Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Die 9 namen lijken mij niet iets te aesthetically pleasing dat daar nog een 10e naam bijkomt.. Had zelf een paar weken geleden gekeken naar die prijsklassen en enkel de verste vakken zijn nog beschikbaar, aka dat is bijna uitverkocht hoor ;)
Productiegewijs denk ik niet dat die op Les Ardentes of Dour past (en ook niet in een tent op RW, wat die ook zal eisen..)
The Weeknd zou overigens maar de 3e radio-achtige naam zijn uit een groep van 10 (voor zover ID op de radio kwam..) Klinkt best aannemelijk
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
The Weeknd is overal absolute headliner (op NOS Alive staat hij boven The xx). Dan zou hij op Werchter wel minimaal sub willen zijn, ik betwijfel of ze dat willen/kunnen geven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
The Weeknd is overal absolute headliner (op NOS Alive staat hij boven The xx). Dan zou hij op Werchter wel minimaal sub willen zijn, ik betwijfel of ze dat willen/kunnen geven.
Volgens mij is dat een co-headline constructie hoor..?
The Weeknd - The xx
Foo Fighters
Depeche Mode
- undercard -
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Geen idee of het wat is maar Nile Rodgers wil voor het 40 jaar bestaan volgend jaar weer gaan touren met CHIC, maar aangezien ik die nog niet veel heb terug gevonden in de al gedropte namen door andere festivals.. Al is het wel een classic act hé :)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Geen idee of het wat is maar Nile Rodgers wil voor het 40 jaar bestaan volgend jaar weer gaan touren met CHIC, maar aangezien ik die nog niet veel heb terug gevonden in de al gedropte namen door andere festivals.. Al is het wel een classic act hé
1f642.svg

Zie dat eerder op een festival als lokerse feesten staan tbh. Lijkt me een iets te niche act voor rw.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Die nieuwe hoofdingsafbeelding op Facebook doet me vermoeden dat we geen namen meer krijgen dit jaar. Wel jammer om het jaar te eindigen met Imagine Dragons als laatste aankondiging.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Die nieuwe hoofdingsafbeelding op Facebook doet me vermoeden dat we geen namen meer krijgen dit jaar.

Net wat ik ook aan het denken was. Jammer, had toch uitgekeken naar iets meer namen... Maar goed, dat wil zeggen dat we er in 2017 nog veel te goed hebben! :D
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
Als we afgelopen vrijdag nog een naam hadden gekregen, dan had ik voor komende vrijdag ook nog wel hoop gehad voor een naam. Maar nu zal het wel een kerstboodschap worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Maar zelfs als het zo is, dan valt het nog wel mee qua wachten, niet? Binnen anderhalve week zijn we alweer januari. Een gigantische 'pauze' is dat nu ook weer niet, meer iets mentaal omdat het over '2017' gaat.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
RW doet dit jaar mee aan de warmste week, waarbij er 5€ van elk combiticket, aangekocht vanaf 2 december, wordt overgemaakt aan Music For Life. Ze gaan toch moeten bekend maken hoeveel tickets ze verkocht hebben voor het goede doel, maw: hoeveel geld dit heeft opgebracht. Lijkt een ideaal moment om dan ook nog n naam te lossen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
RW doet dit jaar mee aan de warmste week, waarbij er 5€ van elk combiticket, aangekocht vanaf 2 december, wordt overgemaakt aan Music For Life. Ze gaan toch moeten bekend maken hoeveel tickets ze verkocht hebben voor het goede doel, maw: hoeveel geld dit heeft opgebracht. Lijkt een ideaal moment om dan ook nog n naam te lossen.

Mwa, ik weet het niet. Dan maak je eigenlijk gebruik van Music For Life om extra media-aandacht te scoren, ook niet bepaald een barmhartige daad.

Zoals hierboven al gezegd wordt: wachten tot de tweede week van januari is nu ook geen eeuwigheid he. En de ticketverkoop zal heus wel vlot lopen met wat er nu bekend is.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Dave wrote:
RW doet dit jaar mee aan de warmste week, waarbij er 5€ van elk combiticket, aangekocht vanaf 2 december, wordt overgemaakt aan Music For Life. Ze gaan toch moeten bekend maken hoeveel tickets ze verkocht hebben voor het goede doel, maw: hoeveel geld dit heeft opgebracht. Lijkt een ideaal moment om dan ook nog n naam te lossen.


Mwa, ik weet het niet. Dan maak je eigenlijk gebruik van Music For Life om extra media-aandacht te scoren, ook niet bepaald een barmhartige daad.

Zoals hierboven al gezegd wordt: wachten tot de tweede week van januari is nu ook geen eeuwigheid he. En de ticketverkoop zal heus wel vlot lopen met wat er nu bekend is.


Ik denk nu zelf niet dat er nog namen komen (alhoewel het idee geopperd dat ze meedoen aan MFL wel waar is. Maar ik denk dat je het te mooi ziet. Ze profiteren dan van een charity event inderdaad, maar economie blijft economie. Er zijn genoeg mensen die extra aandacht krijgen door er mee mee te doen. Dat is die personen en evenementen hun bedoeling ook. Aandacht!
Als cadeautje/bedanking een naam is dus plausibel, maar ik reken er niet op
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.188
3.009
RW doet dit jaar mee aan de warmste week, waarbij er 5€ van elk combiticket, aangekocht vanaf 2 december, wordt overgemaakt aan Music For Life. Ze gaan toch moeten bekend maken hoeveel tickets ze verkocht hebben voor het goede doel, maw: hoeveel geld dit heeft opgebracht. Lijkt een ideaal moment om dan ook nog n naam te lossen.

Het is niet zo dat ze moeten aankondigen 'We zijn er in geslaagd om x aantal tickets te verkopen', in de zin dat dit aantal kan variëren naargelang het succes van de actie. Het is aangekondigd dat dit aantal vastligt. Deze actie is dus eerder '1000 mensen maken kans om een backstage tour te winnen en wij schenken 5000 euro aan MFL' (1000 is hier natuurlijk maar een verzonnen getal). Waarschijnlijk zou Werchter de 5000 euro zelfs doneren als niet al die tickets verkocht zijn. Waarschijnlijk komt dit eens in de radio-uitzending aan bod deze week, maar ik verwacht geen persbericht van Werchter in de zin van 'we hebben 5000 euro gedoneerd en hier is een nieuwe naam om dat te vieren'.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
RW doet dit jaar mee aan de warmste week, waarbij er 5€ van elk combiticket, aangekocht vanaf 2 december, wordt overgemaakt aan Music For Life. Ze gaan toch moeten bekend maken hoeveel tickets ze verkocht hebben voor het goede doel, maw: hoeveel geld dit heeft opgebracht. Lijkt een ideaal moment om dan ook nog n naam te lossen.

Juist niet. Een nieuwe naam en music for life zijn twee aparte communicatiemomenten. Dat ga je niet koppelen, dat verzwakt van beide de PR.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
The Prodigy nu ook op Weekend Beach Festival in Spanje (Malaga), het weekend na Rock Werchter.

Ook op die affiche: Camo & Krooked, La Pegatina, Nada Surf en Sepultura.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
St Vincent liet weten dat haar nieuwe plaat voor de lente gepland staat. Mag van mij gerust in de vroege avond in KluB C staan.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mastodon staat ook op Novarock, dus de kansen op Werchter stijgen toch. Als ze komen, vraag ik me wel af welke positie. Mastodon - Blink - SOAD - LP ljikt me iets te optimistisch, of toch niet?

Edit: Het lijkt me ook niet ondenkbaar dat Werchter vrijdag alsnog met wat namen gaat gooien om de laatste twijfelaars voor Nieuwjaar te overtuigen. Dan denk ik aan Mastodon, Prophets of Rage, Slayer (?), Pendulum live, Fatboy Slim, Sigur Ros, Pixies, ...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
Maar zelfs als het zo is, dan valt het nog wel mee qua wachten, niet? Binnen anderhalve week zijn we alweer januari. Een gigantische ‘pauze’ is dat nu ook weer niet, meer iets mentaal omdat het over ‘2017’ gaat.

4 of 5 weken geen namen is toch een maand. Voor nieuwsgierige / ongeduldige mensen als ik toch best lang.
 

FMennen

Playlistbediener
22 nov 2014
41
1
Royal Blood poste straks een teaser filmpje voor 2017. Zou een hele mooie hele fijne zijn voor Werchter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken