Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Wishlist starten en 10dagen later al met namen komen is wat kort op elkaar.

Mwuah, heeft volgens mij niks met elkaar te maken. Want de headliners liggen toch al vast. En de wishlist is vaak genoeg gestart als er al namen bekend zijn gemaakt.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat Depeche Mode niet meer relevant zou zijn, is dus duidelijk niet correct, hun concert in het Sportpaleis is al bijna volledig uitverkocht.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Het moet wel een beetje geloofwaardig blijven natuurlijk. De meeste mensen geven een wishlist in, omdat ze geloven dat ze daar echt rekening mee houden (en zullen ze deels wel doen).
Natuurlijk liggen de headliner al (grotendeels) vast maar een festival moet ook nog naar buiten komen met het feit dat één van hun headliners in de (zogezegde) top3 van de wishlist staat
Anders verliezen ze een deel van hun, gratis, social media promo...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Het moet wel een beetje geloofwaardig blijven natuurlijk. De meeste mensen geven een wishlist in, omdat ze geloven dat ze daar echt rekening mee houden (en zullen ze deels wel doen).
Natuurlijk liggen de headliner al (grotendeels) vast maar een festival moet ook nog naar buiten komen met het feit dat één van hun headliners in de (zogezegde) top3 van de wishlist staat
Anders verliezen ze een deel van hun, gratis, social media promo…
Denk dat het marketing-technisch eerder een beetje andersom werkt. Werchter heeft toch vaak wel een aantal mooie en gewilde headliners en kan dan naar aanleiding van de uitkomsten van de wishlist pochen met degenen die ze daaruit al vastgelegd hebben. Het zal hen vooral een beeld geven van de algemene trend wat mensen tegenwoordig graag op hun festival zien en dus wat voor soort publiek ze trekken.

Wellicht dat ze voor het boeken van de kleinere namen de wishlist er nog eens bij pakken om wat knoopjes door te hakken of twijfelgevalletjes te beslechten, maar kan me niet voorstellen dat ze er qua programmering veel meer mee doen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Over wishlists gesproken: ik ben benieuwd hoeveel namen er uit deze droomaffiche van de StuBru luisteraars (van vorig jaar) uiteindelijk op de volgende affiche zullen staan.

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.892
Dat Depeche Mode niet meer relevant zou zijn, is dus duidelijk niet correct, hun concert in het Sportpaleis is al bijna volledig uitverkocht.

https://www.teleticketservice.com/FTTS/fast_depechemode_tts.html#content_web


Lees helemaal uitverkocht, dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht......... dat ze zo snel zouden uitverkopen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
De kans dat ze Green Day als eerste headliner zouden verkondigen lijkt me redelijk groot omdat er (zag ik) veel mensen naast een ticket grepen voor de show in VN en velen verwacht hadden dat er misschien nog een extra show zou komen. Als ze een aankondiging zouden doen zou dit met de data zijn wanneer het plaatsvind denk ik ook gewoon en wat meer informatie, toch zou ik het inderdaad heel snel vinden van de organisatie om vorige week een wishlist te openen om de week erna al een headliner aan te kondigen? Creëert wel hype, oke maar lijkt me vrij onlogisch gewoon..

Wat SOAD vetreft lijken ze me niet geschikt om op RW te staan, zouden een te hoge spot willen denk ik + het feit dat er zoveel tourende bands volgend jaar beschikbaar zijn verwacht ik ze gewoonweg niet. Die tourdata rond GMM liggen inderdaad moeilijk maar onmogelijk lijkt 't me niet, toch? Al kan het ook gewoon zijn dat ze een zaalshow willen geven ofso, dat kan ook..

Vraag me af of StuBru ook nu weer zo'n lijstje zal opstellen aan luisteraars al ben ik bang dat je dan Bastille & Bazart die lijst zal krijgen ipv pakweg Tame Impala en Ben Howard lol..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.172
4.318
@Yannick, in theorie zou SOAD op 18 juni op GMM kunnen staan. Maar dan treden ze in 7 dagen 6x op. Lijkt mij wat veel en onwaarschijnlijk.

En de stelling 'er touren zoveel bands, dus keuze zat', zal in de praktijk toch wat tegenvallen. Zeker als Boutique en Classic ook nog gevuld moeten worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
@Yannick, in theorie zou SOAD op 18 juni op GMM kunnen staan. Maar dan treden ze in 7 dagen 6x op. Lijkt mij wat veel en onwaarschijnlijk.

En de stelling ‘er touren zoveel bands, dus keuze zat’, zal in de praktijk toch wat tegenvallen. Zeker als Boutique en Classic ook nog gevuld moeten worden.

Qua tourdata valt SOAD minder goed voor GMM, maar ten opzichte van Mainsquare wel heel gunstig voor Rock Werchter.
Anders gaan ze een zaal of stadion in.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
@Yannick, in theorie zou SOAD op 18 juni op GMM kunnen staan. Maar dan treden ze in 7 dagen 6x op. Lijkt mij wat veel en onwaarschijnlijk.

En de stelling ‘er touren zoveel bands, dus keuze zat’, zal in de praktijk toch wat tegenvallen. Zeker als Boutique en Classic ook nog gevuld moeten worden.
Boutique heeft altijd 1 headliner met daarrond een aantal artiesten met ongeveer hetzelfde doelpubliek, dus alles hangt af van die headliner of die wat namen meegrispt ofniet? Maar dat zijn nooit namen die als subs kunnen staan op RW? En Classic net hetzelfde ongeveer.. Dus dat zouden dan enkel kleinere bands zijn die dan weg zouden vallen, toch?
Wat SOAD betreft, yep inderdaad dat zag ik en lijkt me ook redelijk onmogelijk om zo'n klus te klaren dus daarom denk ik dat ze in het najaar gewoon nog is zouden kunnen terugkomen voor een zaalshowtour ofso..
Wat ook zou kunnen is dat Guns N Roses Boutique/Classic headlinet met daaronder SOAD ;)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Hoho, wel een email over de Festival Awards en de Wishlist! Noem het maar niks! ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Wat SOAD betreft, yep inderdaad dat zag ik en lijkt me ook redelijk onmogelijk om zo’n klus te klaren dus daarom denk ik dat ze in het najaar gewoon nog is zouden kunnen terugkomen voor een zaalshowtour ofso..
Wat ook zou kunnen is dat Guns N Roses Boutique/Classic headlinet met daaronder SOAD
1f609.png

Ze gaan heus geen naam met een headlinerwaardige gage onder GnR zetten als die laatsten op zichzelf al een weide kunnen laten vollopen. Overigens zijn de kleinere acts die meespelen op Boutique gewoon de vaste support acts van de headliner, met Metallica in 2012 als halve uitzondering.

Maar als RW de kans krijgt om SOAD te boeken gaan ze die niet laten liggen. Dan heb je een headliner die 1) nog steeds heel populair is (Vorst vorig jaar op 5 minuten uitverkocht), 2) die eens geen herhaling is (nog nooit op RW gestaan en slechts 5 Belgische shows in hun 20-jarige carriere) en 3) qua kaliber en eisen ideaal is om in een coheadlinerconstructie te plaatsen, waardoor je pakweg Arcade Fire of The National ook hun headlinerspot kan geven zonder risico's in de ticketverkoop. Vanuit het standpunt van de organisatie is dat gewoon een heel interessante boeking.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Wishlist kan ingevuld worden tot vrijdag 28 oktober - 15u. Lijkt mij niet onlogisch om die vrijdag om 16u dan n eerste headliner te droppen met de vermelding: "Eerste headliner voor RW2017: ....! Die stond tevens bovenaan de wishlist van velen van jullie RW-fans!"
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Wishlist kan ingevuld worden tot vrijdag 28 oktober – 15u. Lijkt mij niet onlogisch om die vrijdag om 16u dan n eerste headliner te droppen met de vermelding: “Eerste headeliner voor RW2017: ….! Die stond tevens bovenaan de wishlist van velen van jullie RW-fans!”

IMPACT DATE OKTOBER 28TH

The plot thickens.

https://www.reddit.com/r/radiohead/comments/55fuma/present_tense_single_and_2017_tour/

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken