Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Moet je net ietsje verder kijken in die line-up en staat Knife Party er ook nog s tussen, zal om een soort package deal gaan denk ik.. Al heb je wel gelijk! Mastodon heeft ook nog steeds geen data zeker?

@neracroft Waarom? Alt-J headlinede in 2015 nog PKP en sinds ze op veel andere festivals headliner zijn zou sub perfect zijn, Kereltje haalde al aan dat The Killers een aantal jaren geleden op het max van hun populariteit toen zaten dat ze sub waren.. Dus plekje naar beneden kan best, al was dat gewoon ff wishful thinking van mij natuurlijk ;)
Ik ben benieuwd of we nu ook effectief The Killers gaan krijgen of niet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Moet je net ietsje verder kijken in die line-up en staat Knife Party er ook nog s tussen, zal om een soort package deal gaan denk ik.. Al heb je wel gelijk! Mastodon heeft ook nog steeds geen data zeker?

@neracroft Waarom? Alt-J headlinede in 2015 nog PKP en sinds ze op veel andere festivals headliner zijn zou sub perfect zijn, Kereltje haalde al aan dat The Killers een aantal jaren geleden op het max van hun populariteit toen zaten dat ze sub waren.. Dus plekje naar beneden kan best, al was dat gewoon ff wishful thinking van mij natuurlijk
1f609.svg

Ik ben benieuwd of we nu ook effectief The Killers gaan krijgen of niet.

The Killers zijn totaal niet over hun hoogtepunt heen... Ze hebben zich gewoon rustiger gehouden de laatste jaren maar zijn zeker ook niet gedaald in populariteit.
Als The Killers komen is dit sowieso minstens subheadliner (op PKP zijn ze sowieso headliner).

Ik denk nooit dat die 3 bands na elkaar op de Main staan (als het zo zou zijn gaat Alt-J dan in de Barn).

When You Were Young, Human, Mr Brightside, Somebody Told Me... allemaal immense hits!
Bovendien heeft The Killers en meer showgehalte dan Alt-J waardoor ze een beter geplaatste subheadliner zijn. Reken daar nog eens bij dat Alt-J ook veel beter tot zijn recht komt in een tent/club.

Voor er nog enkele namen bekend waren werden The Killers door sommige zelfs als mogelijke headliner genoemd. Nu ineens 2 plaatsen gezakt? nee hoor, dat maak je mij niet wijs!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Yannick wrote:
Moet je net ietsje verder kijken in die line-up en staat Knife Party er ook nog s tussen, zal om een soort package deal gaan denk ik.. Al heb je wel gelijk! Mastodon heeft ook nog steeds geen data zeker?

@neracroft Waarom? Alt-J headlinede in 2015 nog PKP en sinds ze op veel andere festivals headliner zijn zou sub perfect zijn, Kereltje haalde al aan dat The Killers een aantal jaren geleden op het max van hun populariteit toen zaten dat ze sub waren.. Dus plekje naar beneden kan best, al was dat gewoon ff wishful thinking van mij natuurlijk
1f609.svg

Ik ben benieuwd of we nu ook effectief The Killers gaan krijgen of niet.


The Killers zijn totaal niet over hun hoogtepunt heen… Ze hebben zich gewoon rustiger gehouden de laatste jaren maar zijn zeker ook niet gedaald in populariteit.
Als The Killers komen is dit sowieso minstens subheadliner (op PKP zijn ze sowieso headliner).

Ik denk nooit dat die 3 bands na elkaar op de Main staan (als het zo zou zijn gaat Alt-J dan in de Barn).

When You Were Young, Human, Mr Brightside, Somebody Told Me… allemaal immense hits!
Bovendien heeft The Killers en meer showgehalte dan Alt-J waardoor ze een beter geplaatste subheadliner zijn. Reken daar nog eens bij dat Alt-J ook veel beter tot zijn recht komt in een tent/club.

Voor er nog enkele namen bekend waren werden The Killers door sommige zelfs als mogelijke headliner genoemd. Nu ineens 2 plaatsen gezakt? nee hoor, dat maak je mij niet wijs!

Inderdaad. Wat ook meespeelt: ze zijn relatief exclusief geworden, ze touren zich niet kapot. Laatste keer Werchter was 2009 en sindsdien nog maar één keer naar België gekomen (Vorst in 2013). Die schaarste helpt wel om een hogere positie te krijgen, zoals ook het geval is met System of a Down.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Als The Killers komen... sub voor Radiohead?

Mijn redenering:
- We hebben nog maar 1 naam voor de vrijdag. Voor we de winterpauze ingaan, zal daar toch nog een naam voor moeten bijkomen.
- The Killers is een poprockband, dus dat zou compenseren voor het eerder alternatieve RH. Werchter wil elke dag kunnen uitverkopen, dus dan moet je liefhebbers van meerdere genres kunnen aantrekken op één dag.
- The Killers zullen geen genoegen nemen met een plaats kleiner dan subheadliner. Donderdag staat die plaats waarschijnlijk gereserveerd voor Imagine Dragons, zaterdag staat de mainstage vol met twee co-headliners en Blink-182 als sub (ook waarschijnlijk), en Alt-J lijkt aangekondigd te zijn als subheadliner voor FF op zondag. Enkel op vrijdag missen we nog een subheadliner.

Ik weet niet of The Killers echt zouden komen, maar als ze komen, lijkt een plaatsje vlak voor Radiohead mij het meest waarschijnlijk.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
als the killers komen lijken ze me in populariteit toch ook hoger te staan dan alt-j. Maar ik vraag me af of er wel al namen voor de tenten zijn bekend gemaakt, lijkt me van niet.
verder gok ik ook op Live als "oudere" band. Ze gaan terug touren en zijn vaste gast geweest op werchter. Zijn een jaar zelfs 2x geweest in hetzelfde weekend herinner ik me, als vervanging.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Les Eurockéennes (weekend na Rock Werchter) komt met de eerste namen:

Arcade Fire, DJ Snake, Iggy Pop, Phoenix, Justice, Moderat en Jain.

Ik blijf vurig hopen op Phoenix!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Als The Killers komen… sub voor Radiohead?
The XX, Elbow ..? Er zit wel degelijk een redenering achter dat ze bv eerst Imagine Dragons afroepen ipv een naam voor die vrijdag hoor, volgens mij krijgen we nog eventjes geen naam voor vrijdag..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Phoenix trouwens uitgesloten voor Dour: ze staan dat weekend al op drie festivals (donderdag Musilac, vrijdag Les Vieilles Charrues en zaterdag of zondag op Melt!)

Blijft over: Les Ardentes of Rock Werchter.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik durf niet te hopen op The Killers, maar mochten ze komen spring ik een gat in de lucht. Ik hoop trouwens nog steeds op Sigur Rós als sub voor Radiohead, met een mooie oudere naam daarachter, bv. Live. Of is dit ondenkbaar? Ik hoor graag jullie mening!
Ben ook bang dat we The xx aan PKP kwijt zullen raken, nu die aangekondigd zijn op Lowlands past PKP toch wel heel goed en daar staan ze ook een tree hoger.
Zou ook kunnen dat ze België helemaal niet aandoen, aangezien ze al 2x Vorst hebben staan (als ik me niet vergis) terwijl ze in Nederland alleen HMH 1x hebben staan, wat direct uitverkocht was, om wat fans door te sturen naar Lowlands.

Ook las ook op het Lowlands forum dat iemand volgens een bron gehoord had dat Architects daar bevestigd was, is dit ook iets voor Werchter denken jullie? Ik vind het in ieder geval een fantastische naam, en ik denk ook dat dat een heel mooi feestje kan worden (vroeg in de Barn, laat in Klub C? Roept u maar!) Of zou deze band eerder voor PKP kiezen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
...
verder gok ik ook op Live als “oudere” band. Ze gaan terug touren en zijn vaste gast geweest op werchter. Zijn een jaar zelfs 2x geweest in hetzelfde weekend herinner ik me, als vervanging.


Dat was een noodgeval omdat Pearl Jam op de vrijdag / zaterdag hun optreden voor zondag annuleerde (vanwege het drama op Roskilde).

Maar goed Live was het meest populair in de Lage Landen dus bij een tour kun je die wel verwachten.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
431
22
Nog eens nagekeken en vorig jaar kregen we de laatste worp begin december, toen waren ook 9 namen bekend voor de jaarwisseling... Half januari pas werd dat aangevuld. Zou dus goed kunnen dat we niets krijgen vandaag
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Ik durf niet te hopen op The Killers, maar mochten ze komen spring ik een gat in de lucht. Ik hoop trouwens nog steeds op Sigur Rós als sub voor Radiohead, met een mooie oudere naam daarachter, bv. Live. Of is dit ondenkbaar? Ik hoor graag jullie mening!
Ben ook bang dat we The xx aan PKP kwijt zullen raken, nu die aangekondigd zijn op Lowlands past PKP toch wel heel goed en daar staan ze ook een tree hoger.
Zou ook kunnen dat ze België helemaal niet aandoen, aangezien ze al 2x Vorst hebben staan (als ik me niet vergis) terwijl ze in Nederland alleen HMH 1x hebben staan, wat direct uitverkocht was, om wat fans door te sturen naar Lowlands.

Ook las ook op het Lowlands forum dat iemand volgens een bron gehoord had dat Architects daar bevestigd was, is dit ook iets voor Werchter denken jullie? Ik vind het in ieder geval een fantastische naam, en ik denk ook dat dat een heel mooi feestje kan worden (vroeg in de Barn, laat in Klub C? Roept u maar!) Of zou deze band eerder voor PKP kiezen?
Lijkt me wel iets voor Werchter maar of die groot genoeg zijn voor The Barn..
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_edities_van_Rock_Werchter#2017

neemt wikipedia vast een voorschot? zie editie 2017
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Ik zie Justice ook nog altijd komen tussen Roskilde (28 juni) en Garorock (2 juli). De zaterdag achter Linkin Park op de Main ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.069
662
Ik zie Justice ook nog altijd komen tussen Roskilde (28 juni) en Garorock (2 juli). De zaterdag achter Linkin Park op de Main ?
Justice staat op Dour, dus die kun je afschrijven voor Rock Werchter...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.069
662
Ik zie nu op wiki dat K3 op vrijdag voor Radiohead speelt! Lijkt me leuk... #oyalele

edit:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken