Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
<twitterwidget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-1" data-tweet-id="779015977895923712" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;"></twitterwidget>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Aldus de organisator van Bestival…

Tegenvaller.. Hopelijk haken niet te veel van deze mooie groepen af (denk maar aan Arcade Fire)
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
1e headliner kan geschrapt worden: Coldplay volgens radiozender MNM op de Heizel 21juni
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
1e headliner kan geschrapt worden: Coldplay volgens radiozender MNM op de Heizel 21juni
Was langs de ene kant te verwachten langs de andere kant toch ook jammer hm..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
duyck wrote:
1e headliner kan geschrapt worden: Coldplay volgens radiozender MNM op de Heizel 21juni


Was langs de ene kant te verwachten langs de andere kant toch ook jammer hm..

Zou zalig nieuws zijn! Die groep hoort niet (meer) thuis op Rock Werchter vind ik. Te poppy, een ander doelpubliek. Als ze nog eens poging deden om een deftig album te maken in muzikale zin (Ghost Stories), verneuken ze het toch om er 'Sky full of stars' met Avicii op te zetten, een nummer dat totaal niet strookt met het album. Maar ja, waren ze wel zeker van een radiohit natuurlijk.

Depeche Mode geeft een persconferentie op 11 oktober. Vorige persconferentie (oktober 2012) was dit de bekendmaking van een nieuw album en de eraan gekoppelde tour (met o.a. Rock Werchter in). Hopelijk een herhaling van dit scenario!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.090
2.097
Sorry belgische vrienden maar De Heizel is dat net zoiets als het Malieveld in Den Haag??? :oops:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Sorry belgische vrienden maar De Heizel is dat net zoiets als het Malieveld in Den Haag??? ?

Da's het nationale voetbalstadion, capaciteit 55.000 man (een stuk minder dan een volle wei op Werchter of Malieveld).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.090
2.097
PJ wrote:
Sorry belgische vrienden maar De Heizel is dat net zoiets als het Malieveld in Den Haag???
1f633.png



Da’s het nationale voetbalstadion, capaciteit 55.000 man (een stuk minder dan een volle wei op Werchter of Malieveld).

Ah das dan het Koning Boudewijn stadion als ik me niet vergis? Maar 55.000 is niet veel want daar zullen ook veel Hollanders op af komen denk ik....
Ze kunnen er ook 2 concerten geven natuurlijk. Toch jammer want ik had ze graag op RW gezien volgend jaar...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Zou zalig nieuws zijn! Die groep hoort niet (meer) thuis op Rock Werchter vind ik. Te poppy, een ander doelpubliek. Als ze nog eens poging deden om een deftig album te maken in muzikale zin (Ghost Stories), verneuken ze het toch om er ‘Sky full of stars’ met Avicii op te zetten, een nummer dat totaal niet strookt met het album. Maar ja, waren ze wel zeker van een radiohit natuurlijk.

Depeche Mode geeft een persconferentie op 11 oktober. Vorige persconferentie (oktober 2012) was dit de bekendmaking van een nieuw album en de eraan gekoppelde tour (met o.a. Rock Werchter in). Hopelijk een herhaling van dit scenario!

Ze hadden dit jaar toch ook gewoon een iets mainstreamere zondag en met Bastille als sub met nog een oke dag indeling dan zijn bv de jongeren ook weer content.. RW probeert gewoon zo breed mogelijk publiek aan te spreken en dat staat ze best vind ik, voor ieder wat wils en met Coldplay als headliner kun je toch niet veel mis doen, ofwel? Depeche Mode zou wel leuk zijn, maar denk dat die niet alleen een dag kunnen dragen hm
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Depeche Mode zou leuk zijn, zal waarschijnlijk wel co-headliner worden. Is wel een goede naam om naast een nieuwe naam te zetten die zelf ook nog niet een dag alleen kan dragen.

Wat betreft Coldplay, zou wel een mooie naam op het affiche zijn maar acht de kans klein dat ze er staan. Je ziet keer op keer dat Werchter grote namen liever op een los evenement wegzet. En ik denk dat het zo ook veel wenselijker is. Want ze zouden een groot stuk uit het Werchter budget nemen en dat zal je dan ook terug gaan zien in de dagprogrammering.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Kraftwerk? They finish their tour in London on 22 June. In the Barn?
They already announced 8 concerts in Antwerp next year so, not a chance I reckon..

Depeche Mode zou leuk zijn, zal waarschijnlijk wel co-headliner worden. Is wel een goede naam om naast een nieuwe naam te zetten die zelf ook nog niet een dag alleen kan dragen.
Samen met QOTSA zou wel mooi zijn en passen denk ik ook wel samen?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.090
2.097
Depeche Mode samen met Duran Duran of is dat te veel van het goede :wink:
Misschien meer iets voor classic.........
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Uiteraard kan Depeche Mode zelf geen dag "dragen", het gaat dan meer over de rol van coheadliner.

En Kraftwerk... Het kan altijd. Het legendarische concert van Rock Werchter 2005 in de Marquee eens overdoen... Zou super zijn.

Maar nu met die 3D show... Ik weet dat Roskilde het al gedaan heeft, maar dan moet je 3D-brilletjes gaan uitdelen veronderstel ik... toch niet zo evident. Ik hoop het zeker wel!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Realistich gokje wagen:

Depeche Mode - Green Day
Radiohead - Bastille
Netsky - Pearl Jam
Kings Of Leon - The National

 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Ik heb eens even gekeken naar acts die de komende maanden in België spelen. Je zal zien dat hier vaak namen voor Werchter bijstaan.

The Cure, Placebo, Green Day, Lukas Graham, White Lies, Twenty One Pilots, Pixies, Bastille, Ben Harper & The Innocent Criminals.

Belgische namen

Tourist LeMC, Bazart, Oscar And The Wolf, Amongster, Warhaus
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.090
2.097
Coldplay idd naar Brussel. Kaartverkoop start vrijdag.

http://www.podiuminfo.nl/news/38826/Coldplay_op_21_juni_in_Koning_Boudewijnstadion_te_Brussel/

 

Werchterman

Playlistbediener
3 okt 2016
7
0
Goedemorgen, na een aantal jaren meelezen nu toch maar eens een account aangemaakt.

Verwacht snel namen voor Werchter. De site is inmiddels aangepast, geen line up en andere info meer alleen de activityfeed is nog te zien.

Spannend!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Als je de ticketprijzen ziet voor Coldplay in het Koning Boudewijnstadion, weet je meteen waarom ze niet op Werchter staan ... wat je voor Coldplay alleen betaalt, kan je bijna een ganse dag Werchter mee doen. Maar dus ook een streep door Coldplay als mogelijke headliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Vraag me dan af voor wie Bastille zou kunnen subben.. Als je ervan uitgaat dat Green Day, Pearl Jam en Radiohead zullen headlinen en je bent Coldplay kwijt.. Depeche Mode kun je hen dan toch niet aandoen ofwel?
The National - Pearl Jam
Arcade Fire - Radiohead
QOTSA? - Green Day
Bastille / The xx / Depeche Mode / Kings Of Leon ..?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken