Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Het gerucht gaat dat U2 festivals gaat doen komende zomer in de eu
Even out of the box

Radiohead geen headliner maar als sub voor U2 of zeg ik iets geks

Je zegt iets geks
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Vraag ik me af, het zou zo maar kunnen U2 is dematr groot dat Radiohead daar plaats voor kan maken
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
RH voor U2 zetten is als pakweg Metallica voor pakweg Bruce Springsteen zetten.

U2 is uiteraard te groot om voor Foo Fighters of Radiohead te spelen. En Foo Fighters en Radiohead zijn te groot om voor U2 te spelen. Die 2 acts zullen redelijk wat eisen stellen (spelen in het donker, meer dan 2 uur, inzeg hebben over de omkadering van de lineup voor hun show). Voor U2 is het nu te laat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Vraag ik me af, het zou zo maar kunnen U2 is dematr groot dat Radiohead daar plaats voor kan maken

Als er 1 band is op de lineup die absoluut headliner is, dan is het wel Radiohead (naast FF). Die laten nooit een act na hen spelen op hetzelfde podium, eender waar (zelfs geen dance act).

Rock Werchter zal lang gelobbied hebben om die band op RW te krijgen en RH is vrij selectief over waar ze spelen (zo staan ze hier maar op 6 festivals en viste Roskilde achter het net). Livenation zal wel hun beide handjes kussen nu ze er staan. Moest het nu een KoL, Arcade Fire of zelfs een Linkin Park zijn, dan hebben we een ander verhaal.
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Zaterdag is al erg vol
Zie het daar niet gebeuren
Toch denk ik dat we toch een kans hebben op U2 daar die wel een historie hebben op rw
Mijn eerste keer U2 was Torhout ergens eind tachtig
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Toch denk ik dat we toch een kans hebben op U2 daar die wel een historie hebben op rw

Waar dan? Vrijdag is uitgesloten (Radiohead is zoals gezegd absoluut headliner, net zoals U2). Zaterdag zie ik inderdaad ook moeilijk voor me, met al 2 grote namen die dag. Zondag zou Foo Fighters afsluiten en ook die zullen geen plaats maken voor een band na hen (en U2 zal ook niet voor FF willen spelen). Donderdag zou het meest plausibel geweest zijn totdat men Kings Of Leon aankondigde. Arcade Fire zie ik namelijk wel een stapje omlaag doen op de affiche voor een band als U2. Maar nu met Kings of Leon staan ook op die dag ook al twee grote bands...

Tenzij ze er een vijfde dag aan vasthangen zie ik echt geen plek meer op de affiche voor een band als U2. Die band is sowieso geen act die meerdaagse festivals aandoet (Bonnaroo zal wel een zakje geld hebben gesmeten voor die exclusiviteit).
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Geen meerdaagse festivals
Rw 1982,1983,1985
Zie ze hebben history
Maar mischien wordt ik wel oud
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
Geen meerdaagse festivals
Rw 1982,1983,1985
Zie ze hebben history
Maar mischien wordt ik wel oud

Ik hoop ook voor jou dat je oud wordt. Maar deze jaargangen zijn voor the Joshua tree, en sindsdien is het een ander verhaal. En spelen ze stadions.

Een oom van mij heeft U2 in 1981 in Rotterdam gezien, voor een prijs waar je bij Werchter tegenwoordig niet eens op de camping komt.
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Laten we voorop stellen het zou kunnen
Maar is geen voldongen feit
Als rw en U2 willen kan het maar het zal denk ik te laat zijn en staat Herman nu zich voor zijn kop te slaan dat hij kol heeft geboekt
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Laten we voorop stellen het zou kunnen
Maar is geen voldongen feit
Als rw en U2 willen kan het maar het zal denk ik te laat zijn en staat Herman nu zich voor zijn kop te slaan dat hij kol heeft geboekt

We versluizen KOL gewoon naaér de sub voor Guns and Roses of Robbie Williams man haha.
Neen, Er zal wel door veel festivals gevist zijn naar U2, maar je weet dat ze daarvoor goed in hun buidel moeten tasten. Ik denk dat het duidelijk is dat RW al ferm in de buidel heeft getast dit jaar. Helaas geen U2 dus
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
En flogging Molly die komen ook denk ik do of vrijdag

Hoop ik van wel. Doe maar de donderdag want die dag kan dat imo wel gebruiken. Dropkick Murphy's touren ook, dus kan ook zijn dat die er staat. Maar Flogging Molly heeft mijn voorkeur.
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Zowel drop kick Murphy's en flogging Molly zie helemaal perfect wezen dubbel feest
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Laten we voorop stellen het zou kunnen
Maar is geen voldongen feit
Als rw en U2 willen kan het maar het zal denk ik te laat zijn en staat Herman nu zich voor zijn kop te slaan dat hij kol heeft geboekt

Geloof je nu werkelijk dat ze KoL geboekt hadden indien er een realistische kans op U2 was? Ik kan zo een pak redenen opnoemen waarom U2 niet op Werchter had kunnen staan, dus het heeft weinig nut daarover nog te klagen/op te hopen.
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
Ik klaag niet
En wat is er mis met hopen
Niks toch dat is wat we allemaal doen
Ik heb U2 al minsten 10x gezien dus wat dat betreft kan ik ze missen maar gezien wat ik al eerder zei de history en de josua tree tribute zou het in theorie mogelijk zijn
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Er is niks mis met hopen maar een beetje realistisch blijven kan ook geen kwaad. Gezien hetgeen Werchter al heeft bekend gemaakt, tot nu een line up waar menig festival jaloers op zal zijn, is het gewoon niet haalbaar dat daar U2 nog bij gaat komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken