Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Nieuw festival alert: Download Madrid!

http://www.systemofadown.com/tour
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.662
Als een band Main Square aandoet betekent dat normaal gezien automatisch dat ze ook op RW staan, maar SOAD is niet groot genoeg om een dagje Werchter te headlinen en een sub zie ik ze ook niet doen (al is dat tweede op RW zelfs aannemelijker).

Dus dit is wel een twijfelgevalletje.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Als een band Main Square aandoet betekent dat normaal gezien automatisch dat ze ook op RW staan, maar SOAD is niet groot genoeg om een dagje Werchter te headlinen en een sub zie ik ze ook niet doen (al is dat tweede op RW zelfs aannemelijker).

Dus dit is wel een twijfelgevalletje.

Aangezien de geruchtenstroom rond Graspopheadliners quasi opgedroogd is zou ik zelfs niet twijfelen. Gewoon Graspop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.662
Main Square heeft trouwens nog geen aankondiging gedaan. Mogelijk doen ze dat vandaag en hopelijk kondigen ze nog enkele namen (RW kanshebbers) meteen mee aan.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
JB. wrote:
Nieuw festival alert: Download Madrid!

http://www.systemofadown.com/tour


Deze hoort in het Download topic @jb7x
1f609.png

Voor spanje is die er nog niet ;D
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
SOAD op Graspop? Dan moet dat wel gelijk een dag voor of na dat ze op 17 juni in Polen staan. Ik zou ze in een co-headlineconstructie met Prophets of Rage op een hardere Werchterdag niet uitsluiten. Als er een sterke pop / alternative / dance act in de Barn tegenover staat moet dat volgens mij geen enkel probleem zijn. Of dat is wishful thinking wellicht... ik spring een enorm gat in de lucht als SOAD Werchter aandoet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.667
1.190
SOAD op Graspop? Dan moet dat wel gelijk een dag voor of na dat ze op 17 juni in Polen staan. Ik zou ze in een co-headlineconstructie met Prophets of Rage op een hardere Werchterdag niet uitsluiten. Als er een sterke pop / alternative / dance act in de Barn tegenover staat moet dat volgens mij geen enkel probleem zijn. Of dat is wishful thinking wellicht… ik spring een enorm gat in de lucht als SOAD Werchter aandoet.

Een co-headliner constructie met 2 hardere bands gebeurt niet zo vaak.

De laatste jaren:
Rammstein + Pink
Metallica + Placebo
Rammstein + Volbeat (één van de uitzonderingen)
Iron Maiden + Black Eyed Peas


+ Ik denk ook niet dat Prophets Of Rage een coheadliner positie aankan.

Als ze op dezelfde dag spelen kan daar zeker nog een band tussen. Ongeacht hoe hard ze zijn bv. The Killers of The Strokes ofzo kan perfect!
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Zou system of a down nog een Belgische festival kunnen bevestigen? Of is dit de hele lijst voor hun?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.038
6.078
Zou system of a down nog een Belgische festival kunnen bevestigen? Of is dit de hele lijst voor hun?
Komt nog meer...
Kunnen op GMM of Rock Werchter komen.
Maar dan zit de GMM data in de weg tov Impact festival en valt Rock Werchter perfect tov Mainsquare, dus zal het RW worden denk ik.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
scheep wrote:
Zou system of a down nog een Belgische festival kunnen bevestigen? Of is dit de hele lijst voor hun?


Komt nog meer…
Kunnen op GMM of Rock Werchter komen.
Maar dan zit de GMM data in de weg tov Impact festival en valt Rock Werchter perfect tov Mainsquare, dus zal het RW worden denk ik.
Zal spijtig genoeg kloppen vrees ik. Is anders wel ideale headliner voor graspop.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
778
mattman wrote:
Twee discussiepuntjes.
simple-smile.png


Depeche Mode zou alvast geen festivals doen, maar zalen. Zo staan ze op 12 mei in het Sportpaleis met hun Global Spirit tour. Volgens een leak althans.

Vanuit het Radiohead kamp dan weer een extra teken dat ze er wél zouden staan: Ed O’ Brien heeft net (naast een solo album) aangekondigd dat er al data vastliggen en tussen de regel door kon je al opmaken dat ze Glastonbury gaan headlinen. Glaso valt doorgaans een week voor RW.

On playing Glastonbury 2017
“I would love to. I gone to Glastonbury every year. It’s my carnival. To be asked to play at Glastonbury again would be magic. I also think that Glastonbury for us is kind of like our spiritual home. It is the mother of all festivals. We are very lucky that we play festivals all over the world and there are so many great ones, but there is nothing like that one.

Zoiets zeg je niet als je er niet speelt. Dan zeg je namelijk gewoon ‘not next year’.


Toevallig een linkje naar die datums van Depeche Mode?
Ze doen volgens mij bijna nooit festivals meer dus erg verrassend is het ook niet..

morgen vanaf 1300 uur maken ze iets bekend op http://www.depechemode.com/
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Misschien niet voor de hand liggend, maar zeker niet onmogelijk is dat System Of A Down nu de tour van juni/juli heeft aangekondigd en dat ze later nog een tour in augustus aankondigen met o.a. Lowlands, Pukkelpop, Sziget en Reading/Leeds bijvoorbeeld.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Bert wrote:
morgen vanaf 1300 uur maken ze iets bekend op http://www.depechemode.com/


géén festivals

Wel festivals, alleen niet in deze streken ;) (Nos Alive/BBK Bilbao)

Prophets of Rage gaan overigens echt geen hoge plek krijgen, zelfs geen sub ofzo. Audioslave of Them Crooked Vultures hebben hier ook nooit zo'n plek gekregen, en die bands waren geeneens een veredelde coverband.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.166
Prophets of Rage gaan overigens echt geen hoge plek krijgen, zelfs geen sub ofzo. Audioslave of Them Crooked Vultures hebben hier ook nooit zo’n plek gekregen, en die bands waren geeneens een veredelde coverband.
Waarom stonden die dan als bijna sub vertoond op die aankondigingen van Nova Rock? Of is dat gewoon om een onderscheid te maken tussen headliner, dagprogramma en dat wat er tussen zit? Denk dat die zowat een plaatsje zullen krijgen zoals The Last Shadow Puppets dit jaar, ookal doen die niet echt covers.. Toch is het een groep die bestaat uit leden van 2 andere, dus net onder sub?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.533
Mooie verrassing vandaag dat SOAD opeens een realistische optie is geworden. Wil ik graag nog een keer live zien en is hopelijk weer een aanzet tot een stevige rockdag!

Zal aanstaande vrijdag om 16.00 uur de eerste lading info zijn?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ik vraag me eigenlijk af hoe groot System Of A Down hier geschat word??
Ikzelf ben er fan van, heb ze gezien in Vorst vorig jaar en was zeker een vette show. Maar hoe hard is Soad gekend bij het grote publiek?
Als Ze al naar werchter komen, (waar het wel op lijkt na de bevestiging van Main Square) worden ze dan Headliner of Co-Headliner?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.662
Ik vraag me eigenlijk af hoe groot System Of A Down hier geschat word??
Ikzelf ben er fan van, heb ze gezien in Vorst vorig jaar en was zeker een vette show. Maar hoe hard is Soad gekend bij het grote publiek?
Als Ze al naar werchter komen, (waar het wel op lijkt na de bevestiging van Main Square) worden ze dan Headliner of Co-Headliner?

Ik zie ze met de beste wil van de wereld niet headlinen. Subben wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken