Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Prophets of Rage gaan overigens echt geen hoge plek krijgen, zelfs geen sub ofzo. Audioslave of Them Crooked Vultures hebben hier ook nooit zo’n plek gekregen, en die bands waren geeneens een veredelde coverband.

Waarom stonden die dan als bijna sub vertoond op die aankondigingen van Nova Rock? Of is dat gewoon om een onderscheid te maken tussen headliner, dagprogramma en dat wat er tussen zit? Denk dat die zowat een plaatsje zullen krijgen zoals The Last Shadow Puppets dit jaar, ookal doen die niet echt covers.. Toch is het een groep die bestaat uit leden van 2 andere, dus net onder sub?

Duitstalige hardrockfestivals zijn nu ook niet de beste leidraad voor posities in andere landen. Dit jaar was Korn headliner op Nova Rock en Billy Talent sub op Rock Am Ring, zegt eigenlijk al genoeg.

Ik zou ze als 17u op Main Stage inschatten, maar het zou me niet verbazen als ze gaan subben op Graspop.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Fonske122 wrote:
Ik vraag me eigenlijk af hoe groot System Of A Down hier geschat word??
Ikzelf ben er fan van, heb ze gezien in Vorst vorig jaar en was zeker een vette show. Maar hoe hard is Soad gekend bij het grote publiek?
Als Ze al naar werchter komen, (waar het wel op lijkt na de bevestiging van Main Square) worden ze dan Headliner of Co-Headliner?


Ik zie ze met de beste wil van de wereld niet headlinen. Subben wel.

Ik zie ze gewoon headlinen hoor. Misschien met een co headliner of stevige dance afsluiter erachter. Bijvoorbeeld op de donderdag met Daft Punk als afsluiter (ik noem maar wat).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Prophets of Rage zullen ergens eind van de middag staan ofzo, echt niet hoger. System of a down zie ik nog wel komen in een co-headline constructie. Daar kun je genoeg combinaties mee maken. Ik kan zo snel naast Metallica, Rammstein, Iron maiden en SOAD geen andere nog tourende bands bedenken die zo'n hoge spot kunnen krijgen op Werchter (ACDC kan ook als die ooit nog gaan touren).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.667
1.189
Alle geruchten op elkaar voor een (onrealistisch) droom scenario:

Pearl Jam - System Of A Down - Prophets Of Rage
Depeche Mode - Radiohead - Arcade Fire
Gorillaz - The Strokes - Bon Iver
Daft Punk - Green Day - The National
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Ik ben bang dat Prophets of Rage en System of a Down op Graspop zullen staan. Ze moeten daar 2 mainstages vullen... Sinds dat systeem met twee mainstages wordt een metalgroep op Rock Werchter wel moeilijker dan vroeger. Zelfs rockbands als Faith No More (met een gelukje toch nog op Rock Werchter verschenen), Soundgarden, Alice in Chains... Dat vind ik wel jammer, vroeger had je nog eens een Mastodon, Slayer, Alice in Chains, Graveyard, Limp Bizkit, Airbourne, Volbeat, Iron Maiden... Dit is vanaf de twee mainstages op Graspop toch heel wat minder... spijtig.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Al wil ik benadrukken dat SOAD op Rock Werchter een fenomenale boeking zou zijn! Dit en bijvoorbeeld Radiohead, dat zijn toch acts die wat zeldzamer zijn dan de meeste headliners...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dit jaar was Korn headliner op Nova Rock en Billy Talent sub op Rock Am Ring, zegt eigenlijk al genoeg.
Maar... Wat zegt dit?
Ik zie het punt niet, KoRn is headliner en Billy Talent kan wel als sub?

Prophets of Rage (...) een veredelde coverband.
Huh? Wat... Veredelde coverband, ik geloof dat jij je huiswerk over Prophets of Rage iets beter moet doen, misschien beginnen bij de bandleden en de acts waar ze uit komen...
Dat is een sub, gegarandeerd!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Huh? Wat… Veredelde coverband, ik geloof dat jij je huiswerk over Prophets of Rage iets beter moet doen, misschien beginnen bij de bandleden en de acts waar ze uit komen…
Dat is een sub, gegarandeerd!

3 ex-leden van RATM (geen Zack) 2 van Public Enemy Chuck D en DJ Lord en B-Real van Cypress Hill. Dat waren grote bands in mijn jeugd, begin jaren 90.

3 bands die de laatste jaren niks meer hebben klaargespeeld en deze leden zijn nu "determined to confront this mountain of election year bullshit" . Sorry, zum kotsen vind ik dat.

Kom op Dennis dat is ook geen sub. 1 ep uitbrengen, beetje hypen en hopen dat er genoeg mensen achteraan lopen.

Als je kijkt naar deze setlist en je wilt POR geen coverband noemen??? http://www.setlist.fm/setlist/prophets-of-rage/2016/cynthia-woods-mitchell-pavilion-the-woodlands-tx-5bfd2390.html

Het is gewoon Walking On Cars maar dan met metal/rap en wat meer streetcred.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.661
Hier ben ik het echt wel eens met @bcmrmaybe, het is een rap/nu metal coverband, maar wel eentje die toffe muziek speelt en met een legendarische frontman in de vorm van Chuck D. Maar van hun eigen muziek moeten ze het toch niet echt hebben.

Zoiets als sub plaatsen op een groot festival als RW zou wel een beetje vreemd zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Dit jaar was Korn headliner op Nova Rock en Billy Talent sub op Rock Am Ring, zegt eigenlijk al genoeg.


Maar… Wat zegt dit?

Dat posities op de affiche sterk kunnen verschillen van regio tot regio, want de voorbeelden die ik aanhaalde kunnen in de Benelux enkel dromen van zo'n plaatsjes. En dat het dus nogal voorbarig is om op basis van 1 affiche af te leiden dat PoR overal zullen subben.



Kereltje wrote:
Prophets of Rage (…) een veredelde coverband.


Huh? Wat… Veredelde coverband, ik geloof dat jij je huiswerk over Prophets of Rage iets beter moet doen, misschien beginnen bij de bandleden en de acts waar ze uit komen…
Dat is een sub, gegarandeerd!

Ik heb mijn huiswerk uiteraard gedaan, of waarom denk je anders dat ik expliciet de vergelijking met Audioslave (3x RATM + 1x Soundgarden) maakte? Eigenlijk heeft bcmrmaybe dit al voor mij beantwoord: een band die op 20+ nummers slechts 1 eigen nummer speelt is niet meer dan een veredelde coverband die op de bekendheid van de vroegere bands teert. Audioslave en TCV hadden dan tenminste nog eigen albums uit die goed verkochten en/of redelijk wat airplay haalden op Stubru. En zelfs dat was niet voldoende om te subben.

Maar goed, ik blijf bij mijn eerdere gedachte: die gaan subben op GMM omdat ze op RW te laag zouden staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
3 ex-leden van RATM (geen Zack) 2 van Public Enemy Chuck D en DJ Lord en B-Real van Cypress Hill. Dat waren grote bands in mijn jeugd, begin jaren 90.
Natuurlijk heb ik die setlist bekeken heren...
Maar een combi-act die bestaat uit leden Rage Against the Machine, Public Enemy en Cypress Hill en vervolgens ook nummers live speelt van juist die bands, kan ik in geen enkele weg een cover-band noemen.
Dat zijn gewoon hun eigen nummers.

Hoe ik het zie, ik zie de mogelijkheid om het beste van Rage Against the Machine, Public Enemy en Cypress Hill in één keer op je podium te halen.
Dat is voor festivals win win situatie.
Noem het de status die de bands "hadden", maar ik kijk vooral naar het draagvlak dat deze acts op basis van deze nummers nog hebben.
Dit verdiend op affiches een hoge spot...
Maar goed, dat is mijn mening er over (alhoewel ik me kan voorstellen dat festivals dit ook op deze wijze zien, shit man, ze kunnen zelfs headlinen op WOO HAH!)

edit: overigens vind ik de vergelijking met Walking on Cars kant nog wal raken, misschien verward met andere band?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hoe ik het zie, ik zie de mogelijkheid om het beste van Rage Against the Machine, Public Enemy en Cypress Hill in één keer op je podium te halen.
Dat is voor festivals win win situatie.

Op een metal festival kan ik me dit voorstellen maar niet op RW. Leuke band voor op GMM of Wacken maar RW niet.

Oh ja ik bedoelde Walk off the Earth lol
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Kereltje wrote:
Prophets of Rage (…) een veredelde coverband.



Veredelde coverband ? Ja dat klopt.
Sub, headline of pas ergens om 16u maakt mij eigenlijk weinig uit... Ik weet, als ik die setllist bekijk, dat dit serieus ga pakken op RW of PP (en niet echt op GMM)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En zojuist post NOS Alive een poster met de datum van vandaag op Facebook. Je lijkt dus inderdaad gelijk te hebben

Nu alleen nog de namen erbij :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Live Nation Belgium deelt net ook de foto van Depeche Mode over de bekendmaking om 1 uur. Sowieso dus een optreden in België, de vraag rest nu alleen: waar?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Live Nation Belgium deelt net ook de foto van Depeche Mode over de bekendmaking om 1 uur. Sowieso dus een optreden in België, de vraag rest nu alleen: waar?

geen festival


(en ja.... kan dus wel in het zuiden van europa op festival... maar NL en BE geen festival)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vond ergens 12 mei in het Sportpaleis terug. Ben benieuwd ...

Edit: zag net dat Mattman dat eeuwen geleden al had gepost. Toch benieuwd :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
562
En zojuist post NOS Alive een poster met de datum van vandaag op Facebook. Je lijkt dus inderdaad gelijk te hebben

Nu alleen nog de namen erbij
simple-smile.png
Aan http://depechemode.com/ had je niet voldoende? ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik vond ergens 12 mei in het Sportpaleis terug. Ben benieuwd …

Edit: zag net dat Mattman dat eeuwen geleden al had gepost. Toch benieuwd :p

Ja, zometeen komen we er achter.... Ben benieuwd waarom dit überhaupt met een persconferentie moet... Beetje overdreven, niet??
Die 06.07.2017 – Lisboa (Portugal) is dan dus NOS Alive naar het schijnt, hé...

Depeche Mode “Global Spirit Tour” 2017

12.05.2017 – Antwerp (Belgium) -Sportpalais
24.05.2017 – London (England) – O2 Arena
27.05.2017 – Leipzig (Germany) – Red Bull Arena
29.05.2017 – Lille (France) – Stade Pierre Mauroy
29.06.2017 – Milan (Italy) – San Siro
06.07.2017 – Lisboa (Portugal)
15.07.2017 – Moscow (Russia)
21.07.2017 – Warsaw (Poland) – PGE Narodowy/National Stadium

+ 9 data in Duitsland.

Let wel: een gerucht he
1f609.png
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken