deze woorden Mattman! Ik dacht dat ik na Werchter, ook hier op dit forum, enigszins alleen stond in mijn teleurstelling en kritiek op de Foo Fighters op Werchter maar sindsdien heb ik dit geluid vaker terug gehoord. Dit was voor mij echt een teleurstelling en met name de houding van Dave Grohl stond mij (en mijn groep) niet aan. Wanneer je 2,5 uur speelt en daarvan zeker een half uur volpraat over hoelang je wel niet kunt spelen en veel aan het aankloten bent, dan haak ik af.

Ik vond mede door het lange praten en te veel jammen het optreden van de Foo's ook erg tegenvallen. Erg jammer omdat ze bij eerdere optredens veel beter waren. Hopelijk spelen ze bij de volgende keer beter dan op Werchter.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
562
Ik vond mede door het lange praten en te veel jammen het optreden van de Foo’s ook erg tegenvallen. Erg jammer omdat ze bij eerdere optredens veel beter waren. Hopelijk spelen ze bij de volgende keer beter dan op Werchter.
Precies dit...
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Kaleo is zojuist aangekondigd voor Colors of Ostrava, lijkt me nu wel een zekerheid, misschien kondigt RW ze vandaag ook wel aan ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Kaleo is zojuist aangekondigd voor Colors of Ostrava, lijkt me nu wel een zekerheid, misschien kondigt RW ze vandaag ook wel aan
1f609.svg

Inmiddels is elk teken van leven meer dan welkom. Dus ook een aankondiging met alleen Kaleo!!
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik heb zon gevoel dat Werchter misschien toch wat problemen heeft met de namen?
Zijn er afzeggingen?
Kaleo lijkt me wel zekere naam voor Werchter.
London Grammar/ George Ezra/ Aurora/ Ziggy Marley lijken me allemaal leuke namen!
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Nieuwe single van Editors vanavond om 21:45 eerste keer op Studio Brussel.
Rond de tijd dat we de laatste headlienr kunnen verwachten maak ik me toch wat zorgen...
Editors altijd leuk gevonden, maar neem aub eens een break mannen en sla een jaartje over.

Gelukkig zet Werchter Editors wel altijd in een co-headliner, dus dan is nog niet alles verloren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Het zou kunnen, zomaar op Werchter maar ik verwacht het niet..

https://www.rollingstone.de/u2-fanseite-werden-am-dienstag-die-europa-tourdaten-bekannt-gegeben-1437999/
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Het zou kunnen, zomaar op Werchter maar ik verwacht het niet..

U2: Werden am Dienstag die Europa-Tourdaten bekannt gegeben?

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" style="position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);" src="https://www.rollingstone.de/u2-fanseite-werden-am-dienstag-die-europa-tourdaten-bekannt-gegeben-1437999/embed/#?secret=GN2Nxpr84Z" data-secret="GN2Nxpr84Z" width="600" height="338" title="„U2: Werden am Dienstag die Europa-Tourdaten bekannt gegeben?“ — Rolling Stone" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Zou een aangename verrassing zijn. Is zo'n band die ik nog wel eens wil zien, maar niet zelf heen zou gaan. Ik zou het een mooie toevoeging vinden in ieder geval. Lijkt me alleen niet dat U2 na Nick Cave nog gaat spelen, dus dan zou AM misschien wel wegvallen?
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Paddy wrote:
Of AM na Nick Cave.

Ik zie t graag, maar is dat niet te groot en moeten we toch voor de zekerheid niet rekening houden met Oscar & The Wolf(helaas)?

Neen hoor:
2013: Nick Cave en Rammstein als headliners. Dan is Nick Cave - AM ook mogelijk.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:

Paddy wrote:
Of AM na Nick Cave.


Ik zie t graag, maar is dat niet te groot en moeten we toch voor de zekerheid niet rekening houden met Oscar & The Wolf(helaas)?

Neen hoor:
2013: Nick Cave en Rammstein als headliners. Dan is Nick Cave – AM ook mogelijk.

Hoe ik het begrepen heb is Nick Cave laatste 2 jaar wel wat groter geworden dan toen. Maar ik wil het in ieder geval graag geloven.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Als je ziet dat vorig jaar Radiohead én Foo Fighters mogelijk is, moet nu ook Pearl Jam én U2 mogelijk zijn toch? Zeker omdat AM in 2014 ook co-headliner was en naar mijn mening niet echt meer gegroeid zijn sinds die tijd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Nou is U2 wel iets duurder dan Radiohead of Foo Fighters (en in principe geen festivalband). U2 zou ik wel erg leuk vinden. Nog nooit gezien. Maar ik verwacht ze niet eigenlijk.

Ik verwacht voor of na Nick Cave nog wel een grote naam. Zou imo best AM kunnen zijn, maar helaas ook Oscar & the wolf. Of Florence and the Machine, Editors...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken