Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hier zijn precies wat mensen serieus gefrustreerd zeg, relax toch eens allemaal. 't Is een forum, het dient er toch voor om discussies te voeren of aan te wakkeren? Dat 21 Pilots geen headliner wordt op Werchter (thank God!) is voor de meesten onder ons wel voor de hand liggend, maar ik begrijp wel dat er zijn die denken dat ze dat wel zouden kunnen. Ik vind 't een geweldige kutnaam, maar misschien kunnen ze wel een Barn headlinen. En als de discussie hierover je niet aanstaat, reageer er dan gewoon niet op?

Back on topic: ik vind het op zich wel vreemd dat er geen naam is gekomen de laatste dagen. Ik denk dat het wel zeker de bedoeling was iets aan te kondigen, maar iets of iemand heeft wellicht op 't laatste een stok in de wielen gestoken. Maar ik zou toch gaan vermoeden dat er vanmiddag om 16u wat komt. Dan kijken we in de richting van Muse, Arctic Monkeys, The Cure ...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Back on topic: ik vind het op zich wel vreemd dat er geen naam is gekomen de laatste dagen. Ik denk dat het wel zeker de bedoeling was iets aan te kondigen, maar iets of iemand heeft wellicht op ’t laatste een stok in de wielen gestoken. Maar ik zou toch gaan vermoeden dat er vanmiddag om 16u wat komt. Dan kijken we in de richting van Muse, Arctic Monkeys, The Cure …

Of gewoon een pakket namen. Het is niet de eerste keer dat de laatste (co)headliner pas wordt aangekondigd in het voorjaar.
 

boogiewood

Playlistbediener
2 feb 2017
12
0
Vandaag komen er waarschijnlijk enkele openers en wat vroeg-in-de-namiddag-materiaal waardoor ze op Festileaks hun ongenoegen kunnen uiten. Daar houden ze van bij RW... Maar blijf hopen op Fleetfoxes.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Als er vandaag
- een pakket 'kleinere' namen komt
- geen naam komt
dan bevestigt dit (voor mij) mijn post van gisteren. Dan kunnen/mogen ze de grote namen nog niet aankondigen.

Dan denk vooral ik aan
- The Killers (Sportpaleis nog niet uitverkocht)
- Kendrick Lamar (idem)
- The Cure (zullen zelf hun tour omtrent hun 40-jarig bestaan bekend maken, dit gebeurt zeker vóór kerstmis aldus hun bandmanager)
- Arctic Monkeys (zullen in januari hun tour aankondigen volgens de geruchten op efestivals)

Eigenlijk vallen ook Thirty Seconds to Mars en Macklemore onder "concert nog niet uitverkocht", maar dat zijn dan eerder subs.

Muse is iets speciaal, die mogen misschien nog niet bekend gemaakt worden omdat Rock in Rio Lisboa meer geld geboden heeft om hen eerst aan te kondigen en een ander festival ze in dezelfde week niet mag aankondigen. Muse blijft dus onduidelijk voor mij.

Bands als Editors, The xx of Florence + the Machine kunnen perfect aangekondigd worden / konden reeds perfect aangekondigd geweest zijn. Dus hoe langer het duurt, hoe kleiner hun kans om op de affiche van Rock Werchter te staan denk ik.

Een 'Kleinere grote naam' als Kasabian, Snow Patrol, The Prodigy, LCD Soundsystem, Björk en/of Nine Inch Nails kunnen misschien vandaag aangekondigd worden, hebben ook niets meer in de weg.

Dag op dag exact een jaar geleden hadden we alleszins al 9 bevestigde namen...
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Er moeten toch dringend wat namen komen? Over 2 weken zijn de feestdagen er al en moeten we 2-3 weken niks verwachten
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Waarom dringend? Pinkpop maakt zijn lineup pas over een paar maanden bekend. In december zal Werchter echt nog wel wat namen droppen. Te beginnen met vanmiddag ?/!
Waarschijnlijk in het nieuwe jaar dat de namenstroom pas echt op gang gaat komen.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Zolang ze het festival maar gewoon op de geplande datum houden, daar draait het per slot van rekening allemaal om :). Maar voor de voorpret is het wel leuker om wat meer te weten.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.183
3.004
Vanwaar halen mensen eigenlijk het idee dat er een pakketje namen zou kunnen komen? Voor zover ik weet, is dit echt nog nooit gebeurd voor nieuwjaar of vergis ik me nu? Ik denk dat we gewoon de komende 2 weken nog enkele subs/coheadliners kunnen verwachten maar dat kan op elke weekdag gebeuren, ook al zijn ze tot nu toe consistent met hun vrijdagaankondigingen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
een naam als franz ferdinand moeten we ook niet verwachten aangezien maandag de vvk voor music for life begint.
denk ook niet dat we deze week heel veel moeten verwachten al. mss nog 1 naam net voor de feestdagen verwacht ik , als ook de buurtbewoners hun ticket kunnen verkrijgen.
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
Wil de pret niet bederven maar er zal vandaag niets meer komen...
Was wel de bedoeling maar toch iets tussen gekomen.
Headliner voor vrijdag zal ook pas in januari worden aangekondigd
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.982
557
Wil de pret niet bederven maar er zal vandaag niets meer komen…
Was wel de bedoeling maar toch iets tussen gekomen.
Headliner voor vrijdag zal ook pas in januari worden aangekondigd
Fijne eerste post... Welkom... ;-)
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
bicky wrote:
Wil de pret niet bederven maar er zal vandaag niets meer komen…
Was wel de bedoeling maar toch iets tussen gekomen.
Headliner voor vrijdag zal ook pas in januari worden aangekondigd

Fijne eerste post… Welkom…
1f609.svg

Eens kijken of die eerste post betrouwbaar is.
Anders eet ik er een lekkere bicky op!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wil de pret niet bederven maar er zal vandaag niets meer komen…
Was wel de bedoeling maar toch iets tussen gekomen.
Headliner voor vrijdag zal ook pas in januari worden aangekondigd

Kijk daar is de Belgische Deep Throat. We shall see.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.982
557
Ondertussen bevestigt Main Square Jamiroquai. Lijkt mij ook wel een leuke naam om RW een keer aan te doen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Wil de pret niet bederven maar er zal vandaag niets meer komen…
Was wel de bedoeling maar toch iets tussen gekomen.
Headliner voor vrijdag zal ook pas in januari worden aangekondigd
Kan je ook zeggen wat er dan gebeurd is. Want verder is dit open deuren intrappen he.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wil de pret niet bederven maar er zal vandaag niets meer komen…
Was wel de bedoeling maar toch iets tussen gekomen.
Headliner voor vrijdag zal ook pas in januari worden aangekondigd

 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Heh, weer geen namen :(

Zijn so far wel allemaal fijne namen natuurlijk, maar ook allemaal leken het inkoppertjes. Zou wel leuk zijn om een keer verrast te worden(of dan op z'n minst met regelmaat een nieuwe naam te krijgen).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken