Rock Werchter 2016 - Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Hoe langer ik erover nadenk en hoe dichterbij RW komt, des te meer moeite heb ik met de volledige clash van New Order en Macca. Beide legendarisch op hun eigen manier en beide nog nooit gezien. En ook al speelt Macca twee keer zo lang, het lijkt me niet zinvol om ze allebei mee te pakken. Als die Barn leegstroomt, ben je pas een half uur voor het einde bij de mainstage. Luxeprobleem natuurlijk, maar dus wel een probleem… Benieuwd naar de voorkeuren/strategieën hier.
Lopen ! :roll: Ik denk ook eerst New Order te gaan zien en daarna naar de Paul de gaan kijken, speelt toch lang genoeg haha :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Paddy wrote:
En jullie vinden die 3 juli uit 2008 niet commercieel?
1f633.png


In 2008 sprak het programma van Pinkpop mij toch veel meer aan.



FF en Metallica zijn mss de 2 meest commerciële “alternatieve” bands
simple-smile.png

Maar worden toch zelden op skyradio gedraaid in tegenstelling tot REM, Counting Crows, Lenny Kravitz, Mika...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Maar worden toch zelden op skyradio gedraaid in tegenstelling tot REM, Counting Crows, Lenny Kravitz, Mika…

Ja nu pak je ook wel een lekker toonaangevend radiostation erbij hoor. Ik gok dat de gemiddelde Skyradio luisteraar nog niet eens weet wat het verchil tussen een drumstel en een gitaar is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
REM > Metallica, trouwens

Maar dat maakt deze discussie nog nuttelozer vrees ik... ?
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Dit jaar wederom winacties als je je bandje online registreert

http://www.rockwerchter.be/nl/playpass

(Prijzen zijn volgens mij wel alleen maar voor Belgen geldig. Maar als je je als Nederlander registreert kun je volgend jaar wel eerder bestellen I guess? Niet dat Werchter ooit zo snel is uitverkocht dat dat echt iets oplevert ofzo :p )
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Het is dit jaar de eerste keer dat ik naar Rock Werchter ga, voorheen ben ik wel al twee keer naar pukkelpop geweest. Zijn er misschien enkele zaken waar ik nu zeker rekening mee moet houden die anders zijn dan op pukkelpop? Of heeft er iemand nog goede tips om 5 dagen Werchter te overleven?
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Wat betreft de line-up, het is gewoon heel moeilijk om te beweren of die goed of slecht is, omdat het het een kwestie van smaak is. Ook als je er objectief naar kijkt a.d.h.v. 'populaire namen' of 'legendarische artiesten' blijft het voor een groot deel smaak.

Ik ben zelf in 2008, 2010 t/m 2013 en 2015 geweest. In 2008 was Werchter mijn eerste festival ooit en ik wist eigenlijk niet eens wat er allemaal kwam (ik heb toen R.E.M. niet gezien, tijdens Neil Young op de camping gezeten, MGMT gemist, Hot Chip niet gezien, maar eigenlijk omdat ik die artiesten (nog) niet (goed genoeg) kende), ik zou zelf zeggen dat de line-up van dit jaar op 2008 na de beste voor mij ooit is (gevolgd door 2012). Tegenwoordig ben ik altijd al lang van te voren met de line-up bezig.

Paul McCartney doet me niets, maar New Order wel dus ik ga daar zeker naar toe (nieuwe album is ge-wel-dig en Blue Monday live lijkt me zo vet). Ellie Goudling lijkt me ook heel leuk om te zien en James Blake is een van mijn favoriete artiesten, de donderdag zit dus alvast goed. Verder wil ik 'Changing' van Sigma graag live meemaken en in de middag/avond Kaiser Chiefs en Jake Bugg zien. Vind de clash Disclosure en James Blake de pijnlijkste, maar vind zelf James Blake toch wel een pak beter en kan hopelijk nog het laatste half uurtje Disclosure meepikken.

Vrijdag is dan misschien de 'minste' dag voor mij, maar Daughter is fantastisch en Rammstein staat altijd garant voor een hilarische en geweldige show. Ik wil ook graag The Black Box Revelation, Trixie Whitley en Parov Stelar meepikken. Vrijdag dus twee must-sees en wat andere acts waar ik benieuwd naar ben.

Zaterdag wordt de eerste echte conditietest: Courtney Barnett, Savages, Band of Horses, Beirut, PJ Harvey, Tame Impala en Paul Kalkbrenner. Tame Impala is de act waar ik het allermeest naar uitkijk (en tot mijn grote schaamte in zowel 2011 als 2013 gemist heb op RW)... Als ik dan kijk dat je ook nog RHCP (al vond ik die in 2012 niet zo boeiend) en Editors op de affiche hebt staan, wow.

Zondag wordt de tweede conditietest met een groot deel van mijn must-sees in The Barn: Foals, Beck, SX, Jamie xx en Florence + The Machine. En dan wil ik ook Lapsley, Lianne La Havas en Unknown Mortal Orchestra proberen mee te pikken. Qua headliners is de zondag misschien het 'magerst', maar Florence is toch wel een prachtige act. En Iggy Pop, The Last Shadow Puppets en Skunk Anansie mogen er ook allemaal wel zijn.

Het is dit jaar de eerste keer dat ik naar Rock Werchter ga, voorheen ben ik wel al twee keer naar pukkelpop geweest. Zijn er misschien enkele zaken waar ik nu zeker rekening mee moet houden die anders zijn dan op pukkelpop? Of heeft er iemand nog goede tips om 5 dagen Werchter te overleven?
Ben maar 1 x naar Pukkelpop geweest, maar vind het terrein van Werchter wel iets overzichtelijker. Verder geen echte verschillen lijkt me, minder podia. En hoe te overleven? Zorg dat je rug genoeg rust krijgt. Verder zou ik Tame Impala's advies aannemen: Let it happen.
 

Verwijderd lid 1738

Playlistbediener
21 feb 2016
23
0
Het is dit jaar de eerste keer dat ik naar Rock Werchter ga, voorheen ben ik wel al twee keer naar pukkelpop geweest. Zijn er misschien enkele zaken waar ik nu zeker rekening mee moet houden die anders zijn dan op pukkelpop? Of heeft er iemand nog goede tips om 5 dagen Werchter te overleven?

Twee keer Pukkelpop en drie keer Werchter geweest. Zou niet echt veel kunnen bedenken waar je echt rekening mee moet houden. Misschien dat als je van een van de tenten (KluB C of de Barn) naar de Main Stage wil lopen of andersom dat dat wel een tijdje in beslag kan nemen, vooral als iedereen de tegenovergestelde richting als jij zelf op moet. Iedereen moet daar door een relatief smal stukje lopen. Maarja, dat heb je bij Pukkelpop ook wel. Beetje zoals Kaasrasper zegt, doe gewoon je ding. Ga anders donderdagmiddag het terrein een beetje verkennen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Meynen wrote:

Twee keer Pukkelpop en drie keer Werchter geweest. Zou niet echt veel kunnen bedenken waar je echt rekening mee moet houden. Misschien dat als je van een van de tenten (KluB C of de Barn) naar de Main Stage wil lopen of andersom dat dat wel een tijdje in beslag kan nemen, vooral als iedereen de tegenovergestelde richting als jij zelf op moet. Iedereen moet daar door een relatief smal stukje lopen. Maarja, dat heb je bij Pukkelpop ook wel. Beetje zoals Kaasrasper zegt, doe gewoon je ding. Ga anders donderdagmiddag het terrein een beetje verkennen.

Heb ook al 2x PKP gedaan en is ook m'n eerste RW, had altijd juist gedacht dat er met 3 podia nu juist wel superveel plaats zou zijn om door te kunnen.. Als je toen bv s'avonds van de main naar de boiler wou (of omgekeerd) was je goed 15-20 min kwijt ofso..

Paul McCartney doet me niets, maar New Order wel dus ik ga daar zeker naar toe (nieuwe album is ge-wel-dig en Blue Monday live lijkt me zo vet). Ellie Goudling lijkt me ook heel leuk om te zien en James Blake is een van mijn favoriete artiesten, de donderdag zit dus alvast goed. Verder wil ik ‘Changing’ van Sigma graag live meemaken en in de middag/avond Kaiser Chiefs en Jake Bugg zien. Vind de clash Disclosure en James Blake de pijnlijkste, maar vind zelf James Blake toch wel een pak beter en kan hopelijk nog het laatste half uurtje Disclosure meepikken.

Zit dus ook met het dillema Macca <> New Order en James Blake <> Disclosure .. En geen idee wat ermee te doen, al zal ik New Order hoogstwaarschijnlijk ook zien op Lolla Berlijn maar dat zegt niets om ze niet te zien op RW natuurlijk..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Macca <> New Order en James Blake <> Disclosure

Macca en James Blake
Macca kan elk moment omvallen, dan heb je die toch mooi gezien en Disclosure lijkt me niet niet zo spannend zonder gastoptredens. James Blake kan echter wel ontroeren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Yannick wrote:
Macca <> New Order en James Blake <> Disclosure

Macca en James Blake
Macca kan elk moment omvallen, dan heb je die toch mooi gezien en Disclosure lijkt me niet niet zo spannend zonder gastoptredens. James Blake kan echter wel ontroeren.
Maar die speelt begot 2u :lol: ik vraag me af of hij niet gaat vervelen na een tijdje, of totaal niet?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar die speelt begot 2u ik vraag me af of hij niet gaat vervelen na een tijdje, of totaal niet?

Don't know,
Rolling Stones gezien op Pinkpop, stond halverwegen het veld en daar kende iedereen elk nummer en zongen allemaal mee. Verwacht eenzelfde vibe bij Macca. En nee, dat verveelde niet, dat was geweldig.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Michiel wrote:
Hoe langer ik erover nadenk en hoe dichterbij RW komt, des te meer moeite heb ik met de volledige clash van New Order en Macca. Beide legendarisch op hun eigen manier en beide nog nooit gezien. En ook al speelt Macca twee keer zo lang, het lijkt me niet zinvol om ze allebei mee te pakken. Als die Barn leegstroomt, ben je pas een half uur voor het einde bij de mainstage. Luxeprobleem natuurlijk, maar dus wel een probleem… Benieuwd naar de voorkeuren/strategieën hier.


Lopen !
rolleyes.png
Ik denk ook eerst New Order te gaan zien en daarna naar de Paul de gaan kijken, speelt toch lang genoeg haha :p

Na New Order kan je toch nog ca 5 kwartier sir Macca zien?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Heb ook al 2x PKP gedaan en is ook m’n eerste RW, had altijd juist gedacht dat er met 3 podia nu juist wel superveel plaats zou zijn om door te kunnen.. Als je toen bv s’avonds van de main naar de boiler wou (of omgekeerd) was je goed 15-20 min kwijt ofso..

Van de Club naar de Dance Hall op Pukkelpop ben je effectief een eindje onderweg. Op Werchter heb je niet echt dat probleem, gezien je de main stage hebt en dan 2 tenten naast elkaar. Als je op voorhand weet dat je van het een naar het ander wil, ga je gewoon wat verder in de tent staan, of aan de linkerkant van de main stage, dan ben je vlotjes weg. Hoewel in een drukke tent weg raken misschien wat problemen kan geven.
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Maar is het bij Werchter op tijd moet zijn om een goeie plek te hebben in de tent of voor de main stage? Want bij pkp kan je iets later aankomen en dan nog redelijk goede plaatsen hebben
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar is het bij Werchter op tijd moet zijn om een goeie plek te hebben in de tent of voor de main stage? Want bij pkp kan je iets later aankomen en dan nog redelijk goede plaatsen hebben

Je moet iets meer je best doen omdat er over het algemeen iets grotere acts staan en Werchter minder tenten heeft dan PKP maar nog steeds wel goed te doen als je 15-20 min van te voren komt bij een grote act. Over het algemeen loopt het pas echt hard vol bij de afsluiters en grote pop/dance acts
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Maar is het bij Werchter op tijd moet zijn om een goeie plek te hebben in de tent of voor de main stage? Want bij pkp kan je iets later aankomen en dan nog redelijk goede plaatsen hebben

Valt over het algemeen wel mee, aan de Main Stage kan je bij een headliner bijvoorbeeld nog goed staan als je gewoon klaar staat bij de poortjes bij het einde van het optreden ervoor. Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen, zo stond The Barn vorig jaar al helemaal vol een halfuur voor Alt-J begon. Bij Elbow geraakten we er zelf ook niet meer bij vorig jaar, hoewel we behoorlijk op tijd waren.

In het algemeen volstaat bij de kleinere namen een kwartiertje wel, bij de headliners ga ik meestal toch een halfuurtje op voorhand als ik goed wil staan.
 

Sam

Playlistbediener
30 mei 2015
14
0
Is er iemand al uit de knoop van Foals- TLSP - Beck geraakt? Wil die alledrie absoluut zien, maar als ik ze echt alledrie volledig meepik, mis ik het begin van TLSP en Beck. Dat doet toch ook altijd af aan de beleving van een concert. Heb geen van de drie al gezien, is er iemand die ons hier iets kan aanraden?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Last Shadow Puppets touren zelden en zijn on fire als ik de revieuws van Paradiso moet geloven. Dus die zou ik sowieso voor laten gaan.
Beck is top en speelt lang dus een klein stukje missen is geen grote ramp.
Foals touren veel, staan vaak in Europa en zijn ook een erg vette liveband.

Hopelijk help ik een beetje :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken