Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Op de fora van Bonnaroo zijn de vaakgenoemde namen: RHCP, U2, The Weeknd, Major Lazer, Kings Of Leon ..
RHCP hebben we vorig jaar al gehad
U2 waren al kind of ruled out
The Weeknd tot 9 juni in de VS maar kan dus perfect nog overkomen voor een EU festival zomer
ML staat op Main Square
Kings Of Leon dan toch in de VS blijven? Of zouden ze nog terugkomen zoals F+ATM deed
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
ik denk dat we greenday moeten verwachten voor op de donderdag, denk inderdaad niet dat ze in augustus dan ook nog in europa zijn.
Dus zal wel iets worden denk/hoop ik:

Blink 182/Bastille/greenday/major laser
arcade fire/ radiohead
system of a down/ linkin park of kings of leon/ Netsky
Kasabian/Foo fighters



 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
ik denk dat we greenday moeten verwachten voor op de donderdag, denk inderdaad niet dat ze in augustus dan ook nog in europa zijn.
Dus zal wel iets worden denk/hoop ik:

...Bastille/greenday/major laser
....

Als dat de donderdagavond wordt, dan wordt het vroeg naar de camping voor mij. Of hopen dat in the Barn / Klub C nog wel iets leuks voorbij komt.
 

FMennen

Playlistbediener
22 nov 2014
41
1
Blink-182 begint op 3 juli met een tour door UK. Kan dus nog net, heb ze zelf nog nooit gezien dus ik hoop er op
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Blink 182 vind k een pak minder in de huidge bezetting, zullen ook geen hoge plaats op werchter krijgen nu denk ik.
Green Day op Werchter, zal wel als headliner zijn. Qua naam en geschiedenis toch wat groter dan KOL. Smaken verschillen, maar zullen zeker wel een pak fans meebrengen. Dat ze "maar" in Vorst speelden, maakt dan helemaal niet uit. Op een festival zeker wel een sfeerbrenger.

Zelf hoop ik nog op Pearl Jam, al lijkt die kans met het gerucht over de Foo Fighters weer kleiner..of stel je voor... Pearl Jam én de Foo Fighters... zou een zalige dag zijn.

Ik gok dat ze nog met een verrassende headliner gaan komen.

Iemand al gedacht aan Aerosmith? Afscheidstour bezig , in het verleden al op graspop geweest. Maar zie ik nog wel op werchter of classic
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Aerosmith op Werchter zal niet gebeuren.

Metallica heeft op Facebook net gedeeld dat ze op 14 november in Berlijn staan. Dat gaan ze niet doen als ze deze zomer in Europa zouden spelen.
Edit: Zie net dat het om dit jaar gaat... en niet 2017 :) Nvm dus.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Ik begrijp absoluut niet waarom er zoveel mensen denken dat Linkin Park eerder Graspopmateriaal is. Is er ooit al zo'n pop-rock-metal band langs geweest bij Graspop? (begrijp me niet verkeerd, ik ben een fan van LP). En er wordt gezegd dat Limp Bizkit ook al meermaals op Graspop heeft gestaan, maar vindt Limp Bizkit echt wel heel wat anders als Linkin Park, een stuk harder en een stuk meer 'metal'. Terwijl Linkin Park met grote hits als In The End, What I've Done, Burn It Down, Numb,... moeilijk metal kan genoemd worden.
Om even te vergelijken: Pukkelpop 2015: Limp Bizkit: overal moshpits, Linkin park: Moshpits? ik heb ze niet gezien
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Qua headliners zie ik nog een het volgende:
Do: Greenday - Dance -act ( Netsky)
Vrij: Arcade Fire - Radiohead
Zat: System of a Down - Linkin Park
Zon: Foo Fighters

Het is misschien allemaal wat te mooi om waar te zijn, maar het zou wel kunnen.
Er is ook nog Kings of Leon, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed met die band, ben er niet de grootste fan van en zie ze ook geen dag headlinen eigenlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Ik begrijp absoluut niet waarom er zoveel mensen denken dat Linkin Park eerder Graspopmateriaal is. Is er ooit al zo’n pop-rock-metal band langs geweest bij Graspop? (begrijp me niet verkeerd, ik ben een fan van LP). En er wordt gezegd dat Limp Bizkit ook al meermaals op Graspop heeft gestaan, maar vindt Limp Bizkit echt wel heel wat anders als Linkin Park, een stuk harder en een stuk meer ‘metal’. Terwijl Linkin Park met grote hits als In The End, What I’ve Done, Burn It Down, Numb,… moeilijk metal kan genoemd worden.
Om even te vergelijken: Pukkelpop 2015: Limp Bizkit: overal moshpits, Linkin park: Moshpits? ik heb ze niet gezien

Op Werchter waren er bij Linkin Park in ieder geval meerdere moshpits. Sowieso waar wij stonden, maar op het scherm ook vooraan gezien. De hits die je noemt zijn imo ook zeker wel (nu) metal te noemen. Begonnen als nu Metal band hebben ze zich natuurlijk ontwikkeld naar meer elektronische rock, alternatieve rock en hip hop invloeden.
Maar dat het meer metal voor Werchter dan voor Graspop is, ben ik wel met je eens.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Qua headliners zie ik nog een het volgende:
Do: Greenday – Dance -act ( Netsky)
Vrij: Arcade Fire – Radiohead
Zat: System of a Down – Linkin Park
Zon: Foo Fighters

Het is misschien allemaal wat te mooi om waar te zijn, maar het zou wel kunnen.
Er is ook nog Kings of Leon, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed met die band, ben er niet de grootste fan van en zie ze ook geen dag headlinen eigenlijk.

Met die ellendiglange show van Green Day, zie ik er toch wat minder snel een danceact na komen.
Arcade fire misschien eerder op een eigen dag?
Kol is headliner. Ben geen fan van ze, maar zo gaat RW ze wel neerzetten. Evt met een danceafsluiter erna, of als coheadliner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Spreekt die show in Berlijn ook niet meteen het bericht tegen dat Denemarken het enige land was waar Metallica tot en met de zomer zou spelen in Europa?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Spreekt die show in Berlijn ook niet meteen het bericht tegen dat Denemarken het enige land was waar Metallica tot en met de zomer zou spelen in Europa?
Was ik ook net aan het denken. Tussen november 2016 en september 2017 zit natuurlijk veel tijd, maar dat kan je dubbel opvatten. Het zou eigenlijk zomaar kunnen dat ze wat tijd vrijmaken om enkele shows te spelen in de zomer ... eigenlijk kan alles. En is zo'n act die wel op herhaling kan komen, maar met een nieuw album op zak gaat daar niemand moeilijk over doen.
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
Zelf hoop ik nog op Pearl Jam, al lijkt die kans met het gerucht over de Foo Fighters weer kleiner..of stel je voor… Pearl Jam én de Foo Fighters… zou een zalige dag zijn.
THIS. (would be the best line-up ever)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
En Metallica is zo'n band die zonder schroom alles doet voor het geld. Dus ook de ene week A en de andere week B zeggen.

Foo Fighters worden donderdag aangekondigd voor Mad Cool. Aan dat tempo zullen ze tegen de 18e ook wel voor RW aangekondigd zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ik zie Linkin Park nu niet meer komen, zeker nu er betere keuzes zijn (Foo Fighters, Green Day, Arcade Fire). Na Green Day kan je trouwens perfect nog een dance act plaatsen. Ook in 2013 stond Netsky na hen op de main.

Ik vind verder dat er vrij weinig potentiële Barn headliners zijn, in vergelijking met de kanshebbers van vorig jaar (Tame Impala, Beck, New Order, Jamie XX, PJ Harvey, Robert Plant).

Nick Cave valt weg, jammer genoeg. had daar perfect kunnen staan. Elbow zie ik ook zeker komen, maar dan wel weer eerder terug op de main. Hetzelfde met Bazart.

Bon Iver misschien, al is het nog de vraag of die touren op de festivals. Kan LCD Soundsystem in de Barn staan? Die komen met een album en de Barn is veel beter geschikt qua populariteit dan de main. Verder geef ik Pixies en Nine Inch Nails een kans (al zal het voor die laatste een beetje krap zijn in de Barn...).

Run The Jewels zie ik trouwens ook wel even winnenwippen, in de KlubC.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Bazart Barn-headliner? Ik wist niet dat die al zo populair waren.
Moderat, Lana del Rey (geen idee of ze gaat touren), Sigur Ros, Deadmau5 (denk dat hij een stuk minder populair is dan 4-5 jaar geleden) om maar iets te noemen.

Sigur Ros is wel een zeer goede shout. Komen begin volgend jaar met een album geloof ik. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik zie Major Lazer nog wel in de Barn staan tijdens Radiohead eigenlijk. Hebben alle mensen die Radiohead te moeilijk vinden meteen ook hun pleziertje. En ik zie ze een artiest als Pixies, NIN, Sigur Ros, Moderat of Bon Iver ook absoluut niet gelijk met Radiohead plaatsen.

Blink 182 kan je eveneens in bovenstaande zin invullen, als die per se hun headlinerspot willen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Deadmau5 is zeker nog groot genoeg en sloot in 2014 nog perfect een PKP dag af :) Verder dan eerder genoemde namen en daarbij dan The Weeknd of Frank Ocean nog, kom ik qua Barn headliners ook niet verder.. Al heb je er uiteindelijk ook maar 4 nodig hé :wink: Oscar & The Wolf kan ook gewoon een optie zijn voor tijdens RH al zie ik die niet afkomen hm
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
Bazart Barn-headliner? Ik wist niet dat die al zo populair waren.
Vorig jaar stond de Klub C om half 2 's middags stampvol, een paar weken geleden verkochten ze de Lotto Arena uit op een dag en ze blijven maar populairder worden... die vullen The Barn op 1,2,3
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken