Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Bazart lijkt met het succes van Echo een zekerheid te worden.

Welke spot?

Een vroege avond Main (rond 17u?), of eerder een late spot in Barn/KluB C?

Mainstage. Stonden dit jaar in Klub C en die was veels te klein. Staan gewoon op Mainstage zodat iedereen mee kan genieten en er geen gezeik komt dat ze op een te klein podium staan.

Die wishlist, is die eigenlijk van groot belang voor de organisatie? Kan me voorstellen dat een aantal grote namen reeds vastliggen

Ik dacht, laat me eens een lijstje posten, zien hoe ver ik er naast zit:

Bastille
Bazart
Ben Harper & The Innocent Criminals
Coely
Compact Disk Dummies
Green Day
Kings of Leon
Lukas Graham
Milo Meskens
Muse
Oscar & The Wolf
Pixies
Placebo
Radiohead
Tame Impala
The Cure
The Strumbellas
Tourist Lemc
Twenty One Pilots
Warhauw
White Lies

Vraag me af waarom Oscar & The Wolf zo vaak in die voorspel lijstjes staan? Hebben toch uitdrukkelijk gezegd geen festivals te gaan doen en doen (dacht ik) 1x de AB en 1x Sportpaleis aan, met de intentie op te treden voor de loyal fans, dus snap dat zo niet echt.. Iets wat je met die lijstjes meet moet rekening houden is dat Les Ardentes en Dour ook een aantal artiesten inpikken en dat velen volgens mij de line up van vorig jaar nog niet zo goed hebben bekeken waar acts van vorig jaar gewoon terugkomen haha :p ochja

Absolutely in the need of Pearl Jam after the failure at glasto tickets this morning (and last thursday).

Twee discussiepuntjes. :-)

Depeche Mode zou alvast geen festivals doen, maar zalen. Zo staan ze op 12 mei in het Sportpaleis met hun Global Spirit tour. Volgens een leak althans.

Vanuit het Radiohead kamp dan weer een extra teken dat ze er wél zouden staan: Ed O' Brien heeft net (naast een solo album) aangekondigd dat er al data vastliggen en tussen de regel door kon je al opmaken dat ze Glastonbury gaan headlinen. Glaso valt doorgaans een week voor RW.

On playing Glastonbury 2017
“I would love to. I gone to Glastonbury every year. It’s my carnival. To be asked to play at Glastonbury again would be magic. I also think that Glastonbury for us is kind of like our spiritual home. It is the mother of all festivals. We are very lucky that we play festivals all over the world and there are so many great ones, but there is nothing like that one.

Zoiets zeg je niet als je er niet speelt. Dan zeg je namelijk gewoon 'not next year'.

Twee discussiepuntjes.
simple-smile.png

Depeche Mode zou alvast geen festivals doen, maar zalen. Zo staan ze op 12 mei in het Sportpaleis met hun Global Spirit tour. Volgens een leak althans.

Vanuit het Radiohead kamp dan weer een extra teken dat ze er wél zouden staan: Ed O’ Brien heeft net (naast een solo album) aangekondigd dat er al data vastliggen en tussen de regel door kon je al opmaken dat ze Glastonbury gaan headlinen. Glaso valt doorgaans een week voor RW.

“I would love to. I gone to Glastonbury every year. It’s my carnival. To be asked to play at Glastonbury again would be magic. I also think that Glastonbury for us is kind of like our spiritual home. It is the mother of all festivals. We are very lucky that we play festivals all over the world and there are so many great ones, but there is nothing like that one.

Zoiets zeg je niet als je er niet speelt. Dan zeg je namelijk gewoon ‘not next year’.

Dacht 9mei in Sportpaleis. Soit, 9 of 12 maakt ni uit hé :-)
ding is dat het gene werchter zal zijn...

Kunnen we ook Depeche Mode schrappen voor deze zomer, had nochtans gedacht dat ze op TW Classic/Boutique zouden staan met een leuk programma.. Nu nog wachten op de Stones voor meer nieuws.. Hiernaast denk ik ook nog aan The Killers als headliner om toch echt niemand te vergeten al weet ik daar verder eigenlijk niks over hm

In de treath van Glasto op EFestivals blijf ik The War On Drugs, Paolo Nuttini, Lorde en natuurlijk Ed Sheeran terug vinden.. Kansen op Werchter?

Twee discussiepuntjes.
simple-smile.png

Vanuit het Radiohead kamp dan weer een extra teken dat ze er wél zouden staan: Ed O’ Brien heeft net (naast een solo album) aangekondigd dat er al data vastliggen en tussen de regel door kon je al opmaken dat ze Glastonbury gaan headlinen. Glaso valt doorgaans een week voor RW.

Zoiets zeg je niet als je er niet speelt. Dan zeg je namelijk gewoon ‘not next year’.

Toevallig een linkje naar die datums van Depeche Mode?
Ze doen volgens mij bijna nooit festivals meer dus erg verrassend is het ook niet..

Depeche Mode "Global Spirit Tour" 2017

12.05.2017 - Antwerp (Belgium) -Sportpalais
24.05.2017 - London (England) - O2 Arena
27.05.2017 - Leipzig (Germany) - Red Bull Arena
29.05.2017 - Lille (France) - Stade Pierre Mauroy
29.06.2017 - Milan (Italy) - San Siro
06.07.2017 - Lisboa (Portugal)
15.07.2017 - Moscow (Russia)
21.07.2017 - Warsaw (Poland) - PGE Narodowy/National Stadium

+ 9 data in Duitsland.

Let wel: een gerucht he ?

Depeche Mode niet op Werchter is ook niet zo verrassend, die zijn qua kost gelijk aan een headliner denk ik, maar kunnen geen dag dragen. Ik hoop nochtans dat ze wel op Werchter staan, met enkele leuke acts erbij zou ik sowieso gaan.

Iets anders: Robbie Williams heeft aangegeven zeker naar België te komen in een interview. Geen concrete datum, noch plaats, maar dan zou ik wel voor een Werchter Boutique durven gaan. Zolang hij niet op Werchter staat, is 't mij goed...

Vond de Robbie nochtans DE verrassing in '99
Omring diee met enkele leuke supports en je hebt een goed verkopende Boutique (denk ik)

Depeche Mode niet op Werchter is ook niet zo verrassend, die zijn qua kost gelijk aan een headliner denk ik, maar kunnen geen dag dragen. Ik hoop nochtans dat ze wel op Werchter staan, met enkele leuke acts erbij zou ik sowieso gaan.

Iets anders: Robbie Williams heeft aangegeven zeker naar België te komen in een interview. Geen concrete datum, noch plaats, maar dan zou ik wel voor een Werchter Boutique durven gaan. Zolang hij niet op Werchter staat, is ’t mij goed…

laatste gerucht op forums is dat hij binnen 2 weken met tourdata komt...

System Of A Down in Europa tijdens Werchter (al zullen die wel naar Graspop gaan).

Of een dagje Boutique zoals Metallica x-aantal jaar geleden, of kunnen die geen wei vullen? (ik denk dan samen met bv. Volbeat of Airbourne ofzo)

Staan wel op mainsquare 2 juli en aangezien ze altijd veel met Werchter gemeen hebben geef ik ze toch een klein kansje ☺️

SOAD op Main Square maakt hen meteen een aannemelijke naam voor Werchter ... maar Graspop kan er natuurlijk ook tussen komen. Het hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar je kan je wel de vraag stellen waarom ze Werchter niet zouden aankondigen, mochten ze Werchter al doen (vorig jaar was het met RHCP ook zo, dus het kan natuurlijk wel).

Users who are viewing this thread