Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Ik zou erg blij worden van Muse. Nog nooit live gezien en erg goede verhalen over gehoord. Ik verwacht ze idd pas in 2019, maar als ze eind juni in Portugal zijn, waarom zou het dan niet kunnen? Verder niet rouwig om de namen van Dour die daardoor afvallen.

Hoeveel namen verwachten jullie nog voor de winterstop? Ik zat zelf te denken aan dat de vrijdagen: 8 dec, 15 dec en 22 dec nog een naam komt. Dan zijn er voor 2018 7 namen bekend en beginnen ze eind januari weer met pakketjes namen.

Kereltje wrote:

Yannick wrote:

Rick wrote:
Dan rest de vraag natuurlijk, wie gaat er boven Nick Cave staan?

The XX

En The Killers + Editors / The Killers + Justice / Arctic Monkeys op vrijdag gok ik. Of tsja iets anders?

Dat zouden echt extreem zwakke opties zijn. The Killers lijken vooralsnog tijd nodig te hebben om het Sportpaleis uit te verkopen, dus die zouden met een sterkere coheadliner geplaatst moeten worden. Geen idee of we Editors tegenwoordig nog een sterke headliner kunnen noemen (Sportpaleis uitverkocht ja, maar Pukkelpop werd noch door pers, noch door publiek geweldig onthaald), en Justice is hoogstens KluB C afsluiter.

Oh, maar dat weet ik hoor, van beide trouwens. Justice zal zowieso willen afsluiten en RW kan hen dat al een aantal jaartjes niet meer bieden en idd Editors, Sportpaleis vol maar toch.. Wie hebben we anders nog dat er vrijdags zou kunnen spelen als co-headliner? Nine Inch Nails misschien? The Cure kan wel maar daar weten we nog te weinig over (+ duur en zullen wss zoals Depeche Mode alleen willen headlinen). Acts als Volbeat, Snow Patrol of Kasabian zijn imo gewoon subs. Florence + The Machine en Muse zijn zowat zekerheden voor 2019 denk ik.. Dus zeg maar :p

Muse zou best gewoon dit jaar kunnen komen. Stonden er ook al in 2015. Kort geleden is Werchter niet vies om headliners snel te laten terugkekeren. The Cure is inderdaad een vaag iets nog steeds en de rest inderdaad subs.

Is The National eigenlijk volledig afgesloten of maken die nog kans. Spelen dat gehele weekend eigenlijk nog nergens volgens mij.

Wat natuurlijk ook kan is een combo van 3 namen, dus dat je bijvoorbeeld Kasabian, Snow Patrol & The Killers hebt achter elkaar(al vraag ik me af of Kasabian subwaardig is).

Ik zet me geld voor nu in ieder geval gewoon op Muse(en zou dan ook heel blij worden), vooral omdat de co-headline combo's die je kan maken allen niet zo heel sterk zijn imo. Florence sloot een jaar later ook (helaas) het festival af en Editors en KOL komen ook vaak genoeg terug als (co) headlliners, terwijl Muse groter is dan dal die 3 namen. Zie niet in waarom dit niet kan gebeuren, tenzij Rock in Lisboa ze exclusief te pakken heeft ofzo.

Ik zou voor morgen een naampje durven opschrijven... De vrijdag staat bij op de line-up-page.

Dus morgenvroeg weten we meer ;-)

Nuja, er zijn sterke geruchten rond zowel Arctic Monkeys als Kendrick Lamar. 2 headliners die toch iets 'frisser' aanvoelen dan alweer Muse. Als die er staan, dan zou het al de 6de keer in 12 jaar tijd zijn dat ze op de Werchterwei staan...

Kasabian stond in 2015 als sub, dus lijkt mij gewoon subwaardig.
Kendrick Lamar vind ik voor Werchter niet echt een overtuigende naam.

Op vrijdag Muse met Snow Patrol als sub misschien? Van mij mag het. Heb Muse al enkele keren gezien, maar blijft voor mij top. Snow Patrol nog nooit gezien, staat nog op mijn lijstje.
Kendrick Lamar hoeft voor mij echt niet trouwens, kan me ook niet voorstellen dat Werchter hem een dag laat headlinen.

Jamiroquai op jazzopen, 18 juli in Stuttgart. Mag van mij doorkomen .
Op 12 juli in Nîmes.. Stond nog in een redelijk vol Sportpaleis een paar weken terug hé, dus die kan wel een dag afsluiten ofso lijkt me?

Waarom zou Kendrick Lamar niet passen? Is extreem populair, verkoopt zalen als het Sportpaleis in minuten uit, heeft live tegenwoordig een grootse show en zijn laatste 3 albums worden nu al gezien als moderne klassiekers. Bovendien zou het eindelijk eens een Werchter hoofdact zijn uit een ander genre dan 'rock'. Als er één hip hop act geschikt zou zijn, dan wel deze.

Waarom zou Kendrick Lamar niet passen? Is extreem populair, verkoopt zalen als het Sportpaleis in minuten uit, heeft live tegenwoordig een grootse show en zijn laatste 3 albums worden nu al gezien als moderne klassiekers. Bovendien zou het eindelijk eens een Werchter hoofdact zijn uit een ander genre dan ‘rock’. Als er één hip hop geschikt zou zijn, dan wel deze.

Die Gorillaz-zever is al een headliner uit een ander genre dan rock. Dat is er voor mij al één te veel.
Als je geen rocknamen als headliner wil zien, kom dan ook niet naar ROCK Werchter. ;)

Wat doet een pretparkfan in godsnaam dan op festileaks. Als we toch alles letterlijk nemen. Lekker primitief allemaal.

Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje Muse moe ben terwijl het toch weer een paar jaar terug was dat ik ze heb gezien. Zou het een paar jaar geleden niet gedacht hebben maar ik zou het niet heel erg vinden als er een non-rock headliner zou komen. Nu ik wat langer naar festivals ga heb ik toch de meeste rock headliners van dit moment al wel gezien en merk ik dat ik wat meer opzoek ben naar wat nieuwere namen. Ben ook heel blij met Gorillaz terwijl ik prima zonder Pearl Jam kon doen.

Ik denk alleen niet dat Kendrick Lamar de eerste hiphop headliner van RW gaat zijn, daar zullen ze denk ik eerder iemand voor kiezen die al wat langer mee gaat zoals een Jay Z, Eminem of Kanye West.

Laten we vooral niet teveel waarde hechten aan het voorvoegsel "Rock". Er wordt hoofdzakelijk rock geboekt maar nooit uitsluitend, Werchter wil uiteindelijk een breed publiek aanspreken in plaats van een bepaald genre zoals Graspop doet. Wees blij dat er naar kwaliteitsacts als Gorillaz en Kendrick Lamar gekeken wordt in plaats van Bieber en Mars.

Verder wacht ik met spanning af wat de volgende aankondiging ons brengt. Ik vind het lastig te voorspellen, maar ben met de meest genoemde opties (Muse, Kendrick, AM, The Cure) zeer tevreden. En Kasabian is wat mij betreft ook zeer welkom! Killers/Editors lijkt mij vrij saai, dan zou ik toch hopen op goede alternatieven op de andere podia.

Laat Kendrick Lamar aub ver weg blijven van RW. Muse is altijd welkom. Na 7x verveel ik me nog steeds niet en moe ben ik ook niet haha. Las ook dat iemand vind dat huidige namen de power van Muse missen. Heb je nog nooit naar oudere albums van QOTSA geluisterd?

Ik zou voor morgen een naampje durven opschrijven… De vrijdag staat bij op de line-up-page.

Dus morgenvroeg weten we meer ?

Niets om 8u. Opener komt om 12u met namen, misschien delen ze een grote naam.

Magical12 wrote:
Ik zou voor morgen een naampje durven opschrijven… De vrijdag staat bij op de line-up-page.

Dus morgenvroeg weten we meer
1f609.svg

Niets om 8u. Opener komt om 12u met namen, misschien delen ze een grote naam.

Ook InMusic komt met een headliner, om 12.30.

Studio Brussel meldt net dat ze een belangrijk nieuwtje hebben maar pas rond 12u iets mogen zeggen :)
Nieuwe naam?

Ben benieuwd, verwacht dan wel een nieuwe headliner die tot op heden nog niet op andere festivals bekend is gemaakt.
Gok dan iets uit het rijtje Arctic Monkeys, The Cure, Rolling Stones,of Neil Young. (volgorde op logica)

Of zou het iets compleet anders zijn, band/act dat nog met nieuw album moet komen in 2018??

Users who are viewing this thread