Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Volgens mij waren een hoop tech-nerds er al over uit dat deze site een fake is... Helaas.

Tot de robots hoogstpersoonlijk nieuws de wereld in brengen, kun je er maar beter vanuit gaan dat ze niet touren!

https://www.reddit.com/r/DaftPunk/comments/54sjz0/?st=itx2523j&sh=46e3abb8
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Good news ! Prophets of Rage at Nova Rock festival (ten days before RW) !
Zouden die subben of derde plaats, kan eventueel wel bij Pearl Jam / Green Day dag staan of is er meer kans dat zo'n act op GMM staat?

Ga je gang, graag, altijd leuk!
Zal er is werk van maken als ik tijd heb, al zijn m'n photoshop skills niet zoals die van dat andere forum haha (coachella.com/forum was dat gewoon..)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.178
4.322
http://www.nu.nl/muziek/4331762/daft-punk-hint-tournee-in-2017-met-website.html

Dan toch?

Kan dit als afsluitende dance-act of is dit dan sowieso de volwaardige headliner?

Misschien in combinatie met een ‘mindere’ headliner (‘minder’ in de zin van diegene van de vier headliners die het minste volk op de been zou brengen), bv. Kings of Leon.

What's in a name? Dance afsluiter of co headliner, maakt toch niet echt uit? Als Daft Punk komt, sluiten ze af. En gezien het tijdstip zal daarvoor altijd een grotere co headliner moeten staan. Beetje zoals RHCP en Editors.

Wishlist ingevuld! Tool, NIN, Qotsa. Daar komt wellicht niets van in huis, maar een mens mag hopen
simple-smile.png


Mmmm, Tool had ik ook in kunnen vullen.

Mijn wishlist: De Staat, Flogging Molly en Airbourne.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Wishlist: Radiohead, ZHU en Sigur Ros.. Zag op die post btw een reactie met de uitdrukkelijke vraag om geen Kings Of Leon te programmeren haha, geweldig toch..

What’s in a name? Dance afsluiter of co headliner, maakt toch niet echt uit? Als Daft Punk komt, sluiten ze af. En gezien het tijdstip zal daarvoor altijd een grotere co headliner moeten staan. Beetje zoals RHCP en Editors.
The xx er net voor zou echt geweldig zijn, maar ondanks al die theorieën etc zijn zij wel diegene die nog steeds alles beslissen en dan mag er een '97-'07-'17 theorie zijn, is nog altijd geen bevestiging.. Ik geef 't eigenlijk niet zoveel kans al zag ik al verschillende keren passeren dat Glasto echt z'n best doet om ze binnen te halen, dus who knows..
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
My wishlist is 1) Pearl Jam 2) Frank Turner & the Sleeping Souls 3) Airbourne ! Good job @Paddy , now we get a chance for Airbourne :p (I'd love De Staat and Flogging Molly as well (and Gogol Bordello)



Mijn wishlist: De Staat, Flogging Molly en Airbourne.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Wishlist verstuurd.

1. Meg Myers
2. Frank Turner
3. Mark Knopfler

Zal niet teveel achter het Daydreaming zoeken, al zal Radiohead er waarschijnlijk wel staan.
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
Wishlist verstuurd.

1. Meg Myers
2. Frank Turner
3. Mark Knopfler

Zal niet teveel achter het Daydreaming zoeken, al zal Radiohead er waarschijnlijk wel staan.

Good job as well @Brian now we also get a chance for Frank Turner :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Btw, ik zie ook Rancid bij Novarock staan. Zou ook een leuke zijn voor op Werchter. Ze stonden vorig jaar op groezrock dus zou nu zomaar kunnen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ik begin die Daft Punk onzin wat irritant te vinden. Zon website kan iedereen maken. Waarom zou je in godsnaam geloven dat dat echt is?

Wat mijn wishlist betreft:
Radiohead
Frank Ocean
Depeche Mode

?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Ach, het schijnt dat er dit keer best wat moeite in is gestoken. Met broncodes die een leek niet kan achterhalen, maar die verwijzen naar locaties van steden en subpagina die aftelt naar een datum van bekendmaking.

Blijft ogenschijnlijk het werk van een overijverige, maar technisch goed onderlegde fan met teveel tijd te doden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ik heb er niet te lang eigenlijk over nagedacht. Gewoon snel 3 van alles wat naampjes ingevuld.

1. The avalanches
2. Duran duran
3. Avenged sevenfold
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Btw, ik zie ook Rancid bij Novarock staan. Zou ook een leuke zijn voor op Werchter. Ze stonden vorig jaar op groezrock dus zou nu zomaar kunnen.

Rancid op Werchter zou ronduit belachelijk zijn.
Hoeveel gemiddelde Werchter fans (lees als onder de 30) kent Rancid nog buiten als ze punkrockers zijn?
Reken daar nog eens bij dat zowat alle Belgische punkrockers wel jaarlijks op Groezrock zitten, dus nog maar net gezien + dat die Werchter haten wegens al het commerciële radio-materiaal er staat.

Rancid super cool! Maar op Werchter zou belachelijk zijn!


Mijn top 3:
The Strokes, Gorillaz, Cloud Nothings (al is die laatste te klein voor Werchter en wens ik ze ook niet toe op een festival als Werchter te staan) zou zo een beetje een geval Parquet Courts op Pinkpop zijn. Geen idee waarom ik ze dan heb ingevuld eigenlijk
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
System of a Down at Download Paris, Aerosmith, Linkin Park and Prophets of Rage at Hellfest, Rolling Stones at Rock In Vienna, Green Day at Nova Rock, Guns'N'Roses, Radiohead, Kings of Leon and almost Pearl Jam coming to Europe, Daft Punk and Depeche Mode rumoured to tour... Where are we going now ??? Too many huge bands touring in 2017 in Europe seriously... There are different great choices for every major festival... And yet some bands which have not announced anything could appear in european festivals too (Arcade Fire, Red Hot Chili Peppers, U2...). Summer 2017 is going to be EPIC. I hope Rock Werchter will do the best choices to get the most perfect line-up !
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
System of a Down at Download Paris, Aerosmith, Linkin Park and Prophets of Rage at Hellfest, Rolling Stones at Rock In Vienna, Green Day at Nova Rock, Guns’N’Roses, Radiohead, Kings of Leon and almost Pearl Jam coming to Europe, Daft Punk and Depeche Mode rumoured to tour… Where are we going now ??? Too many huge bands touring in 2017 in Europe seriously… There are different great choices for every major festival… And yet some bands which have not announced anything could appear in european festivals too (Arcade Fire, Red Hot Chili Peppers, U2…). Summer 2017 is going to be EPIC. I hope Rock Werchter will do the best choices to get the most perfect line-up !
There are a lot of great artists on tour in 2017, yes. But as a festival organiser you're still depending on the artists' choices. Plus several of these 'huge bands' can probably carry their own stadium show or their own day at the Werchter (or any other) park. Personally, of all the ones you've named, I expect only Linkin Park, Green Day, Radiohead, Kings of Leon, Pearl Jam and Arcade Fire are available and fitting for RW. And I don't see them booking all of these. As in previous years with lots of headliner material on tour, you'd better not get your hopes up or you will be disappointed for sure.
 

Tremousse

Campingartiest
26 okt 2015
51
0
Tremousse wrote:
System of a Down at Download Paris, Aerosmith, Linkin Park and Prophets of Rage at Hellfest, Rolling Stones at Rock In Vienna, Green Day at Nova Rock, Guns’N’Roses, Radiohead, Kings of Leon and almost Pearl Jam coming to Europe, Daft Punk and Depeche Mode rumoured to tour… Where are we going now ??? Too many huge bands touring in 2017 in Europe seriously… There are different great choices for every major festival… And yet some bands which have not announced anything could appear in european festivals too (Arcade Fire, Red Hot Chili Peppers, U2…). Summer 2017 is going to be EPIC. I hope Rock Werchter will do the best choices to get the most perfect line-up !


There are a lot of great artists on tour in 2017, yes. But as a festival organiser you’re still depending on the artists’ choices. Plus several of these ‘huge bands’ can probably carry their own stadium show or their own day at the Werchter (or any other) park. Personally, of all the ones you’ve named, I expect only Linkin Park, Green Day, Radiohead, Kings of Leon, Pearl Jam and Arcade Fire are available and fitting for RW. And I don’t see them booking all of these. As in previous years with lots of headliner material on tour, you’d better not get your hopes up or you will be disappointed for sure.
My only hope is Pearl Jam, the rest is bonus ;) I stay down-to-earth, but I'm not insensitive to all these great news :)
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Mijn wishlist:
1. Manic Street Preachers
2. Gogol Bordello
3. Prophets of Rage

Verwachting: Ik ben bang dat Green Day - Radiohead - KOL - PJ klopt. In dat geval enorm blij met Radiohead, maar andere bands heb ik de afgelopen jaren al vaker op RW gezien en dan heb ik liever iets exclusievers zoals Rolling Stones / U2 / Daft Punk. Met één van die drie zou ik al heel blij zijn als vervanger van KOL / Green Day. Netsky wel zeker als afsluiter main stage op een dag. Verder hoop ik op De Staat / SBCR / Woven Hand / Wilco / Ben Folds. We gaan het weer meemaken...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Na de overkill van vorige jaren verwacht ik KOL eigenlijk niet meteen hoor dit jaar ... Dan zou ik ze echt wel als grotere kanshebber voor Pukkelpop zien. Gezien de laatste edities, wordt toch duidelijk dat Pukkelpop toch wel nood heeft aan een sterke headliner en KOL past voor hen wel in dat plaatje denk ik.

Maar goed, we hebben het over Werchter, en als Green Day en Pearl Jam weer topgeruchten zijn, kan KOL dat net zo goed ook zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken