Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Imagine Dragons - Kings Of Leon - Arcade Fire - Netsky / Sigur Ros & Pixies in de Barn
The Lumineers - The War On Drugs - Elbow of The xx - Radiohead / Frank Ocean & Bazart in de Barn
Prophets Of Rage - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park / Bon Iver & The xx of Elbow in de Barn
Lukas Graham - Royal Blood - The Killers - Foo Fighters / Ben Harper & Alt-J in de Barn

Keuze aan Barn-headliners is weer toegenomen en dan is er geen eens plaats meer voor Ryan Adams. Als The xx op PKP staat (waar ze zowieso headliner zijn) zie ik ze niet eerst op RW staan. Volgens mij heb je dan 2 zwakkere grote namen (Ben Harper & Bazart) die zowat de plaats innemen van Years & Years en Jamie xx
Als PKP zowel The xx als Elbow weet af te snoepen gaat Sigur Ros subben en is er nog plaats voor Ryan Adams en Flaming Lips
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Imagine Dragons – Kings Of Leon – Arcade Fire – Netsky / Sigur Ros & Pixies in de Barn
The Lumineers – The War On Drugs – Elbow of The xx – Radiohead / Frank Ocean & Bazart in de Barn
Prophets Of Rage – Blink-182 – System Of A Down – Linkin Park / Bon Iver & The xx of Elbow in de Barn
Lukas Graham – Royal Blood – The Killers – Foo Fighters / Ben Harper & Alt-J in de Barn

Keuze aan Barn-headliners is weer toegenomen en dan is er geen eens plaats meer voor Ryan Adams. Als The xx op PKP staat (waar ze zowieso headliner zijn) zie ik ze niet eerst op RW staan. Volgens mij heb je dan 2 zwakkere grote namen (Ben Harper & Bazart) die zowat de plaats innemen van Years & Years en Jamie xx
Als PKP zowel The xx als Elbow weet af te snoepen gaat Sigur Ros subben en is er nog plaats voor Ryan Adams en Flaming Lips
Vergeet je voor de vrijdag en zaterdag niet nog een dance act?? Of hebben die dagen dat niet maar alleen de eerste dag wel (ben zelf nog nooit naar rw geweest).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Vergeet je voor de vrijdag en zaterdag niet nog een dance act?? Of hebben die dagen dat niet maar alleen de eerste dag wel (ben zelf nog nooit naar rw geweest).
Fritz Kalkbrenner & Major Lazer in Klub C tov Elbow & Radiohead
MO & Moderat in Klub C tov SOAD & LP

Normaal gezien staat er enkel donderdagavond op de mainstage een afsluitende dance-act en heel occasioneel op zondag (aangezien FF afsluit op zondag gaat dit niet meer..)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Als PoR nog komt, verwacht ik ze niet meer op de zaterdag hoor. Die heeft al genoeg (harde) gitaaracts. Ik zie ze dan eerder op de FF dag. Maar ik begin steeds meer te twijfelen of ze België (of de festivals althans) niet gewoon overslaan...
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Als PoR nog komt, verwacht ik ze niet meer op de zaterdag hoor. Die heeft al genoeg (harde) gitaaracts. Ik zie ze dan eerder op de FF dag. Maar ik begin steeds meer te twijfelen of ze België (of de festivals althans) niet gewoon overslaan…
Ik juist wel. Blink, SOAD, Linkin Park en Prophets of Rage staan bijvoorbeeld ook alle 4 samen op Download.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Maar Download is een festival dat alleen maar (harde) gitaarrock programmeert. Rock Werchter is een major main stream festival dat het van zijn diversiteit moet hebben. In tegenstelling tot wat Pinkpop weleens gedaan heeft ('metaldag') heeft RW nooit themadagen en zijn de genres op het main stage altijd wel redelijk verdeeld, met soms slechts een lichte neiging naar de stijl van de headliner.

Daarom zie ik het niet gebeuren dat ze op een dag met Blink, SOAD en LP ook nog PoR neerzetten. Dan hebben ze nog max. 3 plekken op main stage over (gezien de grootte van de vier eerder genoemden ook nog aan het begin van de dag, of één dance act na LP) om andere stijlen neer te zetten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Oeps... Ik ga ook een keer een jaartje niet naar Werchter...

Je hebt helemaal gelijk Yannick, de vrijdag van dit jaar is inderdaad zo'n dag met (bijna) alleen maar het wat hardere gitaarwerk... Maar dat heb ik daarvoor eigenlijk nog nooit zo meegemaakt. Het kan dus wel... :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Ik geloof wanneer je al 2 headliners hebt van hetzelfde genre ongeveer (+ dan nog Blink erbij) dat gewoon een zwaarder dagje gaat worden. Ik zie nou ook niet bepaald Bazart of The Lumineers ofso nog net voor Blink optreden.. Denk dat 't weer zo'n dag wordt als vrijdag vorig jaar (logisch toch ergens, ook al is vroeger idd anders gebleken..)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Voor Blink kan nog wel een hoop hoor. Voor SOAD zou ik een ander verhaal vinden.

Ander vraag die je je kunt stellen is of Blink en PoR niet beide te groot om nog drie bands na zich te dulden en dus eind van de middag te spelen... Dit jaar stond daar BBR en dat is met alle respect toch een ander niveau...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Geen idee of het slaat op de combinatie maar Eric Prydz & Deadmau5 brengen hun enige show in Europa naar Creamfields in 2017.. Dus geen idee of 't slaat op de combinatie van de twee die dit als enige show doen in 2017 of ook apart..
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.497
2.001
Evanescence op graspoo, morgen geven zij ook om 16h meer namen, niks voor Werchter dan?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Laten we hopen dat die, in enig welke vorm, inderdaad maar één show geven in Europa, is ook weer iets waar ons geen zorgen meer over moeten maken dan :)
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Als dit de line up van graspop is tot nu toe, dan zjn de kansen voor slayer en rancid op werchter weer gestegen!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.088
Hopelijk betekent dat niet dat we morgen geen naam krijgen voor Rock Werchter. Anders is het gedaan voor dit jaar...

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Hopelijk betekent dat niet dat we morgen geen naam krijgen voor Rock Werchter. Anders is het gedaan voor dit jaar…

Ik vrees ervoor... ik denk dat Graspop morgen alle aandacht gaat mogen opeisen omdat die qua ticketverkoop nog het een en ander goed te maken hebben.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ziet er inderdaad naar uit dat het morgen de Graspop dag wordt ... hoewel, een aankondiging van bv. The Killers op Werchter zou best wel leuk zijn :)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Hopelijk betekent dat niet dat we morgen geen naam krijgen voor Rock Werchter. Anders is het gedaan voor dit jaar…

Ach heel misschien volgende week. Maar hou er maar geen rekening mee. Vorig jaar deden ze in December ook niet veel meer ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken