Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Is er uberhoud nog een kans op Biffy Clyro? Dat zou het voor mij afmaken..

Saillant detail, ze sloegen in de 2e leg van hun tour NL over (ze stonden toen wel in de AB geloof ik), zou dit betekenen dat ze met de festivals wel NL doen en BE overslaan?

In november 2x in NL gestaand en idd maand terug in de AB. Het lijkt me dat dit geen verschil zou moeten maken t.o.v. mogelijke festivals deze zomer.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Uit wat voor jaar hebben ze Beth Ditto geplukt? Dat ze überhaupt de grootste naam is van dit pakketje verbaasd mij en niet in positieve zin. Pretenders die al op TWC staan, kom op. Enige naam die leuk maar ook te verwachten was, is Warpaint. Thurston Moore ken ik niet net zo min als noname, dacht dat we nu wel oké zaten met kleine namen?
Ik snap niet dat ge hierom content kunt zijn als ge naleest wat de verwachtingen zijn/waren voor de laatste namen
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Hoewel ik Thurstom Moore wel een mooie boeking vind! Is wel een baasje hoor...

Overigens, zou more to follow soon betekenen dat we nog 4 grotere namen als losse aankondigingen krijgen komende dagen?
Dit postte ik toevallig ook net op een ander forum. Lijkt iets te toevallig dat er nog maar een naam of 5 bij lijken te komen.
Aan de andere kant, die vrijdag kent wel heel weinig namen in het kleinste lettertype op de poster...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
kan me zeker wel vinden in de namen. Pretenders wordt zeker goed op de main, Beth Ditto was bij elke passage al goed op werchter, Thurston Moore zeker weten ook de moeite.
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Stand momenteel qua namen:

Donderdag - 18
Vrijdag - 17
Zaterdag - 19
Zondag - 17

Bij een gelijk aantal namen kom je uit op nog 1 donderdag, 2 vrijdag en 2 zondag. 76 namen totaal. Zou de zaterdag nu dan compleet zijn?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Even los van de nieuwe namen, Linkin park heeft weer een nieuw nummer...
T is echt weer afgrijselijk net zoals hun laatst uitgebrachte nummer. Heel erg pop en geen echte LP sound. Ik vrees dan ook dat t hele nieuwe album zo gaat worden en dan hoop ik dat ze die niet te veel aandacht geven op t podium op rw...
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
The Pretenders misschien laat toegevoegd vanwege het wegvallen van Anderson Paak en/of Massive attack?
Tis in in ieder geval best uniek dat ze op TW en RW staan. Dat gebeurt zelden tot nooit (toch??)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
The Pretenders misschien laat toegevoegd vanwege het wegvallen van Anderson Paak en/of Massive attack?
Tis in in ieder geval best uniek dat ze op TW en RW staan. Dat gebeurt zelden tot nooit (toch??)

Inderdaad. Met Belgische namen is dit wel al gebeurd, met internationale namen is dit de eerste keer geloof ik.
 
30 nov 2016
3
0
Even eerste keer werchter-ganger vraagje :)

is het toegelaten om een waterzak (camel bag) mee te nemen gewoon met water in en is er op het terrein ook toegang tot gratis water of is dit alleen betalend?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Even eerste keer werchter-ganger vraagje ?

is het toegelaten om een waterzak (camel bag) mee te nemen gewoon met water in en is er op het terrein ook toegang tot gratis water of is dit alleen betalend?

Op verschillende plekken is gratis drinkwater. En met je waterzak kom je ook op het terrein.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
http://clashfinder.com/s/rw2017
Nu we aan de laatste namen zijn, alles even aangevuld en de plekken die nog vrij zijn gewoon open gelaten sinds het toch geen nut heeft (kijk vandaag lol)

Donderdag: 1 naam van 2/3e rij voor in de Barn. (Wilco pls)
Vrijdag: sub + hoge Barn naam en main opener. (Vrijdag kan alle kanten uit sinds White Lies, Bazart, Oscar & The Wolf en misschien zelfs Kaleo allemaal op de main kunnen eindigen) (Kasabian en Van Morrison pls)
Zaterdag: Barn headliner
Zondag: 2e naam in de Klub C/Barn (Cage The Elephant kan zowat beide op die plek staan) + sub (The Weeknd? Kan ook The Cult -> Nos Alive)

edit: Was Toothless vergeten (dus nu nog 6 namen..)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Even los van de nieuwe namen, Linkin park heeft weer een nieuw nummer…
T is echt weer afgrijselijk net zoals hun laatst uitgebrachte nummer. Heel erg pop en geen echte LP sound. Ik vrees dan ook dat t hele nieuwe album zo gaat worden en dan hoop ik dat ze die niet te veel aandacht geven op t podium op rw…
Hoe noemt het liedje?

Al weet ik niet of ik het wel wil horen als het zoals het vorige klinkt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Wel te spreken over de toevoegingen. Warpaint hoopte ik heel erg op. Ook milky change en beth ditto wel leuk. The pretenders zie ik al op retropop, maar een 2de keer is niet verkeerd. Toothless kijken als er niets anders is en noname ontwijken. Ben thurston moore aan het luisteren. Ik kende het niet maar vind het tot nu toe fantastisch. Snel meer van ontdekken!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
superginger wrote:
Even los van de nieuwe namen, Linkin park heeft weer een nieuw nummer…
T is echt weer afgrijselijk net zoals hun laatst uitgebrachte nummer. Heel erg pop en geen echte LP sound. Ik vrees dan ook dat t hele nieuwe album zo gaat worden en dan hoop ik dat ze die niet te veel aandacht geven op t podium op rw…


Hoe noemt het liedje?

Al eweet ik niet of ik het wel wil horen als het zoals het vorige klinkt.

Battle symphony
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Joe wrote:
superginger wrote:
Even los van de nieuwe namen, Linkin park heeft weer een nieuw nummer…
T is echt weer afgrijselijk net zoals hun laatst uitgebrachte nummer. Heel erg pop en geen echte LP sound. Ik vrees dan ook dat t hele nieuwe album zo gaat worden en dan hoop ik dat ze die niet te veel aandacht geven op t podium op rw…


Hoe noemt het liedje?

Al eweet ik niet of ik het wel wil horen als het zoals het vorige klinkt.


Battle symphony

Bedroevend zeg.
Hoe kan je zo ver afwijken van uw oorspronkelijke sound. Platte popmuziek maken die nu gewoon.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Even eerste keer werchter-ganger vraagje
1f642.svg


is het toegelaten om een waterzak (camel bag) mee te nemen gewoon met water in en is er op het terrein ook toegang tot gratis water of is dit alleen betalend?

Volgens de regels van Werchter zelf is een camel bag niet toegestaan op het festivalterrein. Ze zijn er niet consequent in, de ene keer laten ze mensen door met een camel bag en de andere keer niet. Er zijn een paar punten waar je gratis drinkwater kunt halen.
 

Sander1617899554

Playlistbediener
6 nov 2015
13
0
superginger wrote:
Joe wrote:
superginger wrote:
Even los van de nieuwe namen, Linkin park heeft weer een nieuw nummer…
T is echt weer afgrijselijk net zoals hun laatst uitgebrachte nummer. Heel erg pop en geen echte LP sound. Ik vrees dan ook dat t hele nieuwe album zo gaat worden en dan hoop ik dat ze die niet te veel aandacht geven op t podium op rw…


Hoe noemt het liedje?

Al eweet ik niet of ik het wel wil horen als het zoals het vorige klinkt.


Battle symphony


Bedroevend zeg.
Hoe kan je zo ver afwijken van uw oorspronkelijke sound. Platte popmuziek maken die nu gewoon.

Ik heb van binnen een beetje moeten huilen..
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
http://clashfinder.com/s/rw21017/

@shotgvn ik denk dat jij echt nog teveel verwacht, zaterdag is ook al vol trouwens tenzij ze daar meer namen doen dan gebruikelijk vorig jaar en meer dan de andere dagen.

Donderdag: Ik ga er nog steeds niet vanuit dat er nog een dance-afsluiter komt aangezien we al 2 headliners hebben. KoL speelt volgens jou dus al om half 9, dat geloof ik niet. En ik verwacht PoR op Main.

Vrijdag: Ik vrees toch echt dat OatW gaan subben al hoop ik met je mee dat ze ergens in een tent staan.

Zaterdag: Zit dus al vol zoals ik al zei, ik kan ook nergens een barn-headliner vinden maar het moet haast wel zo zijn dat dat Massive Attack was en ze alles hebben opgeschoven en een kleine naam hebben toegevoegd.

Zondag: Hier denk ik ook echt dat Alt-J sub is. Ik vind dat niks maar ik denk wel dat die gaan subben.

Ik vrees dat we niet al te veel meer moeten verwachten maar ik hoop met iedereen mee dat ik er naast zit.

Wat we volgens mij nog krijgen is dit:
Donderdag: de 3e naam in de Barn
Vrijdag: 2e naam KlubC en Barn
Zaterdag: niets
Zondag: 3e naam Barn, 4e naam KlubC

Vijf in totaal dus en ik vrees niets groots meer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik blijf heel veel moeite hebben om in het zaterdagprogramma een Barnheadliner te vinden. Niets komt qua grootte ook maar een beetje in de buurt.

@WeckoJ, als ik jouw clashfinder bekijk wordt het me nog duidelijker dat hier echt nog iets ontbreekt dr zaterdag. Passenger is verre van een grote naam. Zoals ik al zei: die kreeg de Cirque Royal zelfs noet uitverkocht. Daarmee ga je geen volk van de main weglokken.

En ik blijf het bizar flauwe namen vinden ook. Als je iets tegenover Linkin Park zet, doe het dan met iets kwalitatiefs. De platte muziek fans staan dan toch al voor de main...
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Joe wrote:
superginger wrote:
Joe wrote:
superginger wrote:
Even los van de nieuwe namen, Linkin park heeft weer een nieuw nummer…
T is echt weer afgrijselijk net zoals hun laatst uitgebrachte nummer. Heel erg pop en geen echte LP sound. Ik vrees dan ook dat t hele nieuwe album zo gaat worden en dan hoop ik dat ze die niet te veel aandacht geven op t podium op rw…


Hoe noemt het liedje?

Al eweet ik niet of ik het wel wil horen als het zoals het vorige klinkt.


Battle symphony


Bedroevend zeg.
Hoe kan je zo ver afwijken van uw oorspronkelijke sound. Platte popmuziek maken die nu gewoon.


Ik heb van binnen een beetje moeten huilen..
Ik niet een beetje hoor ;p
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@weckoj, als ik jouw clashfinder bekijk wordt het me nog duidelijker dat hier echt nog iets ontbreekt dr zaterdag. Passenger is verre van een grote naam. Zoals ik al zei: die kreeg de Cirque Royal zelfs noet uitverkocht. Daarmee ga je geen volk van de main weglokken.

Zoals ik ook al zei mis ik ook een barn-headliner voor die dag, maar ik verwacht dat dat Massive Attack was en dat ze een kleine naam als invaller hebben geboekt waardoor alles opschuift. Ik zou ook graag willen dat het anders is maar ik vrees van niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken