Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Fleet foxes, nice !
Bruno Mars mag je schrappen, world tour passeert eind Maart in Antwerpen….
wil niets zeggen, macklemore was ook in maart in het sportpaleis en dan terug op werchter...

1Juli zit hij wel in Duitsland maar waarom heel uwe World tour (van maart 2017 -> november 2017) aankondigen met enkel indoor concerten en geen festivals.
Om dan achteraf nog festival toe te voegen ? neee, denk het niet...

1Juli zit hij wel in Duitsland maar waarom heel uwe World tour (van maart 2017 -> november 2017) aankondigen met enkel indoor concerten en geen festivals.
Om dan achteraf nog festival toe te voegen ? neee, denk het niet…
heb de tourdata niet bezien hoor.
dan zal hij er inderdaad niet staan.
Maar gewoon bands schrappen omdat ze in maart al sportpaleis of dergelijke doen, hoeft dus niet (zoals macklemore)

Als ik hier mensen hoor zeggen om Arcade Fire in de barn te zetten en dat ze toch even groot als Tame Impala zijn.

8-O :roll: :oops: :cry:

Fleet Foxes werd net bevestigd voor BBK Bilbao in een Spaanse radioshow. Warpaint en The Kills werden eerder al bevestigd voor NOS Alive.

Kwestie van ook eens over concrete kleinere namen te spreken.

Fleet Foxes! Dat zou voor mij een geweldige naam zijn om toe te voegen aan het affiche.

Nog 2 mogelijkheden qua niet headliner materiaal:

Imagine Dragons en Birdy spelen 3 weken na Werchter in Tsjechië dus zitten dan misschien ook al in Europa!

Krijgen we vandaag info over een presale of komt er dit jaar geen voorverkoop? Op de duur is het niet meer de moeite...

heb de tourdata niet bezien hoor.
dan zal hij er inderdaad niet staan.
Maar gewoon bands schrappen omdat ze in maart al sportpaleis of dergelijke doen, hoeft dus niet (zoals macklemore)

Klopt maar hier schrapt toch niemand bands zomaar....

Even Proberen:
Main
Tourist Lemc -Kensington - Blink 182 - Ed Sheeran - Kings Of Leon - Deadmau5
Bazart - Nathaniel Rateliff - Kasabian - Bastille - Radiohead
Frank Turner - Die Antwoord - Prophets of Rage - System Of A Down - Linkin Park
Balthazar - Rise Against - Biffy Clyro - Placebo - Foo Fighters - Netsky

Arcade Fire luister ik graag, maar de huidige headliners zijn al heel indrukwekkend. Verwacht AF als de grote act van Pukkelpop.

Twenty One Pilots (Klub C), Bon Iver(Barn), Oscar & The wolf(Klub C), Tom Odell (Klub C), Pixies (Barn) The Lumineers (barn)

Wat Werchter Classic betreft, wie kunnen we daar nu eigenlijk verwachten? Dan toch The Stones ofso? Green Day is echt wel in de buurt maar die kunnen die dag alleen niet dragen denk ik.. Maar lijkt volgens mij ideaal voor de overkill die nu aanwezig is qua headliners..
Guns N Roses zal uiteindelijk dan wel naar GMM gaan tesamen met Aerosmith..
U2 in het koning boudewijn stadium?

Twenty One Pilots touren nu al 2 jaar met dat album van hen, die hebben volgens mij nu toch echt wel alles eruit gehaald wat erin zat..
En Balthazar ging een pauze inlassen en werken aan hun volgende album

ivm Classic
2 december nieuw album van de Stones maar eigenlijk nog niets opgevangen van een eventuele Tour.
U2 zou touren en het is 20jaar geleden dat ze nog eens in Werchter gestaan hebben, zou mooi zijn :-)

Voor de rest weinig (goede) alternatieve

Even Proberen:
Main
Tourist Lemc -Kensington – Blink 182 – Ed Sheeran – Kings Of Leon – Deadmau5
Bazart – Nathaniel Rateliff – Kasabian – Bastille – Radiohead
Frank Turner – Die Antwoord – Prophets of Rage – System Of A Down – Linkin Park
Balthazar – Rise Against – Biffy Clyro – Placebo – Foo Fighters – Netsky

Arcade Fire luister ik graag, maar de huidige headliners zijn al heel indrukwekkend. Verwacht AF als de grote act van Pukkelpop.

Twenty One Pilots (Klub C), Bon Iver(Barn), Oscar & The wolf(Klub C), Tom Odell (Klub C), Pixies (Barn) The Lumineers (barn)

Je onderschat veel bands: Bazart zijn te populair voor eerste plaats op de main, Die Antwoord sloot een dag op pkp af, Balthazar stond al als 4de band op main in 2015, twenty one pilots kan makkelijk in de late namiddag op de main met hun doorbraak, The barn was te klein voor OATW in 2015 en ze verkopen het sportpaleis uit...

Twenty One Pilots touren nu al 2 jaar met dat album van hen, die hebben volgens mij nu toch echt wel alles eruit gehaald wat erin zat..
En Balthazar ging een pauze inlassen en werken aan hun volgende album

Ik volg twenty one pilots ook en ik vermeldde dit ook al eens in het LL-topic. Ik verwacht ze ook niet meteen, maar volgens een kennis van een vriendin die in de Franse concertwereld zit, staan ze waarschijnlijk op Lolla Parijs in juli, dus wie weet toch? Misschien al met wat nieuwe nummers van een potentiëel nieuw album volgend jaar?
Balthazar verwacht ik ook niet meteen, eerder 2018, zeker nu alle leden ook allemaal met hun soloproject bezig zijn.

Moet je naast Dour, Les Ardentes en Classic ook nog rekening houden dat Cactus vaak ook wat exclusieve acts presenteert die makkelijk in de Barn hadden kunnen staan..

Moet je naast Dour, Les Ardentes en Classic ook nog rekening houden dat Cactus vaak ook wat exclusieve acts presenteert die makkelijk in de Barn hadden kunnen staan..

Ik zie net dat Cactusfestival een capaciteit heeft even groot als Best Kept Secret (nl. 25.000), vorig jaar volledig uitverkocht denk ik + wat exclusieve namen...

Stel je voor dat Zij Arcade Fire kunnen hebben wegsnoepen van Werchter (aangezien Werchter toch een over aanbod aan headliners materiaal hebben, zullen zij misschien sneller afgehaakt hebben..)

Zou wel heel mooi zijn!

Yannick wrote:

Ik zie net dat Cactusfestival een capaciteit heeft even groot als Best Kept Secret (nl. 25.000), vorig jaar volledig uitverkocht denk ik + wat exclusieve namen…

Stel je voor dat Zij Arcade Fire kunnen hebben wegsnoepen van Werchter (aangezien Werchter toch een over aanbod aan headliners materiaal hebben, zullen zij misschien sneller afgehaakt hebben..)

Zou wel heel mooi zijn!

Dour kan ook gerust Arcade Fire hebben nu ik erover denk (na vorige jaren Pixies, The Prodigy, Wiz Khalifa, Sigur Ros, Faith No More, Snoop Dog, Wu-Tang Clan, Smashing Pumpkins zou dit wel een kunnen als een kleine, realistische stap omhoog.)

Ik zie Green Day wel verschijnen op Dour tbh tesamen met Justice en The Weeknd en dan nog een naam zou dat best weer eens een fijne editie kunnen zijn.. Dan kan Kings Of Leon samen met Arcade Fire op donderdag en daarbij dan nog een dance afsluiter

Ik denk dat mensen hier Dour schromelijk overschatten. Daar staan de laatste jaren mooie namen ja, maar niet vergeten dat het voornamelijk 'afdankertjes' van Live Nation zijn. Pixies en Sigur Ros passeerden met een tryout show, The Prodigy met exact dezelfde show waarmee ze een jaar eerder al op RW stonden. Een stadionact als Green Day of een uberhippe act als Arcade Fire gaat daar nu niet staan.

En Cactus heeft een capaciteit van 9000 per dag, dan mag je qua headliners eerder naar acts als The Kills kijken.

Ik zie juist het artikel van Justin Bieber op I-Days Festival...
Dat zal toch niet op Rock Werchter staan vermoed ik? :roll:

Users who are viewing this thread