Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik verwacht Stone Sour nu echt wel op Werchter, Graspop is bijna uitgesloten volgens mij (alleen 21 en 24 juni nog vrij, maar spelen 22 en 23 juni al in resp. Frankrijk en Zwitserland). Voor RW zit er een volledig gat in hun tourschema van 4 juli tot 11 juli. Zou niet meer mogen mislopen! En indien ze toch op GMM zouden gestaan hebben, waren ze wrs toch al aangekondigd geweest imo. Heeft er iemand een vermoeden op welke plaats ze in de line-up zouden kunnen terechtkomen? Ik denk rond een uur of 4-5 op de mainstage of worden ze in een tent geplaatst wegens te alternatief?
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Ik verwacht Stone Sour nu echt wel op Werchter, heeft er iemand een vermoeden op welke plaats ze in de line-up zouden kunnen terechtkomen? Ik denk rond een uur of 4-5 op de mainstage of worden ze in een tent geplaatst wegens te alternatief?

Ik vermoed main, vermoedelijk op de dag van Pearl Jam dan, om 17 of 18h? I guess. En daarna graag Alice In Chains :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik verwacht Stone Sour nu echt wel op Werchter, Graspop is bijna uitgesloten volgens mij (alleen 21 en 24 juni nog vrij, maar spelen 22 en 23 juni al in resp. Frankrijk en Zwitserland). Voor RW zit er een volledig gat in hun tourschema van 4 juli tot 11 juli. Zou niet meer mogen mislopen! En indien ze toch op GMM zouden gestaan hebben, waren ze wrs toch al aangekondigd geweest imo. Heeft er iemand een vermoeden op welke plaats ze in de line-up zouden kunnen terechtkomen? Ik denk rond een uur of 4-5 op de mainstage of worden ze in een tent geplaatst wegens te alternatief?

Klinkt aannemelijk. Te alternatief zou ik Stone Sour niet willen noemen. Toch een behoorlijke mainstream band. Er staan wel vaker 'stevige' bands midden op de dag op mainstage. Ik zou een optreden op RW toejuichen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Diego123 wrote:
Ik verwacht Stone Sour nu echt wel op Werchter, heeft er iemand een vermoeden op welke plaats ze in de line-up zouden kunnen terechtkomen? Ik denk rond een uur of 4-5 op de mainstage of worden ze in een tent geplaatst wegens te alternatief?

Ik vermoed main, vermoedelijk op de dag van Pearl Jam dan, om 17 of 18h? I guess. En daarna graag Alice In Chains
1f642.svg

Het is hier al een paar keer gezegd maar vorige keer stond Alice In Chains rond 14-15u in de namiddag. Die gaan nu echt niet om 19-20u spelen hoor.
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
krisclpjamim wrote:

Diego123 wrote:
Ik verwacht Stone Sour nu echt wel op Werchter, heeft er iemand een vermoeden op welke plaats ze in de line-up zouden kunnen terechtkomen? Ik denk rond een uur of 4-5 op de mainstage of worden ze in een tent geplaatst wegens te alternatief?


Ik vermoed main, vermoedelijk op de dag van Pearl Jam dan, om 17 of 18h? I guess. En daarna graag Alice In Chains
1f642.svg


Het is hier al een paar keer gezegd maar vorige keer stond Alice In Chains rond 14-15u in de namiddag. Die gaan nu echt niet om 19-20u spelen hoor.

Omgekeerd dan, eerst Alice In Chains en daarna Stone Sour. Even goed voor mij :)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
http://www.kerrang.com/the-news/biffy-clyro-will-be-back-in-a-big-way-this-year/

Biffy komt dit jaar met 2 albums! Weet niet of ze dus veel tijd hebben om te touren, maar in 2019 zie ik ze al als een zekerheid (als ze er nu niet staan)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
http://www.kerrang.com/the-news/biffy-clyro-will-be-back-in-a-big-way-this-year/

Biffy komt dit jaar met 2 albums! Weet niet of ze dus veel tijd hebben om te touren, maar in 2019 zie ik ze al als een zekerheid (als ze er nu niet staan)

King Gizzard & The Lizard Wizard bracht 5 albums uit en hebben nog 2x door Amerika getoured en 1x door Europa. Ze moeten niet klagen... John Frusciante bracht ooit 6 albums in 6 maanden uit. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Om mij te verassen mogen ze toch met iets straffer komen dan 2 albums per jaar.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.244
Laatste Mad Cool rumours gaan over een aankondiging op 12 januari, de kans is dus vrij groot dat het voor dan is (AM?).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Biffy kan nog niet eens de AB uitverkopen, niet echt een grote naam om naar uit te kijken.

Maar naar mijn mening wel beter dan de helft van de bands die Sportpaleis kunnen uitverkopen.

Het feit dat ze geen huge stadionband zijn en geen imens grote aanhang hebben wil toch niet zeggen dat je er niet naar kan uitkijken?
Zeer sterke band die live staat als een huis!

Dit is nét wat vele festivals minder aantrekkelijker maakt voor mij... Alleen maar boeken wat heel populair is, als ze altijd zo zouden denken zou elk festival een Kensington + Bazart + Oscar And The Wolf dag hebben...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
TettenVogel wrote:
Biffy kan nog niet eens de AB uitverkopen, niet echt een grote naam om naar uit te kijken.

Maar naar mijn mening wel beter dan de helft van de bands die Sportpaleis kunnen uitverkopen.

Het feit dat ze geen huge stadionband zijn en geen imens grote aanhang hebben wil toch niet zeggen dat je er niet naar kan uitkijken?
Zeer sterke band die live staat als een huis!

Dit is nét wat vele festivals minder aantrekkelijker maakt voor mij… Alleen maar boeken wat heel populair is, als ze altijd zo zouden denken zou elk festival een Kensington + Bazart + Oscar And The Wolf dag hebben…

volledig mee eens! Ik kijk vaak meer uit naar de kleinere namen dan de grootste, vorige jaren waren Lonely The Brave, Nothing But Thieves, Marmozets, Royal blood (2014), Frank Carter,... bij de hoogtepunten voor mij. Maakt toch echt niet uit hoeveel keer ze de ab uitverkopen. Biffy is in België idd niet echt groot te noemen, maar man die spelen geweldig! Dus ja ik kijk er enorm naar uit!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Biffy is in België idd niet echt groot te noemen, maar man die spelen geweldig! Dus ja ik kijk er enorm naar uit!

Anderzijds vond ik het wel geweldig dat ik op Pinkpop aankwam terwijl ze het eerste nummer net gingen innzetten en dat ik nog een perfect plaatsje had en dat het totaal niet té druk was.

Kon rustig wat dansen en je zag dat iedereen er ook van aan het genieten was. Méér nog ik kon zelf achter een biertje gaan bij een nummer dat ik wat minder vond en perfect die mooie plaats terug krijgen zonder moeilijk te moeten doen en overal tussen te wringen. Dat heb ik dan weer veel liever dan van die drukke optredens waar iedereen op gepropt staat maar wel uit volle borst meezingt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.192
6.667
Bar Tool lijkt te hinten naar het einde van volgende week voor nieuwe aankondigingen.. Dus 9e en 12e een aankondiging voor RW?

Zie ik overkomen van...
Coachella: St. Vincent - Vince Staples - Perfume Genius - PVRIS - Greta Van Fleet - David Byrne - Post Malone - Fleet Foxes - Angel Olsen - MO - Alvvays - The Black Madonna - Portugal. The Man - Migos? - Vance Joy - Jessie Ware - FIDLAR - Petit Biscuit - Princess Nokia - Nothing But Thieves - Kölsch
Governors Ball: Jack White - Halsey - Khalid - CHVRCHES - Khalid - The Gaslight Anthem - Post Malone - Maggie Rogers? - Japandroids - Kelela - Alvvays - Wolf Alice - Billie Eilish - Slaves
Boston Calling: Paramore - Khalid - Portugal. The Man - Fleet Foxes - St. Vincent - Maggie Rogers - Julien Baker - Alvvays - Perfume Genius
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Ik durf mijn centen in te zetten op de 9de en de 12de.

Uiteindelijk maakt het niet uit welke dag natuurlijk. Maar hoe sneller en hoe meer, hoe liever. ;-)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Bar Tool lijkt te hinten naar het einde van volgende week voor nieuwe aankondigingen.. Dus 9e en 12e een aankondiging voor RW?


Ik durf mijn centen in te zetten op de 9de en de 12de.
Hmm, als Bar Tool hint naar eind volgende week en de RW socials naar 'mid January', verwacht ik toch geen bevestiging meer op de 9e hoor. Niet van de Arctics in ieder geval, ervan uitgaande dat ze die delen.

edit: sorry, hebben we het ALWEER over de datum van aankondiging, mea culpa. Ik houd mijn mond tot volgende week vrijdag :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Ik zeg niks. ? Vraag me wel af hoeveel centjes @Mattman op de 9e zou willen inzetten. ??
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Dus... Wat zou er nu gaan gebeuren?

Morgen: Arctic Monkeys?
Vrijdag: The Killers?

Volgende week vrijdag een eerste pakketje met als topnaam Jack White of The XX?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken