Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Heerlijke aankondiging zeg. In 2014 gezien en toen kende ik ze eigenlijk nog maar een beetje. Dat is ondertussen wel veranderd. Kijk heel erg uit naar 3 vd 4 headliners en naar Cave ben ik ook wel benieuwd.

Ben nu toch ook wel benieuwd hoe ze de rest gaan invullen qua in ieder geval subs en headliners. Ik verwacht zoals velen ook wel The XX na Cave(al heb ik dat betreft misschien liever Snow Patrol) en hoe de vrijdag zal worden ben ik zeer benieuwd naar. The Cure? Of toch een co-head combinatie tussen bijvoorbeeld The Killers & The National/Snow Patrol ofzo. Zie Snow Patrol zoals iemand voorstelde niet voor Gorillaz & Qotsa staan in de Imagine Dragosn positie, want schat Snow Patrol hoger in dan Imagine Dragons en Gorillaz & Qotsa zeker hoger dan Arcade Fire & KOL. Zie ze wel eventueel subben voor Pearl Jam nog. Arctic Monkeys zie ik helaas echt niet meer gebeuren of er moet spontaan iets van ze opduiken zoals bij Snow Patrol van de week gebeurde en ik mag verder hopen dat F+TM ver weg blijft van een (co-)head/sub positie.

Ik ben in ieder geval hoopvol.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Tot nu toe wil ik alle 4 de headliners al zien, ik ben er zeker weer bij dit jaar! :)

Verder: zonet is er een show van MGMT aangekondigd in februari in de AB. Gelukkig hoeft dit niet zo veel te betekenen want ze staan al op Mad Cool dus ik verwacht ze wel op Rock Werchter. Misschien een avondspot in de Klub C?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Op dat forum waar die CM van Mad Cool, Bar Tool, zijn ze ervan overtuigd dat AM in januari zal worden aangekondigd.
Imagine Dragons verkoopt wel zowat het Sportpaleis uit hé, kan Snow Patrol dat nog? Misschien onderschat ik ze wel maar het is maar een gedacht hé..
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Vet! Eerste echte headliner mijns inziens. Niet dat
De andere aankondigingen slecht zijn, maar daar moet
nog wel iets moois voor of achter komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Op dat forum waar die CM van Mad Cool, Bar Tool, zijn ze ervan overtuigd dat AM in januari zal worden aangekondigd.
Imagine Dragons verkoopt wel zowat het Sportpaleis uit hé, kan Snow Patrol dat nog? Misschien onderschat ik ze wel maar het is maar een gedacht hé..

Zou gaaf zijn.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Yannick wrote:
Op dat forum waar die CM van Mad Cool, Bar Tool, zijn ze ervan overtuigd dat AM in januari zal worden aangekondigd.
Imagine Dragons verkoopt wel zowat het Sportpaleis uit hé, kan Snow Patrol dat nog? Misschien onderschat ik ze wel maar het is maar een gedacht hé..

Zou gaaf zijn.

Oh ja joh, wist niet dat Imagine Dragons sportpaleis had uitverkocht joh. Dat betreft neem ik het misschien een beetje terug.

AM zou inderdaad wel nice zijn, dus hopelijk klopt het, maar ik vrees toch ergens ri de augustus festivals. Hopelijk zit ik fout.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Het album van Arcade Fire kwam vorig jaar ook pas uit eind juli, maar toch stonden ze op Werchter toen. Als het album van AM ook rond juli uitkomt zie ik geen reden waarom ze niet naar Werchter zouden kunnen komen.

Is the Fratellis misschien iets voor in een tent/vroeg op de mainstage? Komen ook met een nieuw album en ik vind het zelf wel een echte festivalband.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Ik ben een blij man! Eindelijk PJ live zien. Vier topnamen. Ben blij dat ik er komend jaar weer bij mag zijn.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Voor wie er trouwens nog over zou twijfelen - Nick Cave werd vandaag wel degelijk als headliner omschreven bij de aankondiging van Pearl Jam.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
4 mooie headliners al. PJ is voor mij de minste tot nu toe, is iets minder speciaal dan de anderen, maar als er niets leukers in de Barn staat wil ik ze graag nog eens zien.

Nu nog de vrijdag!
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.

Ik vind het eeuwig zonde dat Cave ook een headlinerplek inneemt. Hopelijk komt daar nog een zeer grote naam bij, anders is dat toch maar een triestige afsluiter van RW. Ik ben dus nog niet zo overtuigd van de huidige affiche. Op dit moment doet Pinkpop het beter.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.

Ik vind het eeuwig zonde dat Cave ook een headlinerplek inneemt. Hopelijk komt daar nog een zeer grote naam bij, anders is dat toch maar een triestige afsluiter van RW. Ik ben dus nog niet zo overtuigd van de huidige affiche. Op dit moment doet Pinkpop het beter.

Het is niet duidelijk dat Nick Cave afsluiter is toch, lijkt me ook niet logisch. Wellicht dat ze er nog een dance act achter plaatsen a la Justice of een band als Editors... Ik zie in Nick Cave in ieder geval geen headliner en zeker geen festival afsluiter.

Kwalitatief staan er nu natuurlijk wel 4 mooie namen. Doen ze toch weer goed op Werchter!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.

Zoals in 2010 en dan afsluiten met het vuurwerk terwijl PJ samen met Dave Grohl én Alain Johannes Kick Out The Jams door de boxen doen knallen. PERFECT!
Wat een prachtige line up die dag... Pearl Jam + Arcade Fire + Them Crooked Vultures + Alice In Chains + Vampire Weekend + Black Box Revelation + ... (en normaal Wofmother nog die toen gecancelled hadden)!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
pretparkfan wrote:
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.

Zoals in 2010 en dan afsluiten met het vuurwerk terwijl PJ samen met Dave Grohl én Alain Johannes Kick Out The Jams door de boxen doen knallen. PERFECT!
Wat een prachtige line up die dag… Pearl Jam + Arcade Fire + Them Crooked Vultures + Alice In Chains + Vampire Weekend + Black Box Revelation + … (en normaal Wofmother nog die toen gecancelled hadden)!

Maar van de 3 keer dat ik Pearl Jam zag PP RW, was die passage uit 2010 veruit de minste. Herinner me nog wat Vedder te zat en te lam was, en dat de sfeer er maar niet inkwam. Dat einde kwam ook erg flauw over.

In 2014 waren ze gelukkig wel in form! Heel zrg in form zelfs.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
neracroft wrote:

pretparkfan wrote:
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.


Zoals in 2010 en dan afsluiten met het vuurwerk terwijl PJ samen met Dave Grohl én Alain Johannes Kick Out The Jams door de boxen doen knallen. PERFECT!
Wat een prachtige line up die dag… Pearl Jam + Arcade Fire + Them Crooked Vultures + Alice In Chains + Vampire Weekend + Black Box Revelation + … (en normaal Wofmother nog die toen gecancelled hadden)!

Maar van de 3 keer dat ik Pearl Jam zag PP RW, was die passage uit 2010 veruit de minste. Herinner me nog wat Vedder te zat en te lam was, en dat de sfeer er maar niet inkwam. Dat einde kwam ook erg flauw over.

In 2014 waren ze gelukkig wel in form! Heel zrg in form zelfs.
Ik heb dus helemaal niks met PJ, en dat komt door dit concert in 2010. Dit is de enige keer dat ik ze gezien heb, en ik vond dit zo'n matig optreden dat ik nooit meer de moeite heb genomen om iets van die band te luisteren.

Maar ja, het ziet er dit jaar naar uit dat ik ze maar een herkansing moet geven.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
mattman wrote:

neracroft wrote:

pretparkfan wrote:
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.


Zoals in 2010 en dan afsluiten met het vuurwerk terwijl PJ samen met Dave Grohl én Alain Johannes Kick Out The Jams door de boxen doen knallen. PERFECT!
Wat een prachtige line up die dag… Pearl Jam + Arcade Fire + Them Crooked Vultures + Alice In Chains + Vampire Weekend + Black Box Revelation + … (en normaal Wofmother nog die toen gecancelled hadden)!


Maar van de 3 keer dat ik Pearl Jam zag PP RW, was die passage uit 2010 veruit de minste. Herinner me nog wat Vedder te zat en te lam was, en dat de sfeer er maar niet inkwam. Dat einde kwam ook erg flauw over.

In 2014 waren ze gelukkig wel in form! Heel zrg in form zelfs.

Ik heb dus helemaal niks met PJ, en dat komt door dit concert in 2010. Dit is de enige keer dat ik ze gezien heb, en ik vond dit zo’n matig optreden dat ik nooit meer de moeite heb genomen om iets van die band te luisteren.

Maar ja, het ziet er dit jaar naar uit dat ik ze maar een herkansing moet geven.

Inderdaad, 2010 was matig, hoofdzakelijk omdat Vedder al een stadium te ver in zijn zattigheid was. 2007 en 2014 steken er boven uit bij mij. En dan zeggen dat ik in 2014 "slechts" anderhalfuur gezien heb omdat ik eerst naar Pixies gaan kijken was in The Barn (eveneens een fabuleus optreden). Dat was toch de hardste clash ooit in mijn Werchtergeschiedenis. Nu zeg ik toch tegen mezelf: wat er ook tegenover staat; ik ga de volledige show van Pearl Jam gaan zien!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Christiaan wrote:

mattman wrote:

neracroft wrote:

pretparkfan wrote:
Pearl Jam! Tweede mooie naam, na QOTSA. Had eigenlijk wel gehoopt dat ze die op zondag hadden gezet, zo had je echt een prachtige afsluiter van het festival en bleven zowel zaterdag als vrijdag nog open voor grotere headliners.


Zoals in 2010 en dan afsluiten met het vuurwerk terwijl PJ samen met Dave Grohl én Alain Johannes Kick Out The Jams door de boxen doen knallen. PERFECT!
Wat een prachtige line up die dag… Pearl Jam + Arcade Fire + Them Crooked Vultures + Alice In Chains + Vampire Weekend + Black Box Revelation + … (en normaal Wofmother nog die toen gecancelled hadden)!


Maar van de 3 keer dat ik Pearl Jam zag PP RW, was die passage uit 2010 veruit de minste. Herinner me nog wat Vedder te zat en te lam was, en dat de sfeer er maar niet inkwam. Dat einde kwam ook erg flauw over.

In 2014 waren ze gelukkig wel in form! Heel zrg in form zelfs.


Ik heb dus helemaal niks met PJ, en dat komt door dit concert in 2010. Dit is de enige keer dat ik ze gezien heb, en ik vond dit zo’n matig optreden dat ik nooit meer de moeite heb genomen om iets van die band te luisteren.

Maar ja, het ziet er dit jaar naar uit dat ik ze maar een herkansing moet geven.

Inderdaad, 2010 was matig, hoofdzakelijk omdat Vedder al een stadium te ver in zijn zattigheid was. 2007 en 2014 steken er boven uit bij mij. En dan zeggen dat ik in 2014 “slechts” anderhalfuur gezien heb omdat ik eerst naar Pixies gaan kijken was in The Barn (eveneens een fabuleus optreden). Dat was toch de hardste clash ooit in mijn Werchtergeschiedenis. Nu zeg ik toch tegen mezelf: wat er ook tegenover staat; ik ga de volledige show van Pearl Jam gaan zien!

2014 was inderdaad fenomenaal, maar laten we het nooit meer over die verschrikkelijke clash met de Pixies hebben. Bezorgd me nog steeds hoofdpijn dat ze dat destijds hadden bedacht. Eddie snapte het zelf ook niet weet ik nog.


 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Ik denk dat Rock Werchter ook nog wel wat achter de hand heeft...

1) Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze de ticketverkoop beginnen met 3 namen (en vooral op 2 dagen nog geen namen) zonder groot vertrouwen in de line-up.

2) - DTRH boekt QOTSA en Cave
- Pinkpop boekt Pearl Jam, Foo's en Bruno Mars
- RW zet Bruno Mars weg op een ééndagsfestival...

3) die vrijdag is nog leeg! :) en er loopt zoveel moois rond. Ter vergelijking: de laatste jaren stelde die vrijdag zelden tot nooit teleur:

2010: Editors + Green Day
2011: Arctic Monkeys + KoL
2012: Pearl Jam
2013: KoL + Blur
2014: Arctic Monkeys
2015: Mumford & Sons + Pharrell Williams (in een editie waar ook Muse en (normaal) Foo's al van de partij waren)
2016: Rammstein
2017: Radiohead

Ik denk dus dat die vrijdag nog wel wat plezier kan opleveren.
Het spelletje "wie is het?" is ook gewoon zo leuk...
Mijn gok: Snow Patrol in de rol van ID op donderdag, The Cure + The XX op vrijdag, Arctic Monkeys op zondag na Nick Cave.

Schol!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Als dat zo is dan scheelt het niet veel of ik ga op m'n knietjes van friesland naar werchter ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken