Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Thrice // Kaleo // MGMT // Snow Patrol // Qotsa // Gorillaz
Superorganism // The Van Jets // Courtney Barnett // David Byrne // Vince Staples // Björk
Greta Van Fleet // Sevn Alias // Absynthe Minded // Angus & Julia Stone // George Fitzgerald

Blackwave // Alice In Chains // 30 Seconds To Mars // Liam Gallagher // Jack White // Rolling Stones
Equal Idiots // Wolf Alice // Real Estate // Fleet Foxes //Incubus
Ivy Falls // Mighty Oaks // Black Coffee// The Breeders // Lorde // LCD Soundsystem

School Is Cool // Nothing But Thieves // Beck // Tame Impala // The Killers // Pearl Jam
Temples // Deerhunter // Young Fathers // Van Morisson // At The Drive In // Justice
The Lighthouse // Millionaire // Lykke Li // Two Door Cinmea Club // Booka Shade

Skinny Lister // Sampha // The Kooks // Stone Sour // Nick Cave // Arctic Monkeys
Jasper Erkens // (Thee) Oh Sees // Father John Misty // The Script // Nine Inch nails
Intergalactic Lovers // Kapitan Korsakov // Portugal. The Man // Odesza // Diplo
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
ChiquitaChaser wrote:
Soit,
De Stones hebben op TW Classic 2014 ook op het normale podium gespeeld dusja…
(en hun huidig podium is voor indoor peisk)

ik zeg ook niet dat ze er staan, enkel dat er enkele zaken rond waaien die ik opvallend vind.
Zo ver ik uit de RS-kringen begrijp moet er zelfs nog groen licht komen voor de shows in UK, ik verwacht dat enkele shows daar voor 99% wel gaan plaatsvinden.
Of ze op het vaste land optreden in 2018 is nog de vraag, maar met 2x NL in 2017 en géén UK en BE in 2017 sluit ik meer tourdata niet uit in 2018.
De opties lijken mij niet geheel meevallen voor België, daarbij het StageCo gerucht.
Als Schueremans er een beetje bovenopzit, zal Herman het niet zo ver willen laten komen als in 2003 denk ik toen het ook heel lang wachten was op “de processie van Echternach”…

StageCo en Schueremans :?: :?:
Wat een raar artikel seg
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
The Chemical Brothers geven op hun Facebook aan dat er een nieuw album komt! Ik heb ze al lang niet meer gezien en zou het vet vinden als ze er weer staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
The Chemical Brothers geven op hun Facebook aan dat er een nieuw album komt! Ik heb ze al lang niet meer gezien en zou het vet vinden als ze er weer staan.

Zoals ik hier al eens eerder postte, bij de tours van de vorige 8 albums stonden ze telkens op Rock Werchter, dus ik hoop er ook op!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
https://festileaks.com/2018/01/de-andere-namen-van-rock-werchter-2018-alle-kanshebbers-op-een-rijtje/
Dat nieuwe artikel is wel niet zo on point. Als je maar 20 namen voorstelt vind ik wel dat die 20 mogen kloppen :) Odesza bv staat al op Dour en bij Nothing But Thieves staat niet eens vermeld dat ze er dit jaar al stonden... Voor de rest, leuk om zo'n artikels te lezen :)

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Odesza lijkt me wel een act die perfect op beide festival kan staan. En Nothing But Thieves zie ik wel op herhaling komen.

Heerlijk lijstje btw. David Byrne, Nine Inch Nails, Tame Impala, Jack White en Björk. GRAAG HOOR.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
En Nothing But Thieves zie ik wel op herhaling komen.

Heerlijk lijstje btw. David Byrne, Nine Inch Nails, Tame Impala en Björk. GRAAG HOOR.

ja ik zie Nothing But THieves ook wel op herhaling komen maar dat is wel het vermelden waard in zo'n artikel vind ik persoonlijk :) Net zoals bij Odesza, kan natuurlijk wel dat ze komen maar dat ze op Dour staan is mss wel iets wat er bij mag staan :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.208
12/1 morgen aankondiging in Londen?
30/5 Primavera
08/6 BKS
datum nog onbekend/06 Firefly
06/7 Rock Werchter (!!!!)
13/7 Mad Cool
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Oh dit is geweldig. Morgen graag de aankondiging Rock Werchter.

Ben benieuwd wat er verder dan nog bij komt. IN het beste geval komt er nog een (co)head op zondag bij en in het slechtste geval kunnen we alleen nog subs verwachten. Al met al ben ik met het rijtje Gorillaz/Qotsa-AM-Pearl Jam-Nick Cave zeker wel tevreden.

Denk dat mocht er op zondag nog iemand na Cave komen als grote naam dat het uit het rijtje The XX, Oscar & The Wolf, Killers ofzo is. Muse lijkt me te groot om daar nog achter te plakken, maar hoop er wel hard op. Ik weet nog wel dat ik in 2016 ook heel de tijd dacht dat er nog iemand na F+TM zou komen en dat was ook tevergeefs(wie eigenlijk ook nog een kanshebber is voor na Nick Cave).

Ben benieuwd wat er aan dagprogramma in ieder geval bij gaat komen. Hoop in ieder geval op de Gallaghers, Biffy Clyro, en Nine Inch Nails uit de huidige kanshebbers en voor de rest laat ik me vooral verassen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Wat Rock Werchter headliners betreft vind ik "Nick Cave - Gorillaz - Queens Of The Stone Age - Pearl Jam - Arctic Monkeys" een rijtje om in te kaderen. Sterker nog: het is volgens mij nog nooit gebeurd dat ik de eerste 5 aankondigingen van RW zo goed vind.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Sterke headliners voor Rock Werchter tot nu toe...ben vooral benieuwd wat een omheen wordt geplaatst qua artiesten vond dat vorig jaar beeje tegenvallen namelijk.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Van verschillende kanten zeggen mensen dat de video fake is. Ikzelf blijf hopen. Het komt wel goed samen allemaal. Arctic Monkeys confirmed op Firefly, Werchter die halverwege Januari met namen komt en de video waarin wordt beweerd dat er morgen nieuws komt. We zullen zien.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
168
88
De manager zegt dat het fake is....

Die zal inderdaad echt niet zeggen dat het waar is en de data klopt voordat de persconf. daadwerkelijk is geweest.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Indien ze er toch niet zouden staan verwacht ik wel een officieel statement van Werchter vandaag. Alle nieuwssites en radiostations hebben ondertussen het nieuws overgenomen. Maar ik verwacht ze nog altijd.
QOTSA- Gorillaz
X - AM (Snow Patrol, The Killers, Jack White, Tame Impala, Kasabian, ...)
X - PJ (idem hierboven)
Nick Cave - X of X - Nick Cave (Wordt het hier toch Oscar? Het kleine Rolling Stones gerucht wat hiermee? Is Cave de absolute headliner hier?)

Er is nog wel wat stof tot nadenken.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Het minpunt voor Werchter is inderdaad dat ALS dit bericht fake is ze wellicht imagoschade oplopen terwijl ze er zelf weinig tegen kunnen doen.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken