Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Overigens, als Major Lazer, buiten Main Square Festival, ook op Rock Werchter zou staan, kan het niet anders meer dan op donderdag.

Op vrijdag staan ze op een festival in Kroatië, op zaterdag dus op Main Square Arras en op zondag heeft de Werchterorganisatie Foo Fighters aangekondigd als afsluiter.

En in The Barn of Klub C zie ik ze niet staan.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Overigens, als Major Lazer, buiten Main Square Festival, ook op Rock Werchter zou staan, kan het niet anders meer dan op donderdag.

Op vrijdag staan ze op een festival in Kroatië, op zaterdag dus op Main Square Arras en op zondag heeft de Werchterorganisatie Foo Fighters aangekondigd als afsluiter.

En in The Barn of Klub C zie ik ze niet staan.

Mwa, in de Barn tegelijk met Foo Fighters, waarom niet? Foo Fighters gaat toch massa's volk naar de Main Stage lokken, en Kroatie-Arras-Werchter klinkt praktischer dan Werchter-Kroatie-Arras op 3 dagen tijd.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Overigens, als Major Lazer, buiten Main Square Festival, ook op Rock Werchter zou staan, kan het niet anders meer dan op donderdag.

Op vrijdag staan ze op een festival in Kroatië, op zaterdag dus op Main Square Arras en op zondag heeft de Werchterorganisatie Foo Fighters aangekondigd als afsluiter.

En in The Barn of Klub C zie ik ze niet staan.


Mwa, in de Barn tegelijk met Foo Fighters, waarom niet? Foo Fighters gaat toch massa’s volk naar de Main Stage lokken, en Kroatie-Arras-Werchter klinkt praktischer dan Werchter-Kroatie-Arras op 3 dagen tijd.

Zeker. Maar misschien staan ze gewoon wel op Dour of Les Ardentes. Want de ene dag headliner in Arras en de andere dag in een tent in Werchter? Ik weet niet of ze daar akkoord mee zouden gaan...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Kereltje wrote:
Everyknight wrote:
Overigens, als Major Lazer, buiten Main Square Festival, ook op Rock Werchter zou staan, kan het niet anders meer dan op donderdag.

Op vrijdag staan ze op een festival in Kroatië, op zaterdag dus op Main Square Arras en op zondag heeft de Werchterorganisatie Foo Fighters aangekondigd als afsluiter.

En in The Barn of Klub C zie ik ze niet staan.


Mwa, in de Barn tegelijk met Foo Fighters, waarom niet? Foo Fighters gaat toch massa’s volk naar de Main Stage lokken, en Kroatie-Arras-Werchter klinkt praktischer dan Werchter-Kroatie-Arras op 3 dagen tijd.


Zeker. Maar misschien staan ze gewoon wel op Dour of Les Ardentes. Want de ene dag headliner in Arras en de andere dag in een tent in Werchter? Ik weet niet of ze daar akkoord mee zouden gaan…
Mag ik m'n schema'tje al aanpassen lol.. Lijkt me het meest logische dat als je kunt kiezen tussen België -> Kroatië -> Frankrijk of Kroatië -> Frankrijk -> België .. Dat je dus het tweede kiest en volgens mij zou het best kunnen, hebben de kids ook een leuke afsluiter en kan de andere 60% lekker gaan op de FF..
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Vergeet Aerosmith, zal 99% zeker op graspop staan en als ze daar niet staan zie ik ze gewoon niet op een belgisch festival staan.
- Werchter heeft voldoende headliners waardoor er sommige zelf coheadliners worden (linkin park-system of a down)
- Ze hebben Bastille, Green day, Kings Of Leon en Arcade Fire als mogelijke laatste headliner op donderdag
- Ik denk dat er zelf meer dan voldoende subs zijn (Prophets Of Rage, Bastille, Placebo, Blink 182, Kasabian, Biffy Clyro...
- Graspop heeft 6 headliners nodig wat vrij veel is
- Werchter heeft System of a down al afgesnoept wat voor hun ook een unieke headliner zou geweest zijn
- Het is Aerosmith hun afscheidtour, lijk mij logisch dat ze elk metalfestival zullen passeren
- Er zijn dit jaar sowieso al weinig metalheadliners die graspop kunnen headlinen (Rammstein & guns 'n roses word een te dure grap)

Ik maak me zelf een beetje zorgen om het festival de laatste jaren heel veel afscheidstouren gezien (Black Sabbath, Judas Priest, Scorpions, Motörhead, Twisted Sister, Nu Aerosmith)
Hebben die mannen straks nog wel genoeg keuze om jaarlijks een affiche met 6 headliners te vullen?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Everyknight wrote:
Overigens, als Major Lazer, buiten Main Square Festival, ook op Rock Werchter zou staan, kan het niet anders meer dan op donderdag.

Op vrijdag staan ze op een festival in Kroatië, op zaterdag dus op Main Square Arras en op zondag heeft de Werchterorganisatie Foo Fighters aangekondigd als afsluiter.

En in The Barn of Klub C zie ik ze niet staan.


Mwa, in de Barn tegelijk met Foo Fighters, waarom niet? Foo Fighters gaat toch massa’s volk naar de Main Stage lokken, en Kroatie-Arras-Werchter klinkt praktischer dan Werchter-Kroatie-Arras op 3 dagen tijd.


Zeker. Maar misschien staan ze gewoon wel op Dour of Les Ardentes. Want de ene dag headliner in Arras en de andere dag in een tent in Werchter? Ik weet niet of ze daar akkoord mee zouden gaan…

De capaciteit aan het hoofdpodium in Arras ligt ook maar op een 30.000 man. Als je rekent op een bijlange niet uitverkochte dag zie ik niet heel veel verschil met een volgepakte Barn op Werchter eigenlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Volgens mij ben je in het verkeerde topic, Daarnaast is Bastille geen headliner en Biffy zeker geen sub
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Arne wrote:
Metallica voor een 35ste x is toch iets waar niemand op zit te wachten…


Jawel hoor!
Maar ik wacht wel geduldig tot volgend jaar.

Misschien moet je niet wachten tot volgend jaar.........

Metallica als donderdagheadliner is natuurlijk een pak 'sterker' qua mogelijk bezoekersaantal, maar in 2014 waren ze doodsaai en had ik ze persoonlijk een keertje te veel gezien.

Morgen weten we meer. Misschien moeten we nog maar even wachten op een Arcade Fire aankondiging....
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
Eigenlijk zie ik metallica er nu opeens ook wel staan hoor...
Vandaag op Studio Brussel is het het album van de dag en ik heb juist gehoord dat ze beloven ZEKER naar België te komen...
--> aankondiging om 16:00 om de metalica dag mee af te sluiten? :)
Telkens ze naar belgië kwamen was het op de Werchter-wei dacht ik?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Eigenlijk zie ik metallica er nu opeens ook wel staan hoor…
Vandaag op Studio Brussel is het het album van de dag en ik heb juist gehoord dat ze beloven ZEKER naar België te komen…
–> aankondiging om 16:00 om de metalica dag mee af te sluiten?
1f642.svg

Telkens ze naar belgië kwamen was het op de Werchter-wei dacht ik?

Tijdens albumtours deden ze hier ook zaalshows. In navolging van Zegut zie ik zeer binnenkort gewoon een Sportpaleis in september/oktober volgen.

Om mijn 'Major Lazor op zondag in de Barn' theorie nog wat kracht bij te zetten: de voorbije 3 jaar werd de Barn op zondag door een danceact afgesloten, wat me geen toeval meer lijkt. Misschien blijkt dat veel mensen RW met een feestje willen afsluiten?
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Eigenlijk zie ik metallica er nu opeens ook wel staan hoor…
Vandaag op Studio Brussel is het het album van de dag en ik heb juist gehoord dat ze beloven ZEKER naar België te komen…
–> aankondiging om 16:00 om de metalica dag mee af te sluiten?
1f642.svg

Telkens ze naar belgië kwamen was het op de Werchter-wei dacht ik?
Ik ben al blij met de huidige headliners, Metallica er bij en het feestje is compleet!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
hazelaar wrote:
Eigenlijk zie ik metallica er nu opeens ook wel staan hoor…
Vandaag op Studio Brussel is het het album van de dag en ik heb juist gehoord dat ze beloven ZEKER naar België te komen…
–> aankondiging om 16:00 om de metalica dag mee af te sluiten?
1f642.svg

Telkens ze naar belgië kwamen was het op de Werchter-wei dacht ik?


Tijdens albumtours deden ze hier ook zaalshows. In navolging van Zegut zie ik zeer binnenkort gewoon een Sportpaleis in september/oktober volgen.

Om mijn ‘Major Lazor op zondag in de Barn’ theorie nog wat kracht bij te zetten: de voorbije 3 jaar werd de Barn op zondag door een danceact afgesloten, wat me geen toeval meer lijkt. Misschien blijkt dat veel mensen RW met een feestje willen afsluiten?

FF is toch ook een feestje om mee af te sluiten ;).
Ik denk dan eerder Major Lazor op donderdag main af te sluiten en Netsky dan zondag in the barn.

Denk ook geen Metallica, zullen wel zaalshows doen. Misschien dat het ook wel weer een keer tijd wordt, want als ik me niet vergis is dat al een tijd geleden.

Zal mij verbazen als de laatste headliner geen Green Day is. Anders hadden die toch nooit in Vorst Nationaal gespeeld? Daarbij deelt Werchter ook altijd 2 of 3 headliners met pinkpop. Verwacht dat daar Linkin Park wel bij komt en hier dus Green Day. Dan klopt het qua die "samenwerking" ook weer. Als ze hierbij inderdaad Arcade Fire bij weten te zetten, is het voor mij persoonlijk het beste pak headliners ooit voor een festival. (op LP na dan)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Metallica, graag en had altijd gedacht dat zij zouden komen.
Het laatste datk had opgevangen was dat ze nu pas in de najaar 2017 naar sportpaleis zouden komen. Volgens de geruchten zouden ze de Amerikaanse zomerfestivals doen wat dus kan kloppen.

en wat met REM ?
gingen die ook niet touren (+nieuw album) in 2017 ?
(hoorde deze naam deze ochtend voor het eerst vallen)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Eigenlijk zie ik metallica er nu opeens ook wel staan hoor…
Vandaag op Studio Brussel is het het album van de dag en ik heb juist gehoord dat ze beloven ZEKER naar België te komen…
–> aankondiging om 16:00 om de metalica dag mee af te sluiten?
1f642.svg

Telkens ze naar belgië kwamen was het op de Werchter-wei dacht ik?

Sportpaleis in 2003 & 2009 (die herinner ik mij alleszins nog)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
en wat met REM ?
gingen die ook niet touren (+nieuw album) in 2017 ?
(hoorde deze naam deze ochtend voor het eerst vallen)

Dat zou groot nieuws zijn maar kan daar niets over vinden...zou wel heel erg cool zijn maar is al een lange tijd uit elkaar
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Justice?
Die naam heb ik nog niet zien passeren...
Nieuw album kwam vandaag uit, stond telkens na een nieuw album op RW:

2007: Album Cross
2008: op rw

2011: Album Audio, Video, Disco
2012: op rw (dance afsluiter op donderdag op main)

2016: Album Women
2017: ? :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
De combi ticket is binnen! Nu rustig achterover leunen en wachten wat voor moois er vandaag nog bekend wordt gemaakt.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Ik zie een combo Sigur Ros - Arcade Fire nog tot de grootste mogelijkheid voor donderdag.
2 namen die toch enorme aantrekking hebben en beide gaan touren...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
ik geloof nooit dat sigur ros - arcade fire een combi is als headliners. arcade fire zal sub zijn gok ik
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ik zie een combo Sigur Ros – Arcade Fire nog tot de grootste mogelijkheid voor donderdag.
2 namen die toch enorme aantrekking hebben en beide gaan touren…
Gaat Sigur Ros ook touren? Zou voor mij echt waanzinnig zijn als die combi geboekt zou worden, maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Als Metallica niet komt, denk ik eerder aan Arcade Fire - KoL.
Maar wat een heerlijke acts die op tour zijn zeg... Arcade Fire, Sigur Ros, Fleet Foxes, Warpaint, XX, Flaming Lips, Alt-J... plus wat er al geboekt is en degenen waar we simpelweg nog niks van weten... Wordt sowieso een mooi festivaljaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken