Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Nu ook SOAD op Novarock. Daarmee stijgt de kans toch wel dat ze op Rock Werchter (of GMM) staan. Met een degelijke sub/coheadliner moet dat toch zeker een haalbare kaart zijn.

Vooral de kans op Werchter denk ik dan.

Want het weekend van Graspop spelen ze al in Polen én Oostenrijk. Dan nog een dagje België is misschien wat te veel van het goede?

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Nu ook SOAD op Novarock. Daarmee stijgt de kans toch wel dat ze op Rock Werchter (of GMM) staan. Met een degelijke sub/coheadliner moet dat toch zeker een haalbare kaart zijn.

Als ze headliner zijn op RW, dan zal ik erg teleurgesteld zijn. Ik kende die band niet erg goed (op één nummer na) en na enkele luisterbeurten op Spotify moet ik toch zeggen dat hun muziek ongelofelijk kut klinkt. Is dit een soort parodieband a la Tenacious D ofzo?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
SOAD zou een hele mooie naam zijn, maar toch niet headliner waardig op RW?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
Qua tourdata volt SOAD minder goed voor GMM, maar met Mainsquare er bij wel heel gunstig voor Rock Werchter.
Anders gaan ze een zaal of stadion in.
 

MeukiJam

Randprogramma
13 dec 2013
162
0
SOAD + Green Day misschien? Green Day kan volgens mij op zichzelf geen dag meer uitverkopen/dragen, maar in combo met SOAD zou dit wel makkelijk kunnen.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
visdave34 wrote:
SOAD zou een hele mooie naam zijn, maar toch niet headliner waardig op RW?


Zal op Werchter ook nooit de headliner positie krijgen.
Maar wel een perfect Co/sub voor bv een metallica
Dat zou voor mij een perfecte dagafsluiting zijn. Ik vrees helaas dat dit niet gaat gebeuren, aangezien Metallica in die periode niet naar Europa komt.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
ChiquitaChaser wrote:
visdave34 wrote:
SOAD zou een hele mooie naam zijn, maar toch niet headliner waardig op RW?


Zal op Werchter ook nooit de headliner positie krijgen.
Maar wel een perfect Co/sub voor bv een metallica


Dat zou voor mij een perfecte dagafsluiting zijn. Ik vrees helaas dat dit niet gaat gebeuren, aangezien Metallica in die periode niet naar Europa komt.

Ik schrijf Metallica niet af....
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Ouwe Rockert wrote:
ChiquitaChaser wrote:
visdave34 wrote:
SOAD zou een hele mooie naam zijn, maar toch niet headliner waardig op RW?


Zal op Werchter ook nooit de headliner positie krijgen.
Maar wel een perfect Co/sub voor bv een metallica


Dat zou voor mij een perfecte dagafsluiting zijn. Ik vrees helaas dat dit niet gaat gebeuren, aangezien Metallica in die periode niet naar Europa komt.


Ik schrijf Metallica niet af….
Ik laat me graag verrassen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
Kans op Metallica is miniem. Geven zelf aan dat ze op zijn vroegst in het najaar naar Europa komen.

SOAD in een co headliner constructie, dan verwacht ik een andere co headliner eerder in een ander genre. Dus sowieso niet Metallica. Da's veel te veel metal.
Bijvoorbeeld op de donderdag met daarachter een (voor de massa) aansprekende danceafsluiter.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
NOS Alive/ Bilbao BBK
Nova Rock
Rock Am Ring


Morgen de beurt aan Werchter voor een eerste bekendmaking?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Die Rock Am Ring affiche ziet er vooralsnog erg armtierig uit. Hopelijk zien we daar niet te veel van terug op RW.

Al lijkt me Prophets Of Rage wel leuk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.593
597
Prophets of Rage is zo'n act die je nu gewoon als festival moet boeken vanwege de hype. Daarnaast is het ook weer een 'nieuwe' naam zodat je het gevoel krijgt dat ze niet te veel herhalen.
Over een paar jaar horen we er waarschijnlijk niks meer van.

Maar goed, voor een keer laat ze maar komen nu het nog populair is.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Kans op Metallica is miniem. Geven zelf aan dat ze op zijn vroegst in het najaar naar Europa komen.

SOAD in een co headliner constructie, dan verwacht ik een andere co headliner eerder in een ander genre. Dus sowieso niet Metallica. Da’s veel te veel metal.
Bijvoorbeeld op de donderdag met daarachter een (voor de massa) aansprekende danceafsluiter.
Daft Punk bvb. mooie hype er rond, publiekstrekker,... en naar het schijnt in bespreking met verschillende festivals, waar onder Werchter. Maar ook Tomorrowland is geïnteresseerd. Als Daft Punk dan toch nog ns komt, liefst op RW aub. Ook met Laurent Garnier wordt onderhandeld, maar dit lijkt enkel geschikt als afsluiter in de Klub C, en hoort eigenlijk meer thuis op TML
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Paddy wrote:
Kans op Metallica is miniem. Geven zelf aan dat ze op zijn vroegst in het najaar naar Europa komen.

SOAD in een co headliner constructie, dan verwacht ik een andere co headliner eerder in een ander genre. Dus sowieso niet Metallica. Da’s veel te veel metal.
Bijvoorbeeld op de donderdag met daarachter een (voor de massa) aansprekende danceafsluiter.


Daft Punk bvb. mooie hype er rond, publiekstrekker,… en naar het schijnt in bespreking met verschillende festivals, waar onder Werchter. Maar ook Tomorrowland is geïnteresseerd. Als Daft Punk dan toch nog ns komt, liefst op RW aub. Ook met Laurent Garnier wordt onderhandeld, maar dit lijkt enkel geschikt als afsluiter in de Klub C, en hoort eigenlijk meer thuis op TML

ALS Daft Punk 1 belgisch festival speelt is het Werchter.
Is de grootste "Fetish" (op gebied van muziekgroepen wel te verstaan) van Herman, dusja...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.411
1.914
Morgen zullen we misschien meer weten. Zou leuk zijn dat we die vrijdag nog steeds als zekerheid hebben.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
ALS System of a down komt, dan zal 't sowieso de donderdag of zaterdag moeten (er vanuit gaande dat Werchter van 29 juni - 2 juli is) en dan spelen ze 2 dagen na elkaar, wat in hun huidige tourschema nog maar één keer voorvalt - het weekend van Graspop. Daarmee zijn ze denk ik ook wel afgeschreven daarvoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
ALS System of a down komt, dan zal ’t sowieso de donderdag of zaterdag moeten (er vanuit gaande dat Werchter van 29 juni – 2 juli is) en dan spelen ze 2 dagen na elkaar, wat in hun huidige tourschema nog maar één keer voorvalt – het weekend van Graspop. Daarmee zijn ze denk ik ook wel afgeschreven daarvoor.

Op 12, 13 en 14 juni speelt SOAD drie dagen achter elkaar... en vervolgens op 16 & 17 juni. Dus in 6 dagen 5 optredens.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Ik ga er vandaag om 16.00 uur klaar voor zitten! Verwacht in ieder geval de basisinfo (wanneer moet ik mijn agenda leeghouden). Eerste naam zou ook leuk zijn, zie alleen soad of Green Day als mogelijke aankondiging vandaag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken