Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dat die nog maar een jaartje wegblijven. Eerst dat album uitbrengen, en dan lekker in 2019 komen. Ik gok dat dit ook wel zo zal gebeuren.

Vorig jaar deelden Rock in Rio Lisboa en Rock Werchter geen enkele naam, maar een dagje met The Killers en Muse zie ik wel zitten.

Dat die nog maar een jaartje wegblijven. Eerst dat album uitbrengen, en dan lekker in 2019 komen. Ik gok dat dit ook wel zo zal gebeuren.
Ik ga niet ontkennen dat Muse een goede band is, maar ik ben er voorlopig even klaar mee. Geef mij deze week the Killers maar.

Eerlijk gezegd kan het huidige affiche wel een beetje Muse gebruiken.
Maar ik verwacht ze eigenlijk pas in 2019.

Voor Dour:

alt-J
Ben Klock
Ben UFO
Black Sun Empire ft. Multiplex MC
Girls in Hawaii
Ho99o9
Hugo TSR
I Hate Models
Joey Bada$$
Nils Frahm
ODESZA
Amelie Lens

Franz Ferdinand zou mooi zijn. Staan ook eind februari in Vorst (met The Vaccines als special guests). Mogen allebei ook RW18 doorkomen van mij.
Ik zie Amelie Lens ook nog op de plaats staan waar Charlotte de Witte dit jaar stond. Afsluiter in de Klub C, tentje vol. Enorm contrast ook met de headliner toen (Radiohead).

Muse en The Killers zou een ideale vrijdag zijn maar ik denk dat het eerder Kasabian + Killers of Muse zal worden.
Portugal the Man zie ik ook wel komen want die wordt momenteel grijs gedraaid op Studio Brussel.

Voor Belgische namen: The Van Jets met een nieuw album, Warhaus met een tweede album, Arsenal zou ook leuk zijn, STUFF. heeft de laatste maanden ook enkel maar goeie dingen laten zien, Triggerfinger zie ik ook wel gebeuren, Magnus gaat ook nog een afscheidstournee doen.

Vooral benieuwd naar de daginvullingen want daar was ik een beetje in teleurgesteld dit jaar. Sterke headliners al wel!

Zelf ben ik een beetje "Muse-moe". Persoonlijk liever The Killers, The Cure, Arctic Monkeys... (want voor mij langer geleden). Natuurlijk is Muse een stevige kanshebber, want ze doen enorm veel tickets verkopen (meer dan de bands die ik in het regeltje hierboven opsom, al zal Arctic Monkeys dicht in de buurt komen). Kan inderdaad ook 2019 worden zoals hier eerder aangegeven, het zal er wat van afhangen wanneer het album uitkomt (voor of na de zomer).

Heb ik ook wel. Leuke band, maar niet echt speciaal meer. Betrapte me de vorige keer dat ik ze eigenlijk iets te veel gezien heb. Handjeklap tijdens Starlicht, springen tijdens Time Is Running Out, het tekstje meezingen van Knights Of Cydonia,.. voelt minder fris aan na 3-4 keer. Daarom lijkt het me beter om nog even te wachten met deze band. Maar goed, ligt dus voor een stuk aan mezelf.

Ik droom van een keertje een Werchter editie zonder Editors/Muse/KoL/Oscar. Stel je voor...

Wat Muse betreft; artikel van 18 mei dit jaar op deze site maakt het wel een stuk plausibeler.

Muse: We komen binnenkort naar België

Vooral het feit dat een concert 'binnenkort' in Nederland nooit is gementioned en Pinkpop nu rond is qua headliners maakt Muse best een plausibele toevoeging voor Werchter. Moet wel zeggen dat het inderdaad vrij snel is, de laatste keer was nog geen drie jaar ervoor (toen ook nog eens de laatste dag geloof ik). Als ze komen lijkt het me waarschijnlijk de vrijdagheadliner met evt. co-headline voor 30STM (al kan dr ook nog best een wat 'grotere' sub zitten tussen Muse en 30STM).

Dan rest de vraag natuurlijk, wie gaat er boven Nick Cave staan?

The XX

En The Killers + Editors / The Killers + Justice / Arctic Monkeys op vrijdag gok ik. Of tsja iets anders?

Als ze komen lijkt het me waarschijnlijk de vrijdagheadliner met evt. co-headline voor 30STM (al kan dr ook nog best een wat ‘grotere’ sub zitten tussen Muse en 30STM).

Meneer komt het goede nieuws brengen...

:wink:

Wat Muse betreft; artikel van 18 mei dit jaar op deze site maakt het wel een stuk plausibeler.

Muse: We komen binnenkort naar België

Vooral het feit dat een concert ‘binnenkort’ in Nederland nooit is gementioned en Pinkpop nu rond is qua headliners maakt Muse best een plausibele toevoeging voor Werchter. Moet wel zeggen dat het inderdaad vrij snel is, de laatste keer was nog geen drie jaar ervoor (toen ook nog eens de laatste dag geloof ik). Als ze komen lijkt het me waarschijnlijk de vrijdagheadliner met evt. co-headline voor 30STM (al kan dr ook nog best een wat ‘grotere’ sub zitten tussen Muse en 30STM).

Dat artikel was ik al vergeten. Kan best dat Muse rond die tijd (mei 2017) vastgelegd werd. Schrijf ze dus maar op, voor vrijdag of zondag dan.

Tja, mijn laatste keer Muse was in 2015, dus da’s al weer even geleden. En Muse brengt een beetje power die bij de huidige namen nog ontbreekt imo.

Rick wrote:

The XX

En The Killers + Editors / The Killers + Justice / Arctic Monkeys op vrijdag gok ik. Of tsja iets anders?

Dat zouden echt extreem zwakke opties zijn. The Killers lijken vooralsnog tijd nodig te hebben om het Sportpaleis uit te verkopen, dus die zouden met een sterkere coheadliner geplaatst moeten worden. Geen idee of we Editors tegenwoordig nog een sterke headliner kunnen noemen (Sportpaleis uitverkocht ja, maar Pukkelpop werd noch door pers, noch door publiek geweldig onthaald), en Justice is hoogstens KluB C afsluiter.

Yannick wrote:

Rick wrote:

The XX

Dat zouden echt extreem zwakke opties zijn. The Killers lijken vooralsnog tijd nodig te hebben om het Sportpaleis uit te verkopen, dus die zouden met een sterkere coheadliner geplaatst moeten worden. Geen idee of we Editors tegenwoordig nog een sterke headliner kunnen noemen (Sportpaleis uitverkocht ja, maar Pukkelpop werd noch door pers, noch door publiek geweldig onthaald), en Justice is hoogstens KluB C afsluiter.
Oh, maar dat weet ik hoor, van beide trouwens. Justice zal zowieso willen afsluiten en RW kan hen dat al een aantal jaartjes niet meer bieden en idd Editors, Sportpaleis vol maar toch.. Wie hebben we anders nog dat er vrijdags zou kunnen spelen als co-headliner? Nine Inch Nails misschien? The Cure kan wel maar daar weten we nog te weinig over (+ duur en zullen wss zoals Depeche Mode alleen willen headlinen). Acts als Volbeat, Snow Patrol of Kasabian zijn imo gewoon subs. Florence + The Machine en Muse zijn zowat zekerheden voor 2019 denk ik.. Dus zeg maar :p

Users who are viewing this thread