Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.273
3.244
Goed dat James Blake in een tent staat! Verder moeten we dan ook nog redelijk wat namen krijgen voor de main op vrijdag. Zaterdag (en mogelijks ook zondag, The Kills lijkt me te klein) krijgen we dus sowieso nog een Barnheadliner, dit is goed nieuws!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
The Pretenders in KlubC?! Soulwax op main?!

Twee vreemde keuzes... Maakt me wel erg benieuwd wat we op vrijdag nog op main stage gaan krijgen en op zaterdag in The Barn. Met 8 namen op main stage die dag, is er dus toch nog wel wat ruimte voor toevoegingen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Dus we krijgen nog wat zaterdag Barn namen en vrijdag main stage namen. Goed nieuws zeg.

En geen dance afsluiter op donderdag, met AF en KOL beide in het donker.

Ziet er allemaal gunstig uit voor mij.

 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
419
104
Ik zie toch nog een dance afsluiter op donderdag. Dit is een van de weinige rode lijnen die je nog ziet over de jaren heen.

Zou het kunnen dat de zondag er zo uit ziet: (en die dus niet in volgorde staan op die print screens).
20u-21u: Alt-J
22u-00u: Foo Fighters
01u-02u: Soulwax

 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
419
104
RW14 was:

19:50-21:05 : Franz Ferdinand
21:55-23:25 : Kings of Leon
00:15-01:15 : Stromae

Mss kan dit vervangen worden door: Alt-J - FF - Soulwax ? (wss niet aangezien FF liever 2u zal spelen)
Probleem is gewoon dat Alt-J & Soulwax beter in het donker spelen.. :-D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Ik weet wel niet of deze wel 100% geloofwaardig is. Ik zou de officiële aankondiging nog wat afwachten...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Lijkt er inderdaad naar uit te zien dat Soulwax hetzelfde gaat doen als Goose vorig jaar, wat overigens prima was hoor. Verbazend dat nog maar 3 namen van de main stage op vrijdag gekend zijn, maar is ook wel ergens logisch met de namen die nu bekend zijn voor die dag. Maar The Pretenders zo laag op de affiche, dat is toch wel bizar hoor. Om van Thurston Moore Group te zwijgen. Oké, die is niet zo gekend bij het grote publiek, maar is wel nog altijd ex-Sonic Youth. Ahja, dat verandert toch ergens wel weer het een en ander. Benieuwd naar de slotaankondiging en indeling.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.530
11.722
Ik zie toch nog een dance afsluiter op donderdag. Dit is een van de weinige rode lijnen die je nog ziet over de jaren heen.

Zou het kunnen dat de zondag er zo uit ziet: (en die dus niet in volgorde staan op die print screens).
20u-21u: Alt-J
22u-00u: Foo Fighters
01u-02u: Soulwax

Het ontbreken van de dance afsluiter op donderdag is inderdaad opvallend. Ik mis vooral Major Lazer nog op het affiche (niet persoonlijk, van mij mogen ze heeeel ver weg blijven), mogelijk dat dit nog worden toegevoegd?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Kachelle wrote:
Ik zie toch nog een dance afsluiter op donderdag. Dit is een van de weinige rode lijnen die je nog ziet over de jaren heen.

Zou het kunnen dat de zondag er zo uit ziet: (en die dus niet in volgorde staan op die print screens).
20u-21u: Alt-J
22u-00u: Foo Fighters
01u-02u: Soulwax


Het ontbreken van de dance afsluiter op donderdag is inderdaad opvallend. Ik mis vooral Major Lazer nog op het affiche (niet persoonlijk, van mij mogen ze heeeel ver weg blijven), mogelijk dat dit nog worden toegevoegd?

Er staan op die donderdag twee echte headliners, iets wat volgens mij nog nooit gebeurd is op donderdag. Die zullen wel allebei een 'headlinerplek' eisen, waardoor een dance afsluiter niet meer past qua timing. Als daarnaast ook nog eens ID en POR ervoor staan, die ook allebei een ego/eisen hebben... Pas op:ik hoop het hoor. Gewoon de twee headliners in het donker zijn vind ik wel belangrijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.156
Kachelle wrote:
Ik zie toch nog een dance afsluiter op donderdag. Dit is een van de weinige rode lijnen die je nog ziet over de jaren heen.

Zou het kunnen dat de zondag er zo uit ziet: (en die dus niet in volgorde staan op die print screens).
20u-21u: Alt-J
22u-00u: Foo Fighters
01u-02u: Soulwax


Het ontbreken van de dance afsluiter op donderdag is inderdaad opvallend. Ik mis vooral Major Lazer nog op het affiche (niet persoonlijk, van mij mogen ze heeeel ver weg blijven), mogelijk dat dit nog worden toegevoegd?

Er staan op die donderdag twee echte headliners, iets wat volgens mij nog nooit gebeurd is op donderdag. Die zullen wel allebei een 'headlinerplek' eisen, waardoor een dance afsluiter niet meer past qua timing. Als daarnaast ook nog eens ID en POR ervoor staan, die ook allebei een ego/eisen hebben... Pas op:ik hoop het hoor. Gewoon de twee headliners in het donker zijn vind ik wel belangrijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Arcade Fire en Lorde laten clashen zou een persoonlijk drama zijn lol

Oscar & Tw voor RH gaat letterlijk een clusterfuck zijn van 2 dikke fangroepen daar aan de main. James Blake gaat met die 2 gewoon weer voor een lege Barn staan.
Foo's gaan voor niet minder dan 2u30 spelen, daarvoor 2 acts zetten die volgens mij visuals gebruiken in het licht zetten is gewoon vragen om problemen ?
Afwachten dus nog steeds. Geen nieuws vandaag, vrijdag dan maar zeker hm
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Klopt niet volgens mij: bijvoorbeeld White Lies en Nathaniel Rateliff veel te laag, Frank Carter gaf zelf aan de mainstage te openen, 8 mainstage-acts op zaterdag enz..
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
419
104
Arcade Fire en Lorde laten clashen zou een persoonlijk drama zijn lol

Oscar & Tw voor RH gaat letterlijk een clusterfuck zijn van 2 dikke fangroepen daar aan de main. James Blake gaat met die 2 gewoon weer voor een lege Barn staan.
Foo’s gaan voor niet minder dan 2u30 spelen, daarvoor 2 acts zetten die volgens mij visuals gebruiken in het licht zetten is gewoon vragen om problemen
1f602.svg

Afwachten dus nog steeds. Geen nieuws vandaag, vrijdag dan maar zeker hm

Wil wel zeggen als je vooraan wil staan bij RH, je gewoon half uurtje voor einde van OATW gaat aanschuiven, en je gegarandeerd plaats hebt in het 1e vak.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.164
2.391
Op het hoofdpodium zien de donderdag en de zaterdag er zo toch wel erg sterk uit en met wat geluk kunnen we tijdens Imagine Dragons naar Savages gaan kijken.

Ook de zondag valt eigenlijk nog wel mee al hoop ik dat Thurston Moore Group niet té vroeg zal spelen want ik geraak nooit voor de eerste bands op de wei.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken