Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Als je ziet dat vorig jaar Radiohead én Foo Fighters mogelijk is, moet nu ook Pearl Jam én U2 mogelijk zijn toch? Zeker omdat AM in 2014 ook co-headliner was en naar mijn mening niet echt meer gegroeid zijn sinds die tijd.

Met wie was AM dan coheadliner in 2014? Nee, die gaan gewoon voluit headliner zijn, meer dan waarschijnlijk op vrijdag.

Komt bij dat we serieus rekening moeten houden met Oscar & The Wolf op zondag, een Belgische muzikant gaat heus niet uit zijn nek lullen als het over een afsluitspot op RW gaat. Als er nog iets tussen Nick Cave en Oscar & The Wolf moeten we dan eerder naar acts van het kaliber The Killers/The xx/Editors kijken (The National had daar mooi gepast indien die niet in de VS zaten).

En U2 zit in een andere klasse dan Radiohead of Foo Fighters. Alleen al het prijskaartje gaat in dezelfde buurt als pakweg Rolling Stones en AC/DC hangen.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Nou is U2 wel iets duurder dan Radiohead of Foo Fighters (en in principe geen festivalband). U2 zou ik wel erg leuk vinden. Nog nooit gezien. Maar ik verwacht ze niet eigenlijk.

Ik verwacht voor of na Nick Cave nog wel een grote naam. Zou imo best AM kunnen zijn, maar helaas ook Oscar & the wolf. Of Florence and the Machine, Editors…

Ik las ergens (een U2-forum) dat tour van U2 voor na de zomer zou zijn:

"¿Preparados para comprar las entradas para la nueva manga de la gira de U2 en 2018? U2 Innocence + Experience Tour va a volver a España y Europa después del verano según todo los rumores (Septiembre), y parece, según se comenta en Twitter que esta misma semana se va a iniciar la preventa de entradas para los suscriptores de u2.com.

Los primeros movimientos ya se están notando en los perfiles de las cuentas de u2.com. Ya tenemos el grupo de acceso a la preventa (por orden de antigüedad). Esto quiere decir que en Europa no vamos a tener que pasar por el calvario de ser fan verificado de U2.


Are you ready to buy tickets for the new manga of the U2 tour in 2018? U2 Innocence + Experience Tour is going to return to Spain and Europe after the summer according to all the rumors (September), and it seems, as commented on Twitter that this week is going to start the pre-sale of tickets for subscribers of u2.com .

The first movements are already being noticed in the profiles of the accounts of u2.com. We already have the pre-sale access group (in order of seniority). This means that in Europe we will not have to go through the ordeal of being a verified fan of U2."

Was sowieso geen grote kanshebber, maar goed. Ik verwacht AM toch nog, en blijf denken dat RW The XX niet gaat laten schieten. Dus misschien AM en The XX op vrijdag, en zondag Florence weer als afsluiter?
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Rudy190 wrote:
Als je ziet dat vorig jaar Radiohead én Foo Fighters mogelijk is, moet nu ook Pearl Jam én U2 mogelijk zijn toch? Zeker omdat AM in 2014 ook co-headliner was en naar mijn mening niet echt meer gegroeid zijn sinds die tijd.

Met wie was AM dan coheadliner in 2014? Nee, die gaan gewoon voluit headliner zijn, meer dan waarschijnlijk op vrijdag.

Komt bij dat we serieus rekening moeten houden met Oscar & The Wolf op zondag, een Belgische muzikant gaat heus niet uit zijn nek lullen als het over een afsluitspot op RW gaat. Als er nog iets tussen Nick Cave en Oscar & The Wolf moeten we dan eerder naar acts van het kaliber The Killers/The xx/Editors kijken (The National had daar mooi gepast indien die niet in de VS zaten).

En U2 zit in een andere klasse dan Radiohead of Foo Fighters. Alleen al het prijskaartje gaat in dezelfde buurt als pakweg Rolling Stones en AC/DC hangen.

Major lazer was de afsluiter van die dag, beetje hetzelfde als KoL met the chainsmokers vorig jaar. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat U2 ontzettend duur is, ik zie voor dat geld liever een andere band eerlijk gezegd, als het maar geen OATW is
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Bands van het kaliber van The Rolling Stones en U2 staan normaal gezien niet op Rock Werchter en dat zie ik ook dit jaar niet gebeuren.

The xx zie ik eerder naar Dour of Les Ardentes gaan. Het is zeer uitzonderlijk (of nog niet voorgevallen?) dat een band op Rock Werchter zijn vijfde show van dezelfde tour doet in België. Meestal is het op Rock Werchter de eerste (of tweede show) van de tour in het land. The xx heeft de huidige tour al twee keer Vorst Nationaal aangedaan en een dag op Pukkelpop afgesloten (dat Studio Brussel-optreden tel ik dan niet mee). Ze zijn wel populair, dat wel.

Omdat het allemaal zo lang duurt, wordt de kans vergroot op Arctic Monkeys en Jack White (die nog niet aangekondigd mogen worden) en The Killers (zaalshow in Sportpaleis nog niet uitverkocht --> net eens gekeken, er zijn zelfs nog tickets voor het middenplein te koop. Ik denk dat veel mensen bij hen wel verwachten om ze op een festival te kunnen meepikken).

Als acts als Lenny Kravitz, The xx, Muse, Florence + the Machine... geboekt waren geweest, dan hadden ze ze al bekend kunnen maken. Ik gok dus nog op Arctic Monkeys en Jack White als grote namen en waarschijnlijk (helaas) Oscar & the Wolf als zondagafsluiter zoals hij zelf aangaf. Voorts zijn er voor de subpositie (tweede of derde van vanboven te tellen) nog kanshebbers waarover ik hier nauwelijks lees: The Script en Thirty Seconds to Mars... Het blijft Rock Werchter mensen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
The Script en 30seconds zijn al door meerdere genoemd, maar niemand wordt er vrolijk van.
Snow Patrol, meer liefhebbers op dit forum, is btw ook nog in de running.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Kereltje wrote:

Rudy190 wrote:
Als je ziet dat vorig jaar Radiohead én Foo Fighters mogelijk is, moet nu ook Pearl Jam én U2 mogelijk zijn toch? Zeker omdat AM in 2014 ook co-headliner was en naar mijn mening niet echt meer gegroeid zijn sinds die tijd.


Met wie was AM dan coheadliner in 2014? Nee, die gaan gewoon voluit headliner zijn, meer dan waarschijnlijk op vrijdag.

Komt bij dat we serieus rekening moeten houden met Oscar & The Wolf op zondag, een Belgische muzikant gaat heus niet uit zijn nek lullen als het over een afsluitspot op RW gaat. Als er nog iets tussen Nick Cave en Oscar & The Wolf moeten we dan eerder naar acts van het kaliber The Killers/The xx/Editors kijken (The National had daar mooi gepast indien die niet in de VS zaten).

En U2 zit in een andere klasse dan Radiohead of Foo Fighters. Alleen al het prijskaartje gaat in dezelfde buurt als pakweg Rolling Stones en AC/DC hangen.

Major lazer was de afsluiter van die dag, beetje hetzelfde als KoL met the chainsmokers vorig jaar. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat U2 ontzettend duur is, ik zie voor dat geld liever een andere band eerlijk gezegd, als het maar geen OATW is

Chainsmokers sloten de Barn af, da’s toch wat anders dan de dagafsluiter zijn op de main.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Tom Smith (Editors) bij stubru op de vraag of ze op rw zouden staan:

We hebben er al zeer veel gestaan de afgelopen jaren, maar we gaan iets doen. Wordt zeer binnenkort bekend gemaakt.

Klinkt dus als geen rw maar ander Belgisch festival?
Positief, was teveel aan het worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Sting op 7 juli in Nederland.

Zie ik gerust de Barn headlinen (al zijn daar al veel mogelijkheden voor) of een sub/co met Editors op TW Classic.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Tom Smith (Editors) bij stubru op de vraag of ze op rw zouden staan:

We hebben er al zeer veel gestaan de afgelopen jaren, maar we gaan iets doen. Wordt zeer binnenkort bekend gemaakt.

Klinkt dus als geen rw maar ander Belgisch festival?
Positief, was teveel aan het worden.
Dit klinkt voor mij als een bevestiging van Classic.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
En intussen strooien andere Festivals vlijtig voort met namen. DTRH heeft wel wat te bieden dat ik heel erg graag zou zien doorkomen naar RW:

Anderson .Paak & The Free Nationals | Fever Ray | Leon Bridges | MGMT | St. Vincent | Curtis Harding | De Jeugd Van Tegenwoordig | First Aid Kit | Jungle | The Breeders | Tom Misch | Wende Snijders | I-F | Joe Goddard (live) | KOKOKO! | Moses Sumney | Muyayo Rif | Palmbomen II

Kom op, Werchter! Jullie kunnen dit ook :-D
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Gokje:

- Arctic Monkeys komt op de vrijdag maar mag/kan deze week nog niet bekend gemaakt worden.
- The Killers komt bij op de Arctic Monkeys of Pearl Jam dag maar ze wachten nog tot de sportpaleis show.
- Er is iets misgegaan met de zondag headliner (Metallica was heel vroeg een gerucht) dus toch maar weer Oscar & The Wolf? en Nick Cave wat meer in de spotlight zetten?

Dat geeft als headliner:
Gorillaz + QOTSA
Arctic Monkeys + The Killers
Kasabian/Jack White(?) + Pearl Jam
Nick Cave + O&TW

Dat wetende verwacht ik begin volgende week Arctic Monkeys en nu vrijdag een pakketje:
- Kasabian/Jack White, Stone Sour, MGMT, Kaleo, Odesza
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Gokje:
– Er is iets misgegaan met de zondag headliner (Metallica was heel vroeg een gerucht) dus toch maar weer Oscar & The Wolf? en Nick Cave wat meer in de spotlight zetten?
Net zoals Nick Cave niet de eerste aankondiging moest zijn. Maar door het niet 100% zeker zijn, hebben ze Nick Cave als eerste aankonding gebracht
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Hoewel ik mezelf nu tegenspreek geloof ik nog altijd niet dat O&TW (weer) komt en zeker niet op die plek!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Na Pinkpop, DTRH en straks Dour vraag ik me af waarmee Rock Werchter morgen/overmorgen/vrijdag zal counteren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken