Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Wat zou het heerlijk zijn om volgend jaar, tegen alle verwachtingen in, een editie mee te maken zonder Bazart, Bastille en Oscar & The Wolf...

Not really mentioned but I'm sure they will be there, Biffy Clyro.
Sub voor Green day zal wel passen.

Realistich gokje wagen:

Depeche Mode – Green Day
Radiohead – Bastille
Netsky – Pearl Jam
Kings Of Leon – The National

Depeche mode kan dan misschien niet alleen een dag dragen maar die zijn zeker te groot om te sub-headlinen voor Green Day. Zou ze dan eerder samen met The National zetten.

Not really mentioned but I’m sure they will be there, Biffy Clyro.
Die zijn belange geen sub, 3e of 4e spot dat misschien, maar verwacht ze inderdaad wel :)

Vraag me dan af voor wie Bastille zou kunnen subben.. Als je ervan uitgaat dat Green Day, Pearl Jam en Radiohead zullen headlinen en je bent Coldplay kwijt.. Depeche Mode kun je hen dan toch niet aandoen ofwel?
The National – Pearl Jam
Arcade Fire – Radiohead
QOTSA? – Green Day
Bastille / The xx / Depeche Mode / Kings Of Leon ..?

Uiteindelijk is het ook eerder uitzondering dan regel dat sub en headliner op elkaar afgestemd zijn. Dat is nogal moeilijk in te plannen met zoveel tourschema's en concurrentie van andere festivals. Om dat voorbeeld van Depeche Mode maar te behouden: die stonden in 2013 na 30 Seconds To Mars geprogrammeerd, ook geen pretje.

Hun show in de AB (2000 plaatsen) is na 3 weken nog steeds niet uitverkocht. Straffe stoot als ze daarvan een subheadliner kunnen maken.

Om dat voorbeeld van Depeche Mode maar te behouden: die stonden in 2013 na 30 Seconds To Mars geprogrammeerd, ook geen pretje.
Hahaha kan ik me voorstellen ja (over het Coldplay-Portishead zullen we maar zwijgen zeker?) Toch zou RW toch moeten leren uit zo'n fouten en dat t toch niet meer dan logisch dat je een passend duo hebt, zeker voor die plaatsen?
Even wat anders, hoe betrouwbaar is die bron eigenlijk met die GnR tourdata? De bron die hij namelijk aanhaalt voor België is van die rockwerchter.com site, maar hoe betrouwbaar is dat nu? Kan het niet gewoon zijn dat GnR gewoonweg een los concert doet op de wei van Werchter zoals AC/DC dat deed en we Depeche Mode op TW Classic krijgen met een leuk dagprogramma, lijkt me nochtans vele malen logischer..

Kereltje wrote:
Om dat voorbeeld van Depeche Mode maar te behouden: die stonden in 2013 na 30 Seconds To Mars geprogrammeerd, ook geen pretje.

Hahaha kan ik me voorstellen ja (over het Coldplay-Portishead zullen we maar zwijgen zeker?) Toch zou RW toch moeten leren uit zo’n fouten en dat t toch niet meer dan logisch dat je een passend duo hebt, zeker voor die plaatsen?
Even wat anders, hoe betrouwbaar is die bron eigenlijk met die GnR tourdata? De bron die hij namelijk aanhaalt voor België is van die rockwerchter.com site, maar hoe betrouwbaar is dat nu? Kan het niet gewoon zijn dat GnR gewoonweg een los concert doet op de wei van Werchter zoals AC/DC dat deed en we Depeche Mode op TW Classic krijgen met een leuk dagprogramma, lijkt me nochtans vele malen logischer..

Maar er zijn ook nog The Rolling Stones en U2 die voor Boutique/Classic/los concert in aanmerking komen.

Depeche Mode zal ofwel op Rock Werchter staan, ofwel enkel een zaalshow gok ik.

Kereltje wrote:

Hahaha kan ik me voorstellen ja (over het Coldplay-Portishead zullen we maar zwijgen zeker?) Toch zou RW toch moeten leren uit zo’n fouten en dat t toch niet meer dan logisch dat je een passend duo hebt, zeker voor die plaatsen?
...

De lijst met voorbeelden van aparte volgordes op RW is behoorlijk lang, dus van dat leren heb ik er een hard hoofd in. Hebben we het nog geen eens over clashes als Pearl Jam / Pixies.

Scarnick wrote:

Hun show in de AB (2000 plaatsen) is na 3 weken nog steeds niet uitverkocht. Straffe stoot als ze daarvan een subheadliner kunnen maken.

In 2016 op PKP / Febr2017 in de AB
Dan komen ze denk ik niet meer naar RW17...

Maar er zijn ook nog The Rolling Stones en U2 die voor Boutique/Classic/los concert in aanmerking komen.
U2 zal ook gewoon in het Koning Boudewijn stadium staan, heb de laatste tourdata eens gecheckt en daar skipten ze België vaak eerst in hun eerste leg of was het gewoon in het Koning Boudewijn stadium..

En voor de Rolling Stones vond ik eigenlijk hetzelfde terug, voor hun A Bigger Bang tour skipten ze België in juli 2006 eerst om daarna in 2007 op Werchter te staan.. Voor hun Lick tour stond België ook niet bij de eerste leg maar bij de 2e leg wel een los concert op de weide van Werchter (denk ik toch?) Meer recent bij hun 14 on Fire tour in 2014 zat Belgïe bij de eerste leg maar ook gewoon een los concert op de weide van Werchter..

Dus ofwel doen ze allebei een los concert (Koning Boudewijn stadium, wei van Werchter..) volgend jaar, ofwel zit België voor beide groepen er voor 2017 nog niet bij moesten ze data aankondigen en wordt het 2018 en is er wel een kans dat The Stones op Werchter zouden kunnen staan.. Zeker sinds het feit dat beide er een album aan hebben gekoppeld en dus zoals Coldplay (nu) wel lang zullen touren..

NME: Green Day will headline British Summer Time Festival at Hyde Park in London on Saturday 1 July.

Still can do Thursday but don't think they will do Friday or Sunday.

Dat had ik dus daarna pas gevonden haha.. Ook voor TW Classic zijn ze een optie maar sinds er is bekend gemaakt dat dat album geen nieuw werk zal brengen weet ik 't zo niet eigenlijk of ze überhaupt wel zouden komen.. En dat 't weer zo'n korte tour wordt zoals wel vaker in het verleden is voorgevallen..

Als ik zo het RW voorspel bekijk is iedereen het redelijk eens over de headliners :P

1. Kings Of Leon
2. Pearl Jam
3. Green Day
4. Radiohead

Ik las ergens op een forum van Coachella dat The War On Drugs daar zou gaan staan, of dat de kans er toch in zit, komen die met nieuw materiaal dan?

Ook Justice, Nick Murphy (Chet Faker), London Grammar, The Shins, Hot Chip, Caribou, The Lumineers, Soulwax, Explosions In The Sky, Angelo Olsen, King Gizzard, DIIV, Jess Glynne en Warpaint zie ik echt vaak verschijnen op fake posters gemaakt door forum leden daar (hier ook is proberen? :mrgreen: )

http://www.nu.nl/muziek/4331762/daft-punk-hint-tournee-in-2017-met-website.html

Dan toch?

Kan dit als afsluitende dance-act of is dit dan sowieso de volwaardige headliner?

Misschien in combinatie met een 'mindere' headliner ('minder' in de zin van diegene van de vier headliners die het minste volk op de been zou brengen), bv. Kings of Leon.

Users who are viewing this thread