Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Het zou met niet verbazen dat ze om 16u een aankondiging wouden doen (daardoor de gelekte podiumindeling een paar uurtjes eerder), maar dit door de situatie in UK net voor 16u is opgeschort.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.667
2.286
Fake. Donderdag is mogelijk. Vrijdag te weinig main acts, staan er een heel deel in de Barn, Rateliff komt toch niet terug voor bijna dezelfde plaats als vorig jaar? Zaterdag: Frank Carter ging de main openen en J.Bernardt de KluB C. Zondag is mogelijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Even ter volledigheid:

- J Bernardt bevestigde zelf dat hij KluB C gaat openen
- Frank Carter bevestigde zelf dat hij Main Stage gaat openen
- Verwachten we echt dat er nog een viertal Main Stage acts gaan bijkomen op vrijdag, terwijl die dag volgens de poster enkel nog namen in het kleinste lettertype lijkt te missen?
- Jain en Kaleo die meer krijgen dan The Pretenders?
- Future Islands dat meer krijgt dan de immens populaire Nathaniel Rateliff, terwijl FI oorspronkelijk zelfs in het kleinste lettertype op de poster stond?
- Acht acts op Main Stage zaterdag is veel te veel, zeker als je weet dat er 2 headliners met beiden minstens 1,5h aan settijd staan
- Waarom Soulwax, met hun minutieus uitgewerkte nieuwe lichtshow, overdag op hoofdpodium zetten terwijl je met magere tentheadliners zit?

Vreemd dat velen dit zomaar voor waar aannemen (niet enkel hier, idem op efestivals waar kritische mensen meteen een handvol downvotes kregen).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– Future Islands dat meer krijgt dan de immens populaire Nathaniel Rateliff, terwijl FI oorspronkelijk zelfs in het kleinste lettertype op de poster stond?

Future Islands heeft die spot meer dan verdiend.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.667
2.286
Ook, met alle respect voor het member dat dit gepost heeft, maar hij heeft hier maar 2 posts? Verder zie ik nergens op de social media iets verschijnen,is die foto dan zelf gemaakt? @joslittel daarentegen heeft de donderdag gezien, waarheid of wat olie op het vuur? Alhoewel het er wel aannemelijk uitziet.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Ik vertrouw er ook niet veel van, 8 acts is inderdaad nog nooit gebeurt en verder vind ik de lay-out ook wel weinig overtuigend. Jaja, ze hebben wat RW kleurtjes gebruikt. Maar van een screenshot verwacht ik iets anders ;)
Ook als je kijkt naar de namen zijn daar veel betere keuzes in te maken dan deze
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.862
Het zou met niet verbazen dat ze om 16u een aankondiging wouden doen (daardoor de gelekte podiumindeling een paar uurtjes eerder), maar dit door de situatie in UK net voor 16u is opgeschort.

Hoezo? Wat heeft dit met de UK te maken? Mis ik iets?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
Het zou met niet verbazen dat ze om 16u een aankondiging wouden doen (daardoor de gelekte podiumindeling een paar uurtjes eerder), maar dit door de situatie in UK net voor 16u is opgeschort.


Hoezo? Wat heeft dit met de UK te maken? Mis ik iets?

Hoe meer ik het hier lees, hoe meer ik ook overtuigd geraak dat dit fake was. Moest het toch waar zijn, dan had ik wel een aankondiging verwacht vandaag. Net voor 16u kwam het nieuws echter binnen dat er een mogelijke terreurdaad is/was in Londen. Als festival lijkt het me dan niet meer dan logisch om de aankondiging uit te stellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Daar zou Werchter echt zijn aankondiging voor laten schieten en al zeker niet als het Londen is gebeurd. Vrijdag alle namen + schema (met/zonder settijden) lijkt me het meest logisch nu. En zoals Kereltje leek donderdag vrij aannemelijk maar kijk je vrijdag of zondag zijn er al wat meer dingen die niet zouden kloppen. ?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.395
3.417
Oke we waren misschien net iets te snel overtuigd dat dit echt was, ik zie de mogelijke foutjes. Toch wil ik dit nog serieus nemen, verschillende mensen hebben dingen gezien die ook zo op die screenshot staan (oke de faker kan die nog snel aanpassen, maar toch...). Vorig jaar werd de podiumindeling in een gelijkaardig schema weergegeven en Werchter is ook niet echt vies van opvallende podiumkeuzes en volgordes. Verder zei Frank Carter 'I think we're opening mainstage, not 100% sure though', dus ik vind dat niet echt een argument om te zeggen dat dit fake is. Ik hoop alvast dat het niet fake is.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Dus het wordt toch POR – ID – KOL – AF (of andersom) zonder dance act op de main.

Ik bid de Werchtergoden dat dit mag kloppen! Het zou voor mij heel wat lastige keuzes vermijden.

Maar dat heel het schema dat hierboven gepost werd niet klopt, dat lijkt mij wel duidelijk. 8 acts op de main stage op zaterdag? The Pretenders een lage positie op KluB C? Ik vermoed dat het schema nog niet helemaal klopt, maar dat ze nog bezig waren met het aan te passen. Toen zal het even mis gegaan zijn en zal het online gekomen zijn. Eén ding weten we nu wel zeker: de podiumindeling krijgen we zeer binnenkort.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.811
12.540
Tja. De donderdag klopt wel precies met wat ik gezien heb. En iemand anders gaf aan drie mainstage acts op vrijdag gezien te hebben. Of een goed gedane fake of toch echt waar. En in dit laatste geval krijgen we nog een paar mooie namen.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Tja. De donderdag klopt wel precies met wat ik gezien heb. En iemand anders gaf aan drie mainstage acts op vrijdag gezien te hebben. Of een goed gedane fake of toch echt waar. En in dit laatste geval krijgen we nog een paar mooie namen.

Maar het kan toch best dat ze dat schema nog aan het opstellen waren? Donderdag ziet er bijvoorbeeld realistisch uit, dus die dag zal volledig in orde geweest zijn, maar de andere dagen waren ze waarschijnlijk nog aan het bewerken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.862
Yannick wrote:
Oscar & Tw voor RH gaat letterlijk een clusterfuck zijn van 2 dikke fangroepen daar aan de main. James Blake gaat met die 2 gewoon weer voor een lege Barn staan.

Inderdaad, ik ben heel benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Nuja, 90% van de vrijdagtickets zullen voor Radiohead gekocht worden, dus ik vrees een hele grote menigte Radioheadfans die al tijdens Oscar zullen wachten en er het beste van zullen maken. Mezelf inclusief.

Heb nu al een beetje stress voor een goede plek bij RH Haha. In 2008 was het bij hen abnormaal dringen en pushen. Ik, als toenmalig piepjong festivalrookie, heb daar een half trauma aan overgehouden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het verbaast me dat die screenshots met podiumindeling opeens als fake bestempeld worden, stemt precies overeen met wat enkele andere forumleden eventjes op de site hebben zien staan. Het lijkt me veeleer een kwestie van per ongeluk online gooien terwijl het schema nog in opmaak was. Maar daarom hoef je die screens nog niet als fake aanzien. Het zal volgens mij wel degelijk zo op de site gestaan hebben, ook al was dat niet de bedoeling.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
als het schema klopt, dan hebben we nog meer namen voor de boeg dan ik in eerste instantie had verwacht, ik gokte op een 5 tal extra namen

op zich ben ik vrij tevreden met de indeling die werd pijsgegeven, dus van mij mag het zo blijven

ook mooi dat ik soulwax, alt-j en de foo fighters kan zien, op zich toch nog zeer tevreden met die zondag, maar afwachten of het effectief ook zo zal zijn
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.667
2.286
Het verbaast me dat die screenshots met podiumindeling opeens als fake bestempeld worden, stemt precies overeen met wat enkele andere forumleden eventjes op de site hebben zien staan. Het lijkt me veeleer een kwestie van per ongeluk online gooien terwijl het schema nog in opmaak was. Maar daarom hoef je die screens nog niet als fake aanzien. Het zal volgens mij wel degelijk zo op de site gestaan hebben, ook al was dat niet de bedoeling.
Op Graz zijn er mensen met redelijk wat insiderpunten die zeggen dat dit 100% fake is. Voorlopig weet ik niet wie of wat te geloven :p
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Het verbaast me dat die screenshots met podiumindeling opeens als fake bestempeld worden, stemt precies overeen met wat enkele andere forumleden eventjes op de site hebben zien staan. Het lijkt me veeleer een kwestie van per ongeluk online gooien terwijl het schema nog in opmaak was. Maar daarom hoef je die screens nog niet als fake aanzien. Het zal volgens mij wel degelijk zo op de site gestaan hebben, ook al was dat niet de bedoeling.

Is het zo verbazingwekkend dat we sceptisch zijn wanneer we slechts 2 'ooggetuigen' hebben (nergens anders melding van mensen die het ook zagen)? En dit naast een plaatje gepost door iemand die voordien nog nooit op Festileaks gepost had, dat op meerdere manieren zo tegengesproken kan worden, en waarbij we zelfs geen enkele indicatie hebben dat het daadwerkelijk een screenshot is? (een adresbalk ofzo zou al veel veranderen)

In het beste geval was men inderdaad pas aangekomen bij vrijdag Main Stage toen dit per ongeluk online kwam, aangezien de ooggetuigen enkel die zaken opgemerkt hebben en vooral alles wat nadien komt vol fouten zit. Maar dan nog zou de hamvraag zijn: waarom stelt men de stage splits al op zonder de nog aan te kondigen namen hieraan toe te voegen? Het is hoe dan ook niet de bedoeling dat de buitenwereld dit al ziet, dus dan is het veel logischer om meteen de hele affiche hierin te verwerken ipv 5 à 7 namen pas overmorgen aan te vullen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.811
12.540
Rock Torhout wrote:
Het verbaast me dat die screenshots met podiumindeling opeens als fake bestempeld worden, stemt precies overeen met wat enkele andere forumleden eventjes op de site hebben zien staan. Het lijkt me veeleer een kwestie van per ongeluk online gooien terwijl het schema nog in opmaak was. Maar daarom hoef je die screens nog niet als fake aanzien. Het zal volgens mij wel degelijk zo op de site gestaan hebben, ook al was dat niet de bedoeling.


Is het zo verbazingwekkend dat we sceptisch zijn wanneer we slechts 2 ‘ooggetuigen’ hebben (nergens anders melding van mensen die het ook zagen)? En dit naast een plaatje gepost door iemand die voordien nog nooit op Festileaks gepost had, dat op meerdere manieren zo tegengesproken kan worden, en waarbij we zelfs geen enkele indicatie hebben dat het daadwerkelijk een screenshot is? (een adresbalk ofzo zou al veel veranderen)

In het beste geval was men inderdaad pas aangekomen bij vrijdag Main Stage toen dit per ongeluk online kwam, aangezien de ooggetuigen enkel die zaken opgemerkt hebben en vooral alles wat nadien komt vol fouten zit. Maar dan nog zou de hamvraag zijn: waarom stelt men de stage splits al op zonder de nog aan te kondigen namen hieraan toe te voegen? Het is hoe dan ook niet de bedoeling dat de buitenwereld dit al ziet, dus dan is het veel logischer om meteen de hele affiche hierin te verwerken ipv 5 à 7 namen pas overmorgen aan te vullen.


Kan me best vinden in je theorie. Heb alleen de donderdag gezien (nam rustig de tijd om te kijken omdat ik niet verwachtte dat het twee minuten later weer weg was). Dat is ook de enige dag van die screenshot die er logisch uitziet. Hoe dan ook een rare actie van Werchter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Waarom had je enkel donderdag pas gezien? Versprong het scherm vanzelf ofso, of klikte je weg of refreshte je? :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken