Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Waarom zou Werchter niet Foo Fighters nog eens
boeken? Touren toch en waren vorig jaar top.

Je hebt je vraag zelf beantwoord eigenlijk: ze stonden er vorige editie al. Een herhaling van headliners is altijd een beetje zonde en Werchter heeft het niet nodig.

Bovendien staan ze al in het Sportpaleis. En zijn ze volgens mij in NA tijdens Rock Werchter.

(en persoonlijk vond ik ze toch een heel beetje tegenvallen vorig jaar...)
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik ben wel eens benieuwd welke grote naam ze uit de hardrock/metalscene hebben weten strikken. Dit was de voorbije jaren vaak wel het geval, (Metallica, Rammstein, SOAD, Linkin Park) Maar ik denk dat de enige kans nog op Volbeat is als sub voor Pearl Jam eventueel (of Nick Cave, daar stonden ze een paar jaar geleden ook met Rammstein er nog achter) of tovert RW nog een ander konijn uit de hoge hoed op vrijdag om er alsnog een stevige dag van te maken zoals de zaterdag vorig jaar?
De line-up is voor mij nu echter al geslaagd, hoop dat ze vrijdag met the cure afkomen en nog een vijftiental degelijke namen in de breedte kunnen vastkrijgen en mijn festival is nu al geslaagd!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Qua stevige namen hoop ik op Deftones, Volbeat, Rise Against, the Offspring en Stonesour. Weet niet wat er verder nog tourt, wat niet op Graspop of Groezrock staat?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.162
Qua stevige namen hoop ik op Deftones, Volbeat, Rise Against, the Offspring en Stonesour. Weet niet wat er verder nog tourt, wat niet op Graspop of Groezrock staat?

Groezrock gaat niet door in 2018. Die namen die jij hier noemt zijn de voornaamste kanshebbers, denk ik. Met Volbeat als grootste kanshebber volgens mij. En ook Alice in Chains maakt wel een grote kans denk ik, op de Pearl Jam-dag zou dit geweldig zijn: Alice in Chains - (evt Triggerfinger) - Volbeat - Pearl Jam.

Kiss kan overigens definitief geschrapt worden voor Rock Werchter (die kans was sowieso al zeer klein), staan de zaterdag en zondag van Rock Werchter in Spanje. Die zullen dus wel Graspop headlinen (als ze in juni al in Europa zijn), of misschien zelfs de metaldag van de Lokerse Feesten, afhankelijk van hoe lang ze in Europa blijven.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Hopelijk worden er eerst softere namen dan hardere namen bekend. Vriend van mij waar ik altijd mee ga vind het weer tegenvallen maar ja hij houdt ook meer van acts als Editors en Coldplay haha. Pearl Jam vind hij ook goed maar wordt alweer 4e keer in 8 jaar voor ons. Beetje veel van hetzelfde. Ik vind het elke week beter worden qua namen.
Volgende week gewoon Killers en Snow Patrol en dan kunnen we onze 11e keer op rij wel boeken haha
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Ik heb Rock Werchter allang opgegeven omwille van Graspop. Tekenend voor 2017 was nog wel het net-uit-de-luiers-gekropen-tikkertjespelende-kleuterpubliek tijdens Jimmy Eat The World.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Wat staan er toch vier prachtige headliners op het affiche tot nu toe. Hele diverse artiesten maar allemaal verbonden door de kwaliteit van hun muziek en sterke live optredens. En dan moet er nog zoveel bekend worden. Ik kijk uit naar de komende weken qua aankondigingen maar nog meer naar die vier mooie dagen in juli!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.000
259
Ik heb Rock Werchter allang opgegeven omwille van Graspop. Tekenend voor 2017 was nog wel het net-uit-de-luiers-gekropen-tikkertjespelende-kleuterpubliek tijdens Jimmy Eat The World.
Aauw! pijnlijk wel...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik heb Rock Werchter allang opgegeven omwille van Graspop. Tekenend voor 2017 was nog wel het net-uit-de-luiers-gekropen-tikkertjespelende-kleuterpubliek tijdens Jimmy Eat The World.

Ik ben ook geen fan van het Werchterpubliek, maar dankzij hen is het concert van SOAD echt memorabel voor mij.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.928
Had je bij SOAD bij ons in de pit moeten staan.
Stond ik! Dit was het meest memorabele optreden ooit waar ik bij was. De eerste 20 minuten werd ik nog verdrukt doordat de moshpit steeds groter werd en de ruimte kleiner. Zodra de eerste kans zich voordiende sprong ik de pit in om er vervolgens nooit meer uit te komen. Gedurende het optreden verloor ik nog een schoen geloof ik (al had ik hem wel snel weer terug).

Erna bij Linkin Park blesseerde ik me trouwens voor de rest van het festival. Dit 1-2’tje overtrof ruimschoots de 1-2 van Biffy Clyro en Bloc Party in de Barn in 2013.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Van die artiesten die voor MFL een concert gaan doen zijn er altijd elk jaar wel bij die op ofwel RW of PKP eindigen. Arsenal en Franz Ferdinand zijn volgens mij de voornaamste kanshebbers zijn voor RW.. Hopelijk blijven we gespaard van Boef & Lil' Kleine. Ik kan die écht niet hebben.

edit: is Wolf Alice out als support voor de Foo's, nee hé?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Main Square komt met 14 nieuwe namen: BB Brunes, Feder, Girls In Hawaii, Gojira, IAM, Liam Gallagher, Loïc Nottet, Nekfeu, Oscar & The Wolf, Paul Kalkbrenner, Portugal. The Man, The Blaze, The Breeders en Wolf Alice.
Denk dat we hiervan wel een aantal hiervan met een dikke stift kunnen opschrijven!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Main Square komt met 14 nieuwe namen: BB Brunes, Feder, Girls In Hawaii, Gojira, IAM, Liam Gallagher, Loïc Nottet, Nekfeu, Oscar & The Wolf, Paul Kalkbrenner, Portugal. The Man, The Blaze, The Breeders en Wolf Alice.
Denk dat we hiervan wel een aantal hiervan met een dikke stift kunnen opschrijven!

Dikgedrukt zijn wat mij betreft welkom. Rest geloof ik wel.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Yannick wrote:
Main Square komt met 14 nieuwe namen: BB Brunes, Feder, Girls In Hawaii, Gojira, IAM, Liam Gallagher, Loïc Nottet, Nekfeu, Oscar & The Wolf, Paul Kalkbrenner, Portugal. The Man, The Blaze, The Breeders en Wolf Alice.
Denk dat we hiervan wel een aantal hiervan met een dikke stift kunnen opschrijven!

Dikgedrukt zijn wat mij betreft welkom. Rest geloof ik wel.
Ook Girls in Hawaii en Portugal. The Man zijn wat mij betreft van harte welkom...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Van die artiesten die voor MFL een concert gaan doen zijn er altijd elk jaar wel bij die op ofwel RW of PKP eindigen. Arsenal en Franz Ferdinand zijn volgens mij de voornaamste kanshebbers zijn voor RW.. Hopelijk blijven we gespaard van Boef & Lil’ Kleine. Ik kan die écht niet hebben.

edit: is Wolf Alice out als support voor de Foo’s, nee hé?

Franz Ferdinand op 22/12 (vrijdag voor de kerstvakantie) dan in een leuk pakketje om het eindejaar in te zetten gok ik. Want ik verwacht ze wel op Werchter. Leuke show altijd ergens rond zevenen weer op de Main Stage, net zoals in 2014.

Wolf Alice verwacht ik al jaren op Werchter als opener van een tent of de Main. het zal toch eens gebeuren zeker...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.057
Tears For Fears, 20 mei in de Lotto Arena. Die zijn out, had ze nochtans wel een tijdje op m'n mock staan.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Yannick wrote:
Main Square komt met 14 nieuwe namen: BB Brunes, Feder, Girls In Hawaii, Gojira, IAM, Liam Gallagher, Loïc Nottet, Nekfeu, Oscar & The Wolf, Paul Kalkbrenner, Portugal. The Man, The Blaze, The Breeders en Wolf Alice.
Denk dat we hiervan wel een aantal hiervan met een dikke stift kunnen opschrijven!

Dikgedrukt zijn wat mij betreft welkom. Rest geloof ik wel.

Hoe groot achten jullie de kans op Gojira? Zou het een ultiem vette booking vinden als die gewoon een keer op Werchter staan in plaats van Graspop(waar ze zo ongeveer elk jaar te vinden zijn). Main SQuare is natuurlijk ook niet bepaald een metal/hardrock festival dus lijkt me dat er best een kans op Gojira dan is toch? Al is het niet echt een bepaald toegankelijke band voor het brede Werchter publiek misschien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken