Rock Werchter 2016 - Geruchten

@wessel damn, had gehoopt dat ik geen spijt zou krijgen van het kopen van een kaartje voor de Ziggodome komend jaar. Achja, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Puur mijn mening. Er is genoeg volk die dit echt een topbandje vindt, daarom zijn ze ook zo ongekend populair. Ze hebben een goede zanger en een energieke show. Maar daar is ook echt alles mee gezegd. Ben benieuwd wat je er van vindt ;)

Romy wrote:
@wessel damn, had gehoopt dat ik geen spijt zou krijgen van het kopen van een kaartje voor de Ziggodome komend jaar. Achja, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Puur mijn mening. Er is genoeg volk die dit echt een topbandje vindt, daarom zijn ze ook zo ongekend populair. Ze hebben een goede zanger en een energieke show. Maar daar is ook echt alles mee gezegd. Ben benieuwd wat je er van vindt
1f609.png

Zal het je laten weten :)

'Nieuw album The Last Shadow Puppets verschijnt voorjaar 2016'
http://www.nu.nl/muziek/4139651/nieuw-album-the-last-shadow-puppets-verschijnt-voorjaar-2016.html

Wellicht dan ook op tour? Zou prima op RW kunnen toch?

Rammstein dus waarschijnlijk twee festivalshows in frankrijk.
Denk dan Hellfest en Main square?!
Als ze op Main square komen, staan ze zoiezo op werchter neem ik dan aan :)

Rammstein dus waarschijnlijk twee festivalshows in frankrijk.
Denk dan Hellfest en Main square?!
Als ze op Main square komen, staan ze zoiezo op werchter neem ik dan aan
simple-smile.png
Hellfest en Download Fr denk ik dan.

Oke even hier wat posten: ik denk dat de dance afsluiters voor dit jaar redelijk goed te voorspellen zijn. Met het geluk dat Tomorrowland in de buurt zit hebben we geen vrees voor Calvin Harris etc. Maar gezien nieuw werk van Disclosure, Rudimental (niet dat ik deze nou zo goed vind..) en Netsky denk ik dat deze drie de dagen op de mainstage gaan afsluiten. Justice zou natuurlijk ook nog kunnen gezien die ook gaan touren toch?

Het is hier wel beetje dood laatste tijd. Mijn lijstje van hele tijd terug dus maar weer eens posten. Ondertussen niet bijster veel veranders, alleen Rammstein is nu een sterk gerucht en QOTSA is niet meer uitgesloten omdat ze wel 'iets' gaan doen. The Cure er ook bij gezet, die doet een tour in USA en heeft vooralsnog geen data na RW dus zou nog festivals in Europa kunnen doen maar kans is groot dat die in USA blijven.

Sterke geruchten: Foo Fighters, Editors, Rammstein

Misschien touren maar waarschijnlijk te groot (mooi voor Boutique): Coldplay, U2, Bruce Springsteen, Paul McCartney

Bezig met een nieuw album: Radiohead, Strokes, Red Hot Chili Peppers, Gorillaz

(Bijna) uitgesloten: Blur, Green Day, Rage Against the Machine

Onduidelijk: Arcade Fire, Metallica, Queens of the Stone Age, The Cure

Op basis van dit lijstje lijkt mij Foo Fighters, Editors, Rammstein en Gorillaz nog wel een realistich lijstje. Ik teken ervoor! :D

Bruce Springsteen zie ik nog best als optie voor RW als ie in de buurt is. Hem weer neerzetten op een aparte festivaldag, is misschien wat snel na classic. En RW wil ook een paar mooie headliners hebben.

Justice zou natuurlijk ook nog kunnen gezien die ook gaan touren toch?

Is dat zo? in dat geval heb ik dat helemaal gemist.
Ik durf ze nog steeds niet als kanshebber noteren.
In het rijtje party afsluiter voeg ik graag Macklemore & Ryan Lewis toe.

Bruce Springsteen zie ik nog best als optie voor RW als ie in de buurt is. Hem weer neerzetten op een aparte festivaldag, is misschien wat snel na classic. En RW wil ook een paar mooie headliners hebben.

Maar de vraag is of de gemiddelde Werchterganger (die hoogstens 2-3 nummers van Springsteen kent) zit te wachten op een 3 uur durende set van hem. En Springsteen zie ik niet inbinden zoals The Cure enkele jaren geleden gedaan heeft.

Luud wrote:

Heb het ergens snel voorbij zien komen ja, durf niet te zeggen of het hier was.
Jep, die ben ik inderdaad vergeten. Zou opzich best een leuk afsluiter trio zijn: Netsky - Disclosure & Macklemore.

Luud wrote:

We gaan nog party acts op overschot hebben. Indien Rammstein er staat (vrij zeker toch) heb je al 1 dag waarop er geen dance afsluiter volgt. Maar met Netsky, Disclosure, Rudimental, Major Lazer en Macklemore heb je toch al aardig wat namen die enkel op Main Stage kunnen. Of het moet zijn dat Rudimental in de Barn staat tijdens een headliner, of Macklemore een soort subpositie krijgt. Zoiets.

Justice zie ik niet meer op Main Stage staan, zwaar geflopt in 2012. KluB C als hun ego dat accepteert, anders noteer ik hen als headliner voor Les Ardentes/Dour.

Rudimental zie ik niet (meer) de rock Werchter mainstage afsluiten. Hun tweede album is lang niet zon knaller gebleken. En de singles doen het tot nu toe matig vind ik. Daarnaast staan er straks ook "maar" in Vorst, een concert nog niet uitverkocht is...

Mijn wishlist:

1.Coldplay
2.The Strokes
3.Radiohead

Ook namen als Foals, Disclosure, Flume, Tame Impala, Chvrches, Cashmere Cat, Dog Blood (Op Lollapalooza gezien, echt briljant) en Lorde lijken me erg gaaf.

Ik heb ook maar even ingestuurd:
- David Bowie
- Arcade Fire
- Pet Shop Boys

Zal wel niks worden natuurlijk maar dit zijn een beetje de drie acts die ik op dit moment het liefst live wil zien. Denk ik.

Paddy wrote:

Maar de vraag is of de gemiddelde Werchterganger (die hoogstens 2-3 nummers van Springsteen kent) zit te wachten op een 3 uur durende set van hem. En Springsteen zie ik niet inbinden zoals The Cure enkele jaren geleden gedaan heeft.

Was voor PP ook geen punt, dus waarom niet voor Werchter? En zo bijzonder is een set van 3 uur tegenwoordig ook niet meer. Liever 3 uur the Boss dan 3 uur Green Day.

Wessel wrote:
Luud wrote:

We gaan nog party acts op overschot hebben. Indien Rammstein er staat (vrij zeker toch) heb je al 1 dag waarop er geen dance afsluiter volgt. Maar met Netsky, Disclosure, Rudimental, Major Lazer en Macklemore heb je toch al aardig wat namen die enkel op Main Stage kunnen. Of het moet zijn dat Rudimental in de Barn staat tijdens een headliner, of Macklemore een soort subpositie krijgt. Zoiets.

Justice zie ik niet meer op Main Stage staan, zwaar geflopt in 2012. KluB C als hun ego dat accepteert, anders noteer ik hen als headliner voor Les Ardentes/Dour.

Wat een armoede in vergelijking met The Prodigy en vooral The Chemical Brothers vorige editie.. Ik zou graag zien dat ze wat meer combinaties uitwerken zoals in 2013: Phoenix - Kings of Leon - Blur, heeeeeerlijk was dat!

Kraftwerk 3D zou schitterend zijn. Spelen nu toch al zo'n kleine twee jaar hier en daar wat 3D-shows en stonden vorig jaar op Roskilde... Maar ja, daar zitten te weinig mensen op te wachten zeker? Eventueel als Barnheadliner misschien! Zoals in 2005 (Marquee), legendarisch optreden was dat!

Kereltje wrote:
Wessel wrote:
Luud wrote:

Wat een armoede in vergelijking met The Prodigy en vooral The Chemical Brothers vorige editie.. Ik zou graag zien dat ze wat meer combinaties uitwerken zoals in 2013: Phoenix – Kings of Leon – Blur, heeeeeerlijk was dat!
2013; heerlijk jaar was dat! Ook Depeche Mode en Editors op dezelfde dag bijvoorbeeld.
Hoop dat er dit jaar terug mooie combinaties's komen zoals toen, neem nu Editors-The Killers of Gorrilaz - Foo Fighters

Wat is de kans op Red Hot Chili Peppers?

Users who are viewing this thread