Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dus Arcade Fire de dagheadliner met Kings Of Leon daarvoor als opwarmer. Mij best!

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Lineup van Sonar is deels bekend:

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 332.890625px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="803554115003371520" title="Twitter-tweet"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Dus maken kans voor RW voor ergens laat in de KluB C:
Justice
Moderat
Nicolas Jaar
De La Soul mag van mij ook wel doorkomen
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
De huisband staat er weer. Maar wat ben ik er blij mee. Had het niet verwacht. RW is wel zeer sterk bezig man.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Co-headlinerconstructie natuurlijk. En verwacht natuurlijk. Ik ben blij met Kings of Leon, zeer strakke liveband. Zeggen niet veel of niets tegen het publiek is dan de veelgehoorde kritiek, maar dat maakt mij niet uit, live echt geweldige muzikanten. Hopelijk spelen ze wel genoeg van het oudere werk (genre On Call, Fans, Four Kicks, Molly's Chambers, Taper Jean Girl, Charmer...).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
mattman wrote:
Dus Arcade Fire de dagheadliner met Kings Of Leon daarvoor als opwarmer. Mij best!


Eindelijk gaat iedereen hier beseffen dat AF toch de headliner is
1f609.svg

Ik zou het nog steeds coheadliner noemen. De volgorde KOL - AF lijkt gewoon iets logischer om een bepaalde reden. Als er nu nog een sterke danceact achter komt + mooie namen in The Barn, denk ik wel dat de donderdag kan uitverkopen!
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
88
52
Als Green Day niet naar Werchter komt vraag ik me af waarom die dan optreden in Vorst Nationaal ipv het Sportpaleis... Of zouden die naar Pukkelpop komen? Lijkt me straf moesten ze in augustus terugkomen als ze juni/begin juli al in Europa zijn geweest.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
mattman wrote:
Dus Arcade Fire de dagheadliner met Kings Of Leon daarvoor als opwarmer. Mij best!


Eindelijk gaat iedereen hier beseffen dat AF toch de headliner is
1f609.svg

Ik verwacht het nog steeds andersom.
Persoonlijk ben ik wel meer fan van Arcade Fire dan Kings Of Leon.

Maar KOL was in 2009 al headliner.
Arcade Fire was in 2010 nog maar subheadliner.

Dus technisch gezien verwacht je toch Arcade Fire voor Kings Of Leon... niet?

Een Mumford And Sons zet je toch ook niet na een Metallica.
Net als je Blur niet voor Kings Of Leon zet
of The Cure voor Arctic Monkeys.
*Editors na Red Hot Chili Peppers was omdat Peppers zelf vroegen optijd gedaan te hebben

Of denk ik hier verkeerd?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ik denk dat het allebei kan en vind de volgorde eigenlijk niet eens zo heel boeiend. Wel kan ik me van KoL een flinke visuele show herinneren die Arcade Fire iets minder (nodig) heeft. We gaan het zien.
 

benksy

Nieuw lid
14 nov 2016
4
0
Franz Ferdinand kondigde zonet hun eerste optredens in 2017 aan… Zou ook een mooie sub zijn.

Franz Ferdinand – Arcade Fire – Metallica ??
of
Franz Ferdinand – The Killers – Foo Fighters ??

ik droom maar wat aan hoor..
1f600.svg


hoe weten jullie allemaal zo zeker dat The Killers niet zullen toeren?

Wat is je bron? Ik kan hier namelijk niets over vinden
 

Davidprimer

Playlistbediener
10 nov 2016
22
0
Arcade Fire is headliner, Kings of Leon is sub.

Voor de zaterdag kan je op Rock Werchter site bvb. ook al de volgorde Linkin Park - SOAD - Blink-182 zien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Arne wrote:
mattman wrote:
Dus Arcade Fire de dagheadliner met Kings Of Leon daarvoor als opwarmer. Mij best!


Eindelijk gaat iedereen hier beseffen dat AF toch de headliner is
1f609.svg



Ik verwacht het nog steeds andersom.
Persoonlijk ben ik wel meer fan van Arcade Fire dan Kings Of Leon.

Maar KOL was in 2009 al headliner.
Arcade Fire was in 2010 nog maar subheadliner.

Dus technisch gezien verwacht je toch Arcade Fire voor Kings Of Leon… niet?

Een Mumford And Sons zet je toch ook niet na een Metallica.
Net als je Blur niet voor Kings Of Leon zet
of The Cure voor Arctic Monkeys.
*Editors na Red Hot Chili Peppers was omdat Peppers zelf vroegen optijd gedaan te hebben

Of denk ik hier verkeerd?

Twee situaties die imo niet te vergelijken vallen. Kings Of Leon is nooit echt een ijzersterke headliner geweest, niet op de manier dat Metallica of The Cure dat zijn. KoL heeft altijd een vrij instabiele headlinerstatus gehad die uiteindelijk vooral op twee hits steunen. Twee singles die ondertussen al 7 jaar oud zijn en nooit door echt grote successen opgevolgd werd, met als het logische gevolg dat de headlinerstatus van KoL begint te wankelen (zie de lagere coheadlinerposities bij recente passages). Arcade Fire is daarentegen een van de hotste bands van het moment, dus het zou best logisch zijn als zij het voordeel krijgen bij de toewijzing van posities.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Arcade Fire is headliner, Kings of Leon is sub.

Voor de zaterdag kan je op Rock Werchter site bvb. ook al de volgorde Linkin Park – SOAD – Blink-182 zien.

Grappig hoe mensen élk jaar deze fout maken...

Ze staan gewoon altijd op alfabetische volgorde maar niet in het geheel...
De 2 grootste staan op alfabetische volgorde (die krijgen ook een groter vakje) en de rest staat apart alfabetisch (want dat zijn kleinere namen die een kleiner vakje hebben).

Anders zou bijvoorbeeld Anouk bovenaan staan en Radiohead helemaal onderaan.

logisch toch?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Rockafeller wrote:
Franz Ferdinand kondigde zonet hun eerste optredens in 2017 aan… Zou ook een mooie sub zijn.

Franz Ferdinand – Arcade Fire – Metallica ??
of
Franz Ferdinand – The Killers – Foo Fighters ??

ik droom maar wat aan hoor..
1f600.svg


hoe weten jullie allemaal zo zeker dat The Killers niet zullen toeren?


Wat is je bron? Ik kan hier namelijk niets over vinden
Wordt overigens gebracht als een comeback optreden (in augustus), dus zal eerder PKP/LL worden.

http://www.nme.com/news/music/franz-ferdinand-announce-huge-uk-comeback-show-belladrum-tartan-heart-festival-tickets-1878192
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Arne wrote:
mattman wrote:
Dus Arcade Fire de dagheadliner met Kings Of Leon daarvoor als opwarmer. Mij best!


Eindelijk gaat iedereen hier beseffen dat AF toch de headliner is
1f609.svg



Ik verwacht het nog steeds andersom.
Persoonlijk ben ik wel meer fan van Arcade Fire dan Kings Of Leon.

Maar KOL was in 2009 al headliner.
Arcade Fire was in 2010 nog maar subheadliner.

Dus technisch gezien verwacht je toch Arcade Fire voor Kings Of Leon… niet?

Een Mumford And Sons zet je toch ook niet na een Metallica.
Net als je Blur niet voor Kings Of Leon zet
of The Cure voor Arctic Monkeys.
*Editors na Red Hot Chili Peppers was omdat Peppers zelf vroegen optijd gedaan te hebben

Of denk ik hier verkeerd?


Twee situaties die imo niet te vergelijken vallen. Kings Of Leon is nooit echt een ijzersterke headliner geweest, niet op de manier dat Metallica of The Cure dat zijn. KoL heeft altijd een vrij instabiele headlinerstatus gehad die uiteindelijk vooral op twee hits steunen. Twee singles die ondertussen al 7 jaar oud zijn en nooit door echt grote successen opgevolgd werd, met als het logische gevolg dat de headlinerstatus van KoL begint te wankelen (zie de lagere coheadlinerposities bij recente passages). Arcade Fire is daarentegen een van de hotste bands van het moment, dus het zou best logisch zijn als zij het voordeel krijgen bij de toewijzing van posities.

Ook niet helemaal waar. Even wat vergelijkingen:

Wat Youtube betreft zijn dit de plays (ik doe dit even alleen voor Youtube maar snelle research toont hetzelfde resultaat op andere streamingdiensten).
(Use Somebody en Sex On Fire tellen we zelfs even niet mee):

KOL:
- Pyro (30.000.000)
- Radioactive (29.000.000)
- Back Down SOuth (22.000.000)
- Closer (18.000.000)
- On Call (17.000.000)
- Beautiful War (13.000.000)

Arcade Fire:
- Reflektor (20.000.000)
- The Suburbs (18.00.000)
- Wake Up (14.000.000)

De grootste (youtube)hit van Arcade Fire staat qua views gelijk aan de 5 a 6e van Kings Of Leon...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Kings Of Leon will be headlining British Summer Time Hyde Park in London on Thursday 6th July with special guests PIXIES and Nathaniel Rateliff & the Night Sweats.


Wellicht neemt KOL Pixies en Nathaniel Rateliff ook mee naar RW?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Aankondiging op een dinsdag… Zal Guns N’ Roses zijn tour dan misschien vrijdag aankondigen?

KOL hebben zichzelf bevestigd via hun website en daar is de organisatie van Werchter meteen op ingesprongen door een persbericht naar buiten te brengen. Dit stond dus nog helemaal niet op de planning om naar buiten te brengen denk ik.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken