Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Ik denk dat we hier eerder uit kunnen opmaken dat Arcade Fire boven Kings of Leon staat net zoals Linkin Park boven System of a Down staat. Was natuurlijk wel te verwachten maar werd nog door sommige hier aan getwijfeld.

Er zijn gewoon 6 headliners en 3 niet-headliners gekend, that's it. Valt niets meer uit af te leiden of achter te zoeken.

A perfect circle tourt dus zoals eerder gezegd begin volgend jaar in de VS, maar nu dus ook Tool in juni op Governors Ball. Ik begin al te dromen van Tool op Werchter, maar zou echt wel té mooi zijn om waar te zijn.

Als we toch dromen: ene dag A perfect Circle, andere dag Tool (vooruit doen we ook nog een dag Puscifer).
Zal niet snel gebeuren, maar dromen mag. Kijk wel erg uit naar een nieuw Tool album, met hopelijk een tour die langs Werchter komt.

Ik heb is wat rond geneusd in een aantal tour data; (dit zijn er een aantal die al heel concreet zijn dus ja voila ;) )
- The Lumineers kan logisch gezien enkel nog op zondag en anders niet
- The Weeknd kan zaterdag/zondag maar zal alleen maar headliner/afsluiterspot willen
- Erasure op zondag?
- Moderat op donderdag? (Van Denermarken terugkomen duurt wel effe..)
- Prophets Of Rage lijkt qua tourdata uitgesloten
- Rancid op zaterdag?
- Warpaint op vrijdag?

The Lumineers
29 juni Provinssi (Finland)
01 juli Roskilde (Denemarken)
03 juli Volkhaus (Zwitserland)
06 juli Mad Cool (Spanje)

The Weeknd
28 juni Roskilde (Denemarken)
30 juni Open'er (Polen)
06 juli NOS Alive (Portugal)

Erasure
23 juni UK
01 juli Frankrijk
04 juli Nijmegem (Nederland)

Moderat
01 juli Roskilde (Denemarken)
07 juli Les Eurockéenes (Frankrijk)
08 juli Mad Cool (Spanje)

Prophets Of Rage
26 juni Zagreb Rockfest (Kroatië)
30 juni Open'er (Polen)
01 juli Bravalla (Zweden, 1 juli omdat het mij gewoonweg dom lijkt om Kroatië - Zweden - Polen te doen)

Rancid
28 juni Belfast (Ierland)
29 juni Dublin (Ierland)
05 juli Ressurection Fest (Spanje)
06 juli Mad Cool (Spanje)

Warpaint
28 juni Roskilde (Denemarken)
01 juli Vida (Spanje)
07 juli NOS Alive (Portugal)

Ik heb is wat rond geneusd in een aantal tour data; (dit zijn er een aantal die al heel concreet zijn dus ja voila
1f609.svg
)

– Prophets Of Rage lijkt qua tourdata uitgesloten

Prophets Of Rage
30 juni Open’er (Polen)
01 juli Bravalla (Zweden, 1 juli omdat het mij gewoonweg dom lijkt om Kroatië – Zweden – Polen te doen)

Lijkt toch 28/6 te zijn voor Bravalla, uitgaande van het PoR event op FB:
https://www.facebook.com/events/1017437621718644/

Het zijn ook Amerikanen, hè... Die afstanden in Europa zijn steenworpen in vergelijking met wat ze gewend zijn.

Edit: nevermind, zie dat het FB-event ook gewoon tot 1 juli loopt... Maar mijn laatste opmerking staat nog steeds, afstanden hier zijn niet zo groot, zeker niet met een rustdag ertussen.

Het is gewoon compleet onlogisch om vanuit Kroatië eerst naar Zweden te gaan om daarna terug te keren naar Polen, ik zeg niet dat het niet kan maar toch.. En moest 't nu wel zo zijn dan staat de deur naar RW nog altijd open met mogelijkheden op zaterdag en zondag..

Was nog Major Lazer vergeten.. Kan nog steeds als dance-afsluiter op donderdag of op zondag tijdens de Foo's in de Barn op voorwaarde dat Alt-J voor hen subt.. (Of ze staan op PKP gezien de augustus-data) :p

30 juni Hideout (Kroatië)
01 juli Main Square (Frankrijk)

Heeeuj, eerste post:
Ik zag de foto van Werchter vandaag, hieruit kan toch geconcludeerd worden dat Alt-J voor de zondag niet de sub-headliner is voor de main? Die zullen dan waarschijnlijk de Barn gaan afsluiten toch?

Wat denken jullie over de volgende namen als main afsluiters??
Donderdag: Kings of Leon - Arcade Fire
Vrijdag: The Killers - Radiohead
Zaterdag: System of a Down - Linkin Park
Zondag: The Weeknd - Foo Fighters

Heeeuj, eerste post:
Ik zag de foto van Werchter vandaag, hieruit kan toch geconcludeerd worden dat Alt-J voor de zondag niet de sub-headliner is voor de main? Die zullen dan waarschijnlijk de Barn gaan afsluiten toch?

Wat denken jullie over de volgende namen als main afsluiters??
Donderdag: Kings of Leon – Arcade Fire
Vrijdag: The Killers – Radiohead
Zaterdag: System of a Down – Linkin Park
Zondag: The Weeknd – Foo Fighters

Dit zie ik ergens wel gebeuren. Volgens mij zou je eerste post ook meteen een profetische kunnen zijn. :-)

Of een 'band' achtigere act voor de Foo Fighters, kan ook. Ik verwacht Alt-J echt wel in de Barn.

Yannick wrote:
Ik heb is wat rond geneusd in een aantal tour data; (dit zijn er een aantal die al heel concreet zijn dus ja voila
1f609.svg
)

– Prophets Of Rage lijkt qua tourdata uitgesloten

Prophets Of Rage
30 juni Open’er (Polen)
01 juli Bravalla (Zweden, 1 juli omdat het mij gewoonweg dom lijkt om Kroatië – Zweden – Polen te doen)

Lijkt toch 28/6 te zijn voor Bravalla, uitgaande van het PoR event op FB:
https://www.facebook.com/events/1017437621718644/

Het zijn ook Amerikanen, hè… Die afstanden in Europa zijn steenworpen in vergelijking met wat ze gewend zijn.

Edit: nevermind, zie dat het FB-event ook gewoon tot 1 juli loopt… Maar mijn laatste opmerking staat nog steeds, afstanden hier zijn niet zo groot, zeker niet met een rustdag ertussen.

Prophets of Rage staat weldegelijk op zaterdag op Bravalla, zoals te lezen valt op de website: lör = lördag = zaterdag ;)

The Killers voor Radiohead zie ik nog steeds als een goeie optie. The Weeknd mag dan weer heel ver wegblijven, wat een rotmuziek.

Maar 29 juni Prophets of Rage kan dan toch nog steeds prima?
Of anders 2 juli?
Zeker omdat PoR ook niet al te laat zal spelen.
Heb bands wel gekkere dingen zien doen.

Of anders 2 juli?
Zeker omdat PoR ook niet al te laat zal spelen.
Heb bands wel gekkere dingen zien doen.

Inderdaad, beide data passen prima in hun schema.

Zelfde probleem met The Weeknd een beetje.. 29 juni zou kunnen maar die gaan echt geen 3 dagen na elkaar optreden in 3 verschillende landen over een afstand van half Europa (België - Polen - Zweden) En moesten ze wel degelijk op 1 juli daar spelen zie ik ze niet nog is de dag erna terugkomen naar België, ge moet een beetje logisch blijven hé haha, langs de andere kant is het dé ideale festivalact lijkt me (want zo'n act komt niet vaak tesamen dus tsja)
Das natuurlijk allemaal maar m'n mening over de mogelijkheid hé, kan da ze wel zo'n zotte dingen doen haha :p

Als je hun tourschema bekijkt, dan treden ze vaker drie dagen achter elkaar op.
Dus ik schrap ze nog niet als mogelijkheid.

Zoals verwacht, 16u voorbij en geen nieuwe naam. Op z’n minst wachten tot 6 januari dus…

Doe maar 13 januari, de eerste vrijdag na de kerstvakantie.

Maar dan is het wel wekelijks namen in kleine pakketjes, wat het wachten goedmaakt.

Het gerucht gaat dat U2 festivals gaat doen komende zomer in de eu
Even out of the box

Radiohead geen headliner maar als sub voor U2 of zeg ik iets geks

Users who are viewing this thread